[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BrittS

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:56

Wat leuk Troi, gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de foto's!

Lastig Amanda, hopelijk kun je wat vinden tussen de boomloze zadels. Vind die Freemax zadels er wel erg mooi uit zien, je ziet bijna niet dat ze boomloos zijn (op plaatjes dan in ieder geval). Misschien ook maar eens over nadenken.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:59

gefeliciteerd Troi !!

Zadels .. denk de eeuwige battle voor wij ruiters :p

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:02

Leuk troi :D
Gewoon doen. Je kan er alleen maar wijzer van worden :j

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:36

Gefeliciteerd troi! Van wedstrijden leer je een boel. Ik laat het altijd filmen zodat ik het thuis kan bekijken en een lijstje kan maken van waar we aan moeten werken.

Hoe doen jullie dat eigenlijk? De verbeter punten uit een wedstrijd halen?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:24

Super leuk Troi, gefeliciteerd!!

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 12:39

Ik heb altijd wel iemand mee die er meer verstand van hebben dan m'n ouders. Soms zegt de jury ook nog wel wat

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:50

Die verbeterpunten kom ik eigenlijk nog niet aan toe. Ons verbeterpunt is vooral de rust bewaren. Zodra dat lukt, komt de rest :D
Thuis werk ik wel aan de verbetering en daar heb ik mijn trainers voor.

Heb mijn zadel maar te koop gezet: http://www.bokt.nl/markt/ad/420575/pool ... sic-equine
Gelijk als set met een perfect matchend Pools hoofdstel en een Classic Equine pad.
Eens kijken of ik 'm zelf kan verkopen en anders wordt het zadel ingeruild en blijft de rest te koop :D

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:16

Waarom verkoop je je pad dan ook Amanda? Die kun je dadelijk toch gewoon weer gebruiken? Wel een mooie pad hihi.
Vervelend dat zadel gedoe ook steeds. Mijn triple W was ook een flexibele boom, daar heb ik Pino helemaal vast door gereden :n voor mij nooit meer.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:19

Qua verbeterpunten was het dit keer makkelijk, de jury ging elke combinatie af na elke proef met feedback. Was ook echt een beginnerswedstrijd dus vandaar.

Ik uhm was vergeten dat ik een buitenteugel had (ja zenuwen..), hij moet ronder en ik moet werken aan de galop. Ze heeft meer gezegd maar dat ben ik door de spanning vergeten. Ook positief hoor, ik hield mooi de rust erin en was goed bezig zei ze.

En zelf ergerde ik me erg aan zijn stroeve backup, dat kan hij veel beter maar ik ben laks geweest waardoor hij minder snel reageert en zijn hoofd hoog houdt.

Genoeg om aan te werken!

Al een foto binnen.
In de line-up :
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:23

Marlou: ik gebruik deze pad al heel lang niet meer. Ik vind 'm voor het mooie net wat te lang :D
Ik rij nu met een contoured pad van Mayatex en die ligt net wat fijner. Of met een pad van GVR. Die zijn allebei 2 inch korter.
Vind het zonde om die CE werkloos in de kast te laten liggen. Dus ik dacht, als ik dan toch dingen in de verkoop doe, dan maar zo. Misschien dat een set aantrekkelijker is. En zo niet, mag het ook los weg :j

Wel fijn troi! Daar kun je iets mee :j

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:43

Mmm volgens mij moet ik ook maar eens naar een wedstrijd gaan kijken waar beginners aan mee doen. Ik heb echt geen idee wat je precies moet kunnen en hoe alles werkt. Lijkt mij nl best leuk om ooit in de toekomst mee te doen met zo'n wedstrijd. De foto's laten nl een erg gezellige en gemoedelijke sfeer zien. Ik ben jaren terug gestopt met de dressuur omdat ik het dus alles behalve gemoedelijk of gezellig vond. Heel veel tijd (en geld) kwijt en een hoop gestress voor zo'n 5 minuutjes in de ring?
Helaas ging de buitenrit van gisteren niet door ivm de hitte. Snapte ik prima hoor, maar het leek mij erg leuk; een buitenrit olv een gids door het DFW.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:47

nanda1980 schreef:
Mmm volgens mij moet ik ook maar eens naar een wedstrijd gaan kijken waar beginners aan mee doen. Ik heb echt geen idee wat je precies moet kunnen en hoe alles werkt. Lijkt mij nl best leuk om ooit in de toekomst mee te doen met zo'n wedstrijd. De foto's laten nl een erg gezellige en gemoedelijke sfeer zien. Ik ben jaren terug gestopt met de dressuur omdat ik het dus alles behalve gemoedelijk of gezellig vond. Heel veel tijd (en geld) kwijt en een hoop gestress voor zo'n 5 minuutjes in de ring?
Helaas ging de buitenrit van gisteren niet door ivm de hitte. Snapte ik prima hoor, maar het leek mij erg leuk; een buitenrit olv een gids door het DFW.

