[WN] Glucosamine voor stijve Quarter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Re: Glucosamine voor stijve Quarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 09:01

Margee schreef:
singasong schreef:
Ik heb een paard nog nooit vis zien eten, jij?

Wauw, wat een geweldig onderbouwd argument!!!! Rolleyes Dus die van jou hooit ook zelf? Maakt zijn eigen biks????

Biks krijgt de mijne niet!

Een paard is een planteneter (herbivoor), dat kun je zien aan zijn bijv. tanden. Als hij vlees of vis zou eten zou hij ook een ander gebit hebben! Verder is zijn hele (verterings)systeem ingesteld op plantaardig voedsel!

Geef jij mij eens een argument om je paard wel vis te geven!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:47

Maar je geeft je paard dus wel hooi? Zou die "van nature" nooit zelf eten want dan zou het er niet eens zijn, wij maken het namelijk voor ze. Die van mij geven altijd de voorkeur aan gewoon gras. Een paard eet gewoon wat je hem voorzet of dat nou biks is of muesli, echt andere keuze hebben ze meestal niet. Jan honger lijden.... maar dan past de natuur zich snel aan.....
Je hebt goede en kwade vetten, o.a. zalm heeft de goede. Ik zeg ook niet dat je je paard echt een vis zou moeten geven, maar de olie die er van wordt gewonnen, is per definitie goed en dus ook als supplement (als voorbeeld worden de Eskimo's genoemd, hartkwalen bv bestaan bij die mensen nauwelijks). Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een paard per definitie iets niet mag eten alleen omdat jij denkt dat het niet passend zou zijn. Trouwens, het werd al genoemd, IJslanders die vis eten passen zich dus duidelijk wel aan en liggen daarna echt niet op apegapen.....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:08

humm ,...eskimos leven ook een heel ander leven als hier in de 24 uurs economie westen ..gaan vissen (wachten) mak an haasten heeft geen nut , bevroren vis eten kan je ook niet snel
zo wel meer dingen , dingen gaan daar zoals ze gaan in het tempo dat het gaat ..stress is daar bijna niet aanwezig
stress -> hartkwaal factor nr 1
bewegen meer , schone lucht etc etc etc nee die vlieger gaat niet op, komt iets meer bij kijken ,
wel leuk bedacht Haha!

einde van het jaar droogt het gras ..mocht het dan ineens gaan groeien eten ze toch het gras wat gedroogt is , en riet en mos en schors en blaadjes die van de bomen zijn gevallen
(droog de verse schijnen niet zo lekker te zijn of het moet nog lekker mals aan de boom hangen )
twijgjes , granen (toppen van de gras soorten) fruit als ze het tegen komen
bloemen in het seizoen (zeker de distel bloemen die schijnen erg lekker te zijn)
brandnetels worden ook pas gegeten in de winter (als ze gedroogd zijn ..) nooit vers

wij hadden een net te grote zeer gemelleerde wei
en dan zie je dat ze zwinters dus eerder het droge doorgeschoten gras eten dan het soms nieuw
groeiende groene gras ..nu had ik wel bodem vaste rassen
ook iets waar je aan moet denken de doorgefokte ras paarden
zijn niet dmv natuurlijke selectie geworden wat ze nu zijn
maar door wat wij willen zien ..

ja een soort hooi eten ze zeker wel in het wild

hier in onze vette weides waar ze geen keuze hebben (meeste weides dan he ,,ff generaliseren)
eten ze een hoop dingen niet omdat het er niet is
resultaat -> wij voeren bij zoals biks of voeder koek etc
daarbij vragen wij ook meer inspanning als wat ze in de natuur hebben/doen
wij willen sporters ..

ik had vroeger allang dood geweest
maar ik ben een luxe fokproduct ROFL
heb te weinig later teveel te intensief daarna weer te weinig daarna weer teveel bewogen
en blootgestaan aan bepaalde zaken en te luxe gegeten , mijn hele leven lang
iets wat meespeelt in de slijtage vd gewrichten en wildgroei
nu let ik op wat ik binnenkrijg (niet ziekelijk gewoon gewoon ..oa boter Knipoog ja dat is ook gezond voor je
en nee die dieet dingen zijn niet zo heel veel beter eerder slechter ivm missende vitamines en mineralen al hebben ze sinds kort ook dieet boter met de toevoegingen ..maar als je gewoon matig bent in gebruik ben je beter af met niet dieet spul)
maar om zeer lang verhaal kort te maken ..
ik gebruik nu ook gluco en dat scheelt een slok op de borrel met de pijn en bewegings mogelijkheden Vork

en wat de boer niet kens mens die ik ben ..ben ik het pas gaan gebruiken NADAT
ik had gezien wat het bij mijn paard deed en NADAT ik had gezien wat het bij de hond deed Bloos

