[WN] Fotos [discipline] waar plaatsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten alle westernfotos op het western forum blijven?

Poll eindigt op

Ja (ik ben een westernruiter)
168 (69%)
Nee (ik ben een westernruiter)
21 (8%)
Ja (ik ben geen westernruiter)
31 (12%)
Nee (ik ben geen westernruiter)
18 (7%)
Weet niet / geen mening
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 241

Redneck

Re: Fotos western waar plaatsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 15:27

Voor mij is de uitleg ook niet echt bevredigend. Waarom is er een zak met geld voor een programmeur nodig, als alles in de oude situatie gewoon draaide? Daar is toch geen extra aanpassing voor nodig? Het lijkt me juist dat de wijziging een hoop tijd en geld heeft gekost...
Laatst bijgewerkt door Redneck op 11-06-08 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 15:30

Noem mij maar blond maar ik snap het niet. Wat is er nou verbeterd in de omvang van bokt, en het verminderen van het aantal fora door bepaalde type fotos naar andere plaatsen te verplaatsen. Als de omvang van bokt veel te groot wordt, neem dan de maatregel dat topics uit forums die niet van mega belang zijn (zoals foto fora) verwijderd worden die ouder zijn dan bv. een of twee jaar. Er zijn zeker een legio forums waar een hele opschoonactie op gehouden kan worden. Het is niet realistisch om alle posts die de afgelopen tig jaar zijn geschreven te bewaren.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:08

Het gaat niet om het verminderen van de omvang van Bokt of het verminderen van het aantal forums, als dat zo was dan hadden we idd andere maatregelen getroffen.

Het gaat hier puur om het leefbaar en duidelijk houden cq maken van Bokt. Als je dit alles puur vanuit Western bekijkt dan zijn de veranderingen idd geen verbeteringen maar het gaat hier, zoals ik al eerder zei, om het grotere plaatje.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:20

Als je naar het grotere plaatje kijkt wordt het er ook niet beter op.
Maar goed, het komt er dus in het kort op neer dat onze mening niet gevraagt is, ook blijkbaar niet gewenst is en wij dus over het forum wat we in principe zelf inkleden niks te vertellen hebben.

Ik weet nu zat!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:27

Daar komt het gedeeltelijk op neer. Als we naar jullie mening zouden hebben gevraagd dan is van te voren wel te bedenken wat er uit gaat komen. Wie zit er nou te wachten op beperkingen? Jullie mening is zeker wel gewenst maar in dit geval waren er niet heel veel alternatieve oplossingen die haalbaar waren en voor iedereen een bevredigend resultaat zouden geven.

Het is niet zo dat de wereld vergaat, natuurlijk, die nieuwe regels zijn erg vervelend, er mag minder dan tot nu toe vaak werd gedaan en een puur western ruiter wordt er idd niet beter van. Het is echter niet zo dat er nu ineens helemaal niets meer mag, dat we een compleet forum hebben opgedoekt of gezellig kletsen over WN onmogelijk hebben gemaakt.

Voor het grotere goed op Bokt.nl zijn er wat impopulaire maatregelen genomen, ik gok dat veel van jullie ook niet meegekregen hebben hoeveel protest er is tegen de de nieuwe regels die op HAW gelden. Dit zijn impopulaire maatregelen, dat weten we en wisten we van te voren maar helaas zijn die soms nodig om verder te kunnen komen. Alles bij de status quo houden is gewoon niet altijd handig.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 16:29

*zucht*

En nog steeds geen antwoord op de vraag: "Waarom?"
Wie had er last van dat er foto's van quarter-, paint-, en appaloosaveulens of volwassen exemplaren in de wei, bij WN-ITP werden geplaatst? Heeft de meerderheid van Bokt erover geklaagd? Zo ja, dan heb je een steekhoudende reden, i.v.m. de democratie waarin wij leven. Maar ik heb in andere topics gelezen dat ook niet-western-bokkers het handig vonden dat alles bij elkaar stond, omdat ze ook weleens QPA's wilden zien en de foto's zo makkelijk konden vinden.

En zoals ik al eerder vroeg: waarom niet gewacht op de technische aanpassingen? Je geeft aan dat het nog lang duurt voordat die zijn doorgevoerd, maar waarom dan nu al WN-ITP wijzigen?

Dus nogmaals: "Waarom?"

