Hier (Veluwe) ook dazen. Ik heb met rijden een zebradeken, dat scheelt. En zelf ingesmeerd met Deet. Dat helpt ook. Dus met rijden weinig last gehad gelukkig.
Ik heb een overbelast achterwerk na onze rit van vandaag Iets meer km's dan gepland
Lekker amanda! Slim om zelf ook wat op te doen misschien moet ik toch maar wat kopen. Zorro heeft er wel gewoon een deken opliggen dan. Ik heb alleen geen speciale vliegenrijdeken, dus ik leg het dekje onderde vliegendeken (Tegen schuren) en het zadel/barebackpad op de vliegendeken. Dat scheelt voor hem wel heel veel.
Ja dat werkt ook prima inderdaad Ik heb last minute nog een uitrijdeken aangeschaft. Vooral vanwege de hals eigenlijk, die zit niet op mijn gewone vliegendeken. Deet werkt goed. Stinkt een uur in de wind, maar ik heb de hele rit geen daas op me gehad.
Ooh helpt Deet tegen dazen?! Nooit geweten, dan ga ik ook smeren! Ik heb er ook heel veel last van op stal, ben al een paar keer gestoken... We zijn net terug van een weekendje Ardennen (helaas zonder paard) en daar zaten er ook veel.
Ik ben wel een beetje jaloers op de mensen die met paard op vakantie gaan (of zijn), zo tof!! Dat staat wel hoog op mijn bucket list hoor.
Wat doen jullie nu met je paardjes met het warme weer? Ik ga vanavond lekker naar stal en een beetje rommelen denk ik.
Hertshoornolie ook, hou je ook gelijk vervelende mensen mee op afstand
Niet zo veel, Dj vindt het niet leuk en ik ook niet zo met dit weer. Woensdag ga ik 's middags de mama van Dj wassen denk ik. Ze is heel vies en het is ook wel fijn voor haar een beetje verkoeling
Ik heb vanochtend dus gereden. Maar morgen en woensdag wordt dat 's avonds een klein rondje of misschien wel helemaal niet. Ik wacht het even af.
Ik wist ook niet dat Deet hielp. Heb het thuis eerst uitgeprobeerd en toen heb ik geen daas gezien. En nu vanochtend weer niet. Terwijl ze echt wel op Jim zaten. Is dus zeker het uitproberen waard Ik ben allergisch, dus moet echt wel een goede bescherming hebben
ik zou ook graag nog met paardje op vakantie willen of in ieder geval naar het strand. Met dit weer, wil ik eigenlijk voor in de ochtend wat doen, maar voor 8.00 ben je niet welkom op stal (om het maar even lomp te zeggen). En om 10 uur zijn ze klaar met voeren en daarvoor wat met hem doen zie ik niet zitten omdat hij dan graag wil eten (daar houd ik wel een beetje rekening mee). Maar dan is het natuurlijk wel al heel warm maar 's avonds zijn er weer heel veel dazen in de bak en is het nog steeds warm... dus ik pas de training aan, alleen stap als de bak heel stoffig is, en klein beetje draf als die niet stoffig is maar niet lang. En geen lange sessie max. 30 minuten. Als ik mijn doel bereikt heb stap ik af.
Leuk Amanda! Ik ben erg jaloers, ik zou dat ook echt heel erg graag willen. Pino zou alleen net zo reageren als de eerste rit met Jim, helemaal zichzelf gek maken, brullen en crossen. Daar heb ik geen zin in, Pino heeft dan geen stopknop.
Ik ben de afgelopen dagen ook echt totaal lek gestoken. Super veel dazen beten ook, bah wat doen die pijn zeg. Maar ik ga ook maar eens deet kopen. En voor je paard kan je ook wel wat smeren maar die Zweten met dit weer zo snel nu dat dat ook moet zo werkt.
Met rijden gaat het bij ons verder wel erg goed. Zaterdag les gehad en de galop begint erg goed te gaan.
Nog meer leuk nieuws wij krijgen er nog een puppy bij en mama is vandaag bevallen met dit hete weer! Ik kan niet wachten!
Zo heerlijk om met eigen paard op vakantie te gaan. Kan niet wachten tot Buck oud genoeg is! Wij hebben eens een trektocht gedaan over de veluwe, op de loonse en drunense duinen hebben we vaak weekendjes gereden.
Hier gelukkig geen last van dazen, hier waait het altijd
Wij hebben wel wat dazen, maar het valt me nog mee. Vanavond via het bos naar het strand, dus ben benieuwd of daar meer dazen zitten, zal wel Volgens mij doet het Magic niet zoveel
Ik doe niet zo veel met dit warme weer. behalve als ik vroeg in de ochtend kan gaan of laat in de avond. Hier ook heel veel dazen echt irritant! Frosty blijft nu in de stal want na 3kwartier loopt ze zich dol omdat ze het beu is met deze temperaturen en alle dazen ..
Manny is een piepert Die staat onder een exceemdeken van rambo (die hoodie..) omdat hij anders gewoon gaat rennen voor de dazen. Alleen dat doet hij al als er 1tje zit.. Dus voor rust van paardlief en de andere paarden, die wel gewoon staan blijven, maar een deken op gedaan. Een masker heeft hij sowieso op ivm de uv straling en zijn roze snoet.