[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rosanja

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 13:02

uit het stuk van Jan Trel
Citaat:
Tot slot kan je je nog afvragen waarom ik dit niet eerder op deze manier heb uitgelegd. Simpel, de voorzitters van de verenigingen wilden eerst aan hun eigen bestuur verslag uitbrengen en daarna hun eigen leden informeren. Door deze "discussie" heb ik ze die ruimte niet kunnen geven.
Als je erg kritisch bent zou je kunnen zeggen dat ze niet op tijd met hun leden hebben gecommuniseerd, maar hebben ze die tijd gekregen?

Volgens mij hebben de WRAN leden officieel na de laatste ALV in 2007 toch nog niets gehoord.....?
Dus die tijd heeft men wel gekregen lijkt me... Bloos

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 14:35

En aangezien de WRAN tegenwoordig zoveel op hun 'eigen' SWRN-site post had dat dus ook al een mogelijkheid geweest.
Nu men blijkbaar de 'hete' adem van ons lastposten voelt kan er ineens wél iets naar buiten komen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 15:45

Aan de andere kant kan je natuurlijk ook blij zijn dat er door het bestuur van de WRAN kennelijk wél naar suggesties en ideeën van de leden wordt geluisterd Lachen

De WRAN is een mooie club; als het bestuur op één lijn kan komen met de leden.. prachtig toch? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:17

Jaaaa en dan leefden ze nog lang en gelukkig!
Tong uitsteken

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:58

DubbelDun schreef:
En aangezien de WRAN tegenwoordig zoveel op hun 'eigen' SWRN-site post had dat dus ook al een mogelijkheid geweest.
Nu men blijkbaar de 'hete' adem van ons lastposten voelt kan er ineens wél iets naar buiten komen.

Je moet echt eens stoppen om de SWRN site als iets te zien van de wran.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 17:59

Tja, dat is het enige forum waar wat door het bestuur geplaatst wordt. Brieven en e-mails bestaan blijkbaar niet voor de wran. Dus is het niet heel gek dat men dat denkt.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:19

Nee het is niet de wran, het is gewoon een machtsg.e.i.l clubje...Misschien is het idee van die nieuwe vereniging waar Dhr. Trel het over heeft niet eens zo'n verkeerd idee Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:38

DubbelDun schreef:
Rob_H schreef:
Je moet echt eens stoppen om de SWRN site als iets te zien van de wran.
Volgens mij is de WRAN degene die dit het hardste roept.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 18:53

Ach ja Mehlika gelukkig is er straks een ander clubje die het allemaal ff beter gaat doen,hoe heten ze ook alweer Free Spirit Riders of zoiets.Ik wens je er veel succes mee.
Dat heb je wel nodig.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:08

Ikke niet hoor, gaat prima hier. het heet: freewesternspirit, te vinden op de gelijknamige site.
En zoals je daarop kunt lezen: het is GEEN vervanging maar een aanvulling Knipoog
Ook is het niet MIJN project maar van een grote groep mensen.
Knipoog

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 19:14

O, mocht men denken dat ik dat bedoelde met een nieuwe vereniging: nope, ik refereerde aan uitspraken die gedaan zijn door de bestuurders Knipoog

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:04

Rob_H schreef:
Ach ja Mehlika gelukkig is er straks een ander clubje die het allemaal ff beter gaat doen,hoe heten ze ook alweer Free Spirit Riders of zoiets.Ik wens je er veel succes mee.
Dat heb je wel nodig.

Gelukkig wel dat er straks iets mooiers bestaat, iets waar de mensen wat aan hebben, iets wat er bij de WRAN ontbreekt denk daar maar eens over na

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:14

Jeetjemina...wat een geze*k allemaal zeg!!!! Wat doet de Wran moeilijk en kinderachtig. Moddergooien noemen ze dat...

Hopelijk komt er ooit bij een nieuw bestuur een moment dat ik ook besluit me aan t sluiten bij de Wran, maar vooralsnog heb ik nog nooit de behoefte gehad lid te worden...

