[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:27

epona heeft zijn doel bereikt.

ik had net een vriendin uit zweden aan de lijn en die zei me dat een paar weken geleden een AQHA/NRHA show in Bokeberg uitdraaide op een ramp voor de organisatoren. de epona "journalisten" daagden op en dat was het sein voor iedereen om te vertrekken. dus geen wedstrijd. schade voor de organisatoren = +/- 35.000 €
goed bezig epona en supporters!!!!!!!!!!! doe alles maar lekker afbreken, dat voelt toch zo lekker als je nergens anders toe in staat bent!!

Zack

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:31

Zegt toch meer over de ruiters dat die vertrekken.
Overigens vind ik het behoorlijk slecht om epona de schuld te geven.

Al ben ik idd ook van mening dat ze niet moeten zeiken en de hele tape moeten geven.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:33

Zack schreef:

Al ben ik idd ook van mening dat ze niet moeten zeiken en de hele tape moeten geven.

ongeveer 185 paarden werden gewoon op termijn van 2 uur netjes ingeladen (zal ook wel gefilmd zijn), van reiners tot halterpaarden. de schrik zit er goed in bij de vikings.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:35

Sja...

Het probleem ligt niet aan 1 kant maar bij beide.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:36

Zack schreef:
Sja...

wake the fiets up!!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:38

Dat ben ik hoor..

Nooit geleerd van huis uit dat een ruzie altijd van 2 kanten komt?

Epona moet de rest van de video vrijgeven.
En Craig moet vriendelijker rijden.

Om het even heel kort te omschrijven.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:42

Zack schreef:
Dat ben ik hoor..

Nooit geleerd van huis uit dat een ruzie altijd van 2 kanten komt?

Epona moet de rest van de video vrijgeven.
En Craig moet vriendelijker rijden.

Om het even heel kort te omschrijven.

en de familie Obama doet partnerruil met de taliban en nog mat noord-afrikaanse dictators en alle wereldproblemen zijn opgelost. love and peace.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:44

Muhahahaha, ja die dingen zijn echt te vergelijken xD

Te mooi gewoon.. (of eigenlijk een beetje gestoord om die 2 dingen te vergelijken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:47

essiedepessie schreef:
VivaLaVida schreef:
hoorde dat gister iemand zeggen achter me: pffffffffff kijk die malloot met een peuk in zn bek trainen!! belachelijk!
en wij stonden daar te giechelen :=

Ik vind dat persoonlijk ook echt geen porem... :7

lijkt me zelf ook niet echt wat := maar als een ander het doet interesseert het me niet zo.
heb jou volgens mij ook nog gezien, bij de stand van arthurs. klopt dat? of heb je een dubbelganger!

Zack schreef:

moet eerlijk zeggen dat ik m ook zou schijten. je gaat toch anders rijden, ookal zou je dat niet willen, en je voelt je op je vingers gekeken...
en ik pak mn paarden ook weleens door als ze tegendrammen, vooral de een, als die iets niet snapt gaat ze meteen drama schoppen. dan is het doorpakken en daarna belonen... zielig? IK vind van niet... maar kan er zo een paar bedenken die het wel zielig zouden vinden..

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:57

[quote="Zack"]Zegt toch meer over de ruiters dat die vertrekken. /quote]
Waarom?? Ik zou ook niet blij worden als ik weet dat die mensen komen filmen. En ze vragen nog niet eens of ik het goed vindt. Als je bij een bedrijf of ergens anders komt dan moet en nog gewaarschuwd worden als er opnames zijn want anders mogen ze niet gebruikt worden, maar onder het mom van journalistiek mag het dan wel??? Volgens mij moeten we dan maar allemaal journalist worden en elkaar gaan filmen. Welcome Big Brother.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:58

dofuzz schreef:
Zack schreef:
Sja...

wake the fiets up!!

