en voorkomen dat dit soort filmpjes op internet komen: ja klopt. maloten als epona niet meer toestaan op de shows. losrijarena's besloten houden voor deelnemers en grooms. is ook een oplossing

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dofuzz schreef:het blijft me verbazen hoe weinig paardenmensen hier op bokt aanwezig zijn.
iemand die meer dan 5 keer een serieuze les van een serieuze trainer of instructeur gehad heeft zou moeten weten dat :
een paard wat totaal geïntimideerd is hooguit net genoeg doet om niet gestraft te worden en op maximaal 70% van zijn kunnen presteert
een paard niets leert van enkel straffen, er komt meer bij kijken
alle CS haters die denken dat de man een intimiderende dierenbeul is, die het constant moet hebben van paarden pijnigen en ondanks dat toch een all-time top 10 ruiter kon worden, zeggen eigenlijk met andere woorden weinig of geen ervaring met of verstand van paarden te hebben.
mijn man wil met mij ook niet langer een discussie aangaan over de buitenspelregel in het voetbal, ik snap het niet, zal het ook nooit snappen, dus discussieren hierover met mij heeft geen zin
Rumpleteaser schreef:Even afgezien van mijn eigen mening, vraag ik me (oprecht en zonder bijbedoelingen!) af:
Zijn er Bokkers in dit topic die menen dat wat je ziet op dit filmpje (de techniek) noodzakelijk om op dat topniveau te kunnen reinen?
connie64 schreef:ja rumpleteaser er zijn er hier een stuk of 3 die zeer vergenoegd zijn met deze praktijken en er helemaal in geloven dat t paardje mooi broke is....
t gezeur over t feit of je zelf hoog of laag nivo rijdt doet hier niet terzake, is geen discussiepunt.
Het gaat om de beelden van iemand die zijn paard onnodig pijn doet niks meer en niks minder.
Maar deze 3 of 4 personen blijven maar doorgaan over hoe goed ze zelf zijn en degene die deze beelden verafschuwen schijnen niks van deze prachtige sport te begrijpen...zo simpel is t.
Gelukkig staan de beste stuurlui aan wal en scheidt zich hier de dierenliefhebbers van de niet dierenliefhebbers.
Dofuzz en quarterh kunnen nog zo leuk schrijven,verdedigen aanvallen en met feiten komen, ik zie wat ik zie met genoeg andere mensen om hier op zn minst toch mijn wenkbrauwen van op te trekken (zacht uitgedrukt)
tis walgelijk!!
connie64 schreef:dofuzz voor de 80 ste keer niks zelfingenomen en zeik niet zo over feiten en kennis!!Je wordt bijzonder eentonig hoor....
Ik zie wat ik zie en daar valt niks over te discusieren
Hij doet zn paard pijn klaar.
Ik ga verder niks zeggen over zijn wel of niet kunnen ik weet geen zak van heel die craig niet.
Maar of hij of zij nou graig heet anky keesie of klaassie deze persoon doet zijn paard pijn.Is geen aanname is gewoon een vaststelling klaar.
Als onze dogwhisperer een hond totaal verrot schopt zoals jij t zegt is t ook een zak.Maar, een hond die een rotschop krijgt omdat ie agressief is of ander afwijkend gedrag vertoont vind ik aannemelijker dan een paard wat met hoofdje al naar benee loopt en zijn best loopt te doen.Paardje is niet agressief en doet geen kwaad en dus hoef je hem geen pijn te doen door een bit achter in zn strot te duwen.
Het gaat mij niet om de persoon graig of dat er een hetze tegen deze man gevoerd wordt,maar dit is gewoon te grof.De beste man zal heel goed andere manieren weten om zijn dier broke te krijgen en weet dondersgoed dat dit niet een nette manier is,dit is kiezen voor harde en snelle manier en gaat dus te ver.
En ja van die rollkuren kots ik ook of t nou anky of weet ik veel wie is.
Ik ben gewoon misselijk van beelden van mensen die moedwilig hun beest pijn doen.
Verder begrijp ik je reaktie op sliding niet, zij zegt precies tzelfde als de meeste mensen hier alleen in andere bewoordingen.Is dat zo belangrijk voor je?
Paintlinger schreef:Dofuzz (e.a.) waarom moet je er steeds anderen bijhalen om CS's gedrag recht te breien?
Als de dogwhisperer 'zomaar' een brave hond in elkaar schopt is het inderdaad ook een zak, maar daar gaat het nu toch niet over?
dofuzz schreef:epona heeft zijn doel bereikt.
ik had net een vriendin uit zweden aan de lijn en die zei me dat een paar weken geleden een AQHA/NRHA show in Bokeberg uitdraaide op een ramp voor de organisatoren. de epona "journalisten" daagden op en dat was het sein voor iedereen om te vertrekken. dus geen wedstrijd. schade voor de organisatoren = +/- 35.000 €
goed bezig epona en supporters!!!!!!!!!!! doe alles maar lekker afbreken, dat voelt toch zo lekker als je nergens anders toe in staat bent!!
dofuzz schreef:mijn man wil met mij ook niet langer een discussie aangaan over de buitenspelregel in het voetbal, ik snap het niet, zal het ook nooit snappen, dus discussieren hierover met mij heeft geen zin