[WN] trail te moeilijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: trail te moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:03

Ja, dat zeg ik Ja

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:03

Dan moeten ze oefenen Tong uitsteken

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 11:31

Wat ik wel vind met de trail, is dat ze het helemaal niet aankleden. Het ziet er super saai uit. Geen bloemen, boompjes of andere dingen. geen eens een echt bruggetje op het QH NK. Totaal geen kleur.

Een voordeel is wel dat het paard dan niet een boompje mee kan nemen onderweg, dat maakt het dan wel weer een stuk makkelijker Haha!

Lars_Alida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 11:49

Naar aanleiding vd vraag, waarom zo weinig deelname in de juniortrail op de afgelopen NK,s
een samenvatting van de mogelijke redenen.
Weinig junior paarden op t moment?
Vinden we de trail niet leuk meer?
Of vinden we hem te moeilijk worden?
Sommigen geven te kennen hun jonge paarden nog niet bloot te willen stellen aan zoveel balkenbrei.
Puur omdat ze dit te belastend vinden voor t jonge paard.
Goed punt zeker mee eens.
We vinden de trail nog wel leuk maar missen de variatie en uitdagende hindernissen van vroeger.
Mee eens, voorheen moest je thuis zeer creatief zijn in het verzinnen van hindernissen,want je wist maar nooit
wat je voorgeschoteld kreeg.
Stam zelf uit de tijd dat het vliegengordijn de wip en de knal gele slicker nog voorkwamen en hadden ze tijd genoeg
ook de ground tie.
Dus de vraag :Vinden we de trail te moeilijk worden?
Enerzijds wel anderzijds niet.
Moest je hem /vroeger alles leren ben je nu klaar met hek brug en balken.
Heb je eens"pech",dan zit er nog een zeiltje inmaar dan houdtt ook op.
Ben blij dat de geringe deelname dus waarschijnlijk gewoon zit in verstandig omgaan met het jonge paard .

En nee ondergetekende wil het "niveau",niet naar beneden halen en klaagt ook niet dat ze t te moeilijk vind,
maar vroeg zich af wat de reden van afwezigheid was.

Bedankt positieve meedenkers tot ziens in de seniortrail.
Vr gr Alida

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:43

Marieke schreef:
Wat ik wel vind met de trail, is dat ze het helemaal niet aankleden. Het ziet er super saai uit. Geen bloemen, boompjes of andere dingen. geen eens een echt bruggetje op het QH NK. Totaal geen kleur.

Een voordeel is wel dat het paard dan niet een boompje mee kan nemen onderweg, dat maakt het dan wel weer een stuk makkelijker Haha!

Maar dat boompje maakt het weer leuk en dus niet saai, ook voor de toeshouwers Clown . Heb dubbel gelegen toen het paard van mijn nichtje in het achterwaarts gaan een boompje mee sleepte Haha!

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 16:45

Cer schreef:
Dat vind jij. Blijkbaar vinden anderen (die trail rijden met jonge paarden) dat anders.. En die maken de wedstrijd (of niet natuurlijk Clown )

Ik denk dat veel trail liefhebbers zullen schrikken als ze het nivo hier in Amerika zullen zien. Zeker op een world show.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:08

@splash daar ben ik al van geschrokken.. mennnn wat zijn wij een stel amateurtjes als je dat gaat vergelijken... 360 graden draaien in een vierkantje gaat daar in dezelfde snelheid als een spin. Zitten wij hier te hannessen met stapje voor stapje achter.. arghhhhhh Tong uitsteken Straks weer kwijlen voor de lifestream Kwijl

Qua trailparcourtjes.. heb het ook niet zo op balkenbrei. Ben meer een doener. Zoals Peppysan haar trailparcourtjes ontwerpt vind ik heel erg leuk. Uitdagend, en door de mooie grote bak in Winschoten ook lekkere lange lijnen.
Of zoals in Nordhorn, de natuurtrail.. helemaal geweldig, zeer origineel en gewoon lol met je knol Haha!
http://crazycactusranch.web-log.nl/craz ... ordho.html
bomproof paard is wel praktisch Knipoog

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 06:55

Nee, vind de trail niet te moeilijk maar juist zeer uitdagend!
Ben nu met een 31/2 jarige paint ruin bezig die gewoon over de balken stapt en draaft die op onze weg in de bak liggen. Het idee hier achter is dat hij balken "gewoon" gaat vinden net als eten en p**pen. Daar komt bij dat wanneer hij iets goed doet ik hem bv boven een balk laat staat al beloning. Ik wil hier mee tegen mijn paard zeggen dat balken "leuk" zijn. Je mag hier even stoppen om na te denken over dat gene waar we mee bezig zijn. Zo zijn we elke keer spelende wijs met balken bezig!

