Hij kan/kon ook best leuk dressuur matig lopen, maar hij vond het gewoon niet leuk. Hij deed het wel maar niet van harte. Heb toen nog even academische rijkunst geprobeerd maar ook dat gaf niet het resultaat wat ik wilde zien.
Nu we de overstap hebben gemaakt naar western lijkt het helemaal goed te zijn. Paard heeft er plezier in en we worden echt een team onder het zadel.
Hij heeft vooral een stevigere nek en kont gekregen. Hij is momenteel wel wat te dik, maar wat wil je als je 2 hectare hebt met 2 shetlander vriendjes.
Ja ben ik erg blij mee! Zolang paard blij is ben ik het ook.
My_Little_P
Geplaatst: 27-12-13 10:30
Echt een knapperd Jespri en inderdaad misstaat dressuur 'm ook niet!
Ik heb dadelijk weer een lesje. Deze vakantie heb ik om de feestdagen heen veel lesjes gepland, omdat ik even wil doorpakken en sommige dingen wil bevestigen, zowel bij Sjaak als bij mij .
'Dat gepiep van die merries', haha - geweldige reactie. Ik heb alleen maar merries gehad en nooit gezeik mee. Ik moet zelf niets van ruinen en hengsten hebben, daar vind ik weer niets aan.
Maar merries .. geef maar hoor. Beeb heeft exact het zelfde karakter als ik, dus dat botst wel eens lekker. Heerlijk!
Ik heb ook een merrie, moest er erg aan wennen maar nu vind ik het juist leuk. Als ze hengstig is kom ik d'r stal inlopen en is ze echt niet te genieten, oren plat en happen (ze heeft me nooit gebeten, alleen met d'r lippen), en als ze dan eenmaal wat gedaan heeft, rijden of longeren, dan zet ik haar terug in de stal en dan is ze ineens de gezelligheid zelve, oortjes naar voren, lekker knuffelen.
Daarnaast moest ik in het begin met rijden ook altijd bedenken hoe ik iets aan d'r zou vragen. Als ik het niet op de goede manier deed, of net iets te enthousiast, kreeg ik niets meer van d'r gedaan, net alsof ze dan beledigd was haha. Wel een goede leermeester overigens om de hulpen subtiel te brengen. En soms heeft ze van die dagen dat ze geen zin heeft en het liefst de bak uitstormt of lekker tegen mijn been te gaan hangen in plaats van ervoor te wijken. Op deze dagen moet ik ook geen lastige dingen van d'r gaan vragen want dat is verspilde moeite. Moet daar toch eens mee aan de gang want dat wordt lastig als ik wedstrijden ga rijden en ze heeft zo'n dag.
Ik had eerder een ruin, die was echt grappig, maar wel een stuk stabieler dan deze merrie haha.
Ik wil namelijk met mijn Tinker ruin Patrick(roepnaam Ted) overstappen op het western. Ik ben hier helemaal niet in thuis, vandaar ik me hier ook aan wil melden
Dit is mijn erg ronde man waar dus een zadel op moet gaan passen. Wat zijn nu een beetje goede zadels, met een betaalbare prijs? Zijn er juist zadelmakers die aan te raden zijn of juist af te raden?
Ik heb al een beetje op internet zitten kijken naar zadels maar er is zoveel. Zelf vind ik hele lichte kleur met zwart wel erg mooi.
Ik wil ook met Ted gaan lessen, hij is nog redelijk groen(dressuurmatig) Wij wonen in Zeeland, weten jullie goede instructeur/instructrice?
Goede zadels beginnen toch zeker wel rond de 700 euro, en dan spreken we over een 2e hands zadel. Heb je geen budget van meer dan 1500.- voor een nieuw zadel, dan mag je niet kieskeurig zijn, dat is gewoon helaas een feit - want dan kom je niet aan een zadel. Belangrijkste is dat het binnen je budget past, en goed op je paard ligt en goed is voor jouw billen.
Mijn 2e hands zadel was 1250.- En deze heb ik gekocht bij Evelien van Eurohorse, en die zou ik zeker willen aanraden!
_Patrick_ Welkom mooi paard heb je! Ik ben zelf naar Country Mill geweest en heb daar een zadel aan laten meten, zeker een aanrader. Voor jou alleen wel een stukje rijden vrees ik.
Inderdaad wat xDenies zegt. Je kan helaas niet veel eisen want er is gewoon niet heel veel aanbod in de lagere prijsklasse.
My_Little_P
Geplaatst: 27-12-13 17:05
Wow, wat een gave tinker! En hengst, als ik het goed begrijp? Heb je al een idee welke kant je op wilt qua western? Is voor de zadelkeus en instructie wel handig. In West-Brabant zit volgens mij Jan-Pieter Koopman, ik hoor daar altijd wel goede verhalen over, maar heb er zelf geen ervaring mee.
Zwarte zadels ga je haast niet vinden en als je ze al vindt, zijn het bijna altijd zadelmarktzadels. Vréselijke kwaliteit zadels die je echt niet op een paardenrug wilt leggen. Evelien van Eurohorse is inderdaad érg goed.
Lesje vandaag ging goeeeeddd. Uiteindelijk nog een lekker stopje gemaakt. Dit is de eerste keer bij mij dat ie niet halverwege 1 of beide benen even 'optilt', waardoor je zo'n stop in twee delen krijgt. Weet effe niet hoe ik het beter kan uitleggen .
Oh wat leuk dat je met Patrick western gaat rijden. Gaat er vast stoer uit zien!
Mooie foto's van iedereens toppers komen hier voorbij. Mag ik mijn toekomstige westerntopper dan ook even showen? Even pronken met mijn mooie arabische meisje Mish Die is over een weekje alweer 1 jaar oud, en wordt dus met een jaar of 2-3 rustig aan western beleerd als het aan mij ligt.
Ergens in de komende maanden komt ze lekker vlak bij huis in een opfok te staan en dan gaan we vast rustig bezig met haar laten wennen aan van alles en nogwat.
Laatst bijgewerkt door Sadira op 27-12-13 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt
My_Little_P
Geplaatst: 27-12-13 17:15
Overheen gelezen... Dacht op de website te zien dat ze een veulen van Patrick hadden
Da's een arabier verkleed als beer Knapperd hoor!!
Laatst bijgewerkt door My_Little_P op 27-12-13 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Wat leuk, Denies! Wat voor merrie was dat? ben benieuwd.
Mish gaat denk ik een beetje haar grote halfzus Asiyah achterna; ik ben meer iemand voor trail enzo dan voor reining. Lekker gemier op de vierkante centimeter is meer mijn ding Maar ik zal hoofdzakelijk recreatief rijden
Mijn laptop liep net helemaal vast.. Dus een paar woorden missen.
Ik had een Arabische kruising. Anglo-arabier x Arabisch volbloed. Haar naam was Shiva (zie onderaan profiel) en ze was 4 en onbeleerd toen ze bij mij kwam. Aswan en abdullah zaten in haar bloedlijn. Maar omdat ik lichamelijk behoorlijk achteruit ging (ben heel ziek geweest) heb ik haar helaas moeten verkopen. Twee paarden werd te veel.