Inderdaad, gekkenhuis daar zeg Wij kwamen rond 8:45 al aan in een file vanaf de snelweg, uiteindelijk 10:15 dat we op het terrein stonden En dan hadden wij nog mazzel bleek later..
Vandaag is het voor mij zover! Straks paard ophalen en naar de silver ranch in oosterwolde voor een gezellige onderlinge laagdrempelige wedstrijd! Op de valreep toch ingeschreven bij barrel race voor de lol. ik ga daar zeker niet trekken en plukken en we doen hem mooi in draf Ik start met de horsemanship, dan de plessure en als laatste als paardlief nog zin heeft de barrel.
Ik ben erg benieuwd wat ik vandaag allemaal ga zien en heb er veel zin in!
Dan zal ik me ook even voorstellen Ik ben Sheryn, ben zo'n 17 jaar geleden overgestapt van dressuur naar western. Ik rijd echter niet voor wedstrijden, sterker nog ik heb helaas weinig tijd om te rijden. We fokken hier kleinschalig speciale Tinker kleurtjes maar we hebben ook al 15 jaar onze Quarter ruin Mexx. Ben toch wel langzaam een beetje aan het rondkijken om rijles te gaan nemen, een opfrisser is wel nodig denk ik. Mijn broertje wilt ook les gaan nemen zodat hij volgend jaar mijn zijn Highlander aan de slag kan. Wie weet motiveert dit topic me een beetje om wat meer initiatief te nemen qua rijden
troi
Geplaatst: 11-09-16 21:32
Tijdje afwezig geweest (zat weekje in London voor mijn werk) maar weer terug en eindelijk mijn wedstrijd topicje gemaakt [WN-ITP] Mijn eerste (oefen) wedstrijd!
En vandaag naar een trail training/ clinic geweest van Deborah Wittermans in Pekela. Treas was weer schandalig braaf! Erg genoten.
Super interessant dat van die balkjes. Eigenlijk heb ik nooit overwegen bewust Treas zijn paslengte te beïnvloeden. Hoe doe je dat eigenlijk?
Horse event klinkt erg leuk maar ook erg druk (en zo'n rot eind rijden vanaf Groningen). Ik krijg het vaak wat benauwd wat grote mensenmassa's.
Ja ik heb het echt super leuk gehad! We begonnen met de plessure, daar zijn wij helaas niet zo goed in en pony vond het ook niet echt leuk.. Veel te gecontroleerd en dat moet ze nog even wat beter leren. Daarna de horsemanship Dat ging eigenlijk boven verwachting goed! Line up heel braaf gedaan en gewacht en precies alles gedaan zoals ik het vroeg. Helaas geen plaatsing maar voor de 1e keer super trots. En dan nog het barrel racen.. Nou ik heb wat geoefend met staanders 1x en het inrijden even wat losmaken en iets kleinere bochten dan voltes gemaakt. Pony qerd helemaal vrolijk en druk en dat liet ze tijdens de wedstrijd goed zien. We zijn geëindigd op een 3e plaats met 17,25 sec!
Al met al een hele leuke wedstrijd en top georganiseerd! Video's en foto's volgen!
@joyce2 ja! Het idee was om het rustig aan te doen.. Maar tijdens het inrijden heb ik besloten mare te vertrouwen en vooral op stem alleen tempo te vragen. En dat heeft goed uitgewerkt Britts dankjewel!
Zijn er hier mensen die ook mee doen aan het NK NQHA komend weekend? Ik doe op vrijdag mee met Buck in de yearling geldings futurity en de amateur halter geldings 2 year and under. Zaterdag start ik met 3 jarige van een vriendin in de showmanship novice amateur en de amateur.