[WN] Over open mondjes gesproken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 13:51

Ik denk het eerste SM. Ik kan me daar ook aan ergeren. Paarden die tijdens een lineup alsnog geconcentreerd naar de grond moeten kijken. Met bumpen kun je een paar attent maken op het feit dat je iets gaat doen, dat is niet het geval tijdens een lineup, naar mijn mening. Dus ook geen reden om constant te gaan zitten bumpen.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:39

Ik denk dat Jolande in eerste instantie doelde op het feit dat er een paar paarden waren die al zeker genoeg tijd hadden gehad te rusten.
Maar toch afgemat de ring in kwamen voor de prijs uitrijking. Als of ze net de maraton hadden gelopen.
En dan ga je je afvragen wat er met die dieren is uitgespookt in de tussen tijd. Klaar met de proef is toch klaar of niet dan? Wat moet je dan nog behalve uitstappen??? Lips are sealed Lips are sealed

Maar inderdaad ook ik vind dat geklapper met die benen erg irritant.

Adrienne

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:52

Adrienne schreef:
Ik denk dat Jolande in eerste instantie doelde op het feit dat er een paar paarden waren die al zeker genoeg tijd hadden gehad te rusten. Maar toch afgemat de ring in kwamen voor de prijs uitrijking. Als of ze net de maraton hadden gelopen.

Dat meende ik ook te begrijpen, maar wilde het even zeker weten Lips are sealed

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 14:54

Nou, ik denk dat wij qua behandeling van dieren, paarden/honden etc. wel degelijk op 1 lijn zitten. Misschien dat je het gevoel hebt dat dat niet zo is alleen omdat ik "Misschien" een andere insteek heb naar het kijken van andere trainers.

Ik ben nu toch op een aantal grote wedstrijden geweest en heb tot nog toe nog geen 1 ruiter gezien die 'heilig' verklaard mag/kan worden. Dat kan ook niet. Het spijt me maar als er grote prestaties geleverd moeten worden dan moet er soms 'iets' gebeuren. Dat is mijn conclusie van een aantal jaren op deze shows bij het inrijden kijken. Of het nu met de hand is of met een spoor, er is altijd een keer wel iets.

Aan uitzonderingen die geen grens hebben erger ik me net zo goed en dat praat ik ook niet goed. Maar, zolang er van de organisaties uit niets gebeurd met betrekking tot dit soort dingen (en vergis je niet, wat ik walgerlijk vind, kan een ander heel gewoon vinden dus ook dat is heel moeilijk te bepalen) kan ik me wel groen en geel ergeren maar zal er niet veel veranderen.

Groetjes, Gisela

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:06

Gisela, het is natuurlijk wel altijd zo dat je niet altijd even lief kunt zijn voor je paard. Mijn hond heeft ook weleens een tik gehad. Maar in sommige gevallen gaat het te ver. Ik kan niet zeggen dat dit bij alle trainers het geval is. Er zijn gelukkig ook trainers die hun paard alleen straffen wanneer dat nodig is.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:10

Ik had het niet anders verwacht dan dat we hier in principe allemaal op een lijn zitten!
Maar soms kan het nuttig zijn er eens kritisch naar te kijken en te bespreken al is het dan maar op 'bokt' niveau. Want hier komen immers misschien wel toekomstige toppers Knipoog

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:20

Gelukkig Gisela ik dacht al dat je heel erg veel was verandert sinds je bij Burgmeijer weg bent gegaan. Ik kon me dat al niet voorstellen. Heerlijk he, het niet staan op een manege/trainingstal! Ik mis de ondersteuing wel af en toe als het wat lastig wordt maar dat weegt niet op tegen het kunnen rijden waneer je wil.

Het enige waarin we dan verschillen is dat ik vind dat wan praktijken genoemd mogen worden. Ook al is er geen regeltje ergens wat dit letterlijk verbied. Het gaat er toch om wat je met z'n alle wel en niet tolereerd.

Nu je het over honden hebt, jij weet dan waarschijnlijk net als ik als de beste dat je met overmatig straffen er eerder iets IN dan iets UIT slaat.
Dat geld naar mijn idee voor paarden precies zo.

Maar het is en blijft moeilijk als je iets moet opschrijven. Misschien zien we elkaar binnen kort wel bij een of andere wedstrijd. Dusty begint het allemaal goed te doen. Nou ik nog over mijn zenuwen heen en .... DRHA here we come. Rijdt Paulus eigenlijk nog wedstrijden, ik heb hem al even niet meer gezien.

