[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:23

Zelfs ik weet dat :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 21:30

Haha, maar jij hebt westernles gehad. Deze persoon nog nooit. Is ook helemaal niet erg want ik leg het je graag uit, maar dan moet je niet gelijk zo'n hoofd trekken van 'ze corrigeert me >;) ' (zocht eigenlijk een talk to the hand emoticon maar die zie ik niet). En ik dacht dat ik het wellicht verkeerd interpreteerde, maar de reactie na twee keer vragen wat ze vonden was duidelijk.
He-le-maal niet erg, maar toch. Zeker als je komt voor een paard omtrent grondwerk, en dan afzeggen omdat je denkt dat het rijden te verwarrend gaat zijn.

|o

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:16

Nee, xDenies, dan moet je er niet aan beginnen. Ik was juist blij dat de eigenaren van mijn verzorgpaarden me de eerste paar keren tips gaven hoe het paard te rijden. Zo heb ik neck reining geleerd, dat gaat net wat anders dan het dressuursturen. Vond het zelf geen enkel probleem om te wisselen tussen dressuurmatig en western-achtig rijden. Binnen een tak van paardensport breidt je toch ook je vaardigheden uit, het is toch ook niet verwarrend om bijvoorbeeld de piaffe én de passage te rijden? Je geeft toch ook een andere hulp voor draf en voor galop? En bij springen zit je weer anders dan bij dressur. Heeft mij in ieder geval nooit belemmerd om verschillende stijlen te rijden, integendeel.

Hoe dan ook moet je gevoel bij een bijrijder goed zitten. Rustig zoeken tot je een match hebt gevonden hoor!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 08:47

Nou het is helemaal geen bijrijder, dus laten we daar eens bij beginnen haha. Ik zoek een verzorgster die lekker aandacht geeft, tut en aan de gang gaat met grondwerk (= longeren). Dat ze mocht uitstappen was een grote uitzondering en gewoon voor de leuk. Ik zoek vooralsnog helemaal niet iemand die gaat rijden, daar is zowel Baby als ik nog niet aan toe :')

Maar goed, met zicht op de toekomst hahaha.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:49

xDenies schreef:
Nou het is helemaal geen bijrijder, dus laten we daar eens bij beginnen haha. Ik zoek een verzorgster die lekker aandacht geeft, tut en aan de gang gaat met grondwerk (= longeren). Dat ze mocht uitstappen was een grote uitzondering en gewoon voor de leuk. Ik zoek vooralsnog helemaal niet iemand die gaat rijden, daar is zowel Baby als ik nog niet aan toe :')

Maar goed, met zicht op de toekomst hahaha.

Ja sorry, verzorger bedoelde ik natuurlijk!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 11:59

Met iemand die goed klassiek kan rijden zou ik op zich geen problemen hebben. Mijn paarden worden er niet slechter van om eens op twee handen 'in het bit' gereden te worden, dat doe ik zelf nl ook nog regelmatig, maar met mensen die niet aannemen als je iets zegt, daar zou ik ook snel klaar mee zijn. Groot gelijk dat je verder kijkt!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:38

Hali hallo :wave:

Ik ben er weer :D Ik wel steeds meegelezen met jullie :o

Fijn dat het iedereen goed gaat hier :)

Jeetje Denies, dan sta je toch even eerst te kijken als je zo'n bericht krijgt. Het ging niet eens om rijden maar om verzorgen. Sommige mensen 8)7

Ons dressuur avontuur staat even op een laag pitje en ik heb m'n Westernzadel weer lekker uit de kast gehaald. Ik was zelfs zo op dreef dat we ons gelijk hebben ingeschreven voor een online proefje, Horsemanship en Ranch Riding. Ik kon ze nog nét voordat de vorst onze bak onbruikbaar maakte opnemen. Geen idee hoe goed we het hebben gedaan maar de Ranch Riding ging wel redelijk naar mijn mening. Bij de Horsemanship was Rudi een beetje spooky dus onze cirkel in het pattern heeft een beetje een deuk :') en het geheel was een beeeetje vlot :roll: :)) Hopelijk laat het weer het vrijdagmiddag toe om die nog een keer over te doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 13:39