honden zijn duidelijker kleinzeriger als paarden en daar zie je dan ook echt binnen 2 weken al verschil
paarden zijn in de regel harder voor zich zelf en dan laten ze later pas zien dat er iets niet goed zit
vaak is de schade dan ookal groter

nee het is geen wonder middel , en nee het werkt niet in iedere situatie
ligt veel aan hoever het is om een verschil te kunnen maken (is de slijtage al heel erg
dan hersteld dat nooit meer geheel ..erg simpel) om het maar niet over misdiagnoses te hebben

bij mijn hengst deed het te weinig maar voor de rest in de regel , ja ik en 2 van mijn 8 beesten zijn erg blij met het bestaan van het middel Vork

maar je MOET het niet gebruiken hoor Knipoog iederee n is daar gelukkig erug vrij in Knipoog
iedereen doet zijn best voor zijn eigen dier en iedereen kijkt zelf wat hem / haar het beste lijkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 18:26

Margee schreef:
Maar je geeft je paard dus wel hooi? Zou die "van nature" nooit zelf eten want dan zou het er niet eens zijn, wij maken het namelijk voor ze. Die van mij geven altijd de voorkeur aan gewoon gras. Een paard eet gewoon wat je hem voorzet of dat nou biks is of muesli, echt andere keuze hebben ze meestal niet. Jan honger lijden.... maar dan past de natuur zich snel aan.....
Je hebt goede en kwade vetten, o.a. zalm heeft de goede. Ik zeg ook niet dat je je paard echt een vis zou moeten geven, maar de olie die er van wordt gewonnen, is per definitie goed en dus ook als supplement (als voorbeeld worden de Eskimo's genoemd, hartkwalen bv bestaan bij die mensen nauwelijks). Ik vind niet dat je kunt zeggen dat een paard per definitie iets niet mag eten alleen omdat jij denkt dat het niet passend zou zijn. Trouwens, het werd al genoemd, IJslanders die vis eten passen zich dus duidelijk wel aan en liggen daarna echt niet op apegapen.....

Prima, dat is jouw mening maar ik denk dat je je toch wel vergist in wat een paard, als je die in de natuur zou uitzetten, zoal eet! Daar vallen ook gedroogde plantaardige dingen onder, dus hooi is zo gek nog niet. Dat jouw paard graag gras eet is omdat het uit niets anders kan kiezen. Als een paard kan kiezen tussen gras, hooi en vis dan wordt het gras of hooi en echt geen vis.
Ik heb medelijden met die paarden die vis als voer krijgen en je maakt mij niet wijs dat ze daar op kunnen leven. Het darmstelsel krijgt hier op de lange duur toch echt last van, dat kan niet anders.

V.w.b. die (vis)olie kan ik me voorstellen dat die heel goed voor mensen is maar dat zijn geen herbivoren!
Olie is ook goed voor paarden mits het plantaardig is!

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 10:50

singasong schreef:
Ik heb ook geen Quarter maar geef mijn paardje van 17 jr. wel iedere dag Glucosamine Speciaal complex met Trias-Omega olie van de Groene Os voor zijn artrose!

@Singasong, waarvan is de glucosamine speciaal complex van de Groene Os, die jij gebruikt, gemaakt?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 15:12

omaas schreef:
singasong schreef:
Ik heb ook geen Quarter maar geef mijn paardje van 17 jr. wel iedere dag Glucosamine Speciaal complex met Trias-Omega olie van de Groene Os voor zijn artrose!

@Singasong, waarvan is de glucosamine speciaal complex van de Groene Os, die jij gebruikt, gemaakt?

Calciumcitraat, Magnesiumcitraat, Ascorbinezuur, Glucosamine KCL sulfaat, Chondroïtinesulfaat (90%), Methylsulfonylmethaan, Boswellia serrata, Niacinamide, N-Acetylcysteïne.

ik geef het ook dit zit er in.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 16:19

omaas schreef:
singasong schreef:

Ze garanderen daar dat het 100% plantaardig is. Het staat overigens niet op de verpakking waar de glucos. van is gemaakt.

De ingrediënten had ik op pag.2 al neergezet!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 11:29

singasong schreef:
Ze garanderen daar dat het 100% plantaardig is. Het staat overigens niet op de verpakking waar de glucos. van is gemaakt.

De ingrediënten had ik op pag.2 al neergezet!

Ik heb inmiddels kontakt gehad met de Groene Os over de glucosamine complex speciaal.
Het blijkt dat de glucos. wordt gewonnen uit kraakbeen van de runderluchtpijp. Het is dus van dierlijke afkomst. Dit valt mij eigenlijk zwaar tegen, ik had dit niet verwacht! Heb inmiddels een mail hierover gestuurd en ben benieuwd wat hun antwoord hier op is!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:17

Voor de geïnteresseerden, het antwoord van de Groene Os op mijn mail! Bovenstaande post van mij klopt dus niet!
Hieronder ook een adres voor vegetarische glucosamine!

