[WN] [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimvicious

Re: [HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:08

Ik zou om te beginnen inderdaad voor een sweet iron snaffle gaan. Lekker laten sabbelen maar. Ik laat ze dan meestal in de roundpen met hoofdstel in zonder teugels en laat ze het even uitzoeken wat ze nou weer aan zich hebben hangen :P zodra ze laten merken zich te ontspannen weer uitdoen en klaar voor die dag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 22:24

Hoe is het nu Marlies? Corona is naar. Ik heb het begin juli gehad en ben nog steeds snel moe. En echt zo moe dag mijn ogen soms dichtvallen na een online overleg bijvoorbeeld. En smaak en reuk doen nog steeds rare dingen. Ben er wel klaar mee. Hopelijk duurt het bij jou niet zo lang.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 00:42

Kimvicious schreef:
Ik zou om te beginnen inderdaad voor een sweet iron snaffle gaan. Lekker laten sabbelen maar. Ik laat ze dan meestal in de roundpen met hoofdstel in zonder teugels en laat ze het even uitzoeken wat ze nou weer aan zich hebben hangen :P zodra ze laten merken zich te ontspannen weer uitdoen en klaar voor die dag.

Dat doe ik nu inderdaad ook. heb hem nu het hoofdstel om gewoon om te wennen dat er iets anders om zit dan het halster. maar er moet toch een bit in met beleren, dus dan wil ik hem er nu alvast aan laten wennen. Liever wat langer de tijd met voorbereiden :D

xDenies schreef:
Ik had altijd een zwarte snaffle, weet iron ofzo. Toen was ik m'n hoofdstel vergeten bij t cowgirlweekend in eersel en toen mocht ik er één lenen. Dat was ook een soort zwarte snaffle maar dan al helemaal terug gekleurd naar ijzer kleur. Die had oranje lijntjes op t bit en daar deed ze t waanzinnig op.

Even berichtje opgezocht; 'RVS met koperen inleg'.
Daar doet ze het dus gewoon prima op.

zoiets zat ik nu op te zoeken. zag sweet iron of met koperen rolletjes (kunnen ze ook mee spelen)

Daihyo schreef:
Hoe is het nu Marlies? Corona is naar. Ik heb het begin juli gehad en ben nog steeds snel moe. En echt zo moe dag mijn ogen soms dichtvallen na een online overleg bijvoorbeeld. En smaak en reuk doen nog steeds rare dingen. Ben er wel klaar mee. Hopelijk duurt het bij jou niet zo lang.

ik heb in eind maart corona gehad, behalve flinke spierpijn en verkouden niet iets geks gehad. maar mijn conditie begint nu pas weer echt goed op peil te komen merk ik. het was/is vooral de nasleep bij mij die gemeen is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-22 08:48

Ik ga morgen weer werken, ben heel benieuwd of ik een dag werken volhoud, we gaan het zien. :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 09:09

SCC schreef:
Hoe gaat het met de mensen die ziek waren. Inmiddels weer beter?

Ik had een vraagje aan de rijdende mensen, wat voor bit gebruiken jullie bij de paarden en waarom?
Ik wil mijn paardje aan een bit laten wennen, maar mijn kneveltrens van oude paard is veel te groot en dik.
Dus ben op zoek naar een relatief dun bit voor een kleuter die zeer graag overal op sabbelt en kauwd.

Ik heb een soort hulstrens (soort bustrens, maar de ringen kunnen wel draaien, maar de velletjes niet tussen de ringen komen) van 5 euro bij Arthur vandaan, koper met ijzer en rvs ringen (toch wel belangrijk vind ik). Dikte is denk ik 15mm, dus lekker dun, maar niet te dun. Gewoon enkel gebroken.
Ik begin bij jonge paarden altijd op een enkelgebroken bit. Meestal gewoon rvs. Of de eigenaar moet iets anders gekocht hebben en graag zien dat dat gebruikt wordt.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 11:23

Nee ik heb niet met koperen rolletjes. Gewoon echt streepjes.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 12:24

xDenies schreef:
Nee ik heb niet met koperen rolletjes. Gewoon echt streepjes.

Ik ook. Ik heb ook alleen streepjes.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-22 22:47

Even een leuke foto delen.

Vandaag een Halloween schriktraining gedaan. Ik als angsthaas nummer 1 :')
Maar hij deed het geweldig <3 Uiteindelijk ook in draf het parcours kunnen doen!