Waar vind je online proefjes? Ik weet dat de cowgirls het wel doen of deden, maar verder? Ik kijk altijd de proefjes door om ze eens te oefenen, dat vind ik wel interessant.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:41

Deze is uitgeschreven door de Wran. Daar komen de proefjes kort voor de inzendtijd online en gaan ze na de sluitingsdatum er weer af.
Als je op Facebook zoekt op Wran Virtual Horse Show dan zou je ze moeten kunnen vinden. De Wran heeft ook vastgestelde patterns die je op hun site kunt vinden
https://www.wran.nl/wran-wedstrijden/patterns/

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 14:53

sevke schreef:
Met iemand die goed klassiek kan rijden zou ik op zich geen problemen hebben. Mijn paarden worden er niet slechter van om eens op twee handen 'in het bit' gereden te worden, dat doe ik zelf nl ook nog regelmatig, maar met mensen die niet aannemen als je iets zegt, daar zou ik ook snel klaar mee zijn. Groot gelijk dat je verder kijkt!

Daar gaat het ook niet om. Ze was aan het uitstappen, ik rijd zelf ook gewoon op twee handen maar stuur wel volgens neckreining. Dus teugel tegen de hals en niet teugel opzij. Maakt ook niet uit. Het gaat om het niet willen aannemen van tips over mijn paard. Daarnaast komt ze niet voor het rijden maar voor grondwerk, dus het anders moeten rijden is niet eens aan de orde :')

Precies Noisy! Leuk dat je weer aan de slag bent :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:44

@ xDenies: echt, sommigen mensen :n Sommige verzorgers denken het beter te weten dan de eigenaar, onbegrijpelijk.
Hopelijk klikt het met de andere kandidaat beter!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-22 18:59

Ja, soms denk ik waarom zoek ik nog. Maar goed, voor Beeb denk ik dan maar :)

Andere is een heel lief meisje, wel wat onzeker. Heeft ook een eigen paard gehad. We gaan verder kijken hoe en wat, dus ben benieuwd :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 13:43

Noisy schreef:
Deze is uitgeschreven door de Wran. Daar komen de proefjes kort voor de inzendtijd online en gaan ze na de sluitingsdatum er weer af.
Als je op Facebook zoekt op Wran Virtual Horse Show dan zou je ze moeten kunnen vinden. De Wran heeft ook vastgestelde patterns die je op hun site kunt vinden
https://www.wran.nl/wran-wedstrijden/patterns/

Aha, ik ga eens kijken. Je moet natuurlijk lid zijn van de wran als je mee wilt doen. Dat ben ik verder niet. Maar wil de proefjes wel even bekijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-22 21:47

Had ik deze al met jullie gedeeld? *\o/*

Afbeelding

In de aanloop naar kerst druppel ik gewoon wat foto's hier en daar neer. Heb er nog 2 in kerst style {:)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 01:34

Superleuke foto. Die blik! Knap koppie heeft ze toch ook.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:20

Wow, dat is een hele gave foto!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 07:26

Ik deel ff een TikTok video van Tulip in de sneeuw, op haar 8-maanden verjaardag (met irritant muziekje).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 09:04

miereneter schreef:
Superleuke foto. Die blik! Knap koppie heeft ze toch ook.

Dankjewel! En dat voor een 'saaie vos' haha. Blijf er toch altijd verbaasd over.

juniper schreef:
Wow, dat is een hele gave foto!

Dankjewel!

En heerlijk filmpje! Lekker de bibbers met het koude weer en even sjansen, heerlijk.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 10:17

Toffe foto!!

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:12

xDenies schreef:
Had ik deze al met jullie gedeeld? *\o/*

[ [url=m/bLhmuG.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de aanloop naar kerst druppel ik gewoon wat foto's hier en daar neer. Heb er nog 2 in kerst style {:)

WAUW wat gaaf die foto. en wat staat je paard er mooi bij ook qua vacht.
(die van mij is standje ontploft)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-22 15:31

Gefeliciteerd met je verjaardag SCC!

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 15:36

Toffe foto Xdenies!