[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:46

Gelijk vroeg bij de fokkerij wereld met de Arabieren zeker he?

Nee heeft hij niet meer inderdaad, als ik een duplicaat aan zou willen vragen moet ik allerlei DNA testen laten doen of met de vorige geregistreerde eigenaren naar de notaris om vast te leggen dat het echt om dit paard gaat (tenminste, dat begreep ik zo). De laatst geregistreerde eigenaren zijn sowieso al niet de mensen waar ik hem van gekocht heb, daarbij komt dat ze me zijn gaan negeren/blokkeren toen ik door liet schemeren per mail dat ik via hun wel aan duplicaatpapieren kon komen (terwijl we best leuk contact hadden). Ik heb het toen maar opgegeven, die papieren voegen op zich niet super veel toe.

Degene die de papieren heeft zit waarschijnlijk in Spanje, daar zit in ieder geval een Nederlander met dezelfde naam die een vakantiepark met paarden runt. Ik heb geprobeerd een verblijf te boeken bij haar, maar zodra ik over Magic begon haakte ze volledig af. Heb er heel wat speurwerk voor verzet in ieder geval :') :') Zelfs haar ex-stiefkinderen weten niet waar ze is. Beetje raar gegaan allemaal.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:23

Zonde zeg... het is zo'n gaaf dier...!

Ja van kwart voor tien tot tien.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:08

Haha, dank je! Wie weet start ik ooit mijn zoektocht wel weer op. Voor nu niet echt nodig in ieder geval :P

Leuk, ik kom kijken :j

Karlijntje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:26

Misschien een domme vraag hoor, maar wat is de droes?

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:32

dit is droes

Vervelende ziekte met koorts, heel veel snot, soms abcessen, slecht eten

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:02

heb gisteren inhand trail clinic gehad met feeb ging lekker, her en der wat tips gehad, ipv stap voor stap moet ik met hem wat meer gas achter de oefening zetten dan loopt hij veel makkelijker. Ondanks zijn asociale trekjes liep hij tussen een behoorlijk aantal verschillende paarden zonder lelijk te doen (jeej) en zelfs trailerladen gaat de goede kant op.

Heb net de wran betaald voor volgend jaar, dan ga ik ook een aantal wedstrijden starten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 15:48

Leuk Blon_D! Zijn er ook foto's gemaakt?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 16:04

joyce2 schreef:
Leuk Blon_D! Zijn er ook foto's gemaakt?

mijn moeder heeft een filmpje gemaakt bij het hek maar die is heel wazig door de warmte en de zon

en nu loopt hij (weer) onregelmatig, vorige week was hij linksachter onregelmatig in stap niet duidelijk maar draf en galop wel. net even gelongeerd en het leek oké tot ik hem liet aangaloperen het was direct weer mis :(

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 19:46

Leuk blon_d! Die onderdelen aan de hand ken ik niet en dat lijken mij juist de onderdelen om wedstrijden mee te beginnen, of heb ik dat mis?
Waar kom je die clinics tegen?

Vandaag heerlijk relaxed een buitenrit gemaakt, ruim 12,5 km in stap aan een lange teugel. Echt genoten, conclusie: de freemax zit na zo'n tijd veel lekkerder dan mijn dressuurzadel, geen enkele last van mijn rug ook.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 23:34

Zo lekker he nanda! Wij hebben ook een buitenrit gemaakt, met z'n vieren (kijken of de nieuwe kinderpony op stal ook zo braaf was als de oud eigenaren zeiden en dat was gelukkig zo). Echt heerlijk zo'n zonnetje op je gezicht en een blij paardje onder je kont!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:51

nanda1980 schreef:
Leuk blon_d! Die onderdelen aan de hand ken ik niet en dat lijken mij juist de onderdelen om wedstrijden mee te beginnen, of heb ik dat mis?
Waar kom je die clinics tegen?
.

Ik heb al wel wedstrijd ervaring opgedaan ongeveer 10 jaar geleden in de L3 gestopt met mijn vorige paard. Feeb was nog groen en daarom wilde ik inderdaad de eerste wedstrijdjes aan de hand starten puur zodat we elkaar in een andere setting ook leren kennen. Deze clinic was van de swra daar reed ik ongeveer 10 jaar geleden, hij werd aangeboden via Facebook.
Heb je les van een Western instructrice? Dan zou je eens rond kunnen vragen of die weet of ergens een clinic wordt gegeven. Enige tijd geleden werd er ook 1 in stuifzand georganiseerd. Ook op bokt kan je ze soms wel vinden

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:40

Zal haar eens vragen. Stuifzand is om de hoek, zal eens in de gaten houden. Ik zag er wel daar 1 van barrelrace en 11 september hebben ze ook, alleen ben ik dan op HE :o

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:23

Ik heb vanochtend ook weer een lekker lesje gehad, we zijn bezig met spinnen maar erg moeilijk omdat we het allebei niet kunnen. Nu mag ik het een paar keer gaan voelen op het paard van mijn instructrische, nu weet ik niet zo goed waar ik naar toe moet werken en wat ik voel oo een paard dat het wel kan. Dus dat is wel leuk.
Verder komt de dierenarts morgen voor pien. Hij hoest steeds met aandraven, alleen met aandraven maar echt een super droge hoest. Even naar laten kijken.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 19:52

Marlou_ schreef:
Ik heb vanochtend ook weer een lekker lesje gehad, we zijn bezig met spinnen maar erg moeilijk omdat we het allebei niet kunnen. Nu mag ik het een paar keer gaan voelen op het paard van mijn instructrische, nu weet ik niet zo goed waar ik naar toe moet werken en wat ik voel oo een paard dat het wel kan. Dus dat is wel leuk.
Verder komt de dierenarts morgen voor pien. Hij hoest steeds met aandraven, alleen met aandraven maar echt een super droge hoest. Even naar laten kijken.

