[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emmaudb

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:45

Mijn les morgen gaat helaas niet door :\ ze zijn bezig met een nieuwe locatie.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:46

Oh echt? :oo
Waar??
Dit is nou net zo dichtbij voor mij..

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:49

Dat vertelde ze niet. Nu even kijken of hij hier kan komen dan rij ik wel met Dj. Maarja maandagavond 9 uur is dan eigenlijk niet heel handig. Onze bak heeft geen licht

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:53

Jeetje wat jammer zeg. :\
Hopelijk gaan ze niet te ver weg want dan kan ik niet meer lessen. -O-

De zon gaan nu onder rond 21.00 dus nee dat is niet handig...in de zomer zou het nog kunnen maar de rest van het jaar niet...

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:57

Ja ik zou het ook nog wel leuk vinden om op 1 van hun paarden te rijden. Daar leer je natuurlijk ook weer van. Ik rij natuurlijk alleen maar op Dj.
1,5e week terug dan even een klein kwartiertje op Dj's zus gereden. Maar daar zit ook al echt enorm verschil in door het karakter

Heb voor zaterdag 11 uur hier afgesproken

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:20

Ok. :D
En ja ik wil ook graag op hun paarden rijden, leer je idd van! Ze houden mij op de hoogte, ze willen iig nog een shoot van mij. :D

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:20

Leuk! Je moet eigenlijk ook nog een keer hier komen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:21

Ja, idd!! :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:23

Even kijken hoeveel ik van de week overhoud. Kreeg net een mailtje dat ik de wran ook weer moet betalen en ik moet nog een vakantie betalen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:25

Je weet me te vinden. :D Ik hoor het wel. :j

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:43

Leuk topic Marlies! Mooi peerdje ook :oo

Heb een tijdelijk zadel weten te scoren en daar gaan we wat mee lessen weer. Manny zijn kale plekken op zijn rug zijn nog niet bijgetrokken, maar we blijven gewoon wassen. Er komt in ieder geval niks meer bij, dus dat is fijn. Vanavond maar weer wassen en droogföhnen en dan de deken maar weer op. Ik zie het weer nog niet echt veranderen :roll:

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 10:53

Leuke foto's Marlies. Knap paard inderdaad :j

Minimus: rainrot is waardeloos. Wij hebben er ook een winter mee lopen klooien. Enige dat hielp was scheren zodat er lucht bij kon, als het droog was zonder deken buiten en zodra het ging regen regendeken op. En daarnaast de weerstand omhoog gooien. Vitamines omhoog. Rainrot is vaak door een lage weerstand in combinatie met een dicht op elkaar groeiende vacht.

Wij hebben gister weer een stapje buiten onze comfortzone gedaan :=
[TEN-ITP] Kennismakingsclinic TREC

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:31

Ja er gaan nu echt allerlei vitamines in haha! Optima forma (vitamine preparaat, soort NAF opkikker) en wat MSM. Gecombineerd met wat kruiden en groen gaat het er best in :) Hij voelt zich ook al wat beter alleen de haartjes groeien nog niet echt. Deken is ook alleen op bij regen gelukkig en zodra het een beetje weer is gaat ie af zodat hij kan luchten. Het is ook echt waardeloos -O-

Trec klinkt ook wel leuk zeg!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:41

Ja, was ook echt leuk!
Hoe is het nu met de rainrot? Zie je wel verbetering?

Hier staat alles even op pauze. Ik zou zondag weer naar wedstrijd gaan, maar ben bang dat ik af moet zeggen. Ik durf er namelijk even geen zadel op te leggen.

De plekken zijn 10cm doorsnee naast de schoft en zijn stekelharig. 50/50 bruine en witte haren -O-
Ik schrok me rot toen ik dit gister zag. Hij is alweer aan het verharen, dus wordt nu zichtbaar. Dit kan niet van 1x een slecht passend zadel zijn volgens mij :n
Dus maar even laten checken voor ik er weer een zadel op leg.
Links
Afbeelding

Rechts
Afbeelding

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:45

Amanda is hij niet aangekomen of afgevallen?
Die van mij had vorig jaar ook zo'n plek en bleek niets te zijn.. Heb toen ook lopen stressen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:50

Heb je zelf het gevoel dat het zadel niet goed ligt dan? Een zadelmaker even laten kijken?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:52