Oh ja, de protesten in dat andere topic heb ik ook gelezen. Je bedoelt toch dat topic dat op slot is gegaan vanwege het commentaar? Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:51

Bart, waarom komt het boktteam bij de afkondiging van dit geheel met de kulargumenten die in de aankondiging staat (zie topic nieuwe beleid WN-IPT gestart door Berdien??). Daar staat helemaal niets over technische beperkingen... daar wordt verwezen naar de enquete op HAW o.a. en dat wordt verderop nog een keertje verduidelijkt, nu met andere argumenten. Nu kom jij vooral technische argumenten geven.

Maar intussen: wie had er last van. Waarom moest dit zo nodig. Op HAW was nog een probleem, waarvoor een oplossing nodig was. Hier was geen sprake van een probleem. Tenzij het aloude argument dat Western echt nodig gelijk getrokken moet worden.

En daarmee wordt vooral een probleem voor ons gecreeërd. Jij geeft aan dat het vervelend is voor de westernbokkers van dit forum,maar dat het even moet voor het grotere goed. Ik denk dat je je niet realiseert dat je het cement uit de voegen van WN wegkrabt met deze maatregel. En dat je dat er niet even weer in smeert als er over een paar maanden een programmeur is gevonden en het wel weer terug gedraaid is (als dat al gebeurt).

Het is natuurlijk maar een klein groepje de circa 150 westernbokkers. Maar waar ze zich al teruggetrokken hadden in de HK en de meesten zelfs al niet meer op de meeste westerntopics reageerden... er werd altijd nog wel meegeleeft met de foto's, de nieuwe aanschaf e.d.

Moeten we nu echt een zadel op een veulen kieperen (bij wijze van spreken) om de presentatie op ITP western te kunnen doen? Nogmaals: niemand had last van die paar topics.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 18:54

Dat heeft Bart toch al gezegd? Omdat als het wel zo zou blijven de ander subfora het, uiteraard, OOK zouden willen en er dan wél meer bij moet op de surfer (zoals ik het begrijp) en dat NU technisch niet mogelijk is. Niemand had er last van, maar andere wilden het, logisch, ook.

En, zoals al gezegd, het is niet alsof er helemala geen WN foto's geplaatst mogen worden? Alleen dus die van "werkende".

Ik heb overiegns een "abbonnement" genomen op het topic met plaats hier je links, en zo mis ik alsnog niks. Dat heb ik ook op subfora Arabieren, op Naturals en waar het me verder nog van intereseerd. Knipoog

Ik bedoel, ik vind het ook jammer, maar zo overdreven nou ook weer niet Knipoog Plus dat ik van de week daardoor meer op ITP was en ook andere leuke paarden tegen gekomen ben Ja

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:09

Nou Jeddah.. misschien wel.. Ik denk het niet.
De nette weg zou zijn geweest:

[dienstmededeling]
Omdat western een aparte positie heeft en we niet alle fora dezelfde positie willen geven omdat we dat vooral niet technisch kunnen realiseren, draaien we hierbij de een aantal privileges m.b.t. itp terug. We realiseren ons dat dat heel vervelend voor jullie is, maar het is nu eenmaal zo. Dan weet je waar je aan toe bent.

In plaats daarvan krijgen we een 'inhoudelijke' argumentatie van Berdien in het aankondigingstopic, een argumentatie van andere mods erover heen. En de sussend bedoelende opmerking dat het allemaal niet zo ingewikkeld is, want het is maar één klikje verder. En dat is toch echt wat anders.

Ik heb overigens helemaal geen behoefte aan andere leuke paarden. Ik vind paarden leuk omdat ik de eigenaren ken en de verhalen erachter. Overigens hebben andere bokkers ook geen behoefte aan andere leuke paarden, in het gemiddelde topic dat nu op ITP staat verplicht wordt echt niet gereageerd door die andere bokkers , terwijl de westernbokkers de topics duidelijk minder vaak zien.
Laatst bijgewerkt door Anya op 11-06-08 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:13

Adrienne schreef:
Als je naar het grotere plaatje kijkt wordt het er ook niet beter op.
Maar goed, het komt er dus in het kort op neer dat onze mening niet gevraagt is, ook blijkbaar niet gewenst is en wij dus over het forum wat we in principe zelf inkleden niks te vertellen hebben.

