Met longeren ervoor deed hij het ook niet. Hij was vrij rustig. Dus had het ook niet verwacht toen ik hem los liet
Ik heb eergisteren ook een paar keer een sprongetje meegepakt. Dj begon het na een paar keer ook nog leuk te vinden. M'n instructrice wil geloof ik wel heel graag een springles geven
Als ik vrijdag droog buiten kan rijden ga ik ook even met Dj. Volgende week wil ik als het droog is ook eigenlijk wel met haiko weer eens naar buiten. Even vreemd gaan Dj mag vanaf zaterdag ook weer met de gehandicapten lopen. Al is de eerste week eigenlijk alleen maar een paar rondjes stappen. De tweede week zit er ook wel wat draf bij
Leuk emmaudb! Dat zullen ze wel helemaal fantastisch vinden niet? Bij ons op stal hebben we de 'zorgboerderij', hier komen kinderen die bijvoorbeeld niet helemaal mee kunnen komen of een achterstand hebben, maar ook kinderen met het syndroom van down. Altijd erg mooi om te zien hoe deze kinderen met de paarden om gaan.
Ik zal je topic zo even bekijken Bellatrix
Verder wil ik ook nog wel wat zeggen over bitten. Ik ben van mening dat een paard eerst goed moet lopen op een snaffle, maar ik snap wel dat wanneer je paard fijner loopt op een shank dat het dan erg verleidelijk is om gewoon lekker daarmee te gaan rijden. Voor Magic heb ik ook heel veel bitten in mijn handen gehad.. Ik wilde een dubbelgebroken bitje hebben, maar die bleken allemaal te dik. Toen Myler geprobeerd, level 1 en 2, maar daar deed hij zo raar mee! Ik heb het niet eens de kans gegeven om te wennen want hij vond het verschrikkelijk. In de sale bij Arthur een enkel gebroken snaffletje gescoord (ook al was ik absoluut tegen enkel gebroken ivm notenkrakereffect) en daar loopt hij fijn op Stiekem ben ik wel heel benieuwd hoe Magic op een shank zou lopen, maar aan de andere kant vind ik het weer sielugh om zoiets in zijn mond te hangen Bang dat ik hem pijn doe ofzo..
Hij zou niet geschikt zijn om dat voor vast te doen. Hij is in stap wel braaf, op wat plagen na. Hij loopt bijvoorbeeld te dicht op de bakrand. Verder is hij eigenlijk gewoon te snel voor ze. Maar als ze er op zijn geweest (al is het maar een rondje stappen) voelen ze zich wel heel stoer
Ik vind het ook wel echt gezellig. Vooral de tweede week eigenlijk. Al wordt je daar soms ook wel moe van. Het is ook wel leuk dat veel dezelfde elk jaar weer terug komen. Vorig jaar was ik toevallig aan het rijden en ze herkennen me dan al wel op 50 meter afstand dus dan beginnen ze al te roepen en dan natuurlijk vragen of ik ze nog herken van het jaar ervoor
Hahah ja dat vraag ik me ook wel eens af. Hoe Dj er dan op zou reageren. Maarja ga daar natuurlijk niet speciaal een shank voor kopen.
Om het gewoon eens te proberen, kunnen jullie misschien wel een keer een Shank van iemand lenen Emma en Britt? En dan eventueel onder begeleiding van je instructeur/instructrice als je het spannend vindt.
Pfff, morgen Philo verhuizen. Ik heb er aan de ene kant zin in, maar ik vind het ook spannend en vind het ook best moeilijk om mijn huidige stal te "verlaten". Ik kan zo goed met de mensen daar op stal, dat het echt een beetje voelt of ik ze in de steek laat! Maar ik houd mezelf maar voor dat ik naar een heel mooi en rustig plekje ga en dat we het daar vast ook ontzettend naar ons zin gaan krijgen.
Wat de snaffel shank discussie ik wil Feeb ook eerst op snaffel correct hebben. Heb sinds eergisteren een engelse bijrijdster voor hem omdat ik het niet altijd kan redden met mijn tijd. En hij zit toch nog in zijn basis dus dat is geen probleem.
Bellatrix wat heb jij een geweldig leuke spikkel onder je kont!