Ja, hij is afgevallen en anders bespierd. Moest van de winter nog met een built up pad rijden, maar inmiddels weer met een gewone pad. Plekken waar nu de witte haren zitten zijn ook altijd droog onder het zadel. Ik twijfelde zelf al of dat goed was, maar volgens een bekende zadelpasser is dat omdat het paard wel overal zweet met rijden. Als je je paard meer verzamelt komt de rug wat omhoog, waardoor het zadel er meer op ligt. En dan wordt de hele plek nat. Als je daarna gaat uitstappen ontspant je paard de buikspieren, buik gaat wat hangen, rug wordt holler en die plekken komen los van het zadel. Daardoor is er luchtcirculatie en drogen de plekken eerder.
Klonk heel plausibel. Maar daar twijfel ik nu wel aan, nu ik die plekken zie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:53

Bellatrix schreef:
Heb je zelf het gevoel dat het zadel niet goed ligt dan? Een zadelmaker even laten kijken?

Ja, die check komt er sowieso voor ik er een zadel opleg. Heb al teveel problemen gehad met zadels. Zadel is in het voorjaar nog bekeken overigens en lag goed.
Ik heb zelf dus altijd mijn twijfels gehad over die droge plekken, maar je gaat toch uit van een expert? ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:53

Amanda schreef:
Ja, hij is afgevallen en anders bespierd. Moest van de winter nog met een built up pad rijden, maar inmiddels weer met een gewone pad. Plekken waar nu de witte haren zitten zijn ook altijd droog onder het zadel. Ik twijfelde zelf al of dat goed was, maar volgens een bekende zadelpasser is dat omdat het paard wel overal zweet met rijden. Als je je paard meer verzamelt komt de rug wat omhoog, waardoor het zadel er meer op ligt. En dan wordt de hele plek nat. Als je daarna gaat uitstappen ontspant je paard de buikspieren, buik gaat wat hangen, rug wordt holler en die plekken komen los van het zadel. Daardoor is er luchtcirculatie en drogen de plekken eerder.
Klonk heel plausibel. Maar daar twijfel ik nu wel aan, nu ik die plekken zie.

Dan zou ik inderdaad even een check laten doen. Alles bij elkaar genoeg waarschuwingen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:54

Ja je gaat idd uit van een expert...ben benieuwd wat ie zegt.
Waar had je gestart anders zondag?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:55

Het rotte is dat hij voorheen altijd duidelijk liet merken dat een zadel niet goed lag. Ik heb echt niks gemerkt, hij loopt nog steeds fijn. Wel toen het wat te ruim bleek, maar na een extra viltje aan de voorkant liep hij weer fijn. Dat maakt het zo lastig. Is het een oude plek dat nu met wisselen van de haren ineens zichtbaar wordt? Of is het van nu?

Anyway, ik heb gemaild voor een check :j

Marlies: in Bergschenhoek. Eindelijk een keer dichtbij :+

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:56

Bij mijn vorige (engelse) zadel had mijn paard ook van die plekken, en mij is verteld dat het spieratrofie (geloof ik..) was. Dat het zadel daar teveel drukt en er helemaal niks meer bij kan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 11:10

Ja, dat ken ik inderdaad. Maar ik heb het idee dat hij eerder te wijd dan te krap is. Waardoor het wellicht gaat kantelen op de schoft en alsnog drukt. Maar het is echt een gok hoor, want het lijkt goed te liggen.

Dit is in oktober 2014, toen ik het zadel kocht. Jim was toen steviger dan nu.
Afbeelding

Dit is van de winter. Hier moest ik het extra vilt er onder doen. Je ziet het zadel zakken aan de voorkant. Ik heb helaas geen foto's van alleen het zadel zonder mij erop.
Afbeelding

Foto van de niet-zweetplek. Het is echt dezelfde plek.
Afbeelding

Zo ziet hij er nu uit. Hij is afgevallen en anders bespierd. Dus dat zou best een probleem kunnen geven hoor :j
Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:12

Ohja, ik zie het ja! Als je het idee hebt dat hij te wijd is, dan moet je er iemand naar laten kijken :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 12:31

Ik had ook zo'n soort plek ineens en heb een check laten doen met een drukpad en het zadel lag top! Nu rijd ik met een semi-boomloosje (colorado, zusje van de freemax) dus leek het me al onwaarschijnlijk maar je wilt het toch bevestigd hebben dat het goed is. Met andere woorden, er hoeft zeker niet een probleem te zijn.