[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

fanci_mike

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:00

Kentaro mijn vriendin van 1.87 stapt ie ook moeiteloos mee rond... Ok toegegeven hij is vrij breed. Zij kan ook echt niet meelopen ofzo, haha!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:08

Weet je, toch vind ik dat een hele lieve opmerking!! Je komt best nog wel eens topics tegen en als je het dan leest moet je super dun en liefst ideale lengte zijn om op een paard te mogen zitten..... Zelf ben ik wat steviger gebouwd, maar je krijgt er toch je twijfels door :o

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:22

Ik kijk daarin heel erg naar mijn paard. Paint heb ik overgenomen van mijn instructrice, zij is euhm, vrij fors zal ik maar zeggen. Daar hebben beide paarden nooit moeite mee gehad, zij zit goed mee en rijd actief, dus ze ondervinden van haar echt geen hinder.
Garnaaltjes die niet kunnen rijden zorgen soms voor meer storing, dus ik kijk gewoon naar wat paard mij verteld. Tuurlijk is er wel een grens, maar waar die precies ligt? Paint is ingezet voor lessen voor een jongeman van ik denk zeker rond de 100 kilo. Daar had hij alleen moeite mee als de jongeman niet meezat. Vind ik heel knap van zo'n klein paintje, maar hij lijkt op zo'n moment niet eens klein. Tinker heeft daarentegen wel wat moeite met meer dan 100 kilo, dan gaat zijn rug hangen en krijgt hij het niet meer omhoog. En dan denk ik daarbij nog dat als hij er mee getraind zou worden dat hij sterker zou worden daarin en dus weer meer kan dragen. Moeten ze wel correct nageven natuurlijk.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:34

Hélemaal mee eens!! (en ik vind persoonlijk dat een paardje met westernzadel toch altijd nog net weer iets groter oogt :D )
Eerder had ik er ook eigenlijk nooit aan gedacht, maar als je het dan een paar keer leest, ga je toch twijfelen of je dan echt zo'n dierenbeul bent... :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:44

Ik zag op tv eens iets van de WEG, geloof toch niet dat de amerikaanse topruiters allemaal van die ukkies waren... ;-) En die redden het zelfs als hun stijgbeugels losschieten, haha!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 13:47

:D

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:25

Kentaro schreef:
Hélemaal mee eens!! (en ik vind persoonlijk dat een paardje met westernzadel toch altijd nog net weer iets groter oogt :D )
Eerder had ik er ook eigenlijk nooit aan gedacht, maar als je het dan een paar keer leest, ga je toch twijfelen of je dan echt zo'n dierenbeul bent... :P

Daarom reageer ik nooit in zulke topics. Hoe sommige daarin reageren... alsof het een schande is als je wat zwaarder bent en gaat rijden. Ook dan kan je sportief zijn en goed rijden. Ik ben zelf ook de lichtste niet, en idd mijn paardje is aan de kleine kant. Maar wat je zegt Kentaro: met een westernzadel lijkt het al snel wat meer. :D

Er staat ook in mijn advertentie dat mensen niet te lang en zwaar mogen zijn, maar dat wil niet zeggen dat je 1,60m en 45 kilo moet wegen. Zoals gezegd, ik ben zelf ook beetje stevig, zou beetje gek zijn dat ik dan alleen een slank en licht persoon erop wil hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:30

Ach er is ook een verschil qua stevig tussen 75 kilo en 120 kilo.... ik vind boven de 85 kilo dat het eigenlijk niet heel fair is om te gaan rijden, maar dan nog zijn er gradaties. Zat mannen die groter/zwaarder zijn natuurlijk...

Ik heb trouwens zelf een 2.5 jarige die over een aantal maanden beleerd zal worden, ik ben bewust aan het afvallen om maar zo licht mogelijk te zijn voor ik er op ga zitten :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 16:45

Het is dat ik niet kan verhuizen ivm werk maar alles wat wordt aangeboden is te ver weg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:02

Wat jammer zeg... swieso valt me op dat alles hier uit de richting is bij elkaar lijkt wel. Zowel de paarden die aangeboden worden als de bijrijders die zich aanbieden!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:18

@bellatrix, het is dat ik niet echt meer zoek en heel voorzichtig ben. Maar op zich is Leusden wel te doen naar ons, als je een auto hebt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:22

Ik heb een auto ja. :j Maar eigenlijk vind ik Ermelo ook net te ver. Benzine is ook duur tegenwoordig. Zeker voor 2 tot 3 dagen per week, dat kan ik gewoon niet betalen. -O-