Gut gut gut

Hoe zij iemand dat hier (voorstander overigens ) ook al weer
Het is maar een forum? :+

Iemand die het niet met je eens is slaapt per definitie niet hoor ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:01

@Viva (kan niet quoten nu dus even zo)

Het is geen ramp als je je Paard doorpakt.
Maar ik zie correcties die veelste hard en onnodig zijn.

En nu ga ik echt eten!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:02

@ Viva, dat kan erg goed ja! ik heb daar de halve zaterdag zitten kleppen met anoes :)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:16

Funnygirl schreef:
Zack schreef:

Waarom?? Ik zou ook niet blij worden als ik weet dat die mensen komen filmen. En ze vragen nog niet eens of ik het goed vindt. Als je bij een bedrijf of ergens anders komt dan moet en nog gewaarschuwd worden als er opnames zijn want anders mogen ze niet gebruikt worden, maar onder het mom van journalistiek mag het dan wel??? Volgens mij moeten we dan maar allemaal journalist worden en elkaar gaan filmen. Welcome Big Brother.

Ik ben het geheel met je eens dat epona het niet netjes doet.
Maar om nou niet te gaan rijden?

Ik ben geen voorstander van epona want vind dat hun ook niet moeten zeiken en alles moeten laten zien.
Want ik geloof ook niet dat Craig altijd zo rijd.

Maar dat praat die ene 3 minuten natuurlijk ook weer niet goed.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:28

dofuzz schreef:
epona heeft zijn doel bereikt.

ik had net een vriendin uit zweden aan de lijn en die zei me dat een paar weken geleden een AQHA/NRHA show in Bokeberg uitdraaide op een ramp voor de organisatoren. de epona "journalisten" daagden op en dat was het sein voor iedereen om te vertrekken. dus geen wedstrijd. schade voor de organisatoren = +/- 35.000 €
goed bezig epona en supporters!!!!!!!!!!! doe alles maar lekker afbreken, dat voelt toch zo lekker als je nergens anders toe in staat bent!!

Die ruiters hadden blijkbaar een hoop te verbergen anders hadden ze gewoon een keer een "big smile" richting de camera geworpen.
Wees blij dat er zoiets als Epona bestaat die laat zien dat er dit soort praktijken plaatsvinden in de topsport.
Je kop in het zand steken onder het excuus dat dit nu eenmaal nodig is om topsport te bedrijven getuigt wat mij betreft niet echt van liefde voor paarden maar gaat meer om geld en roem.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:32

ThePast03!

Helemaal gelijk!

( al blijf ik erbij dat epona de rest van de beelden ook vrij moet geven )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:51

essiedepessie schreef:
@ Viva, dat kan erg goed ja! ik heb daar de halve zaterdag zitten kleppen met anoes :)

had ik het toch goed!! :D

JohnnyReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:19

De enige vorm van paardenmishandeling die ik laatst heb gezien is dat op omroep Gelderland, van dat veulen in de Achterhoek dat ze in de wei bewust zijn/haar poten hebben gebroken. Dat is dus verboden.
Wat CS doet is niet verboden, dat anderen daar paardenmishandeling in zien is alleen maar subjectief en door de ogen van degenen gezien die er zo over denken.

Er zijn mensen die het niet zien als paardenmishandeling en er zijn het die het wel zo zien. Zolang het niet verboden is bij wet en regelgeving is er dus ophef om niets.

Bovendien is het stemmingmakerij van die Eponatv, die lui zijn niet omstreden.

Is het niet een beetje dom, om je mening te baseren op een kort, bewust gemonteerd filmpje ? Doelbewust gemonteerd met het doel om emotie en verontwaardig te scheppen ?

Volgens mij kun je voor jezelf pas zo een uitgesproken mening alleen maar vormen, als je diegene goed kent, wat wil zeggen daar op stal hebt gestaan, je paarden daar in training hebt gezet of les gehad of gereden, en die trainer dagelijks live hebt meegemaakt.

De rest is crap en vaak typisch schreeuwerige Telegraafreacties.

