[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:24

Blon_D schreef:
Mooie foto's!

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en eens te paard het hek vd bak geprobeerd te openen en te sluiten. Eerst begreep Fedor er geen fluit van maar naar 10 min had ik het toch echt voor elkaar (de koeien waren wel ontsnapt ;) )
Toen nog een pivot geoefend en ook dat ging best oke.
Ben heel blij en tevreden (zit op roze wolk)

Koeien echt ontsnapt of sarcastisch..? Je moet er wat voor over hebben he. :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:40

Ik ging sowieso al mee naar de reiningwedstrijd in Destelbergen. Maar nu kwam er toevallig nog een plekje vrij in de barrelrace en heb ik toch besloten van nog eens mee te doen.
Is zeker 2 jaar geleden dat ik daar nog serieus op getraind heb. Maar paard is in topconditie en ik geloof dat ze het nog wel zal kennen.
Dus ik ga zonder verwachtingen en puur voor het plezier deelnemen vrijdagavond.
We vertrekken morgenochtend richting daar. Dan kan ik ze hopelijk donderdag daar nog eens op de tonnen trainen.

Ben al super zenuwachtig. Gisterenavond om 22:00uur alles nog moeten zoeken. Nog snel wasmachine vol met bandages. Geen aanrader trouwens.. alles zat in de knoop. Een ramp om uit elkaar te halen.
Vroeger was het zulk automatisme om alles klaar te maken voor wedstrijden en shows.
Nu ben ik er helemaal uit.
Maar heb er wel heel veel zin in.
Zulke weekenden waren altijd genieten.

Minx, ik denk dat het sarcastisch was. Ik geloof niet dat er koeien in de bak lopen. :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 13:31

Minx2000 schreef:
Blon_D schreef:
Mooie foto's!

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en eens te paard het hek vd bak geprobeerd te openen en te sluiten. Eerst begreep Fedor er geen fluit van maar naar 10 min had ik het toch echt voor elkaar (de koeien waren wel ontsnapt ;) )
Toen nog een pivot geoefend en ook dat ging best oke.
Ben heel blij en tevreden (zit op roze wolk)

Koeien echt ontsnapt of sarcastisch..? Je moet er wat voor over hebben he. :D

Haha nee geen koeien in de bak, we zijn duidelijk cowgirl en boy in opleiding het hek was echt wagenwijd open. Met lauk kon ik het hek heel strak open en dicht doen daar hadden best koeien bij in gekunt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:17

Gister lekkere training gehad en vriendin was mee en die heeft foto's gemaakt. Mijn eerste echte rijfoto's op Treas, erg spannend dus voor me!

Ik moet zeggen het viel me niet tegen. Natuurlijk zit er nog veel werk in, mn de galop zijn we eigenlijk pas deze maand mee begonnen, maar er zaten beste nette draffoto's bij en mijn houding was minder beroerd dan ik dacht, al zou ik een stuk beter rechtop moeten zitten.

Drafje gaat al mooi richting verzameld :)
1
Afbeelding
2
Afbeelding
3. Aanspringen in galop en hier zie je het probleem, hij vind dragen nog heel moeilijk en gaat lekker uit elkaar de giraffe uithangen. Ach komt nog wel!
Afbeelding
4. Hop hop hop paardje in galop! Heerlijk gevoel
Afbeelding
5. En hier willen we naartoe, hals laten vallen. Dit moment duurde wel 1 seconde maar alle begin is moeilijk! Oh en zoals je kan zien ben ik hem flink aan het belonen, daar is meneer erg gevoelig voor :P
Afbeelding
6 En klaar! Knappe kerel van me *\o/*
Afbeelding

Commentaar mag, suggesties zijn altijd nuttig, maar graag lief. Ik vind het nogal spannend. Ik heb wel elke week les trouwens.

emmaudb

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 17:32

Ik denk dat wij ongeveer even ver zijn. Wij zijn ook sinds deze maand pas echt met galop bezig. Hij is alleen zo enthousiast... Beetje te.
Galop zit nog werk aan maar dat is logisch verder vind ik het er netjes uitzien hoor. Leuk paardje ook

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:05

Dank je! Tis een fijn dier.

Leuk om te horen dat jij ook in dit stadium zit, foto's ? :P

Ik vind het altijd namelijk super leerzaam om andere mensen te zien. Ik heb priveles en ben ook de enige wn ruiter op mijn stal dus helaas kan ik nooit met andere lessen meekijken helaas

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:10

Je bent al goed bezig hoor!! :))

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:52

Ik ben nu heel erg bezig met het rustig aangalopperen. Met echt de nadruk op rustig. Niet gek doen niet het eerste rondje keihard.
Dj moet je echt gewoon terug rijden. Als hij eenmaal draaft hoef je je ook geen zorgen te maken dat hij terugvalt. Het is niet zo dat hij liever lui dan moe is.