En dan zo kinderachtig en neerbuigend reageren op een groep mensen die besloten heeft de handen ineen te slaan en leuke dingen te organiseren voor een ieder die dat waardeert... Als dit de wijze is waarop Wran (of fervente 'aanhangers van het Wran-bestuur', let op de ''!!!!) met zijn leden om gaat, dan ben ik nog blijer dat ik geen lid ben...

Wat een ronduit kinderachtige reactie!!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:58

skippy1 schreef:
En dan zo kinderachtig en neerbuigend reageren op een groep mensen die besloten heeft de handen ineen te slaan en leuke dingen te organiseren voor een ieder die dat waardeert... Als dit de wijze is waarop Wran (of fervente 'aanhangers van het Wran-bestuur', let op de ''!!!!) met zijn leden om gaat, dan ben ik nog blijer dat ik geen lid ben...

Wat een ronduit kinderachtige reactie!!!

Je moet eens een keer proberen dingen te lezen zoals ze er staan.
Ik vind dat je vooral moet stoppen met alles te gooien op de Wran of in dit geval de zogenaamde wran aanhangers
probeer eens te snappen hoe het zit.
Ik ben het met bijna net zoveel dingen niet eens wat betreft de wran als de meesten hier.
Maar de wran heeft het niet voor het zeggen.De wran is maar gewoon een vereniging zoals er velen zijn.
En ga me nu niet vertellen dat een groep mensen dit alleen hebben opgericht om gezellig dingen te organiseren.Dit is opgericht uit rancune en frustratie (ja en dat begrijp ik ook nog) naar het wran bestuur toe.
Ik wordt het een beetje moe dat ik constant met de wran of met het bestuur van de wran op een hoop wordt gegooit.
Probeer eens te begrijpen dat er best een hele grote groep is die bepaalde dingen ook niet ziet zitten maar daar de wran niet door kapot wil laten gaan.Omdat de wran gewoon ok is las vereniging en wij leden koeten recht trekken wat krom is maar niet blind een totaal tegen overgestelde richting gaan varen.

Ik heb ooit geschreven dat ik geen zin meer heb om terug te keren naar waar ik ooit ben begonnen.
En ik zal alles doen wat in mijn macht is om op een of andere manier te helpen dat wij gewoon leuke shows kunnen blijven rijden.

Probeer eens te begrijpen dat het niet is** Wran tegen de rest od Bokt tgen het SWRN forum.
Iedereen heeft gaande weg fouten gemaakt,maar blijkbaar wil niemand ze oplossen zoadat we er allemaal iets aan hebben.

Alles wat er de laatste tijd gebeurt is persoonlijk aanvallen van mensen en iedereen vind dat ze gelijk hebben.
Maar er is een hele grote groep die vind dat iedereen een beetje gelijk heeft en kotsmisselijk wordt van het feit dat uiteindelijk iedereen daar de dupe van is.

Als het nodig is dat verenigingen worden opgericht of opgelost.of dat er bestuurlijke verschuivingen moeten plaats vinden dat zij het zo.

Maar zo als het nu gaat lost het totaal niets op.
En let wel ook ik heb deel uit gemaakt van een bepaalde kant,maar heb mijn leer geld betaald.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:03

@Rob_H: OK dan!
Rob_H schreef:
Probeer eens te begrijpen dat er best een hele grote groep is die bepaalde dingen ook niet ziet zitten maar daar de wran niet door kapot wil laten gaan. Omdat de wran gewoon ok is als vereniging en wij leden moeten recht trekken wat krom is maar niet blind een totaal tegen overgestelde richting gaan varen.

Ja

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:03

Rob, ik vind dat je dat mooi hebt gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:08

RobH ik moet helemaal niets! En zeker niet ik persoonlijk!
Ben niet lid van de Wran en wordt dat ook niet (voorlopig). Je reactie naar Mehlika toe over een club mensen die met elkaar iets leuks wil opzetten, die vind ik ronduit kinderachtig, daar moest ik wel wat mee, van mezelf! Je kunt wel 'zeggen' dat iedereen niet zo over de Wran moet praten, misschien is t verstandig om dan zelf niet zo over een enthousiaste club mensen te spreken... Niets uit rancune, werd al langer over gesproken, mede met t oog op bijv. ook bitloos rijden enzo...

