[WN] JETALITO JET SET R.I.P.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:35

Lijkt me zo, als het paard dit wel gedaan heeft, dat hij toch tenminste naar andere en zeker latere eigenaren ook aanvallend of agressief gedrag heeft moeten laten zien.
Het lijkt mij niet logisch dat een paard een mens vermoord, en dan de rest van zijn leven weer een lief mak lammetje is?
Daarnaast kan een paard geen scherpe diepe wond veroorzaken zoals een snede van een mes. Als de wond in de hals van Larissa was zoals de telegraaf beschrijft, kan dit redelijkerwijs geen paardenbeet zijn.
Verder kun je bij een ongezadeld paard niet vast blijven hangen in de beugel en tegen een blok knallen.
Hoe het ook gegaan is, er kloppen een hele hoop zaken niet aan het verhaal van Larissa.

Ik wil alle betrokkenen in deze zaak sterkte wensen nu dit allemaal weer opgerakeld wordt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:36

spicegirl schreef:
als ze aan het paardrijden was, en de moordenaar komt langs, moet ze er toch vanaf getrokken zijn.

een paard raakt geen bloed aan.

en een moordenaar kan dat evenmin in 5 minuten ongezien doen. dan moet allicht iemand hem zienweglopen hebben..

het is al vaker gebeurd dat een paard een mens doodbijt op de keel, dus niemand kan dit uitsluiten.

Ze was niet aan het rijden toen ze werd vermoord (of door het paard of door een ander).
Ze had geen rijkleding aan, het paard had geen zadel op en het hoofdstel was amateuristisch bevestigd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:36

Het is wel heel vreemd dat het paard ongezadeld was, een halster én een hoofdstel met bit om had en dat ze dan aan het rijden zou zijn geweest...
en ze had gympies aan met haar sporen er veel te strak om bevestigd.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:41

spicegirl schreef:
als ze aan het paardrijden was, en de moordenaar komt langs, moet ze er toch vanaf getrokken zijn.

een paard raakt geen bloed aan.

en een moordenaar kan dat evenmin in 5 minuten ongezien doen. dan moet allicht iemand hem zienweglopen hebben..

het is al vaker gebeurd dat een paard een mens doodbijt op de keel, dus niemand kan dit uitsluiten.

Volgens de berichtgeving kloppen de wonden niet met een bijtwond. Er zit nogal een verschil tussen een bijtwond en een snijwond en dat ziet een forensisch patholoog wel.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:42

Wat een naar verhaal zeg! ;(
Maar wat ik dan niet begrijp is, dat haar man zegt dat de beugel is beschadigd en ze dus bleef hangen. Maar in het artikel staat dat het paard geen zadel op had? Of lees ik nu verkeerd :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:43

Ze wilde een einde maken aan de relatie staat er. En haar vriend heeft behoorlijk wat geërfd na haar dood. Ik zeg verder niet dat hij schuldig is maar dat het paard haar heeft doodgebeten geloof ik niet. Hij heeft daarna gewoon nog in dekdienst gestaan ook. Dat ze is meegesleurd aan een stijbeugel geloof ik niet, aangezien jetalito ongezadeld was..
Hoop dat deze zaak nog eens goed onderzocht word. Wel apart dat juist de telegraaf hier nu mee komt....

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:44

Hopelijk kunnen amazone en paard hierboven herenigd worden en de gruwel achterwegen laten .

Wat een prachtig paard was/ blijft hij !

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:46

wat toen de berichtgeving was, was ze gewoon aan het trainen.

waar is de vermelding/ bericht , dat er niet gezadeld was, en hoofdstel amateuristisch omgedaan ?
(om ff na te kijken :j )

cp112

Re: JETALITO JET SET R.I.P.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:48

Dat staat in het nieuwe bericht dat gepost is

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:51

Wat een afschúwelijk verhaal, arme, arme vrouw!
Ongelooflijk ook dat de poltie geen sectie heeft laten verrichten....

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:52

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:53

edit ; gelezen !!

grootste fout die er toen is gemaakt ; geen sectie.
bij zo een bizar "ongeluk " , had dat sowieso gedaan moeten worden.

en veel tegenstrijdigheden.
de vriend denkt dat ze mss. met dr voet in de stijgbeugel is blijven hangen,maar even later word er gezegd, dat er geen zadel was.
waarom rept de vriend dan over een zadel , als er geen zadel is ?
geen foto, waarop het zadle al dan niet te zien is ??
rijden met sporen,maar ze had gympen aan ?

het hele rare verhaal lijkt nu 1 richting uit te wijzen...

