[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:53

Thanxs voor de leuke reacties. Het was ook erg leuk en voor herhaling vatbaar. Het achteruitknopje deed het ook op vreemd terrein *\o/*
Misschien ga ik ons opgeven voor een wedstrijd, gewoon voor de lol.

Heeft er iemand ook ervaring met workshops van manege te Stuifzand? Die geven namelijk western workshops en ik ben van plan om ons op te geven voor de trail workshop van 11 september.

Marlies, ik heb op fb al wat foto's gezien, ziet er idd geslaagd uit.

Amanda, mooie foto's in je topic, heb ff getemd voor uitgelicht, vond het dat zeker waard :D

chriske

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:00

Ik zou zeggen doen al is het alleen maar voor de ervaring!

Vanavond les, voor het eerst met vorrectional rijden. Mijn lesgeefster gaat er eerst op en daarna mij begeleiden :) ben benieuwd!

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 10:47

Wat een leuke dingen komen er komen er allemaal voorbij. Ik ben niet zo goed in het onthouden van wat er allemaal gepost is na het bijlezen maar het ziet er allemaal heel leuk uit.

Ik ben voornamelijk iedere dag bij Frizzle aan het werk en een wachten hier rustig af tot het veulentje komt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 11:10

Spannend hoor filly! Ben heel benieuwd wat voor veulen ze gemaakt hebben :j

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:14

Ja het wordt steeds spannender. Frizzle is ook erg onrustig vandaag. Ik ben zelf ook heel benieuwd naar het veulen. Ik hoop iig dat het gezond is en vlekjes zouden ook wel leuk zijn

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:48

De les ging goed, mijn lesgeefster is er eerst even op geweest om te kijken hoe ze reageerde op het bit en daarna ik :) Is nog erg wennen maar ze liep er fijn op dus dat komt vanzelf!
Afbeelding
voor het rijden, nog sleepy van het vlechten <3
Afbeelding
screen uit een filmpje :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:53

chriske schreef:
De les ging goed, mijn lesgeefster is er eerst even op geweest om te kijken hoe ze reageerde op het bit en daarna ik :) Is nog erg wennen maar ze liep er fijn op dus dat komt vanzelf!
[ [url=m/RhPfEA.jpg]Afbeelding[/url] ]
voor het rijden, nog sleepy van het vlechten <3
[ [url=m/2ROnKc.jpg]Afbeelding[/url] ]
screen uit een filmpje :)

Vanwaar de correctional en wat voor bit gebruikte je eerst?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 20:57

Omdat ze zich erg sterk maakt en dit met snaffle bijna niet meer te doen was, op aanraden van mijn lesgeefster wilde ik het proberen. We wisselen nog zo nu en dan af met snaffle of bitloos maar voor nu gaan we even hier mee verder :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:02

chriske schreef:
Omdat ze zich erg sterk maakt en dit met snaffle bijna niet meer te doen was, op aanraden van mijn lesgeefster wilde ik het proberen. We wisselen nog zo nu en dan af met snaffle of bitloos maar voor nu gaan we even hier mee verder :)

Wat voor bitloze optoming gebruik je dan? Mijn oude fjord was ook erg sterk haar heb ik ook een korte tijd op een correctional gereden maar dat bit gaf mij geen goed gevoel. Ik had het idee had dat het doordat het scherper in werkt eigenlijk niets op lost omdat een snaffel natuurlijk veel meer mogelijkheden geeft om sterk te kunnen maken.
Vind bitten zulke lastige dingen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:06

Ia ook lastig...ik ging Lapacho rijden met shanks en een gebroken bitje maar ik vind dat ze daar nog helemaal niet aan toe is dus ik ben met snaffle gaan rijden. Dan kan je gewoon wat makkelijker doorkomen zonder dat het zeer doet. Als mijn instructrice het okee vind hang ik hem er weer in.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:08

Haha op touwhalster, niet zo'n sidepull model. Op snaffle is Floor sneller erg sterk, vind het ook lastig maar vertrouw mijn lesgeefster volledig zij heeft haar ook een paar keer gereden en we gaan nu kijken hoe het met dit bit is ;) vandaag was positief dus we gaan zien!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:10

chriske schreef:
Haha op touwhalster, niet zo'n sidepull model. Op snaffle is Floor sneller erg sterk, vind het ook lastig maar vertrouw mijn lesgeefster volledig zij heeft haar ook een paar keer gereden en we gaan nu kijken hoe het met dit bit is ;) vandaag was positief dus we gaan zien!

Wat stoer! Op touwhalster heb je geen 'problemen'?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:12

minder, maar rij hier meer mee gewoon voor de lol :P beetje 'lol met je knol' haha

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:33

chriske schreef:
minder, maar rij hier meer mee gewoon voor de lol :P beetje 'lol met je knol' haha

Nou dat is ook heel belangrijk hoor "lol met je knol" :j

Ik snap dat je volledig vertrouwd op je lesgeefster, dat zou ik ook vast doen. Wat is dat voor een bit dan precies die correctional ? Een snaffle is toch een trens? En waar kun je shanks mee vergelijken, een stang?

Ah Filly, wachten op een veulentje, spannend. Ik hoop dat het iig allemaal goed verloopt.

