[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:07

Iemand die toevallig 21 augustus naar DRHA on tour gaat? :)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 21:55

Waar is dat?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:03

In Otterlo.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:11

2016 Dutch Championship & Futurity Paint contest (double judged)
Datum: zaterdag 24 en zondag 25 september 2016

Weet iemand of dit intressant is ? Aangezien ik van ver moet komen:)

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:12

Misschien kom ik wel even als ik het niet vergeet. Is zo'n beetje om de hoek.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:06

Sheeltje2 schreef:
2016 Dutch Championship & Futurity Paint contest (double judged)
Datum: zaterdag 24 en zondag 25 september 2016

Weet iemand of dit intressant is ? Aangezien ik van ver moet komen:)

Dat is het Paint NK, veel mooie vlekken dus (afgezien van de solids dan :D) Is vast wel interessant :j

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:37

Oke Dankje :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:48

Eergister les gehad en paardlief liep te klooien, kleven aan het been, het bit en gewoon in de negeerstand. Ik heb gister alleen gereden en hij was voorbeeldig.. Mooi licht aan het been, keurig op lichte hulp zijwaarts, keurig travers, mooi licht op het bit, keurige figuren in galop, gecontroleerde L-achteruit.

Ofwel hij wordt afgeleid door meer mensen in de omgeving of ik rijdt heel anders als ik niet alleen ben, dat belooft niet veel goed voor op wedstrijd..

Oh en als ervaren wedstrijd ruiters nog tips hebben dan hoor ik het graag :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:55

Zie het als een trainingsrondje. Die tip kreeg ik: het eerste jaar ben je alleen maar aan het trainen op wedstrijd en ga je niet voor de prijzen. Gewoon voor het ontspannen rondrijden, kennismaken met wat je allemaal op wedstrijden tegen komt, je voorbereiding, fijn losrijden, line up, blijven rijden, enz. En als er dan een lintje komt, is het mooi meegenomen. Maar zeker het eerste jaar niet aan denken.
Dat voornemen nam bij mij heel wat spanning weg :j

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 09:58

troi schreef:
Eergister les gehad en paardlief liep te klooien, kleven aan het been, het bit en gewoon in de negeerstand. Ik heb gister alleen gereden en hij was voorbeeldig.. Mooi licht aan het been, keurig op lichte hulp zijwaarts, keurig travers, mooi licht op het bit, keurige figuren in galop, gecontroleerde L-achteruit.

Ofwel hij wordt afgeleid door meer mensen in de omgeving of ik rijdt heel anders als ik niet alleen ben, dat belooft niet veel goed voor op wedstrijd..

Oh en als ervaren wedstrijd ruiters nog tips hebben dan hoor ik het graag :o

fool em school em rijden? Dat heb je bij reining is een oefenwedstrijd. Ook niet te veel druk op wedstrijden en presteren leggen, doe gewoon mee voor spek en bonen de eerste paar keer dan hebben jullie iig de tijd om te wennen. Komt uiteindelijk wel goed

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:04

Werd gister gebeld door mn instructrice _O-

'Ja ik heb jullie ingeschreven voor de onderlinge in Escharen de 28e!'

Hahahahah! Haha, eeuuhh wat >;) Ik al helemaal in paniek, paard heeft regenrot en ik heb geen zadel.

Zegt ze, oke, jij houdt dus niet van verrassingen _O- Dit was een geintje! Maar ik kan wel je support gebruiken, want ik ga wel!

Dat vond ik wel heel dapper van dr, eigenlijk mag ze namelijk niet meer rijden. Ze heeft een enorm slechte rug.. Dus ik ga wel supporteren _O- Schrok me wel een hoedje haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:09

Ze heeft wel humor. :D :D`

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:26

Ja dat wel :D Ze neemt twee paarden mee, kans bestaat dat ik gewoon rijden moet hoor :')

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 10:50

Leuk toch! Ik heb even bijgelezen en zie dat er veel mensen gaan starten binnenkort! Leuk! Geniet er lekker van, de hele dag is gewoon al leuk en zie het inderdaad als training. In Juni ben ik ook voor het eerst gestart en alles eromheen vond ik alleen al heerlijk: vroeg op, paard netjes maken, nog even de laatste keer alles doornemen, nieuw terrein, nieuwe mensen leren kennen, gezonde spanning.. Lekker van genieten dus!

Ik baal, hier zijn in de buurt heel weinig shows dus ik had me in ieder geval voorgenomen om weer bij Wennekers te gaan starten (dat is 2x per jaar, wat mij betreft voor nu genoeg). Nu gaan ze een experiment doen en maken ze het een L1, L2, L3 show |( Omdat ze meer hogere ruiters willen en ze denken dat die niet komen omdat die laat moeten starten. Toen er werd geopperd om de starttijden dan om te draaien en de L4 laat te laten beginnen kon dat allemaal niet :\ Ik wil Magic gewoon niet langer dan 45 minuten op de trailer hebben en dan blijft er verder weinig over.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:56

Ja dat heb ik nu ook brittS, jij wilde zeker ook bij wennekers gaan starten?