Ja, en dat ze met juridische maatregelen worden gedreigd, dat snap ik ook nog wel. Als er bij mij lui zouden komen filmen waar ik van te voren van weet dat ze alleen maar een rel willen schoppen, zou ik er ook zo over denken.

Doet mij een beetje aan die Peters Storms en Breekijzer denken, ook zo een tv journaille (http://nl.wikipedia.org/wiki/Journaille) reltrapper die door roeien en ruiten ging voor eigen faam, onder het mom van onrecht bestrijden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:49

Het interesseert mij weinig wat voor een naam er aan gegeven wordt.
Wat ik wel weet is dat er ook ruiters zijn (ook op topniveau) waar dit soort filmpjes eenvoudigweg niet van gemaakt kunnen worden, hoe goed ze ook kunnen knippen en plakken.

Wat mij het meest verbaasd in deze hele discussie is dat er mensen zijn die dit verdedigen en zelfs goed willen praten op allerlei mogelijke manier en door er van alles en nog wat bij te slepen.
Epona als de schuldige aanwijzen is een van die manieren.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 23:05

ThePast03: nogmaals: dan noem eens die wereldrandlijst top 10 ruiter waarbij je niet deze beelden kan vinden.
feiten graag, geen sprookjes.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 00:06

quarterH schreef:
[*olduser*]: nogmaals: dan noem eens die wereldrandlijst top 10 ruiter waarbij je niet deze beelden kan vinden.
feiten graag, geen sprookjes.

Als ik jou was zou ik even goed teruglezen wat je nu neerzet en bedenken wat voor een impact je uitspraak heeft voor de sport.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 07:43

Volgens mij kom je net binnenvallen ofzo?
Ja topspot is geen snoepjes voeren. Niet in reining niet in dressuur niet in springen en ook niet bij wielrennen ed.

Maar goed. Je geeft geen antwoord op mijn vraag.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 14:27

Klopt en dat lijkt mij sinds je vorige bericht ook niet meer nodig.
Het is volkomen duidelijk: Geld en "roem" is blijkbaar zo belangrijk dat het niet meer uitmaakt hoe je een paard gebruikt. Het paard is slechts een middel om aan het geld en de "roem" te komen.

Blijf rustig proberen om de aandacht ergens anders op te krijgen en de boodschapper (in dit geval Epona) de schuld te geven, daarmee maak je het alleen nog maar erger.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:15

Bazinga, de uitroep van een wereld vreemd persoon, Lees goed het topic door en verdiep je dan in epona.
Er is niet een persoon in dit topic te vinden die ons verteld dat ''geld en roem''enkel en alleen maar komt ''als je maar aan die bek trekt'', wat wel de waarheid is , is dat er op top nivo anders met een paard KAN worden omgegaan, dat epona dit naar buiten brengt is niet in de eerste plaats VOOR de dieren ,epona en enkele andere organisaties willen wel hun punt maken MET de dieren , alleen met een geheel ander doel dan wat ze hier tonen.
misschien als enkelen hier eens verder kijken , wat er in de wereld aan de gang is , Bazinga, a BIG bang theory.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 15:36

Wat jammer en triest dat er op de persoon gespeeld moet worden als de discussie voor sommigen blijkbaar niet verloopt zoals ze zouden willen.

Epona ken ik al van de dressuurfilmpjes en ik ben blij dat er zoiets als Epona bestaat die zorgt dat er in ieder geval wordt nagedacht over topsport met paarden.

Om dan toch maar op dezelfde manier door te gaan, ik heb geen zin in jibberjabber over allerlei randzaken, andere erge dingen en boodschappers veroordelen alleen maar om de aandacht van dit soort praktijken weg te halen.
Het wachten is tot het grote publiek, dus ook de niet paardenliefhebbers/kenners zich hiermee gaan bemoeien, dan heb je het pas echt goed voor elkaar. Het is een stuk slimmer om niet je kop in het zand te steken en te voorkomen dat dit soort filmbeelden ooit nog gemaakt kunnen worden.