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:07

Haha ik heb nog wel een paardje in vledder haha maar tja das ook ver weg ja haha

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 23:54

Bellatrix schreef:
Ik heb een auto ja. :j Maar eigenlijk vind ik Ermelo ook net te ver. Benzine is ook duur tegenwoordig. Zeker voor 2 tot 3 dagen per week, dat kan ik gewoon niet betalen. -O-

Ja, benzine is duur. We staan niet in Ermelo. Nu op 10km afstand, maar goede stalling is moeilijk te vinden en wij hebben zelf ook wel dagelijks 20 tot 55km gereisd om naar de pony's te gaan helaas. Ben zoekende, dus zomaar kans dat we meer je kant op komen, maar goed......

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 07:11

Laat maar weten als je deze kant op komt. :D

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:46

Duke schreef:
Veneri... -O- wat jammer dat je zo ver weg zit.

Mijn paarden zijn wel geschikt om het op te leren. Ben geen hoogdravende westernruiter die op hoog niveau wedstrijden rijdt en dus ook dito paard heeft. Dus ik vind het niet erg als iemand die wel kan rijden, maar geen westernervaring heeft, bij mij wil leren.

En juist omdat ik vraag of iemand in ruil voor het rijden van de paarden wil helpen met uitmesten etc. vraag ik geen vergoeding.

lastig he, het lijkt wel alsof iedereen die elkaar kan helpen gewoon veel te ver uit elkaar woont.
erg jammer, het had me erg leuk geleken!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:49

Ffortuna schreef:
Ach er is ook een verschil qua stevig tussen 75 kilo en 120 kilo.... ik vind boven de 85 kilo dat het eigenlijk niet heel fair is om te gaan rijden, maar dan nog zijn er gradaties. Zat mannen die groter/zwaarder zijn natuurlijk...

*voelt zich niet fair* :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:46

Laten we de discussie over gewicht niet hier voeren. Daar zijn andere topics voor op Bokt. Waar ik zelf bewust niet post. O:)

Nou Veneri... -O- wat je zegt. Valt idd hier op dat de match er wel degelijk is tussen paardeneigenaren en bijrijders, maar de afstand niet mee wil werken. -O-

sasco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:10

Ik zoek ook een bijrijdpaardje, maar bij mij in de buurt is het juist heel moeilijk om een verzorgpaard te vinden omdat er te veel mensen zijn die graag willen verzorgen en te weinig mensen die een verzorgster nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:32

cissy schreef:
Ffortuna schreef:

*voelt zich niet fair* :)

Zo bedoel ik het niet hoor!!! Daarom zeg ik ook dat er gradaties zijn. Mensen die goed kunnen zitten (zoals jij) bijvoorbeeld. En jouw paard is ook getraind, en stevig waar mijn 2,5 jarige (en bovenstaande is geschreven vanuit dat referentiekader) dat simpelweg niet is en die is ook kleiner dan jouw paard. Maar ik wil hier ook niet over discussiëren ofzo, ik wilde juist zeggen dat er een sterke nuance is...

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:13

*komt ook ff binnenvallen*
wij hebben tijdens ons ponykamp een soort westernponykamp gehad. Dit was met westernzadel en ik vond het erg leuk.
Ik zou het leuk vinden om dit eventueel vaker te doen, maar heb dus nog geen ervaring met western.

Als ik zo naar jullie berichten kijk denk ik echt zo van: Ohja, dat zou kunnen.. maar eigenlijk is alles te ver weg..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:14

inge romeo, was dit toevallig op het fjordenpaard?
Zo ja, dan is dat echt bij lange na niet te vergelijken met westernrijden :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:19

Ik wilde net zeggen. := Dat is gewoon rijden met western optoming...

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:22

Kan ik me ook melden of is het hier alleen nog steeds voor westernrijders? (heb alleen de laatste 4 pagina's gelezen.

Ikzelf ben op zoek naar een bijrijder in Hazerswoude-dorp. Ik zag al iemand uit koudekerk langs komen die een bijrijdpaard zoekt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:23

@ bellatrix, heb dat ook een weekje gedaan en vond dat echt een diepe teleurstelling. Ik verwachte echt westernrijden, was helaas rijden met western optoming en je kon niet eens echt sturen laat staan echt rijden met die paarden :+ Slechts een paar paarden waren bestuurbaar, de rest was een geval "follow the leader"...

Verder wel een leuke week gehad hoor, maar vond dat wel echt een bummer