Prima verder hoor, je omschrijft t mooi! Absoluut! Maar ik als buitenstaander blijf erbij dat ik vind dat de Wran, of beter t Wranbestuur een beetje vreemd bezig is. Maar ach...wie ben ik...een buitenstaander, geen lid en dus verder ook geen recht van spreken.

Als ik bepaalde berichtjes wel eens lees op t SWRN forum krijg ik echt wel t idee dat t is Wran, of beter SWRN tégen bokt. Maar goed, ik heb er evrder niets mee van doen, blijf t een beetje volgen en misschien wordt ik ooit zelf lid...ooit...
Laatst bijgewerkt door Jessica op 11-01-08 22:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:12

Rob toch een opmerking naar jouw richting. Jouw oproep voor wederzijds begrip, past niet bij jouw opmerkingen over de oprichting van Free Western Spirit.

Want die heeft dus in het geheel niets met de WRAN te maken. De WRAN organiseert wedstijden. Voor wedstrijdruiters. En niets meer dan dat. In de activiteitensfeer dus. Behalve dan twee jeugdclinics dit jaar.

De FWS is opgericht als activiteitenorganistie. Voor een veel breder publiek en met heel andere onderdelen dan de WRAN aanbiedt. TREC bijvoorbeeld. Ranchwork, buitenritjes, een keer een clinic, bitloze optomingen (desnoods een touwhalstertje), een buitenrit of een gezamenlijke training.

En dat is heel wat anders dan de WRAN voorstaat. En het zit de WRAN ook niet in de weg. Of het zou moeten zijn omdat er een aantal westernruiters bij betrokken zijn. Nou en? Er zijn wel meer ruiters lid van meerdere organisaties. En ik snap niet waarom dat nu in een keer een probleem zou zijn.

Ik denk dus dat jouw oordeel over de FWS eerder bepaald wordt door jouw beeld van sommige deelnemers dan door de werkelijkheid. En vanuit die optiek begrijp ik dus niet hoe jij kunt oproepen tot wederzijds begrip.

Maar misschien begrijp ik jou dan wel weer verkeerd.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:26

En wat de WRAN betreft.. ik ben er klaar mee. Ik laat over me heen lopen, maar niet heen en weer. Ik heb gisteren een handreiking gedaan door juist niet boos te worden. Door te proberen uit te leggen dat ik het slechts niet eens ben met TWEE beleidsacties van de laatste tijd. Namelijk de rigoreuze capverplichting. En de overdracht/samenwerking naar de KNHS op grond van de beschreven voorwaarden en de genoemde onderwerpen. Dat doping en veiligheid (ik lees dan capverplichting) niet hoog op mijn basisruiterprioriteitenlijstje staan. En dat ik me zo kan voorstellen dat je het over andere dingen ook kunt hebben. Zoals jeugdbeleid bij een sterk vergrijzende vereniging van pakweg 850 leden. De KNHS heeft 188.672 (gegeven 2006) aangeslotenen. En waar blijven wij dan speelt steeds door mijn hoofd.

En dat heeft NIETS te maken met rancune of met het feit dat ik de voorzitter inmiddels niet meer zo aardig vind. Dat heeft te maken met oprechte zorg voor de toekomst.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:43

Anya schreef:
Rob toch een opmerking naar jouw richting. Jouw oproep voor wederzijds begrip, past niet bij jouw opmerkingen over de oprichting van Free Western Spirit.
Goed misschien zie ik het niet goed.Maar ik kan er niets aan doen dat ik het gevoel heb dat de FWS opgericht is vanuit een *verzet* tegen de wran.En dat zijn ook de berichten die me bereiken.
Maar of het nu een wedstrijd gerichte vereniging is of niet heeft er wat mij betreft niets mee te maken dat ik (misschien foutief) dit zie als een actie van ***kijk wij doen het wel ff beter***
Want die heeft dus in het geheel niets met de WRAN te maken. De WRAN organiseert wedstijden. Voor wedstrijdruiters. En niets meer dan dat. In de activiteitensfeer dus. Behalve dan twee jeugdclinics dit jaar.

