[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:30

even lezen vera dat antwoord heb je gehad.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:31

Ja Dofuzz heeft antwoord gegeven, goed gezien.

sevke schreef:
Ik durf mijn merrie ook al eens goed aanpakken als ze spookt van ingebeelde dingen.

Dapper.
Maar wie beeld zich iets in; jij of je paard?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:31

quarterH schreef:
even lezen vera dat antwoord heb je gehad.

Wie zegt dat ik het niet gelezen heb?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:32

Vera schreef:
Dana, nogmaals, ik stel gewoon een vraag en daar maak jij een heel ander verhaal van. Ik wijs niet, ik beweer niks, ik vraag alleen iets aan Dofuzz.

Sorry dan, effe goede vrienden.

@ Sevke: dat ik ook al ergere dingen heb gezien, is zeker waar. Neemt niet weg dat ik hem wel hard vind. Ik heb hem, zoals al gezegd, op de westernexperience bezig gezien toen hij zijn clinic gaf. Er zaten goede dingen in maar er waren ook een paar dingen dat ik bijna mijn ogen toedeed. Maar ik ben dan ook een echte softie (zeg altijd sorry tegen mijn paard als mijn trainer hem even overneemt :D ).

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:39

rapido schreef:
wellicht is hij achter de schermen net zo en heeft hij zich niet beter voor te doen in een losrijbak zoals velen dat mss wel doen!

wellicht klets je wel uit je nek want je weet het niet

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:42

Vera schreef:
Ja Dofuzz heeft antwoord gegeven, goed gezien.

sevke schreef:
Ik durf mijn merrie ook al eens goed aanpakken als ze spookt van ingebeelde dingen.

Dapper.
Maar wie beeld zich iets in; jij of je paard?

Mijn paard. Ze vindt dat een erg leuk spelletje. Doen alsof er een levensgevaarlijk beest in de hoek zit, en dan volle bak over de schouder wegrennen. Op shows doet ze zoiets nooit. Dan is er zoveel te zien dat ze absoluut niet spookt. Enkel bij het trainen in haar eigen vertrouwde bak. Een vrachtwagen hooi aan het lossen ? IEEEKS ! Een paard dat door het gangpad stapt ? HELLLUUUUP ! Nog een drupje water dat uit de sproeiers valt ? JIHAAA ! Sommige dagen kijkt ze helemaal naar niets. Andere (zoals vandaag), tja, dan schuilen er overal voor de mens onzichtbare, maar voor een paard levensgevaarlijke wilde beesten. Mijn rijden is niet anders gisteren dan vandaag dan morgen, hoor. En ik zie geen onzichtbare beesten. Zij wel. En in feite speelt ze met mijn voeten. En dat laat ik niet toe. Punt.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:51

Als ik het goed lees gaat de discussie NIET over het wel of niet toelaten van dingen die je paard doet.
Volgens mij corrigeert iedereen zijn of haar paard wel eens, ik in ieder geval wel :D

Volgens mij gaat de discussie over de manier WAAROP ruiters hun paard corrigeren.
En dan in speciaal het geval de manier WAAROP deze topruiter zijn paard corrigeert.
En is de vraag vervolgens of ZIJN manier van corrigeren nu noodzakelijk is, of niet, om dit dit TOPniveau te kunnen rijden.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:00

Hij zal het eerst wel even zachter hebben geprobeerd, zeker ? Ik veronderstel dat het niet de eerste keer is dat hij met dit paard rijdt. En dat deze manier bij dit paard een goed effect heeft. Wie zijn wij om ons daarover uit te spreken ?
C S is niet één of andere nitwit, die mens rijdt op topniveau. Die weet waar hij mee bezig is. Dit laatste in tegenstelling tot de overgrote meerderheid van de boktblaters.
Ik reageerde trouwens op Vera, die blijkbaar meent dat ik mijn paard niet hoef te corrigeren als ze met mijn voeten speelt, omdat het wel eens aan mij zou kunnen liggen. jaja... }>

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:01

Rumpleteaser schreef:
Als ik het goed lees gaat de discussie NIET over het wel of niet toelaten van dingen die je paard doet.
Volgens mij corrigeert iedereen zijn of haar paard wel eens, ik in ieder geval wel :D

Volgens mij gaat de discussie over de manier WAAROP ruiters hun paard corrigeren.
En dan in speciaal het geval de manier WAAROP deze topruiter zijn paard corrigeert.
En is de vraag vervolgens of ZIJN manier van corrigeren nu noodzakelijk is, of niet, om dit dit TOPniveau te kunnen rijden.

er zijn best andere manieren, en ik ben persoonlijk niet de grootste fan van deze manier, maar ik zat er niet op en voelde niet wat hij voelde. je kan van deze compilatie ook niet afleiden of hij daarvoor niet anders geprobeerd heeft, en uiteindelijk tot deze manier kwam owv niet het gewenste resultaat verkregen.
dat is nu het grote probleem dat ik heb met deze compilatie en de overdreven reactie van de aaiers, je ziet het hele plaatje niet.
de man die je in de stoel ziet zitten is de oppersteward van de FEI, Eric Strauss. geloof me, als het echt mishandeling was had deze man als eerste de stekker eruit getrokken, dus ik denk dat het totaalplaatje in realiteit er héééééééél anders uitzag.

sevke

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:04

Ze hebben gewoon de momenten waarop ze het hardst wordt aangepakt achter elkaar geplakt, de rest ervantussen gehaald, waardoor het lijkt alsof hij de hele tijd aan het bit zit te raggen.
Trouwens, de aaiers hebben een probleem met fencen ook. Daar hebben ze ook al een filmpje van.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:06

dofuzz schreef:
Rumpleteaser schreef:

er zijn best andere manieren, en ik ben persoonlijk niet de grootste fan van deze manier, maar ik zat er niet op en voelde niet wat hij voelde. je kan van deze compilatie ook niet afleiden of hij daarvoor niet anders geprobeerd heeft, en uiteindelijk tot deze manier kwam owv niet het gewenste resultaat verkregen.