Ik weet nu zat!

BartVB schreef:
Daar komt het gedeeltelijk op neer. Als we naar jullie mening zouden hebben gevraagd dan is van te voren wel te bedenken wat er uit gaat komen. Wie zit er nou te wachten op beperkingen? Jullie mening is zeker wel gewenst maar in dit geval waren er niet heel veel alternatieve oplossingen die haalbaar waren en voor iedereen een bevredigend resultaat zouden geven.

Als het daar dan toch gedeeltelijk op neer komt...Waarom dan een enquete op HAW Verward

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:15

Okee, dus ze hebben het niet perfect gemeld... nou ja, whatever. Mensen maken ook fouten toch?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 19:57

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:10

Goed uitgelegd DubbelDun, eenvoudiger kunnen we het niet maken Knipoog

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:13

Moet iedereen ook wel echt een linkje in dat topic plaatsen...

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 20:23

Bart, als eerste, bedankt voor de uitleg! Eindelijk een reactie, want het leek er aardig op dat wij werden genegeerd. Gelukkig is dat niet zo. OK dan!
Toch begrijp ik iets niet.... jij zegt:
BartVB schreef:
Natuurlijk is het mogelijk om een WN-HAW en een WN-ITP te maken en dat zou ook de mooiste oplossing zijn voor iedereen, ware het niet dat we op Bokt nu al dik over de 100 forums hebben wat eigenlijk veel te veel is. Grootste probleem is dat als we dit op WN doen het alleen maar fair is als alle andere disciplines/communities ook een extra foto forum krijgen en dat is helaas teveel van het goede. We proberen de hoeveelheid forums op Bokt een kleine beetje onder controle te houden zodat we iig een kans hebben dat nieuwe mensen snappen waar ze een vraag of foto moeten plaatsen Lachen

Waarom zijn >100 forums teveel?? Het wordt pas teveel als de indeling niet goed en onoverzichtelijk is. Wat is er nu overzichtelijker dan alles van western bij elkaar... alles van mennen bij elkaar.... alles van naturals bij elkaar.... enz. In mijn ogen hoeft dat echt niet zo'n grote aanpassing te zijn. Je zou eerst de tabbladen wat aan kunnen passen. Daarnaast begrijp ik niet waarom er voor meer subfora, voor bijv. foto's, zo'n grote aanpassing nodig is.... 100 foto's in 1 subforum of verdeelt over 5 subforums blijft nog altijd 100 foto's. Toch?? Of laat mijn rekenmachine mij nu in de steek? Knipoog Haha!
Ik snap best dat jullie dingen moeten aanpassen met het oog op de groei van Bokt, maar volgens mij gaan jullie nu de verkeerde kant op. Ook begrijp ik heel goed dat het even tijd kost om alles goed voor elkaar te krijgen, maar waarom dan nu deze omslachtige veranderingen?? Het lijkt er nu een beetje op alsof jullie snel wat hebben besloten zonder goed na te denken over wat jullie uiteindelijk voor ogen hebben.

BartVB schreef:
Als die dat er binnen een paar maanden af zou zijn dan hadden we WN-ITP zeker gelaten zoals het was maar dat gaat helaas niet lukken. Als iemand een flinke zak met geld heeft zodat we een programmeur in kunnen huren dan graag. In dat geval zorgen we dat dit er idd binnen een paar maanden is en dan draaien we ook de WN-ITP aanpassingen terug Knipoog

Hier geef je zelf min of meer al aan dat zodra de mogelijkheid er is, de beslissing wordt teruggedraaid. Waarom dat dan niet nu al doen en het nog even uitzingen tot alles op poten staat? Met wat "whizkids" moet dat toch wel lukken??! Knipoog
En nogmaals, als jullie Bokt inderdaad overzichtelijker willen houden is, in mijn ogen, een betere verdeling per discipline de enige goeie oplossing.

Groetjes van een meedenkende western-bokker. Knipoog

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 21:42

DubbelDun schreef:
Als je dan vervolgens op Afbeelding klikt kom je meteen bij het nieuwste item terecht en hoef je niet meer te zoeken naar al die andere 'niet-WN' paarden Haha!

Ooooooh, nu zit ik toch al best lang op bokt... maar dat je die tekentjes kon aanklikken voor laatste nieuwe berichten wist ik niet eens Bloos Haha!
Bedankt voor de tip, haha!