Ik heb ook maar eens een topic gemaakt. Natuurlijk over gisterochtend. Dus mochten jullie interesse hebben:
[TEN-ITP] TREC kennismaking op de zondagmorgen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:33

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 21:57

nanda1980 schreef:
chriske schreef:

Nou dat is ook heel belangrijk hoor "lol met je knol" :j

Ik snap dat je volledig vertrouwd op je lesgeefster, dat zou ik ook vast doen. Wat is dat voor een bit dan precies die correctional ? Een snaffle is toch een trens? En waar kun je shanks mee vergelijken, een stang?

Ah Filly, wachten op een veulentje, spannend. Ik hoop dat het iig allemaal goed verloopt.

Ik heb ook maar eens een topic gemaakt. Natuurlijk over gisterochtend. Dus mochten jullie interesse hebben:
[TEN-ITP] TREC kennismaking op de zondagmorgen

Een correctional werkt behoorlijk pittig in op het gehemelte, er zijn natuurlijk wel verschillende gradaties. Hoge of lage poort. Een correctional heeft ook een hefboomwerking en is daardoor behoorlijk hard als je met contact rijd.
Snaffel is inderdaad gewoon een smal enkelgebroken trensje. Shanks heb je ook in 1000 soorten maar allemaal met hefboomwerking.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 07:46

Ik heb dat ook hoor chriske, ik zou Pino ook wel op een snaffle kunnen rijden. Hij lekker hij loopt op een shank hoe vreselijk hij loopt met snaffle. Dan loopt hij helemaal als een giraf. Nu met shank ben ik bang om hem te bezeren dus heb ik weinig druk daarop wat voor beide partijen prettiger is.

nanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 09:41

Dank je wel voor de uitleg Blon_D

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:46

hallo iedereen!
Ik lees altijd trouw bij hier maar post eigenlijk niks
Nu heb ik een probleem, de puppy van mijn ouders heeft mijn CE legacy boots stukgemaakt.
Ik was er heel erg tevreden van maar ze zijn zo verschrikkelijk duur...
Nu zag de crossfit boots staan, die zijn goedkoper maar ik vind er niet echt ervaringen van.
Dus ik vroeg me af of er hier iemand is die er ervaringen mee heeft?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 18:05

Haha jah zeker weten nanda1980!

Marlou_ schreef:
Ik heb dat ook hoor chriske, ik zou Pino ook wel op een snaffle kunnen rijden. Hij lekker hij loopt op een shank hoe vreselijk hij loopt met snaffle. Dan loopt hij helemaal als een giraf. Nu met shank ben ik bang om hem te bezeren dus heb ik weinig druk daarop wat voor beide partijen prettiger is.

Snap hem niet helemaal, rij je ook met correctional of juist niet haha :P Floor werd met de snaffle heel hangerig en sterk, we pakkem het rustig op en lessen en lekker mee verder :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 07:43

Ja haha had dat op mijn mobiel snel even getypt. Hij loopt lekkerder op een shank, met snaffle gaat ie hangen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:30

Hoi!

Mag ik meekletsen? Ik ben al een tijdje meelezer en qua tijd niet helemaal beginner, ik rijdt al een jaar of 6 western, maar qua vaardigheid wel. Ik heb niet zoveel talent :o . Wel veel enthousiasme, al redelijk wat gelezen en gezien op youtube (theorie is makkelijker te leren dan de praktijk hahaha) en een verschrikkelijk lief paard die ook als ik klunzig doe zijn best voor me blijft doen <3

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 10:49

Marlou_ schreef:
Ja haha had dat op mijn mobiel snel even getypt. Hij loopt lekkerder op een shank, met snaffle gaat ie hangen.

Owh haha, jah precies heeft Floor ook op dit moment

Welkom troi, enthousiasme is ook belangrijk :)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:47

Brittneyx schreef:
hallo iedereen!
Ik lees altijd trouw bij hier maar post eigenlijk niks
Nu heb ik een probleem, de puppy van mijn ouders heeft mijn CE legacy boots stukgemaakt.
Ik was er heel erg tevreden van maar ze zijn zo verschrikkelijk duur...
Nu zag de crossfit boots staan, die zijn goedkoper maar ik vind er niet echt ervaringen van.
Dus ik vroeg me af of er hier iemand is die er ervaringen mee heeft?

Sorry als dit een overbodige opmerking is maar valt dat op zich niet onder de WA verzekering van je ouders dan?
Als hun puppy iets kapot maakt krijg je dat dan niet vergoed?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:59

Hoort hier niet helemaal thuis, maar wil er toch even op inpikken.
In profiel lees ik 'student' dus ik ga er van uit dat je domicilie adres nog bij je ouders is? Dan kan je sowieso niets ontvangen van je eigen verzekering. Plus daarnaast had je moeten weten dat een puppy op dingen bijt. Net hetzelfde als je een kindje van een paar maanden oud opneemt en die trekt je bril af.. eigen risico.
Plus dat je sowieso met een franchise van rond de €250 zit.

Op de vraag zelf kan ik niet antwoorden, want ik gebruik enkel bandages (met onderlappen).

Om nog even in te pikken op het correctional verhaal. Ik wissel heel vaak af met mijn merrie. Dit werkt echt het beste. Zelfs verschil in materiaal doet echt zoveel. Op een volledig aluminium bit loopt ze echt helemaal anders dan gewoon standaard materiaal.