Wat je zegt klopt helemaal Dofuzz, dat kun je er ook niet uit afleiden.
En voor de duidelijkheid; ik stel deze vraag niet met bijbedoelingen of vooroordelen (altijd lastig die communicatie via internet :D )
Uit sommige post's in dit topic krijg ik een beetje het idee dat de manier WAAROP deze ruiter corrigeert NOODZAKELIJK is om mee te draaien in de TOPsport.
En dat vraag ik me dus in alle oprechtheid en zonder bij bedoelingen af.

Dus voor nog meer duidelijkheid; het gaat me niet om de vraag OF je wel mag corrigeren, maar om de MANIER waarop je dat doet.

Edit: Sevke, reageer je op mij? Tja; dit beeldmateriaal is ongetwijfeld gekleurd. Maar het is het enige op basis waarvan we zonder speculatie kunnen discussiëren, toch?
Want we weten niet 100% zeker hoe deze TOPruiter op andere momenten rijdt. Alles wat we daarover schrijven is speculatie. En daar komen we op Bokt toch niet uit :D
En persoonlijk vind ik dat ook niet interessant, het gaat mij niet om de persoon, of om de discipline.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:13

Citaat:
Uit sommige post's in dit topic krijg ik een beetje het idee dat de manier WAAROP deze ruiter corrigeert NOODZAKELIJK is om mee te draaien in de TOPsport.

Dat zou ik niet durven zeggen. Wel dat deze manier voor deze ruiter en dit paard op dat moment blijkbaar de juiste manier was volgens C S.
En zoals Dofuzz al zei : WIJ zaten niet op dat paard op dat moment. WIJ voelden dus niet wat HIJ voelde en dus lijkt het mij best dat we onze bek in onze pluimen houden. We hebben het hele losrijden niet gezien, enkel een paar fragmenten en voor de rest hebben we er het raden naar !

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:18

dofuzz schreef:
rapido schreef:

wellicht klets je wel uit je nek want je weet het niet

klopt mn porum zit achterstevoren!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:22

Citaat:

:o? >;)
Vertaal dat eens in het Belgisch aub...

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:35

sevke schreef:
Citaat:

:o? >;)
Vertaal dat eens in het Belgisch aub...

Zijn hoofd zit andersom. ;)
Dus zijn gezicht zit aan de achterkant.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 17:56

dank u. Had al pbtje gehad van rapido :j

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 18:26

Goed gezien allemaal Sevke en goed verwoord. :j

claudiaM33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:28

dofuzz schreef:
Rumpleteaser schreef:

dat is nu het grote probleem dat ik heb met deze compilatie en de overdreven reactie van de aaiers, je ziet het hele plaatje niet.
de man die je in de stoel ziet zitten is de oppersteward van de FEI, Eric Strauss. geloof me, als het echt mishandeling was had deze man als eerste de stekker eruit getrokken, dus ik denk dat het totaalplaatje in realiteit er héééééééél anders uitzag.

Ik zie er in realiteit ook hèèèèèèèèl anders uit :+ :') |(

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:50

claudiaM33 schreef:
[Ik zie er in realiteit ook hèèèèèèèèl anders uit :+ :') |(

Ik mag het hopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:10

Die Eric Strauss is dus ook een slapjanus dat 'ie niet tegen die 30.000 euries van de sponsor in durft te gaan :r

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:15

uhhhhh waar heb je het over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:53

dofuzz schreef:
als je je hand opheft en je rijdt je paard voorwaarts naar het bit toe, en ipv te verzamelen, onderin te komen en van het bit af te zijn en de schouder op te heffen, gaat je paard in alles overdrijven. alleen zet hij zich vast in de schouder en blokkeert daar volledig alhoewel hij daar vrij beweegt als je ernaast staat en je vraagt aan het halster, wil niet in de stelling komen doorheen heel zijn lichaam, en wil enkel zakken in de nek en zwaarder worden op de voorhand. je hikt al een paar dagen tegen dit probleem aan waardoor je cirkels, spins, rundowns stops en rollbacks niet zijn zoals ze horen. jouw eigenaar heeft al +/-30.000 $ uitgegeven om voor deze wedstrijd het paard daar te krijgen.

<knip>

let wel, het moet een oplossing zijn die enerzijds een quick-fix is want straks (binnen 2 uur) is de wedstrijd, alle bovenstaande problemen tegelijk verhelpt, EN op dat nivo werkt om richting 76/77 (NRHA/FEIte scoren waarbij je je geen fout kunt veroorleven, dus geen WRAN L2 nivo in de buurt van de 65/66.

dofuzz schreef:
de man die je in de stoel ziet zitten is de oppersteward van de FEI, Eric Strauss

Dat bedoel ik, mooie opperslapjanus die Eric dat hij daar niet tegenin durft te gaan. Maar ik heb toch al eerder gezegd... het zijn niet aleen de ruiters maar ook de sponsoren.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:56

ik zou zeggen, geef je op als FEI steward en ga de wereld verbeteren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 23:11

quarterH schreef:
ik zou zeggen, geef je op als FEI steward en ga de wereld verbeteren!

Neuh... dan zou er van die hele sport niks meer overblijven :Y)

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 07:59

Lamar? sponsoren? waar heb je het over? die 30000 waar ze het over hebben is het bedrag dat de eigenaar van het paard al aan training heeft uitgegeven, daar heeft die Eric niks mee van doen.