Afbeelding
Heb niet veel foto's. Maar deze had ik laatst al geplaatst.

Ik heb ook dat ik nooit met andere mee kijk. Waarschijnlijk maandag een lesje reining op een ander paard bij een nieuwe lesgever voor mij

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:10

Wat een leuk dier troi! Ziet er uit alsof jullie het lekker rustig oppakken +:)+

Ik zie ook nooit andere westernruiters bezig zijn, gewoon omdat er bij ons op stal sowieso bijna niemand regelmatig rijdt en sowieso al geen western :+ Ik vind het dus ook leuk om foto's/filmpjes van anderen te zien hier :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:23

Dank jullie bellatrix en britts!

Das erg keurig galopje emmadb!

Overigens raced treas niet in galop, hij springt keurig aan op stemcommando maar heeft ook genoeg 'ho' dus als ik niet alert ben en uitadem zonder been er licht bij zit ik alweer in draf

Leuk dat meer mensen dol zijn op foto's! Tis altijd wat eng om trainingsfoto's op bokt te zetten maar in dit topic durf ik het wel. Toch fijn :)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:50

Dat is wel heel erg fijn. Wou dat Dj dat zo deed. Stemhulp voor galop gebruik ik niet meer dan is het al helemaal gelijk: JAAAAA :):)
En dat wil ik dus niet. Het moet ook nog een beetje normaal worden voor hem.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 21:31

Dan post ik even 2 les foto's. :P

We zijn voornamelijk bezig met het licht maken in de mond. Veel stuurwerk dus veel slangevoltes. Ook bezig geweest met stelling naar binnen en buiten op de rechte lijn en daarna op de volte maar dát is nog een hele klus...op de lange lijn gaat het wel en blijft ze redelijk recht maar op de volte als ik stelling naar binnen vraag valt ze ook gelijk helemaal naar binnen. :+ Pure basis erop zetten dus. :') Dat is al hard werken. _O-

Afbeelding

Afbeelding

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:20

Zo fijn dat jullie zo weer bij de basis beginnen Marlies, daar zul je later veel profijt van hebben!

Ik dan ook maar even 2 rijfoto's, gewoon omdat ik blij ben met hoe het gaat :D
Ben momenteel veel bezig met de galop, vooral linksom is nog wel wat werk aan de winkel

Afbeelding
Afbeelding

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:27

Ja meer trainingsfoto's, leuk!

Ziet er goed uit!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:42

Moeten we vaker doen met z'n allen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 08:24

Succes Kirr!

Ik heb geen recente trainingsfoto's :\
Wel leuk om die van jullie te zien.
Ik sta met een dressuurruiter op stal, dus weinig voorbeeld. Wat ik wel doe is de hele dag bij lesdagen aanwezig zijn. Nu organiseer ik die van Paulette bijvoorbeeld zelf, dus dat is makkelijk. Super leerzaam :j

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:16

Als we dan toch zo lekker bezig zijn met foto's en filmpjes, kan ik niet achterblijven ;)

Mijn eerste keer galop met Philo!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:45

Als ik weer kan rijden zal ik ook wat foto's laten maken. We hebben tijdelijk even een Barefoot Arizona te leen zodat ik wel gewoon kan rijden, maar dan moet eerst de regenschurft weg zijn :+ Tot die tijd maar gewoon longeren of grondwerken haha!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 13:32

Wat een leuke vrolijke instructrice heb je Joyce! Ziet er goed uit.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:06

oh BrittS wat een knappert heb jij onder je kont! Loopt ook al lekker zeg.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:05

Leuk Joyce, moet vast een heerlijk gevoel geweest zijn zo voor het eerst in galop!

Bedankt Blon_D! Ben op het moment ook erg tevreden met hoe het gaat <3

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:33

swartbeessie schreef:
Wat een leuke vrolijke instructrice heb je Joyce! Ziet er goed uit.

Ja leuk hè! Ze is vaak net zo enthousiast als ik, wanneer m'n puppy weer wat onder de knie heeft ;)

BrittS schreef:
Leuk Joyce, moet vast een heerlijk gevoel geweest zijn zo voor het eerst in galop!

Bedankt Blon_D! Ben op het moment ook erg tevreden met hoe het gaat <3

Absoluut! Ik was zo ongelooflijk trots op hem, hij deed het zo beheerst (en hij zit heel lekker :D ).

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:56

Leuk al die foto's en filmjes! Dan zal ik ook maar :) Met dezelfde enthousiaste trainer als Joyce :))

Paar maanden terug:

En wat later:

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:45

Leuk en aanstekelijk he, dat enthousiasme!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 09:37

Ontzettend leuk al die fotos en filmpjes!

Wel erg grappig trouwens dat de 'beginners' hier verdraaid netjes op hun paard zitten en een leuk stukkie rijden. Bescheidenheid siert de mens :D