[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:05

In welke omgeving zit je?

Mooie foto van Magic!

Ik ben gister bij de AVS ledendag geweest en meteen de DAWRA fall show op de foto gezet. Ik heb me toch spierpijn :=
Wel weer erg gezellig, berg foto's gemaakt en een hoop geleerd :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:05

Je hebt een super gaaf hoofdstel!! :~

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:13

Ik woon zelf (nog) in Veldhoven, Noord Brabant.... Vanaf November wonen we als alles goed gaat in Hoogeloon aangezien we daar nu bezig zijn met een koopwoning ;)

Thanks Bellatrix! Dit is mijn show set, gekocht in Amerika en er zijn er niet zo heel veel van gemaakt ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:16

Echt super gaaf!!
Kostte wat zeker?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:21

mwah, viel wel mee ($595).... :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:22

:oo

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:32

Dat is niet weinig :=

Hoe mobiel ben je met je paard? Kun je geen lesweekend doen bijvoorbeeld bij Paulette?
Of een lesdag organiseren bij jou in de buurt waar je dan (2x) aan meedoet.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:42

Tja, voor echt zilver show set valt die prijs nog wel mee hoor.... enne ik heb ook niet gezegd dat ik er dat voor uitgegeven heb ;)

Gemiddeld zijn de prijzen in de VS sowieso beter dan hier, ik heb n trainingshoofdstel waarvoor je hier ruim het dubbele betaald als wat ik gedaan heb... dus al mijn spul komt gewoon uit de VS (maar dat is voor mij ook makkelijk aangezien ik daar vrienden heb zitten die het gewoon op kunnen sturen ;))

@Amanda: Ik ben mobiel genoeg maar heb geen zin om eerst 2u te moeten rijden om ergens te komen, zou vele malen makkelijker zijn als er iemand in mijn omgeving zit ;)

Sta op een stal waar eigenlijk alleen maar reining en/of cutting (eigenlijk alle cow klasses) mensen staan... dus een lesdag organiseren heeft denk ik ook niet veel nut ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 10:55

Haha ja logisch hoor, dat heb ik ook :j
Maar daarom ook een weekend bijvoorbeeld. Dan is de reistijd iets beter te overzien dan voor een uurtje les dat eind te moeten rijden.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 21:26

Balen dat er zo weinig in de buurt zit, hier ook last van :( Dan zou je inderdaad al een weekend moeten doen ofzo, maar dat doe je ook niet elke week :=

Pinkellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:25

Hey iedereen!

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik rij vanaf mijn 9e paard en ben inmiddels 20 jaar.
Ik heb een tijdje op een manege gereden en ben daarna met mijn verzorgpaard naar de vereniging bij ons in de buurt gegaan.
Nu vind ik het 'gewone' rijden niet meer zo leuk en lijkt Western rijden of iets in die richting mij erg interessant om te leren.
Ik heb alleen zelf geen paard en ik woon in de Achterhoek bij Enschede.
Weet iemand een adresje waar ze Western aanbieden of waar ik het kan leren?

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:00

Ik zou dan eerst kijken waarom je het 'gewone' rijden niet meer leuk vind. Ook in het engelse rijden is er veel meer dan alleen dressuur en springen namelijk :) denk aan TREC of working equitation. Waarom zou western beter bij jou passen?

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:15

Daar zal ze vast zelf over nagedacht hebben ;-) ik vond dressuur ook niets meer aan. Voelde me altijd een cowboy in Anky kleding.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:22

Prachtige foto @BrittS

En schitterend hoofdstel :~

Weet iemand wat van het merk 'Keith Ku tter'? Mijn moeder heeft van een vriendin een ouder cutting zadel gekregen, en die naam staat er op. Ik zou eigenlijk wel willen weten wat voor zadel het is :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 22:30

Geen idee...heb je een foto? Dan kan je het ook hier op WN vragen...

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:31

Kom even binnen vallen als dat mag :o ? Ik woon op een eiland zonder western instructeurs (ja serieus) maar wil wel graag de basis van western leren. Heb er geen ervaring mee en mijn paard ook niet. Heb hem drie maanden geleden gekocht en nog niet op hem gereden. Hoe kan ik dit het beste zelf aanpakken? Boeken, filmpjes, etc. Vast bedankt :o

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:48

Als je de mogelijkheid hebt zou ik in jouw plaats proberen een clinic te organiseren Woepsie.