Volgens mij is er in Nederland ook niet een echte trail cultuur. Op dit ogenblik zijn er veel ruiters die een sr. paard starten. De meeste van deze ruiters hebben op dit ogenblik geen jr. paard. Het gevolg hier van is dat je weinig aanwas heb van de jeugd!

Nogmaals zou ik willen pleiten voor de invoering van de jungpferden prufungen. Ik heb afgelopen week de duitse kampioenschappen van de EWU in Kassel gevolgd waar de finales van oa de jungpferden prufung trail werd gereden. Geweldig om te zien hoe deze jonge paarden (4 jaar!!!) ervaring op konden doen op zo'n evenement!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:11

cer

het gaat hier niet over de "jonge hobby dieren" in het "kneuterige NL" zoals jij het omschrijft. de discussie ging over junior OPEN trail. dwz klassen open voor iedereen met een geldige lidkaart maar in eerste instantie ontworpen voor de open/professionele (want die mag niet in de amateur) ruiter, dus niet voor de amateur met zijn hobbypaard.

dat is (nogmaals) gelijk de reden waarom amateur altijd all-ages is (tenminste toch bij AQHA,APHA, ....) omdat de gemiddelde amateur niet de rijvaardigheden en ervaring heeft van een professionele ruiter en men deze mensen niet wil forceren om toch maar hun hobbypaardje klaar te willen stomen voor de show maar het integendeel tijd te gunnen

verder schiet me nog wat te binnen. misschien zien we minder deelnemers in de open junior trail omdat die discipline nu ook erkend is door NSBA en er daardoor nogal wat prijzengeld te verdienen is. ik zie tenminste buiten NL die tendens wel groeien, en het blijven jonge paarden, dus worden ze maar beperkt geshowed, en zien we ze niet op een NK zonder veel prijzengeld. eer is mooi maar je koopt er geen brood voor !

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 09:25

dofuzz schreef:
verder schiet me nog wat te binnen. misschien zien we minder deelnemers in de open junior trail omdat die discipline nu ook erkend is door NSBA en er daardoor nogal wat prijzengeld te verdienen is. ik zie tenminste buiten NL die tendens wel groeien

Waar waren die wedstrijden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 19:39

Ik vind het een heel goed streven om voor de OPEN JUNIOR trail de lat goed hoog te leggen, zodat de Pro's met hun jonge dieren goed aan de slag kunnen Ja

Maar ik vind het wel wat overdreven om ervan uit te gaan dat een pro altijd beter is dan een amateur...
Wat dat betreft is de Wran met hun level-ding goed bezig Ja

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-07 14:25

Cer schreef:
Maar ik vind het wel wat overdreven om ervan uit te gaan dat een pro altijd beter is dan een amateur...Wat dat betreft is de Wran met hun level-ding goed bezig Ja

Idd Cer, mee eens!
Ik rij zelf al járen trail en in de jaren is het idd veranderd. Het trailparcours van tegenwoordig is meer balken en dus meer technisch rijden. In die optiek is het wel moeilijker geworden dan die zgn. "doe-dingen". Als je paard daar eenmaal aan gewend is, maakt dat ook niet meer uit namelijk. Nee, het is nu echt sturen op de vierkante centimeter en dat is soms best moeilijk. Maar als ik die van de World Show bekijk: Wow! Ziek dan ben ik blij dat wij dan Nl (nog) niet hebben Haha!
En juist omdat het technisch rijden is en sturen op de vierkante centimeter denk ik dat er nog weinig junior paarden zijn die dat in hun macht hebben. Dat is denk ik ook een reden dat er zo weinig junior paarden starten op het NK.