[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:47

Citaat:
ik wil jou eens 30.000 zien ophoesten en dan niet verwachten van jouw ruiter opeen snelle manier daar ter plaatse even wat fixt.

dus daar gaat 't om, dan accepteren we 't ineens maar wel :r

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:56

Illusion schreef:
Citaat:
ik wil jou eens 30.000 zien ophoesten en dan niet verwachten van jouw ruiter opeen snelle manier daar ter plaatse even wat fixt.

dus daar gaat 't om, dan accepteren we 't ineens maar wel :r

nee, en het maakt het niet minder dom, maar het plaatst het wel in andere context en verklaart veel

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:55

nou sorry....ik probeer ook alles vriendelijk en duidelijk uit te leggen, liefst dubbel om niet verkeerd begrepen te worden.... dus dat lijkt me sterk, hihi.... enfin, maakt niet uit....vond de reactie wel aardig.

sevke

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:23

Ik heb eindelijk het filmpje bekeken (kan niet op youtube op het werk) en ik vind er nu niet direkt veel schokkends aan. Hij haalt het paard van het bit en tilt de schouders op na de stop. Als het paard nageeft, geeft hij ook na.
Heb al ergere dingen gezien, eerlijk gezegd. Jullie overdrijven etwat.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:56

dofuzz en sevke vinden t allebei enorm meevallen en t valt me op dat jullie beiden uit Belgie komen?
toeval of uhhh daar misschien meer de gewoonte om zo met paarden om te gaan>

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:59

hahahahahahaha!!!!! ja zeker: heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel belgie denkt hetzelfde!!! daarom gaat het ook zo goed met een regering vormen haha!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:06

Sevke en Dofuzz doen ook allebei aan broodfok van kleine zielige puppys, dat doen ze toch ook allemaal in Belgie.

Kom op zeg connie... pfffff

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

en ze hebben ook allebei kleine kindjes in de kelder, want dat doen die dutro.. ik bedoel belgen ook allemaal 8)7 :') :Y)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 09:19

connie64 schreef:
dofuzz en sevke vinden t allebei enorm meevallen en t valt me op dat jullie beiden uit Belgie komen?
toeval of uhhh daar misschien meer de gewoonte om zo met paarden om te gaan>

Huh, gaan we nu al een heel land beschuldigen?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:07

Ja, in Belgie gaan wij AL-TIJD zo om met onze paarden. Hier is dat heel normaal. ~~}>
Niet toevallig dat Belgie aan de wereldtop staat in de reiningsport _O- :D :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:08

Wist het wel, sevke :P :Y)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:28

Ja, en als de paarden dan nog niet braaf zijn, eten we ze op ! :9 :Y)

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:49

;) t was als cynisch grapje bedoeld hoor, ff nog een knuppel in dit leuke hoenderhok....

de friet bij t paardenvlees is overigens altijd wel geslaagd,dat moet ik belgen nageven

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:51

@sevke-dat heb ik dan gemist, de laatste keer dat ik bij je was }>

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:00

dofuzz schreef:
alle CS haters die denken dat de man een intimiderende dierenbeul is, die het constant moet hebben van paarden pijnigen en ondanks dat toch een all-time top 10 ruiter kon worden, zeggen eigenlijk met andere woorden weinig of geen ervaring met of verstand van paarden te hebben.

Ken je hem persoonlijk? Heb je hem wel eens achter de schermen zien trainen? Weet jij wat hij met de paarden doet als niemand kijkt?

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:08

Vera schreef:
dofuzz schreef:
alle CS haters die denken dat de man een intimiderende dierenbeul is, die het constant moet hebben van paarden pijnigen en ondanks dat toch een all-time top 10 ruiter kon worden, zeggen eigenlijk met andere woorden weinig of geen ervaring met of verstand van paarden te hebben.

Ken je hem persoonlijk? Heb je hem wel eens achter de schermen zien trainen? Weet jij wat hij met de paarden doet als niemand kijkt?

Je wilt niet eens weten wat de goeroe van NH achter de schermen doet met zijn paarden... maar die zorgt er wel voor dat niemand hem ziet.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:10

Dat is geen antwoord op mijn vraag.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:13

Vera schreef:
dofuzz schreef:

inderdaad, ik heb in 2007 een paar dagen bij hem op de ranch doorgebracht

en dat heeft eigenlijk niks te maken met mijn opmerking. het gaat erom dat je met intimideren en pijnigen en straffen alleen dit nivo NOOIT kunt bereiken. de paarden moeten het voor jou willen doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:18

Oeww, maar niet naar die ranch gaan dan want blijkbaar is CSsen besmettelijk :+

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:19

joh dofuzz laat het. die 3 mensen die hier nog lopen zeuren gaan het nooit snappen. ookal zouden ze het willen dan nog niet. zonde van je energie.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:21

Vera schreef:
Dat is geen antwoord op mijn vraag.

Tuurlijk niet maar wat ik bedoel is dat er nog veel ergere dingen gebeuren achter de schermen ook door mensen waarvan je het niet "verwacht", in alle takken van de paardensport.
Ik vind de manier dat CS zijn paard aanpakt ook te hard, al ben niet ook niet zo naïef om te denken dat je op dit niveau komt door suikerklontjes aan je paard te geven. Dus ik hoop van harte voor het paard dat het achter de schermen niet nog harder aangepakt wordt.
Ik heb hem op de westernexprecience bezig gezien en ik werd daar niet bepaald vrolijk van. Een paard kan voor je willen werken maar ik zie toch veel paarden (op allerlei niveau) echt gewoon dood zijn, gekraakt. Da's geen samenwerking maar slavernij.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:24

Komkom, jongens, er wordt hier toch heel wat overdreven. Is dit nu zo erg ? Het paard lijkt mij nochtans niet overgeïntimideerd. Een paard wat murw is door mishandeling zal ook geen 75 scoren op shows, geloof mij vrij. Dit is een filmpje van notoire paardenknuffelaars die even de hardste momenten achter elkaar geplakt hebben om dan te gaan schreeuwen. En ik weet niet wat jullie zien, maar ik zie een paard wat van het bit gehaald wordt, schouders opgetild na de stop om haar goed op haar achterhand te zetten, en wat een release krijgt als ze zelf nageeft. Het paard wordt nog even scherp aan de hulpen gezet vooraleer ze de ring in moet op een grote show. Is niet bij elk paard nodig, maar bij deze blijkbaar wel. Of denken jullie dat CS dit doet voor de fun ?
Moest het zo erg zijn, hij zou zero score krijgen. Het paard mag in geen geval tekenen van geweld vertonen in de vorm van kapotte mondhoeken of sporenwonden.
Zo'n paard is niet van suiker gemaakt he. Ik herhaal : ik heb al ergere dingen gezien. Heb het al meegemaakt dat iemand door de judge de ring wordt uitgestuurd midden in zijn pattern wegens te bruut rijden. Of sporen op de schouders in de spin. Zulke dingen. :r
Ik durf mijn merrie ook al eens goed aanpakken als ze spookt van ingebeelde dingen. Moet zich maar gedragen. ~~}> En geloof mij, ze is verre van geintimideerd :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:25

wellicht is hij achter de schermen net zo en heeft hij zich niet beter voor te doen in een losrijbak zoals velen dat mss wel doen!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:28

Dana, nogmaals, ik stel gewoon een vraag en daar maak jij een heel ander verhaal van. Ik wijs niet, ik beweer niks, ik vraag alleen iets aan Dofuzz.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 16:30

Dofuzz heeft er toch op geantwoord ? :o?