Misschien kan je mensen eens porren of daar animo voor is, vind een locatie en een westerntrainer die wil komen en organiseer bijv een 3 daagse clinic.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:54

Een clinic? Klinkt wel super vet maar geen idee wat het inhoud. En zo'n instructeur zou dan met de boot over moeten komen etc dus wordt dan wel prijzig. Betalen deelnemers van de clinic dan ook iets en wat is normaal?

Alles op ons eiland is cross, dressuur, springen en "happy hackers". Een héél klein groepje doet parelli (slecht) na.
Ben benieuwd of er interesse in western is haha!

Iemand die nog een goed western boek of youtube kanaal aanraad om me te beginnen? Wil gewoon de basis leren :)

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:24

Op welk Eiland woon je?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:24

Is er geen instructeur te vinden die in ieder geval openstaat voor een andere manier van rijden? Dat je samen gaat kijken wat jullie mee kunnen nemen uit de westernwereld? Dan heb je in ieder geval ook begeleiding, want ik denk dat dat toch wel het meest belangrijk is. De basis is uiteindelijk toch waar je in het begin het meest aan gaat werken lijkt me.

Evelien van Eurohorse komt vanmiddag, ben benieuwd of ik aan een ander zadel moet (en dus weer failliet ben na vandaag := ).

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:28

annelot schreef:
Op welk Eiland woon je?

Isle of man (oftwel "I love men" :+). Why?

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 10:29

Ja da's wel een beetje werk en geregel wat ik voorstel hoor.
Maar het is wellicht de moeite waard omdat je op zo'n ervaring lang kan teren. Wat prijzen aangaat weet ik niets maar het gaat een beetje als volgt:

Je benaderd gaat eerst andere stallen ( of rijvereniging etc ) of er interesse zou zijn in een Western clinic met en groep van bijv 8 mensenen zo ja wat ze dan graag zouden willen doen. Misschien is die interesse er wel degelijk ook al denk je nu van niet.
Als er genoeg animo is neem je contact op met een wester trainer die je goed vind of die een clinic wil geven van bijv 3 hele dagen op het eiland introductie Western rijden voor mensen die geïnteresseerd zijn of er over denken over te stappen.

Je vraagt dan ook wat dat zou kosten want die persoon moet idd de reis en ook een hotal betalen en wil er op verdienen.
Dan moet je een prijs maken, jouw kosten, de trainer, de accomodatie waar de clinic is en dat delen door het aantal deelnemers.

Een boek en Youtube filmpjes zijn natuurlijk een simpeler oplossing :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 14:26

Pinkellady schreef:
Hey iedereen!

Ik heb een vraagje en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik rij vanaf mijn 9e paard en ben inmiddels 20 jaar.
Ik heb een tijdje op een manege gereden en ben daarna met mijn verzorgpaard naar de vereniging bij ons in de buurt gegaan.
Nu vind ik het 'gewone' rijden niet meer zo leuk en lijkt Western rijden of iets in die richting mij erg interessant om te leren.
Ik heb alleen zelf geen paard en ik woon in de Achterhoek bij Enschede.
Weet iemand een adresje waar ze Western aanbieden of waar ik het kan leren?

Kolderhoeve on haaksbergen misschien, swra in markelo heeft sowieso lespaarden

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:46

Evelien van Eurohorse is vanmiddag geweest en Magic is kwa bespiering recht! Vorig jaar was hij nog duidelijk scheef, vandaar dat ik nu ook het idee had dat het zadel niet lekker lag. Gelukkig viel het erg mee en zou het zadel voor het mooie ietsje krapper mogen, Evelien had het over echt maar 3 mm ofzo. Ze gaf heel eerlijk aan dat ik ook gewoon mn pad iets kon laten opvullen en dat dit zelfs gewoon met een handdoek kan... (mijn pad kan open, dus er kan iets extra's in). Dus oude handdoek op maat geknipt, die erin gedaan en zadel ligt weer prima *\o/* Super fijn, de nakijkbeurt zat ook nog bij de service van het kopen van het zadel in dus ik ben helemaal happy. Wel komt ze einde van het jaar terug om te kijken of hij nou nog veel verandert kwa vorm/bespiering en of de opvulling van de pad dus echt voldoende is.

Doet me vooral goed dat ze zo eerlijk is, ze had me ook een nieuw zadel kunnen verkopen want dat had ik ook zo gedaan als het nodig was geweest.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 19:49

Daar herken ik evelien inderdaad volledig in