Doe Paulus de groetjes

Adrienne

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:38

Nou precies Adrienne, ik begrijp het ook allemaal wel maar het blijft altijd heel moeilijk. Wat voor de een nog acceptabel is, dat is het voor een ander allang niet meer. En daarom zijn dit soort discussies heel moeilijk en zeker omdat het opschreven moet worden.

Wat ik persoonlijk kan zeggen is dit en LET WEL, dit is MIJN mening. En ik noem nu namen van 2 ruiters maar ik wed dat dat voor nog veel meer mensen opgaat.
Wij hebben bij Rieky heel veel geleerd qua rijden en gevoel, dit blijf je altijd houden.
Ook al les je bij iemand anders, dat wil niet zeggen dat je de complete methode overneemt. Ik zal hierbij een voorbeeld noemen:
Volker Schmitt heeft een andere rijstijl dan Rieky. Wil dat zeggen dat Paulus rijdt als Volker Schmitt? Nee! Wat je geleerd is neem je mee en de rij-technische manier van de ander implementeer je. Volker zal niet zeggen wat je doet met je hand om te corrigeren maar hoe je moet corrigeren, of dat is door druk te houden tot het paard geeft of enige andere wijze dat is niet van belang. Jouw rijstijl verandert hij niet. En Paulus en ik zouden dat ook niet willen.

De eerste wedstrijd van Flash wordt met Pasen, dus dat wordt weer spannend.

Groetjes, Gisela

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 15:50

Waar is die wedstrijd met pasen?
Wie weet komen we elkaar wel tegen. Ik moet zeggen ik mis af en toe Paulus wel, vaak net zo nerveus als ik *LOL* *LOL* Dat gaf me het gevoel niet de enige te zijn die dacht "waar ben ik nu weer aan begonnen" Party!!

Adrienne

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 18:25

Paulus is tegenwoordig slim, net als ik. Voor een show beginnen met Valdispert in te nemen, val je tenminste niet van je paard van de zenuwen Haha!

Groetjes, Gies

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:10

Volledig off-topic:

Waarom zetten jullie steeds je naam onder een bericht Gisela en Adrienne Verward

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:21

Tja, ik blijf er nog steeds bij dat je om iets te bereiken je zeker bij een paard niet hard hoeft te zijn. Ik schreef al eerder een stuk theorie hier van parelli en daar sta ik volkomen achter Lachen Bovendien is een vergelijking met een hond niet zo praktisch in dit geval. Een hond is een roofdier en een paard een prooidier. Beiden reageren op verschillende manieren. Respect kun je niet afdwingen, vertrouwen kun je er niet inslaan. Nope, ik ben geen wereldkampioen dus ik zal braaf verder mijn mond houden maar ja, wie weet is er dan nog een taak voor mij weggelegd Knipoog (ik hoop dat iedereen ook dit bericht met enige vorm van knipoog leest aangezien het toch moeilijk is om alleen zwart op wit duidelijk te maken wat je bedoeld en wat je intonatie is)

iniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 21:58

Geinig. Op de (bovenste) foto die Adrienne geplaatst heeft van Dennis Roemer zie ik mezelf met man & kind zitten op de VIP tribune (JA, echt! dankzij aardige tribune medewerker) links, bovenste rij groene bankjes. Manlief zit links, met dochterlief (roze vestje) daarnaast zit ik, zwart vestje aan.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 13:13

XoNo schreef:
Ik denk het eerste SM. Ik kan me daar ook aan ergeren. Paarden die tijdens een lineup alsnog geconcentreerd naar de grond moeten kijken. Met bumpen kun je een paar attent maken op het feit dat je iets gaat doen, dat is niet het geval tijdens een lineup, naar mijn mening. Dus ook geen reden om constant te gaan zitten bumpen.

