Ik zie eerlijk gezegd het nut niet van een wedstrijd te starten in een onderdeel dat je niet kent en nooit gedaan hebt.. Maar dat is uiteraard mijn mening.
De bedoeling van die wedstrijd is dat mensen (ook met engelse optoming etc) kennis kunnen maken met de westernsport. als ik meedoe is dit puur voor de lol en om te kijken of ik de sfeer leuker vind dan op dressuur/springwedstrijden. Niet om lintjes te halen etc.
Ja ik ben opzoek naar western instructie maar 37,50 voor n uur excl. reiskosten vind ik net iets te veel en dus is een goede instructie nog niet gevonden hier.
Edit: Als ik iets moet doen wat ik al wel eens heb gedaan resulteert dat in Reining.. Nou dat lijkt me een erg slecht plan gezien die knoppen nog lang niet bevestigd zijn.
Op mijn voormalig bijrijdadresje organiseren ze af en toe heel kleinschalige (max10 deelnemers voor het hele toernooi) wedstrijden gericht op de beginnende ruiter. Ook nog dicht in de buurt dus dat kon ik echt niet laten gaan!
Ik ben nu al stiknerveus!
Veel dingen nemen we al mee in de gewone training maar bijv door een hek hebben we nog niet gedaan. Tis voor de lol en ik ga kalm aan doen, zeker bij de reining (door het kleine deelnemeraantal moet je wel echt alle odd starten anders worden de aantallen per odd te laag) wordt het meer draf dan galop en echt stopjes doen we ook niet.
Ik vroeg me al af wanneer het op zou vallen Ik hielp al een tijdje bij de NR en nu met breaks en stoppen van een aantal NR leden besloten om de switch te maken. Ik vind het werk namelijk verrassend leuk om te doen en zag de uitdaging wel zitten.
Hee wat leuk troi! Gewoon lekker van genieten en een berg ervaring op doen
Ja ging niet goed. Hij staat er weer Ik wil me ook wat meer gaan richten op het westernnieuws. Dat komt nog te weinig voorbij vind ik. Dus als jullie interessant nieuws hebben, laat het me vooral weten Dan hoop ik de westernsport nog wat meer bekendheid te kunnen geven. En dan niet alleen de reining.
Kirrr
Geplaatst: 03-08-16 11:01
Proficiat Amanda! Pas nu je het zegt valt het me op. Van geen kleur naar kleur zie ik meestal wel.
Ik ben pro westernnieuws!
kiona, zie inderdaad dat je dat in je vorige bericht schreef. Zou een clinic veel nuttiger vinden. Zou youtube vooral raadplegen, daar kan je sowieso veel filmpjes vinden.
Weet niet of er iemand naar de Power reiningwedstrijd komt in Destelbergen? Ik ben daar het hele weekend. Ben nog aan het overwegen om mijn eigen merrie mee te nemen om nog onze oude liefde nog eens te beoefenen.
Even goed nagedacht en mij net opgegeven voor Western plessure en western horsemanship! Kan niet veel mis gaan met die onderdelen (Behalve dat ik de pattern vergeet )
Leuk kionasuppie! Scheelt: bij de pleasure hoef je geen pattern te onthouden alleen de reverse onthouden, en als de jury backup vraagt vanuit de line up, stukje achterwaarts als de jury langsloopt en naar je knikt, en dan weer naar voren. Komt goed!
Turn in de pleasure is een links-/rechtsomkeert Een turn in de horsemanship is een turn om de achterhand. Succes!
Reverse is toch links/rechts in pleasure ofwel van hand veranderen door een draai te maken om de achterhand hetzij door het rijden van een druppel ? Heb nooit gehoord dat ik in pleasure een turn moest maken?
Ah ok! Dankjulliewel! Om de achterhand moet ook lukken. Reverse ga ik even een paar keer oefenen maar is we te doen. Verder moet ik deboefeningen maar gaan bekijken en zien hoe en wat..