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:33

Ik heb totaal geen zin om allerlei kunst grepen uit te halen om iets te volgen en al helemaal niet om tig mededelingen te krijgen van dingen die me niet interesseren om 1 foto niet te missen.

Wel goed dat er in elk geval toe gegeven wordt dat we bewust aan de kant gehouden zijn bij deze beslissing. Weten we in elk geval hoe het er hier aan toe gaat!

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 00:13

Hier ben ik weer, waarschijnlijk nog steeds te Blond
Bart schreef:
Maar goed, zoals ik al zei is dit geen optimale situatie. Niet voor Western, niet voor ons als beheer en niet voor de andere gebruikers. Probleem is alleen dat de (technische) oplossingen nogal wat voeten in de aarde hebben en, zeker als we het goed willen doen, redelijk wat tijd nodig hebben.

Wat zijn die technische oplossingen waar je op zit te wachten waardoor het mogelijk wordt om toch alle fotos van westernpaarden in welke leeftijd of plek dan ook weer bij elkaar te hebben op WN-ITP? De oplossingen die gemaakt moeten worden om dat mogelijk te maken wat al jaren mogelijk is. Ik zie het nog steeds niet waarom er zo moeilijk gedaan moet worden om een paar fotos uit het ene foto forum verplicht in een ander foto forum te plaatsen op een totaal andere plek op bokt.
Dit heeft niets met techniek te maken, wat moet die programmeur doen om het 'probleem' op te lossen dat alle fotos bij elkaar staan? Waarom zou je een dure programmeur in de hand nemen om een probleem op te lossen dat er niet is als je WN-ITP laat zoals het was. Zo wie zo vind ik al de argumenten een wasse neus, want als je werkelijk alles bij elkaar zou willen hebben staan en niet verdeeld over tig fora, dan zou er geen WN-ITP zijn ook niet voor paarden aan het werk aanhouden, want daar heb je HAW voor. En Western Fokkerij in het forum Fokkerij en Afstamming en Tack Room bij het forum Harnachement....

Bart schreef:
Dit inderdaad omdat we dat bij de andere discipline forums niet doen en omdat dit, zeker voor mensen die niet dagelijks op WN zitten, het WN-ITP forum erg onoverzichtelijk maakt.
...
We snappen heel goed dat een hoop Western users niet blij zijn met de veranderingen maar, in dit geval helaas, moeten wij (als beheer) vooral rekening houden met het grotere plaatje. We proberen Bokt als geheel overzichtelijk en zo consistent mogelijk te houden en daar vallen deze nieuwe regels ook onder.

Voor wie is het westernforum nou eigenlijk, voor western bokkers die er dagelijks met plezier vertoeven of voor een enkeling die er een keer verdwaald komt en fotos ziet staan van diverse onderwerpen bij elkaar waar schijnbaar de westernbokker zich niet aan stoort. Voor wie moet het westernforum een prettig werkend forum zijn, voor de mensen die er daaglijks komen, of voor de enkeling die er af en toe een keer toevallig langs komt. Naar mijn idee zal die enkeling eerder denken 'hee wat leuk een veulentje en hee wat gaaf, die sliding stop' dan dat ze denken 'huh wat is dit voor een puinhoop bij elkaar' Clown

Kortom waar gaat het nou om. Waarom moet het gebruiksgemak van de meerderheid aan de kant voor de enkeling.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 08:48

@Jolanda; je verhaal klopt als je alles alleen bekijkt vanuit Western. Als alleen Western zou bestaan op Bokt dan zou er inderdaad geen probleem zijn en dan zouden er ook geen technische oplossingen nodig zijn. Het is echter zo dat er veel meer mensen op Bokt zitten en ook die mensen willen hun niet discipline foto's het liefst alleen delen met hun 'clubje', dat gaat op dit moment echter niet door de structuur die Bokt op dit moment heeft.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:00

Niet helemaal waar, Bart. Jolande bekijkt niet alles alleen vanuit Western. Het westerngedeelte bestaat uit vijf subforums die allemaal elders kunnen worden ondergebracht. Maar jullie splitsen alleen ITP op, en dan ook nog op een onlogische manier. Zoals Jolande al aangeeft, werkende westernpaarden kunnen ook onder HAW. De logica is naar mening dus ver te zoeken! Maar goed, het lijkt me duidelijk dat de situatie niet wordt teruggedraaid, ook niet op basis van steekhoudende argumenten (en die staan er hier genoeg). Erg jammer.