Citaat:
Ik herstel graag mijn vorige uitspraak:
De CHONDROITINE uit het glucosamine complex wordt gewonnen uit runderluchtpijp; De GLUCOSAMINE komt uit de schalen van schelpdieren. Er bestaan geen plantaardige bronnen voor chondroitine.

Glucosamine bestaat echter wel in vegetarische vorm; goede producten zijn Joint Complex Vegan van de firma Viridian (https://www.vanderpigge.nl/index.php?cr ... cae2c62df5)
en Vegetarische Glucosamine van de firma Lamberts (https://www.vanderpigge.nl/index.php?cr ... cae2c62df5)

Beide producten zijn ontworpen voor humaan gebruik, maar kunnen ook veterinair ingezet worden.

Ik denk dat ik ook maar ga overstappen!

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:23

Dit is zeker interresante info!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:25

Ik voer mijn haflinger de glucosamine/chondroitine/msm van het kruidvat, 4 tabletten per dag de eerste maand en nu afgebouwd naar 2 per dag. Ze doet het hier heel erg goed op en een voordeel in tegenstelling tot de meeste andere producten heel betaalbaar. 12 zoveel per potje, waar je bij de hoge dosis een maand mee doet.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 12:28

wat is er mis met het feit dat het uit de runderlucht pijp wordt gewonnen? het helpt ! dus so what!

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 14:12

singasong schreef:
Voor de geïnteresseerden, het antwoord van de Groene Os op mijn mail! Bovenstaande post van mij klopt dus niet!
Hieronder ook een adres voor vegetarische glucosamine!

Citaat:
Ik herstel graag mijn vorige uitspraak:
De CHONDROITINE uit het glucosamine complex wordt gewonnen uit runderluchtpijp; De GLUCOSAMINE komt uit de schalen van schelpdieren. Er bestaan geen plantaardige bronnen voor chondroitine.

Glucosamine bestaat echter wel in vegetarische vorm; goede producten zijn Joint Complex Vegan van de firma Viridian (https://www.vanderpigge.nl/index.php?cr ... cae2c62df5)
en Vegetarische Glucosamine van de firma Lamberts (https://www.vanderpigge.nl/index.php?cr ... cae2c62df5)

Beide producten zijn ontworpen voor humaan gebruik, maar kunnen ook veterinair ingezet worden.

Ik denk dat ik ook maar ga overstappen!

Chondroïtine wordt ook gewonnen uit de tussenneusschotten van schapen en van vis.
Gezien er tegenwoordig veel enge ziektes heersen onder het vee, zou vis dus een stuk veiliger zijn. Chondroïtine uit planten is dus onmogelijk en wel jammer als je geheel vegetarisch wilt hebben. Het is juist de combinatie gluco en chondro die het beste resultaat geeft.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 21:21

singasong schreef:
Prima, dat is jouw mening maar ik denk dat je je toch wel vergist in wat een paard, als je die in de natuur zou uitzetten, zoal eet! Daar vallen ook gedroogde plantaardige dingen onder, dus hooi is zo gek nog niet. Dat jouw paard graag gras eet is omdat het uit niets anders kan kiezen. Als een paard kan kiezen tussen gras, hooi en vis dan wordt het gras of hooi en echt geen vis.
Ik heb medelijden met die paarden die vis als voer krijgen en je maakt mij niet wijs dat ze daar op kunnen leven. Het darmstelsel krijgt hier op de lange duur toch echt last van, dat kan niet anders.

V.w.b. die (vis)olie kan ik me voorstellen dat die heel goed voor mensen is maar dat zijn geen herbivoren!
Olie is ook goed voor paarden mits het plantaardig is!

Helemaal mee eens hoor! Ik heb ook moeite met het geven van visolie aan paarden. Zeker omdat er ook een plantaardige olie is met nagenoeg dezelfde eigenschappen: Lijnzaadolie.

Het is een beetje hetzelfde als slachtafval voeren aan koeien. Dat wordt door dierenbeschermers zo fel bestreden. Maar over visolie voor paarden hoor je nooit iets.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:49

Mijn paintmerrie van 13 die ook erg stijf is weigert glucosamine te eten. Ik heb al drie merken gekocht (dure grap Knipoog !) en op allerlei manieren gemengd maar nee hoor ...
Ik houd het er op dat het met die schaaldieren te maken heeft, dat er paarden zijn die dat gewoon niet lusten.

Ze krijgt nu in elk geval Easy Action (kruiden), en dat is geen probleem (maar werkt misschien ook niet zo goed).

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 09:52

beetje slobber aanmaken doet wonderen
mijn shet eet er om heen
nu doe ik heel klein beetje olie + biksjes en daar de gluco door mengen

de hond (daar zag ik al na 3 dagen verbetering !)
die krijgt het samen met een natte boterham Haha!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:47

of vloeibare glucosamine van d epaardendrogist Lachen