Interessante discussie, Ik heb liever dat Pino altijd lekker loopt op een shank (kleine scharen wel), dat hij ontspant, loslaat in oa zijn rug en ik bijna niets in zijn mond hoef te doen dan dat ik met snaffle rij. Ik snap jullie punt met hij moet eerst goed op een snaffle lopen. Telt mijn dressuur jaren ook ? Daar heb ik wel met gewoon bitje gereden en dat ging wel goed maar ik ben meer geneigd om te trekken en onrustig in mijn handen te worden. De shank helpt mij heel erg in de onrust in mijn handen. Het zijn de afwegingen maar ook per paard en persoon verschillend. Ik heb een snaffle opgegeven.
troi
Geplaatst: 29-07-16 09:11
Gister les gehad en ik loop nog te zweven!
Treas heeft drie weken geleden vast gezeten met zijn voorbeen in zijn halster en dat is gelukkig goed afgelopen (en sindsdien hebben we een losbreek halster) maar stijf was hij wel natuurlijk. Juf gister heeft zijn nek losgemaakt, werveltje voor werveltje, het knakte erover, maar wat had ik een blij paard onder mijn kont! Losmaak oefeningen gingen erg soepel, een beginnetje met travers gemaakt. Hij liep mooi nagevelijk in draf en de galop begint ook te komen! Geweldig wat een fijn paard heb ik toch!
Overigens heb ik in gedachten om als hij in alle gangen mooi nagevelijk loopt zonder regelmatig correcties met juf over een shankje te praten. Sturen doet hij sowieso al 99% op gewicht en zonder direct teugelcontact en los in de rug is hij ook. Hij swingt echt, tis bij vlagen net zo'n dressuurpaard
Azmay
Geplaatst: 29-07-16 10:29
Ik wil graag mee komen lezen/praten. Kwam dit topic heel toevallig tegen, even de laatste 10 pagina's gescand want 400 is wel erg veel ineens.
Vroeger wel in westernzadels gereden maar nooit echt western geprobeerd hoewel ik wel een reining getrainde Quarter bij heb gereden. Mijn vriend wilde perse dressuur blijven rijden tot ik hem een paar weken geleden mee nam naar een wedstrijd, dus die kans greep ik meteen aan.
Ik heb 2 PRE merries, die van 10 ben ik heel langzaam aan het beleren en die van 3 mag nog even uit groeien. Ik rijd met een Freemax en een simpele neusriem. Tot nu toe op mijn eigen paard rustig rond stappen en met de les echt rijden op een manegepaard van T&C western stables.
troi
Geplaatst: 29-07-16 10:38
Gezellig! Ik ben ook nw in dit clubje.
Mooie merries heb je! Ik ben benieuwd hoe je 10 jarige zich ontwikkeld onder het zadel.
Ik rijdt trouwens ook met een semi-boomloze, maar dan een colorado. Ik heb ook de freemax geprobeerd (en de star trekk van deuber) en vond de freemax veel mooier dan de colorado maar treas had een duidelijke voorkeur voor de colorado. En het paard beslist
Kirrr
Geplaatst: 29-07-16 11:46
Ik pas nog altijd niet echt binnen dit topic, maar vindt het wel leuk hier mee te lezen en te reageren. Heel veel topics ivm western zijn er niet echt actief.. of vergis ik me?
Gisteren na de training wat stopjes zonder hoofdstel gedaan. Mijn paard haar stops zijn goed, maar aan de rundowns is nog heel wat werk. Ze moet gecontroleerd leren opbouwen en ook op hogere snelheid haar rug blijven gebruiken. Daar zijn we nu op shank heel hard op aan het werk. Paard is een half quarter merrie van 14jaar oud. Zelf doorgereden en echt al alles mee gedaan. Eerst jaren actief geweest in de barrelrace, dan 2 jaar cutting en nu staat ze sinds een maand bij mijn vriend op stal en ben haar daar onder zijn deskundige begeleiding wat meer reining gericht aan het rijden. Nog steeds mijn hart verloren aan de cutting, maar organisatorisch wat moeilijker, gezien trainer op 2uur rijden van hier zit.
Ben stilaan aan het rondkijken voor een opvolger. Had voorheen 3 paarden, heb voor 2 een schitterende thuis kunnen vinden. Heb nog niet zo lang geleden het huis overgekocht van mijn ex en ik zit volop in de overname van een verzekeringskantoor. Dus zowel financieel als organisatorisch moet alles wel in elkaar passen. Heb dan ook het geluk dat mijn vriend een hele hoop leuke paarden heeft staan, waar ik dus ook geregeld mee aan het werk kan.