En het "waarom" is, ondanks herhaalde verzoeken, nog steeds niet beantwoord... Verdrietig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:52

Ik snap er geen jota van Verward

Even kort door de bocht;

ja we kunnen het bij het oude laten (alle WN foto's in één forum) maar dit is technisch nu niet mogelijk, over een paar maanden misschien wel.
Ziet de database/server dan het verschil tussen een HAW en een ITP foto?? Lijkt mij erg knap.... Er worden in WN ITP zeker niet meer foto's geplaatst dan in het gewone ITP forum, sterker nog , een stuk minder. Dus dat is ook geen argument.

Ja, jullie hebben inspraak maar we trekken ons er niks van aan want jullie uitspraak is niet wat we willen horen.
Lijkt me duidelijk...

De mooiste oplossing is een WN HAW en een WN ITP.

Waarom? Wat is de reden dat we het moeten opsplitsen?

Ik kan je wel een antwoord geven waarom het gedaan is;

Jaloezie van andere gebruikers.
Al jaren wordt er geklaagd over WN, vóór en achter de schermen. Er zijn legio mensen die zich ergeren aan het 'gezellige forum' met zijn 'eigen regels'. Dat laatste is absolute onzin!
Het is een forum wat jullie zelf gecreerd hebben en nu zijn er een aantal mensen die moeite hebben met deze creatie welke succesvol is. De WNers hebben het er naar hun zin, kunnen stevig discussieren, hebben verschillende meningen maar komen er altijd wel uit. We houden van een bepaalde discipline die al regelmatig met argus-ogen wordt bekeken.

Niets heerlijker dan je daar druk over maken en er over te klagen. Holland op zijn smalst.
En wat gebeurd er? Er wordt ook nog naar geluisterd. Omdat er geen steekhoudende argumenten zijn om dit soort flauwekul-regels te onderbouwen, krijgen bizarre argumenten over techniek waar niemand een jota van begrijp.
Circeltje rond.....

charita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:59

Vera OK dan!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:24

Ik zit zo eens wat rassenfora door te kijken waarin fototopics niet zijn toegestaan; behalve twee foto's ter illustratie van een onderwerp of als je alleen een link plaatst.
Ik ben nog geen 30 seconden in het eerste forum HAFLINGERS en wat kom ik tegen:
[HA] Maika : Dochter van star, kleindochter van Sturmer!
Gezien de datum wordt het dus in andere fora oogluikend toegestaan.
Maar daar klagen geen WN-ers over....

Edit:
Je hoeft niet ver te zoeken:
[FJ] Showteam Great Heights (dressuurfjorden)
[WPC] Weer een enorme verandering...

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 10:36

BartVB schreef:
@Jolanda; je verhaal klopt als je alles alleen bekijkt vanuit Western. Als alleen Western zou bestaan op Bokt dan zou er inderdaad geen probleem zijn en dan zouden er ook geen technische oplossingen nodig zijn. Het is echter zo dat er veel meer mensen op Bokt zitten en ook die mensen willen hun niet discipline foto's het liefst alleen delen met hun 'clubje', dat gaat op dit moment echter niet door de structuur die Bokt op dit moment heeft.

Maar dan heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag wat die technische oplossingen zijn die nodig zijn. Of wil je misschien in de toekomst op een centrale plek alle bokkers fotos laten plaatsen waarbij ze aan kunnen geven onder welk forum ze het getoond willen hebben middels een vinkje of zo en waarna op alle subforums een view staat die een subselectie maakt uit je centrale fotoforum en deze daar toont? Zodat je niet op 10 plekken kunt inserten, maar wel op 10 plekken kunt kijken. Kortom ik ben gewoon benieuwd naar wat die technische oplossing zou moeten doen.

Verder sluit ik me 100% bij Vera aan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 10:51

De fjorden hebben maar 1 subforum... Misschien is dat het??????
Maar anders kunnen wij toch voorstellen één van onze subfora op te geven in ruil voor een ruimere HAW/ITP. Tack kan vast wel bij algemeen bijvoorbeeld Knipoog