Ja moet je doen! Deze wedstrijd was bij stadskanaal dus waarschijnlijk niet zo ver bij jou uit de buurt. De sfeer was idd super relaxed. Vooraf legde de jury ook alles uit incl wat wel en niet te doen, hoe de punten verdeeld werden en wat reden voor DQ was. Echt leuk mens ook! Achteraf op de bbq (waar bijna iedereen bij aanwezig was ) nog ongelofelijk gelachen met iedereen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:49

Bij dressuur rijdt je ook maar 2 proefjes...hier zou je een hele dag kunnen vullen...worden vaak meerdere onderdelen uitgeschreven dus je kan aan veel meer meedoen. En de sfeer is zoveel anders en dus beter dan tijdens een dressuur wedstrijd...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:09

Nou, ik heb voorlopig een zadel. Ik mag 1,5 week een Freemax Short testen. Jim liep er super fijn onder, dus ik ben benieuwd wat de komende dagen gaan doen en of het zo blijft. Zo ja, dan komt er een Freemax :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:14

Foto? :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:17

Die heb ik niet gemaakt :')
Zal ik van de week even doen.
Hij lijkt enorm op mijn Pools :j

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 07:22

Ik heb je advertentie bekeken en volgens mij ben je niet duur daarmee.
Op de foto lijkt je zadel langer dan de freemax (vandaar lange pad :+ ).
Had je Liliane nou erbij gehad? En kun jevook opstappen vanaf de grond zonder dat de boel schuift? Vond ik wel handig ivm bosritten. Ik moet zeggen dat ik niet merk dat het een boomloos zadel is, ik moest alleen wennen van de switch Engels >western :D
Ben benieuwd hoe het zadel blijft bevallen tijdens je testperiode.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 10:11

Opstappen zonder schuiven krijg ik met mijn colorado niet voor elkaar helaas. Hebben jullie ervaring met singels die hiervoor kunnen helpen? Ik heb wel eens gehoord over mohair roper singels maar die zijn wat prijzig om even uit te proberen.

Tis vooral op buitenrit erg irritant dat ik steeds een opstapje moet zoeken

Edit: om meer reacties te krijgen heb ik ook maar even een topic in de tackroom geopend :) .

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 14:10

Dat is balen. Het lukt mij thuis wel, maar ik heb nog niet geprobeerd na bv een poosje rijden opnieuw op en af te stappen.
Ik rijd met een lakota neopreen singel bij mijn freemax, pad is van kifra (dat heeft ook invloed geloof ik)

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:29

Ik heb ein-de-lijk het idee dat de bespiering na de droes van vorig jaar weer een beetje terug begint te komen. Als ik wat foto's naast elkaar leg dan krijg ik in ieder geval hoop dat we nu eindelijk daar weer wat in op gaan bouwen!
Mei 2016
Afbeelding
September 2016
Afbeelding

Of de foto's moeten wel heel erg vertekenen..

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:13

Hij ziet er wel uit alsof hij beter in zijn vel zit zeker !

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 23:39

Wat een gave zelfhouding heeft hij toch! Kom je ook meedoen op het NK van de Appies in Zwolle?

Wij gaan rijden op Horse Event :):) :):) :):) Ga met Daantje een trail demo geven voor het Arabisch Volbloedpaarden Stamboek en daarna mag Daantje nog met een ander meisje meelopen in de rassenshow en het rassendefile! Zooooo spannend!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 00:07

Gaat helemaal goed komen! Ik kom kijken en mooie plaatjes schieten!!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:36

Ik had niet verwacht dat dip van de droes zo lang nog zichtbaar zou zijn, hij was niet eens super ziek. NK van de Appies, dan moet ik zeker wel zn papieren hebben om mee te mogen doen he? Want die zijn samen met de tweede eigenaren van de aardbodem verdwenen :+

Welke dagen ga je rijden op Horse Event Rije? Zowel de zaterdag als de zondag? Wel super leuk! Ik kom zeker kijken als je zaterdag rijdt :D

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 12:06

Ja ik ben er zaterdag. Zondag heb ik loungedienst in de Bokt Lounge, dus kom dan ook gerust even langs! :)

Ooooh wat zonde! Dus hij heeft helemaal geen papieren meer? Kun je daar geen duplicaat voor aanvragen?