[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Emita

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:28

Ik heb een bijrijdpaard gevonden! Vorige week was ik de hele week vrijwilliger op het NK en daar heb ik veel samengewerkt met een hele leuke meid. Zij heeft een paint merrie die ook nog eens drachtig is, en een jaarling van anderhalf. Ik mag de merrie gaan bijrijden en helpen met de verzorging van de rest. Mocht het veulen een hengstje worden dan gaat ze 'm verkopen en als ik er dan eenmaal heel erg verliefd op ben mag ik 'm waarschijnlijk overkopen (was al van plan om misschien een veulen aan te schaffen). Volgend jaar gaat ze ook zelf starten op het NK met haar merrie. Dit wordt dus een leuk projectje :) heb nog geen ervaring met drachtige merries en/of veulens dus heb onwijs veel zin om nu heel veel te gaan leren van alles! Me so happy *\%/*

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:30

Kaniche gefeliciteerd! Leuk voor je, hopelijk pakt het allemaal super uit!
Hier adv 101 maal bekeken, 0 reacties...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:35

fanci_mike: balen joh! een verzorger vinden is ook zeker niet makkelijk lijkt me. Succes nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:37

Val maar weer eens binnen...ook hier is het verdomde lastig. Heb de zoektocht opgegeven. Ben blij met een goeie vriend van me die echt een klik heeft met mijn merrie en haar 1x per week rijdt!

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:25

fanci_mike schreef:
Kaniche gefeliciteerd! Leuk voor je, hopelijk pakt het allemaal super uit!
Hier adv 101 maal bekeken, 0 reacties...

Heyhey!

Af en toe kijk ik nog in dit topic om te zien wat er in mijn omgeving speelt (niet veel dus... zuid-limburg :P).
Ik had eens op je advertentie geklikt (nu dus 102 maal bekeken) en wat je gaat helpen is denk ik als je er wat foto's bij zet!
Zeker als het om verzorgen/voeren gaan willen de mensen graag zien hoe knuffelig/schattig/fluffie/aandoenlijk het paard in kwestie is :D
Het zou zo maar eens kunnen helpen! :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:55

eponine schreef:
Ik zit in dubio..inmiddels ben ik alweer een tijdje werkeloos, en de vooruitzichten op een baan zijn niet goed. Ik betaal een bijdrage voor mijn bijrijdpaardje, maar moet eerlijk zeggen dat ik de bijdrage nu niet meer zo kan missen als toen ik nog werkte..
Ik ben bang dat ik toch afscheid van hem zal moeten nemen..hopende dat ik gauw weer werk heb en weer verder kan met hem, mocht zich in de tussentijd nog geen nieuwe bijrijder hebben aangediend.. Vind het wel erg moeilijk om het te gaan vertellen aan zijn bazinnetje.

Dat is rottig en idd moeilijk om te vertellen. Hopelijk heb je geluk en is het geen reden om afscheid te moeten nemen. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden om de bijdrage op te schorten tot mijn bijrijdster weer werk zou hebben als ik verder tevreden over haar ben (al vraag ik er zelf dan niets voor, maar stel dat ik dat wel zou doen.

Mijn pony is voorzien inmiddels. Het meisje dat normaal op mijn shetties rijdt heeft een groeispurt gemaakt en rijd nu 1x per week op Amber en via dit topic heb ik een bokster gevonden. Een gezellige en leuke meid. Helaas heeft mijn zadelpasser nog geen tijd gehad om mijn zadel te passen, dus echt gereden heeft ze nog niet. Wel even een paar rondjes gestapt en gedraafd en ze vond Amber wel goed aanvoelen.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:03

ik heb ook wat aangeboden gekregen, daar zou ik na het NK op terug komen, dus ik zal dr ff een berichtje doen.

doske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:31

Leuk Kaniche!!!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 20:57

eponine schreef:
Ik zit in dubio..inmiddels ben ik alweer een tijdje werkeloos, en de vooruitzichten op een baan zijn niet goed. Ik betaal een bijdrage voor mijn bijrijdpaardje, maar moet eerlijk zeggen dat ik de bijdrage nu niet meer zo kan missen als toen ik nog werkte..
Ik ben bang dat ik toch afscheid van hem zal moeten nemen..hopende dat ik gauw weer werk heb en weer verder kan met hem, mocht zich in de tussentijd nog geen nieuwe bijrijder hebben aangediend.. Vind het wel erg moeilijk om het te gaan vertellen aan zijn bazinnetje.