Tja dat is hoe je het bekijkt.
voor het paard is een wedstrijd pas voorbij als ik de wedstrijd arene verlaat en niet eerder.
Thats my rule Cool

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 14:54

Sja, dat zal volledig persoonlijk zijn Blaze Haha!
Voor mij is een wedstrijd afgelopen als ik of de arena verlaat, of in een lineup moet Lachen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 15:26

En paard zou attent moeten zijn als de ruiter dat vraagt. Ongeacht de plek. Blijft mijn mening ook dat al dat constante gebump overbodig is.
Alsof iemand steeds tegen je zegt dat je moet doorwerken terwijl je dat allang doet: Zwaar irritant dus Lachen

gijsscho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:00

Bertus schreef:
Hebben jullie gisteren ook het nieuwe hengstenboek van de Quarter ontvangen!
Erg leuk om daar in te snuffelen, beetje oriënteren op de hengstenmarkt én natuurlijk plaatjes kijken Haha!
We hadden het laats over open mondjes bij het maken van een sliding stop nav de foto's uit Eersel.
In het hengstenboek staat een 2 pagina's grote advertentie van Burgmeijer. Allemaal plaatjes van Rieky natuurlijk. En... overal de mondjes open Scheve mond
De teugels lijken ook redelijk op spanning te staan.
het kan dus blijkbaar de beste gebeuren...
Is jullie dat ook opgevallen?

Moeilijk he mensen afkraken??? Koe Maar als je het zelf beter kan waarom stuur je niets eens een keer een foto van jezelf in. Maarja dat zal je wel niet durfen, omdat dat er niet uitziet. Maar als je een keer een tip voor Riecky hebt waarom vertel je het haar dan niet een keer zelf. Als je altijd achter haar rug om haar af te lopen kraken kan zij daar natuurlijk ook weinig mee. En het is natuurlijk wel erg laf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:50

En je even snel registreren om je gal te spuwen met een anoniem profiel is niet laf Boos!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 20:57

nee sm ...........dat heet wijsheid Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:49

Gijsscho, ondank het feit dat iemand wedstrijden rijdt of niet: in dit land van vrije meningsuiting mag iedereen zijn voorkeur kenbaar mag maken voor een bepaalde stijl. En daar ga ik dan ook gebruik van maken. Persoonlijk vind ik haar stijl niet mooi. En dat is mijn goed recht.
En mij werd door jouw verweten dat ik mijn berichtjes niet ondertekende. In dit geval verwijt de pot de ketel dat hij zwart ziet? Je profiel geeft ook niet zo bijzonder veel informatie over jouw hoor...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:23

Ben het eens met Cassidy, ook wat Rieky betreft. Bovendien denk ik dat Rieky Young weinig waarde hecht aan mijn mening over haar manier van rijden.

Bertus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 09:41

Ik geloof dat ik hier TOTAAL verkeerd begrepen ben! Bloos

Ik vind het juist helemaal NIET erg dat die foto's met open bekkies erin staan. Ik plaatste dit bericht juist nav al het commentaar op de open bekkies in Eersel. Daar was ik het al niet mee eens omdat bij mij de eerste sliding zonder open bekkie nog moet komen. Ik heb alleen zo'n hekel aan iedereen die meteen commentaar heeft als iets er niet meteen uitziet zoals het hoort.
De plaatjes van Rieky waren voor mij een bewijs dat het niet zo erg is als dat eens gebeurd! Voor mij was dus het bewijs geleverd dat ik er toch nog wel kan komen!
thats all..... Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:47

Hmm, ik zou het zelf persoonlijk toch wel erg vinden als ik zo op de foto zou komen te staan. En voor mij geldt dan niet: zelfs de beste gebeurd het dus waarom mij dan ook niet. Ik denk ook niet dat je zo moet gaan redeneren. Op den duur zal een 'open bekkie' dan waarschijnlijk normaal gevonden gaan worden en daar ben ik het niet mee eens. Het blijft toch een teken van een 'foutje' in de opleiding van paard en ruiter. Althans, dat vind ik Lachen

Bertus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 09:54

natuurlijk cornelie!
Dat bedoel ik dus OOK weer niet!
Ik vind het heel vervelend die open bekkies en ik doe er alles aan om het te voorkomen. En ik zie het ook niet als excuus als Rieky het gebeurd dan mag het bij mij ook, echt niet!
Maar ik vind niet dat je meteen iemand erop mag veroordelen. Ik geloof niet dat iedereen er sch**t aan heeft en niet probeert om het met volledige ontspanning voor elkaar te krijgen.
Ze zullen echt wel hun best doen... net als ik.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 09:56

als je paard kan stoppen op je zit, blijft zijn bekkie ook dicht, toch Verward

Afbeelding