Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dofuzz schreef:niet elk reining gefokt paard heeft de kwaliteit van gang om traag langs de rail te kunnen gaan. ik mag tenminste van mijn trainer mijn reiners nooit zo traag laten lopen dat ze beginnen te 4-takten. dus gaan ze veel te vlot en verpesten die klassen voor de pleasure of all-around ruiters

(in de L4 dan wel te verstaan hè)
dofuzz schreef:dus iemand met de intentie om reining te rijden met een reininggefokt paard met een mooie, vlotte voorwaartse gang en tempo MOET de railklassen zoals pleasure en horsemanship gaan verzieken in l4 l5 hoewel zijn paard niet gefokt en gebouwd is om dat werk te doen en hij dat eigenlijk ook helemaal niet wil, vooraleer hij ooit reining kan gaan rijden ? of begrijp ik nou het hele verhaal verkeerd ? er moeten toch nog mensen zijn die deze breinscheet je reinste bulls**t vinden.
Moniek schreef:nou een hele rare en respectloze opmerking zo vertaal je het niet.
Ik vind een pleasure wedstrijd erg goed juist voor een wat opgefokt reining paard ok hij zal misschien niet zo hoog scoren maar ik vind het voor mijn paard erg goed om dit te doen want hij kan erg flippen in een ring en dan is juist een rustige pleasure erg goed.
nielsd schreef:Moniek schreef:nou een hele rare en respectloze opmerking zo vertaal je het niet.
Ik vind een pleasure wedstrijd erg goed juist voor een wat opgefokt reining paard ok hij zal misschien niet zo hoog scoren maar ik vind het voor mijn paard erg goed om dit te doen want hij kan erg flippen in een ring en dan is juist een rustige pleasure erg goed.
Helemaal met je eens!
Waarom denk je dat ik met Boterham al tijden geen reining hebt gestart?
Bo moest wisselen op de x, kon niet stilstaan, hollen op een rechte zijde in galop..
Juist daarom ben ik ook trail en pleasure en horsemanship gaan rijden, bo wordt er lekker rustig van!
En trail vind ik zelf ook erg leuk om te doen
dofuzz schreef:over respect voor all-arounders gesproken, zoals ik het hier lees is de WP een proef voor paarden die over de zeik zijn te laten kalmeren. ik heb altijd de indruk gehad dat een WP proef enorm veel training en voorbereiding vroeg om de kwaliteit van het gangwerk van het paard te tonen aan de jury.
ik vind het dus ook een totaal en oeverloos gebrek aan respect en teken van misprijzen tgo de all-arouders en de "echte" WP ruiters die er hard voor trainen en geld in investeren om de reiner die je eerst over de zeik gereden hebt te laten "kalmeren" in een WP proef en die "echte" WP ruiters te storen en zodoende ook hun paarden over de zeik te krijgen.
neem nu 1 ding van me aan, een reiner kalmeren kan alleen door te schoolen in een reiningproef of een paid warm-up. mocht het wel werken in een WP proef dit Shawn Flarida dit al jaren.
dofuzz schreef:een reiningpaard dat vertrouwen heeft in zijn ruiter gaat niet racen door zijn pattern, dus ga ik er (meestal terecht) van uit dat eentje die er wel vandoor gaat over de zeik is
Pony is ook best weer terug te rijden, alleen duurt het bij de beginnende ruiter iets langer. Daarom rijdt die ruiter ook niet bij de topklasse of zelfs maar de hogere klasse. Paard is ook niet rotvervelend, wilde helemaal niet onder het werk uitkomen, deed gewoon even blij