Waarom vertel je dit niet aan de eigenaar? Die zal het vast begrijpen. Vraag of je tijdelijk een kleinere bijdrage kan leveren en als je weer een baan hebt weer de afgesproken prijs? Als ze tevreden met je is lost ze het vast liever zo op dan je te verliezen?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:01

Ik heb het de eigenaresse voorgelegd, en ik mag idd minder betalen tot ik weer werk heb! Super!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 21:17

Nou das fijn opgelost!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:37

eponine schreef:
Ik heb het de eigenaresse voorgelegd, en ik mag idd minder betalen tot ik weer werk heb! Super!

Hey das super!! (zou ik zelf ook een prima opl vinden als ik tevreden was over bijrijder)
Vwb dat knuffelige lieve schattige willen zien, tsja, ze zijn niet lief en schattig en knuffelig.....Het zijn gewoon twee eigengereide etterbakken die wel aan hun verzorging willen komen. Weet je, ik had zelf ook de indruk dat ze lief en knuffelig waren, tot mijn vorige verzorgster. Vandaar dat ik mijn advertentie ook zo heb opgezet, het werkt niet met alleen tutten, dus ben ik heel bewust niet op zoek naar iemand die té lief is... Heel moeilijk om dan je adv aantrekkelijk te houden...

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:57

Ik dacht juist dat western rijden helemaal in was nu! Toen ik begon met paardrijden hoorde je er nog niet zo heel veel over is ook al bijna 23 jaar geleden, ik zit zelf nu te zoeken waar ik "western les kan krijgen" in drenthe maar ook dat is niet geheel gemakkelijk hoor. Anders zag ik het wel zitten bij die gene van veen dam alleen ben eerst nog op zoek naar iemand die er lessen in kan geven haha, want kan niet op me eigen paardje, aangezien mevrouw al 14 is en totaal geen evenwicht, dus lijkt me niet verstandig, dressuur matig is al struikelachtig, dus dat maar eerst goed krijgen bij der:)

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:38

Zit er hier nog iemand die een leuke quarter zoekt om bij te rijden!

Ik zoek
Fanatisme
Enthousiasme
Humor
Ervaring
Relativerings vermogen

Merrie staat op Horsea in Harlingen
Stal is all in
Dus behalve rijden en of grondwerken hoef je niks te doen!

Ervaring is een eis!

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:40

Welkom bij de club :wave:
Genoeg mensen die zoeken, het enige probleem is de afstand :=

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:42

Ja voor mij al helemaal
Krijg niet eens instructie naar mijn stal
Ja ze komen wel, maar dan komt een uur les op 100 Euro uit :P

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:44

Ik herken dit! Ik heb door school veel minder tijd voor mijn paardje en ik had een leuke bijrijder alleen door werk omstandigheden kan die tijdelijk niet maar ik heb ook niet genoeg tijd ik hoop dat ze ook gewoon weer komt ik weet het eingelijk bijna wel zeker!

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:49

het is wel lastig hoor, ik zoek op het moment een leuk bijrijdpaardje voor bijv. 2 dagen in de week, ik heb geen western ervaring maar zou dat wel graag willen leren.
ik heb op het moment helaas niet de middelen om mee te betalen, maar uitmesten op de dagen dat ik kom zou ik geen probleem vinden.
ik zoek overigens in de omgeving hoorn-enkhuizen, mocht hier iemand zitten die een niet-meebetalende-wel-uitmestende bijrijder zoekt voor zo'n 2 dagen per week.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:56

Tsja, hier zijn ook wel wat mensen die het willen leren maar dat werkt gewoon niet op mijn paarden, daar is ervaring echt een vereiste. Maakt het niet makkelijker... Instructie komt hier wel op stal gelukkig, maar heb dan nog dubbele kosten door reiskosten. Maar dat heb ik er dan nog wel voor over.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:01

Veneri... -O- wat jammer dat je zo ver weg zit.

Mijn paarden zijn wel geschikt om het op te leren. Ben geen hoogdravende westernruiter die op hoog niveau wedstrijden rijdt en dus ook dito paard heeft. Dus ik vind het niet erg als iemand die wel kan rijden, maar geen westernervaring heeft, bij mij wil leren.

En juist omdat ik vraag of iemand in ruil voor het rijden van de paarden wil helpen met uitmesten etc. vraag ik geen vergoeding.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:35

En ik vind het jammer dat je paardje zo klein is....... :o

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:39

Duke jouw app is echt onwijs leuk! Als je wat dichterbij had gestaan dan had ik het wel geweten :j perfect maatje ook! (ben 1.60)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:56

haha, mijn paint is maar 6 cm groter! Voel je weinig van zodra je erop zit... ben zelf 1.70

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:58

Ben ook niet bang dat ik het voel, maar het paardje wel............... :')

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 12:59

Hier nog iemand die een bijrijder zoekt die ( recreatief) western rijdt in Apeldoorn.
Je mag er ook de bossen mee in.