Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vera schreef:Dana, nogmaals, ik stel gewoon een vraag en daar maak jij een heel ander verhaal van. Ik wijs niet, ik beweer niks, ik vraag alleen iets aan Dofuzz.
Vera schreef:Ja Dofuzz heeft antwoord gegeven, goed gezien.sevke schreef:Ik durf mijn merrie ook al eens goed aanpakken als ze spookt van ingebeelde dingen.
Dapper.
Maar wie beeld zich iets in; jij of je paard?
Rumpleteaser schreef:Als ik het goed lees gaat de discussie NIET over het wel of niet toelaten van dingen die je paard doet.
Volgens mij corrigeert iedereen zijn of haar paard wel eens, ik in ieder geval wel![]()
Volgens mij gaat de discussie over de manier WAAROP ruiters hun paard corrigeren.
En dan in speciaal het geval de manier WAAROP deze topruiter zijn paard corrigeert.
En is de vraag vervolgens of ZIJN manier van corrigeren nu noodzakelijk is, of niet, om dit dit TOPniveau te kunnen rijden.
dofuzz schreef:Rumpleteaser schreef:Als ik het goed lees gaat de discussie NIET over het wel of niet toelaten van dingen die je paard doet.
Volgens mij corrigeert iedereen zijn of haar paard wel eens, ik in ieder geval wel![]()
Volgens mij gaat de discussie over de manier WAAROP ruiters hun paard corrigeren.
En dan in speciaal het geval de manier WAAROP deze topruiter zijn paard corrigeert.
En is de vraag vervolgens of ZIJN manier van corrigeren nu noodzakelijk is, of niet, om dit dit TOPniveau te kunnen rijden.
er zijn best andere manieren, en ik ben persoonlijk niet de grootste fan van deze manier, maar ik zat er niet op en voelde niet wat hij voelde. je kan van deze compilatie ook niet afleiden of hij daarvoor niet anders geprobeerd heeft, en uiteindelijk tot deze manier kwam owv niet het gewenste resultaat verkregen.
Citaat:Uit sommige post's in dit topic krijg ik een beetje het idee dat de manier WAAROP deze ruiter corrigeert NOODZAKELIJK is om mee te draaien in de TOPsport.
dofuzz schreef:Rumpleteaser schreef:Als ik het goed lees gaat de discussie NIET over het wel of niet toelaten van dingen die je paard doet.
er zijn best andere manieren, en ik ben persoonlijk niet de grootste fan van deze manier, maar ik zat er niet op en voelde niet wat hij voelde. je kan van deze compilatie ook niet afleiden of hij daarvoor niet anders geprobeerd heeft, en uiteindelijk tot deze manier kwam owv niet het gewenste resultaat verkregen.
dat is nu het grote probleem dat ik heb met deze compilatie en de overdreven reactie van de aaiers, je ziet het hele plaatje niet.
de man die je in de stoel ziet zitten is de oppersteward van de FEI, Eric Strauss. geloof me, als het echt mishandeling was had deze man als eerste de stekker eruit getrokken, dus ik denk dat het totaalplaatje in realiteit er héééééééél anders uitzag.
dofuzz schreef:als je je hand opheft en je rijdt je paard voorwaarts naar het bit toe, en ipv te verzamelen, onderin te komen en van het bit af te zijn en de schouder op te heffen, gaat je paard in alles overdrijven. alleen zet hij zich vast in de schouder en blokkeert daar volledig alhoewel hij daar vrij beweegt als je ernaast staat en je vraagt aan het halster, wil niet in de stelling komen doorheen heel zijn lichaam, en wil enkel zakken in de nek en zwaarder worden op de voorhand. je hikt al een paar dagen tegen dit probleem aan waardoor je cirkels, spins, rundowns stops en rollbacks niet zijn zoals ze horen. jouw eigenaar heeft al +/-30.000 $ uitgegeven om voor deze wedstrijd het paard daar te krijgen.
<knip>
let wel, het moet een oplossing zijn die enerzijds een quick-fix is want straks (binnen 2 uur) is de wedstrijd, alle bovenstaande problemen tegelijk verhelpt, EN op dat nivo werkt om richting 76/77 (NRHA/FEIte scoren waarbij je je geen fout kunt veroorleven, dus geen WRAN L2 nivo in de buurt van de 65/66.
dofuzz schreef:de man die je in de stoel ziet zitten is de oppersteward van de FEI, Eric Strauss