De FWS is opgericht als activiteitenorganistie. Voor een veel breder publiek en met heel andere onderdelen dan de WRAN aanbiedt. TREC bijvoorbeeld. Ranchwork, buitenritjes, een keer een clinic, bitloze optomingen (desnoods een touwhalstertje), een buitenrit of een gezamenlijke training.

Nouja mooi allemaal en allemaal dingen waar ik totaal niets mee heb.
Doet er ook niet toe het is voor wie het wil.
En nogmaals misschien moet ik mijn mening bijstellen,maar op dit moment gaat dat niet

En dat is heel wat anders dan de WRAN voorstaat. En het zit de WRAN ook niet in de weg. Of het zou moeten zijn omdat er een aantal westernruiters bij betrokken zijn. Nou en? Er zijn wel meer ruiters lid van meerdere organisaties. En ik snap niet waarom dat nu in een keer een probleem zou zijn.

Ik had totaal geen idee wie er achter zat,en dat maakt eigenlijk ook weinig uit.
Toen mij werdt verteld wie erachter zit en wat de motivatie was ,tja toen had ik wel mijn bedenkingen(maar nogmaals misschien wel onnodig)

Ik denk dus dat jouw oordeel over de FWS eerder bepaald wordt door jouw beeld van sommige deelnemers dan door de werkelijkheid. En vanuit die optiek begrijp ik dus niet hoe jij kunt oproepen tot wederzijds begrip.

Probeer er eens vanuit te gaan dat ik tot op dit moment er niet van overtuigd ben dat alles wat er nu gebeurt een zuivere motivatie kent.(maar ook nu open sta om dat wel te willen geloven.)
Stel je eens voor dat ik me bepaalde *uitspraken* persoonlijk aantrek en ik dat niet accepteer dan denk ik niet dat je mij iets kwalijk kunt nemen.

Het gaat allemaal de verkeerde kant op en dat kan niet de bedoeling zijn.

Maar misschien begrijp ik jou dan wel weer verkeerd.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:45

skippy1 schreef:
Prima verder hoor, je omschrijft t mooi! Absoluut! Maar ik als buitenstaander blijf erbij dat ik vind dat de Wran, of beter t Wranbestuur een beetje vreemd bezig is. Maar ach...wie ben ik...een buitenstaander, geen lid en dus verder ook geen recht van spreken.

Dus je moet wel iets.Mij niet verwijten dat ik hier op wat voor een wijze dan ook iets mee te maken heb.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:46

waar moet het met de WRAN naar toe........
tja ik weet het niet. het doet me op het ogenblik een beetje denken aan de '10 kleine negertjes' helaas. Huilen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tien_kleine_negertjes

hier een iets 'positievere' versie

http://www.xs4all.nl/~jeedee/index.html ... ertjes.htm

wij hebben heel wat jaren veel plezier gehad bij de WRAN, en zijn blij geweest dat het bestuur het voor ons mogelijk maakte om leuke wedstrijden te rijden.
nu is dat gevoel bij even weg, maar ik hoop echt dat het allemaal weer goed komt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:48

Als de FWS al iets te maken heeft in oprichting met de WRAN is het de verzuchting dat het niet leuk meer is. Dat het vroeger gezelliger was. En we die gezelligheid terug willen.

Daarnaast is in Oost Nederland voor westernruiters vrijwel niks te doen. Iedereen staat in zijn eentje op een stalling tussen voornamelijk dressuur/springruiters. En er is al helemaal niets voor mensen die eens wat anders willen. Bitloos bijvoorbeeld. Zo is het ontstaan. Niet meer en niet minder.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:55

Weet je die hele FWS is het probleem toch niet!!!!!!!!!!! Dat ik dat aanhaalde was meer een reactie op een opmerking die me niet beviel.En hier ligt het probleem,iemand schrijft iets en de andere valt er met alle geweld overheen..Dan gaat die ander weer in de aanval etc.etc.
En dat is niets nieuws zo werkt Bokt al jaren.maar dit houd niet op en het gaat meer kosten dan dat we willen.
Als de FWS werkt dat is dat prima.Zoals geschreven ik heb niets met die doelstelling.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 22:56

Misschien wel Rob, misschien wel.
Maar misschien is het allemaal ook een tikje te ver om nog te repareren.