Helaas kon ik de verleden keer daar niet mee doen. Had mijzelf erg verheugd op de wedstrijd in september. Jammer dat je er nu alleen maar vanaf de L3 kan mee doen deze keer. |(

Vandaag heb ik ook lekker gereden. Vriend heeft foto's gemaakt. Erg confronterend haha. Mag volgens mij ook wel een gaatje langer met mijn beugels. Wij hebben nog veel te oefenen, dus binnenkort maar weer beginnen met lessen. :D

Afbeelding

Afbeelding

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 14:19

Leuk al die wedstrijdjes :)

Ik zou een doel stellen. Mijn doel was bijv. ontspanning tijdens het rijden, communicatie goed.

Ik heb vandaag met een ander paard gespeeld :) mijn bijrijder was er voor mijn paard dus daar deed ik gewoon kijken en tips geven. Maar een stalgenoot wilde graag zien hoe het spelen met haar paard er uit zou zien, heel leuk om eens met een ander paard te spelen. Lekker ondeugend ding ook.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 16:23

Leuke foto's!! Idd beugels wat langer. :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:32

Communicatie en ontspanning zijn idd key. Ik vind vooral de balans tussen aan de ene kant je paard zelfstandig laten zijn en aan de andere kant hem begeleiden, eraan rijden, een lastige. Maar goed, ik merk het wel!

Op het westernfestival/rodeo een T- shirt laten bedrukken :P

Afbeelding

Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 21:49

Dat is een moeilijke. Ik merk dat Jim het thuis bijvoorbeeld prima zelf kan. Maar op wedstrijd die steun toch echt wel nodig heeft, anders trekt hij het niet en gaat volledig in zijn eigen hoofd/wereld zitten. Die balans is wel eens moeilijk te vinden. :j
Daarom ben ik al blij als we samen de wedstrijd in gaan, samen losrijden, samen een pattern rijden en er samen weer uit komen. Als dat lukt, rijden we ook dik een plaatsing. Maar daar ligt nog veel winst te behalen. Ik dring op zo'n moment moeilijk door en vergeet dan te rijden.

Dat is echt zo verschillende per paard. En daar kom je maar op 1 manier achter: gaan doen :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:13

Amanda schreef:
Dat is een moeilijke. Ik merk dat Jim het thuis bijvoorbeeld prima zelf kan. Maar op wedstrijd die steun toch echt wel nodig heeft, anders trekt hij het niet en gaat volledig in zijn eigen hoofd/wereld zitten. Die balans is wel eens moeilijk te vinden. :j
Daarom ben ik al blij als we samen de wedstrijd in gaan, samen losrijden, samen een pattern rijden en er samen weer uit komen. Als dat lukt, rijden we ook dik een plaatsing. Maar daar ligt nog veel winst te behalen. Ik dring op zo'n moment moeilijk door en vergeet dan te rijden.

Dat is echt zo verschillende per paard. En daar kom je maar op 1 manier achter: gaan doen :D

En hoe krijg je hem dan weer uit zijn eigen wereldje? Je wilt hem natuurlijk ook niet zo ferm onder druk zetten dat dat dan spanning creëert bovenop de wedstrijd spanning, het moet de wedstrijd spanning juist afvloeien.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:16

Door hem stil te zetten en te praten. Als hij echt diep weg is moet ik wel eens mijn stem verheffen om hem er uit te trekken. Of hem even met zijn neus tegen het hek zetten om wakker te schudden. Heel lastig om mee om te gaan. Hij gaat dan een soort van marcheren. Stampend draven en zelf zijn koers bepalen. Of als het teveel wordt zet hij het op een rennen.
Maar stil zetten en tot rust laten komen werkt heel goed. Tenzij hij dus echt heel ver weg is. En als dat in een pattern gebeurt is dat echt heel moeilijk.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:23

Amanda schreef:
Door hem stil te zetten en te praten. Als hij echt diep weg is moet ik wel eens mijn stem verheffen om hem er uit te trekken. Of hem even met zijn neus tegen het hek zetten om wakker te schudden. Heel lastig om mee om te gaan. Hij gaat dan een soort van marcheren. Stampend draven en zelf zijn koers bepalen. Of als het teveel wordt zet hij het op een rennen.
Maar stil zetten en tot rust laten komen werkt heel goed. Tenzij hij dus echt heel ver weg is. En als dat in een pattern gebeurt is dat echt heel moeilijk.

Interessant!

Als treas thuis iets spannends ziet, en dat gebeurt maar zelden, dan zet ik hem juist actief aan het werk. Overgangen maken, kleine cirkels, backup, wijken voor been en teugel. Daarmee krijg ik hem dan 'terug', maar daar wordt hij ook wel fel van. Eigenlijk nog nooit geprobeerd om hem juist stil te zetten, ga ik eens proberen. Kan nog wel even duren, hij is thuis maar heel zelden gespannen.

Wat doen anderen eigenlijk om de aandacht van hun paard terug te winnen in spannende situaties?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:27

Dat heb ik nog niet hoeven doen want Lapacho vind niets eng. :+

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:29

Bellatrix schreef:
Dat heb ik nog niet hoeven doen want Lapacho vind niets eng. :+

Ik kom dan wel een keer op visite en spring in kabouteroutfit achter de bosjes vandaan :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 22:30

_O- Is goed. :D