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:56

spicegirl schreef:
edit ; gelezen !!

grootste fout die er toen is gemaakt ; geen sectie.
bij zo een bizar "ongeluk " , had dat sowieso gedaan moeten worden.

en veel tegenstrijdigheden.
de vriend denkt dat ze mss. met dr voet in de stijgbeugel is blijven hangen,maar even later word er gezegd, dat er geen zadel was.
waarom rept de vriend dan over een zadel , als er geen zadel is ?
geen foto, waarop het zadle al dan niet te zien is ??
rijden met sporen,maar ze had gympen aan ?

het hele rare verhaal lijkt nu 1 richting uit te wijzen...

Dat vind ik dus ook zo raar,maar welke richting denk jij dat het uit gaat? Die beet lijkt me sterk omdat een goede DA wel een verschil tussen beten en steken kan zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:57

Er word ooj zo veel om heen verzonnen he .. ik las ook ergens dat 1 laars uit geweest zou zijn. Ze had toch gympen aan?
De ene zegt dat het een agressief dier was, de ander heeft hem gekend en met hem gespeeld in de bak en zegt dat hij erg lief en betrouwbaar was.

Politie had idd sectie moeten laten doen. Ongelofelijk dat dat niet gebeurd is... hoop echt dat deze zaak weer helemaal opgepakt word!!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:58

Heel vreemd verhaal. Nog vreemder is dat ze er pas nu mee aankomen. Dat had de politie toch al eerder moeten zien, dat er iets niet klopte ??

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:00

vriend.
iemand die geen consistent verhaal kan vertellen, is sowieso verdacht.

ik ben gek op forensische programma's, en volg dat ook altijd .
een verschil tussen een beet-zeker met zulke "stompe tanden als een paard -, en snijwonden, of een wond door b.v. op een heining te vallen, is zeer duidelijk verschillend.
dat kan je absoluut niet verwarren.
daarom is er toen al een fatale fout gemaakt door de instanties.
maar van duidelijke foto's kan een FP dat ook nog wel opmaken.

maar toendertijd werd er ook gezegd, dat de hengst vaker agressief was geweest.
na het incident overigens niet meer..

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:02

Ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed waarom er geen sectie is gedaan. Snap dat je dit als familie kan weigeren maar waarom zou je dit niet willen? Zeker ook m.b.t. de toekomst van de hengst, is deze nog dek-waardig (om het zo maar te zeggen) of geeft hij een agressief gen door?

Maargoed, kan me aan de ene kant ook wel voor stellen dat je een voorval als deze het liefst zo snel mogelijk vergeet :n

Ik wil geen oordeel vellen over de vriend, al lijkt het nu dat hij een inconsistent verhaal heeft verteld. Echter weet ik ook niet in hoeverre de Telegraaf gebruik heeft gemaakt van zogenoemd 'parafrase'.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:15

Nu neem ik de Telegraaf altijd wel met een korreltje zout, maar de woorden van een forensisch patholoog die zou hebben gezegd dat de verwondingen veroorzaakt zijn door een scherp voorwerp in plaats van de tanden van een paard kun je volgens mij moeilijk verdraaien.
Verder vind ik het allemaal maar vaag: haar vriend zou hebben gezegd dat ze aan het rijden was, binnen 5 minuten zou afstijgen maar achteraf bleek dat het paard niet eens gezadeld was, laat staan dat de dame überhaupt fatsoenlijke rijkleding droeg en het paard zijn hoofdstel normaal in had.
En als ik me niet vergis, hebben er 10 á 15 minuten gezeten tussen het moment dat de amazone zou hebben gezegd dat ze dadelijk zou afstijgen en het moment dat ze dood werd aangetroffen. Dat moet dan allemaal wel heel snel zijn gegaan. Heeft haar vriend ondertussen niets gehoord van de eventuele moord?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:31

Heeft ook iemand dat stuk zonder doorverwijzing? Ik mag hier nl niet op fb... Kan misschien iemand het kopieren en aan pb-en? Ik ben er wel een beetje nieuwsgierig naar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:35

Ik pb je wel even. :j

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:35

roosje78 schreef:
Heeft ook iemand dat stuk zonder doorverwijzing? Ik mag hier nl niet op fb... Kan misschien iemand het kopieren en aan pb-en? Ik ben er wel een beetje nieuwsgierig naar.
Gedaan.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:47

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:52

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:52

Zo, alles bijgelezen.

Allereerst natuurlijk nog mijn medeleven voor de familie dat dit wordt opgerakeld.

Al kan ik me voorstellen dat ook zij de waarheid zouden willen weten. Er lijken wel wat dingen over het hoofd gezien tijdens het eerste onderzoek. Wat ik me trouwens afvraag: waarom heeft de Telegraaf dit laten onderzoeken? Wie heeft die foto's naar de Telegraaf gestuurd? Of heb ik gemist?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:53

Ook de Hoefslag geeft er aandacht aan op FB..