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 06:46

Leuk!! :D

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 08:39

Heel tof, Zertab!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 09:01

Wat gaaf! Heel stoer!

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:05

Wat tof Zertab!

Ik heb vandaag even heerlijk geknuffeld. "Onze" Brian(west coast trash) is eventjes bij ons op stal voor hij naar het dekstation gaat. Echt nog nooit zo'n extreem lieve aanhankelijke grappige hengst meegemaakt :P iedereen is een lolly en word afgelikt :D te leuk.
Afbeelding
Oh en dan ook nog zo knap. Poeeehhhh.
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:33

Dankjewel allemaal! :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:43

Stoer Zertab!!!

Lieve hengst!!! Mooi koppie heeft hij.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 17:48

Tof dier Kimberly!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 17:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Camera in de handen geduwd van een stalgenootje. Ik heb zelf een half uurtje gehobbeld.
Gewoon lekker bezig, niks spectaculairs.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 18:05

Leuk!! Was lekker weer ook zo te zien?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:06

Ja was gisteren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:06

Wat een leuke foto's allemaal, heerlijk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 18:10

Ik geniet via jullie nu ik niets mee rij. :+

Denise, heb je al nuttige reacties op je topic gehad? Heb even meegelezen maar niet alles. Hoe is het nu met Beeb?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:14

Bellatrix schreef:
Ik geniet via jullie nu ik niets mee rij. :+

Denise, heb je al nuttige reacties op je topic gehad? Heb even meegelezen maar niet alles. Hoe is het nu met Beeb?

Hee dat laatste stond er net niet :') Maar ik wilde dus zeggen van ach, ik geniet op de achtergrond een beetje mee tussen alle kopzorgperikelen.

Maar ik heb zeker wat aan de reacties gehad. De kwetsende heb ik gelukkig laten rusten. Die waren dan ook wel niet helemaal zo bedoelt maar het is best heftig om te lezen als iemand beweert dat ik Beeb bewust pijn aan het doen ben en dat ik rijden bij wijze van maar gewoon moet opgeven. Ik zie echt wel of ze pijn heeft.

Afgelopen zaterdag was ik op stal om nieuw voer te brengen. Twee winkels afgereden want de EJ in Rotterdam vond t nodig om het wel op voorraad te hebben maar 3 apart voor een klant te hebben. En die klant voert schijnbaar 3x 15kilo in één keer dus ben naar BOZ gereden :') Bij een Pets Place gekocht, brr. Maar goed. Wat moet dat moet.
Dus sinds zaterdag wordt ze ook qua ''krachtvoer'' bijgevoerd met extra supplementen enz. Lang verhaal kort .. het is even afwachten en ik ben benieuwd hoe ik haar morgen aantref.

D'r beste vriendin is gister weggegaan en de kudde is gelijk verandert dus dat zal ook niet positief meewerken. Ben erg benieuwd en hoop dat ze snel weer een plekje heeft..

Oh conclusie van t verhaal dus: Zaterdag zag ze er happy en fit uit :P

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:19

Heb je nog wat aan het hooi verandert?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:22

Zertab schreef:
Heb je nog wat aan het hooi verandert?

Ze krijgt geen hooi meer. We hebben die donderdag na t zien van de reactie gelijk overgezet op voordroog/kuil, net om t even. Dat is al een positievere verandering. Het nattere deed ze het nog beter op eigenlijk. Maarja, ieder pak anders.
Hooi wordt onderzocht, daar doe ik aan mee betalen. Maar heb nu bijna aan €700; kosten gemaakt en weet eigenlijk nog niet wat t nu precies is. Maar goed.
Voordroog/kuil onderzoeken gaat een uitdaging worden en t gaat nu beter dus even zien wat de nieuwe voedingsaanvullingen gaat doen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 18:33

Ja, ik had mijn bericht gewijzigd. :P

Groot gelijk dat je al het negatieve naast je neer legt hoor! :j
Kost idd allemaal veel geld. Hopelijk kom je er snel achter wat er nou aan de hand is...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:59

Hier net terug van Equita Lyon. Show was heel goed, mijn paard heeft de Masters Ranch riding gewonnen met de trainster, en met mij was hij derdes.
Thuiskomen was heel wat minder. Ik liet mijn honden uit, en na een uurtje terug binnen, en ons oudje was er niet bij. Gaan zoeken in de tuin en we hebben haar stoffelijk overschot gevonden. Ze is overleden aan een hartaanval. Bijna 13 is ze geworden. ;( ;( ;(