Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellatrix schreef:Wat een kou zeg! Mij niet gezien juniper, ik zou de weg ook niet op durven als ik dat zo hoor. Maar komt de hoefsmid dan wel gewoon op stal ondanks de gladde wegen?
Noisy schreef:Fijne feestdagen allemaalHet is in heel Amerika verschrikkelijk begreep ik. Hopelijk valt het bij jullie nog een beetje mee met de kou? Op sommige plaatsen is het -25
germie schreef:Paarden leren een stal schoon te houden? Koop maar een merrie.
Mijn ervaring met ruinen is dat ze er snel een chaos van maken. De ruin die ik nu rij is wel het ergste, elke dag is de stal 1 chaos en inmiddels zijn we opgehouden met elke dag de stal weer netjes maken, het is toch ondankbaar werk. 1 keer per week wordt alles netjes gemaakt en verder wordt het bijgehouden. Die schijt en piest overal. Dan moet je het gewoon 'begaanbaar' houden.
De ruin is trouwens 'natuurlijk' opgegroeid, dus pas met 3.5 jaar voor het eerst op stal.
Maar hem leren netjes te zijn, nee, dat lukt echt niet.
Mijn merrie plast in 1 hoek en poept in een andere hoek, altijd hetzelfde. De andere merrie op stal ook. Daar hoef je echt alleen die 2 vierkante meters uit te mesten en dan is het weer klaar. Daar gaat niet eens wekelijks de hele stal leeg, eerder eens per maand ofzo.
germie schreef:Paarden leren een stal schoon te houden? Koop maar een merrie.
Mijn ervaring met ruinen is dat ze er snel een chaos van maken. De ruin die ik nu rij is wel het ergste, elke dag is de stal 1 chaos en inmiddels zijn we opgehouden met elke dag de stal weer netjes maken, het is toch ondankbaar werk. 1 keer per week wordt alles netjes gemaakt en verder wordt het bijgehouden. Die schijt en piest overal. Dan moet je het gewoon 'begaanbaar' houden.
De ruin is trouwens 'natuurlijk' opgegroeid, dus pas met 3.5 jaar voor het eerst op stal.
Maar hem leren netjes te zijn, nee, dat lukt echt niet.
Mijn merrie plast in 1 hoek en poept in een andere hoek, altijd hetzelfde. De andere merrie op stal ook. Daar hoef je echt alleen die 2 vierkante meters uit te mesten en dan is het weer klaar. Daar gaat niet eens wekelijks de hele stal leeg, eerder eens per maand ofzo.
xDenies schreef:Mijn merrie is een viespeuk. Die wordt soms in andere boxen gezet om de stal viezer te maken ....Meer heb ik er niet over te zeggen