Zulke instructrices zijn goud waard! Fijn dat je zo het gevoel kan vinden

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:08

Wat mij enorm helpt met spinnen is dit voor de spiegel doen.
Zo zie je wat er aan de hand is terwijl je het voelt.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:14

Ja die hebben we alleen binnen, op een hele onhandige plek in een hoek -O- dan heb ik niet echt de ruimte om een spin te maken en tegelijkertijd te kijken wat ik doe.

Hij draait nu meer om zijn as dan zijn achterhand maar voor nu mag ik dat even accepteren, zolang hij maar voorwaards denkt zeg maar. Zodra hij in zijn achteruit gaat moet ik uit de spin meteen en opnieuw proberen maar vind het moeilijk hoor!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:27

Wij zijn weer terug naar het begin...veel werk aan de longe, ook bijgezet en korte stukjes onder het zadel, ook nog geen galop. Ze zat ontzettend vast en is nu grotendeels weer los dus ze moet al haar spieren opnieuw en op de juiste manier leren gebruiken.

Net dus mijn eerst longeerles ooit gehad...was hard werken zeg!!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:24

In hand clinics worden ook wel door de rassenverenigingen georganiseerd. Staan ook vaak op facebook.

Ik film tegenwoordig al mijn trainingen en kan dan later precies zien of wat goed voelde ook echt goed was. Ik spin niet, maar doe wel pivots. Dus dat achterbeen moet ook blijven staan. Cameraatje op de bakrand en dan thuis terugkijken. Daarna alles op youtube (op privé hoor! :D) en dan heb je meteen een trainingsdagboek mét commentaar van jezelf erbij. Aanrader!

Vandaag walk overs geoefend, want die zitten in mijn proefjes van volgende week. Dit was wat Daan ervan maakte :')

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:53

Hier ook geen echte spins, wel draai ik meerdere rondjes op 1 achterbeen in een vlotte stap, hoop dit met de tijd om te kunnen zet naar de draf. Heb alleen op het moment even geen les meer, ben dus een beetje zelf aan het klungelen O:) Dat ene achterbeen laat hij echt heel goed staan, dus hij snapt een deel van de bedoeling :P

Ik laat mijn moeder ook heel vaak het rijden filmen, ik denk wel bijna 1x per week := dan zie ik precies wat er gebeurd op welke momenten en kan ik daar de keer daarop weer mee aan de slag.

Haha Rije, best dicht op elkaar dan he, die balken :D Wij hadden hem ook in onze proef, je wilt niet weten hoe vaak we dat moesten oefenen voor het een beetje ging :') En hoe vaak ik bang was dat Magic zijn benen ging breken op die dingen }:0

Hier even balen, Evelien kan 1 oktober niet komen voor mijn zadel. Zijn nu nog in overleg over een nieuwe datum, maar hoop niet dat het nog veel later wordt :n

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 07:34

Haha die balkenm herkenbaar alleen doet die van mij het ook nog in draf met dus een grotere afstand tussen de balken. Heb ze toen 2-5cm nog verder uit elkaar gelegd, dat was voor hem de trick. Als hij het nog een paar goed doet dan leg ik ze weer dichter bij elkaar

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:02

Ja idd. Toen ik ze een paar cm verder legde ging het prima. Hij heeft een hele ruime stap, en da's fijn, maar ik wil juist de kleinere afstanden oefenen, omdat die vanuit het Regelboek ook gevraagd kunnen worden.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:11

werkt het misschien als je hem nog langzamer vraagt?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:17

Ja, da's wel de bedoeling, maar de balans tussen remmen en ritme houden is erg lastig. Zodra hij ritme verliest gaat hij twijfelen en dan zet hij óf stapjes te veel, óf juist te weinig. En die walk overs oefen ik ook gewoon te weinig. Want ze lijken zo simpel: ach die doen we er even bij. Maar ze zijn zooooo lastig. Moet ik gewoon vaker neerleggen.

Dit was trouwens één van de eerste keren, de latere deed hij een stuk beter :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:22

Hoe gaat je verzameling in stap zonder balkjes? Wat ik met Jim heb gedaan in het begin is 2 balken neergelegd, een meter of 5 uit elkaar. Dan gewoon in arbeisstap er overheen en passen tellen. Dan gaan spelen met het aantal passen tussen de balken, dus pas verruimen = minder passen, verzamelen = meer passen ertussen. Dan de balken dichter bij elkaar, zelfde oefening.
Tot je op een gegeven moment op walk over afstand bent en je zonder problemen en twijfel in verzamelde stap over die balken kan. Maar dan moet je eerst met grote afstand of zonder balken je stap 100% kunnen controleren, verzamelen en verruimen.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 09:29

Zonder balken gaat dat prima, op zit en uitademen. Maar met balkjes wil hij nog met grote stappen snel thuis zijn :)) Meer oefenen dus ~~}>