Als ik een zadel bij mijn paard daar (zo'n beetje óp de schouder lijkt het) neer legt dan loopt ie niet haha, daarom vroeg ik dat. Elk paard is anders Wat zie jij aan de manier waarop jouw zadel ligt?
Ik had vanochtend de les die maandag niet doorging. Nu op Dj dan. Ik en Dj zijn goed aan het werk gezet. Eigenlijk hebben we vooral de galop geoefend waar ook ons probleem lag. Aan het einde ging het al een stuk beter. Dj moe, ik moe, maar veel van geleerd.
Maar het is wel als al die dingen gewoontes worden is het veel makkelijker. Maar daar moet je eerst gewoon heel bewust mee bezig zijn en iemand hebben die je er op wijst.
Ik moet Dj bijvoorbeeld met de galop gewoon fouten laten maken. Ik ben al aan het corrigeren voor het gebeurt. Ik moest hem bijvoorbeeld met galop gewoon helemaal losgooien. Vertrouwen hebben dat hij er niet vandoor gaat. Vooral aan het einde daar moest ik ze dus echt steeds langer maken. Maar moest wel sturen natuurlijk
troi
Geplaatst: 27-08-16 23:32
Wedstrijd gehad vandaag en Treas heeft zich fantastisch gedragen
Hij was een beetje gespannen/kijkerig in de eerste 10 minuten maar dat was met wat steviger inrijden zo opgelost en na die 10 minuten was hij volledig relaxed! Hij heeft bij iedereen om aaitjes en knuffels lopen bedelen (terwijl ik erop zat, ik moest echt drijven om langs het publiek te komen ) en vond alles wel gezellig! Hij liet zich ook nog eens van zijn beste kant zien tijdens de proefjes! Hij liep zoals hij thuis ook loopt, echt waanzinnig!
Ik ben 2e tijdens de trail geworden, 4e tijdens de horsemanship (8 deelnemers bij elke proef) en ik heb de aanmoedigingsprijs gekregen!
Er zijn veel foto's gemaakt maar die wil ik even uitzoeken dus beeldmateriaal volgt nog!
Ik ben super trots en zweef gewoon! Wat een heerlijk paard heb ik toch!
@amanda, op deze foto zie je trouwens dat Jim de singelplek redelijk ver naar voren heeft zitten. Dat kan ook verklaren waarom het zadel op je vorige foto wat op de schouder leek te liggen terwijl de singel goed recht naar beneden hing. De rigging van dat zadel past waarschijnlijk niet perfect bij Jims bouw.
Ja dat zag ik ook inderdaad. Heb het er gister nog even met Paulette over gehad en wat tips gekregen qua zadels. Richting flexibele boom of semi-boomloos denken kon ze zich helemaal in vinden.
Plan de campagne: Afspraak maken met Lilianne van boomlooszadelpasservice voor de Freemax. Wordt dat niks, dan Herman bellen of hij iets heeft liggen en iets kan betekenen.
Ja is het ook. Wat ik vooral lastig vind is: bij wie moet ik zijn? Zoveel verhalen over de verschillende zadelpassers, over zadelmerken. Wat de een goed vindt, heeft de ander weer een slechte ervaring mee, enz. Dat maakt het ook lastig.