[WN] teleurgesteld in ranch op Texel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rina

Re: teleurgesteld in ranch op Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:02

Over het hele verhaal met die Ranch wil ik even niet ingaan, je hebt alle raad die je nodig zou kunnen hebben al van de rest gekregen.

Maar ik wilde je nog wel even mijn verhaal "Endure" schrijven. Ik heb ook een paardje met zomerexceem. Of nee eigenlijk is het bij haar geen Exceem, maar ze is allergisch voor de Europeese Steekmug (ze komt uit Canada) Ze heeft altijd (vorige eigenaren) dr manen en staart kapot geschuurd. Ik ben begonnen met exceemdekens, die werkten wel wat, maar lang niet afdoende. Sinds deze zomer gebruik ik ook Endure, en ik kan alleen maar zeggen "wat een top spul is dat" Ze kan zonder deken naar buiten (dag en nacht) en het schuren is weg.

Mocht je je paardje naar huis halen, zou ik dat spul echt eens proberen.

sandyQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:10

@chavali
nu ik dit topic helemaal gelezen heb geef ik je net als iedereen de zelfde advies
1 meteen als de donder een advocaat inschakelen
2 alle correspondentie,mails,brieven e,d bewaren uitprinten en min 3x kopieeren
3 zo snel mogelijk je paard halen<ze schrijven je toch dat je paard weer op de ranch loopt>

en 4
ik weet uit eigen ervaring : als jij de stamboekpapieren hebt ben jij nog steeds officieel eigenaar ,daar heeft het paspoort niks mee te maken ,het gaat echt om de stamboekpapieren

heel veel sterkte en hopelijk heb je snel je paard terug
knuffs sylvia

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:31

Nope, dat laatste is niet waar SandyQ, het op naam hebben van stamboekpapieren is geen wettelijk bewijs van eigendom.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:32

Francis schreef:
Idd. DD. Er zijn twee ranches op Texel.. Desiree kan wel zeggen dat degene waarmee zij contact heeft niet de stal is waar het om gaat... maar ten eerste kunnen wij dat niet controleren, ten tweede weet dan nog de helft van de lezers niet om welke stal het dan wel of niet gaat, simpel weg omdat ze of de stallen, én/óf Desiree niet kennen. Zou ik dus als stal-waar-het-níet-om-gaat hier rap reageren m'n naam en toenaam noemen en melden dat het betreffende paard nooit bij mij op stal heeft gestaan. (Weten we direct om welke stal het dan wel gaat).

Ik sta in verbinding met de Indian Summer Ranch, het betreffende paard heeft niet gestaan en staat niet bij ons op stal op Texel.
TS hoeft eventueel alleen maar te zeggen dat het klopt dat haar paard niet naar ons is gebracht.
Helaas worden wij te vaak verward met de andere stal op Texel, dus mensen let op er zijn twee ranches op Texel die absoluut niets met elkaar te maken hebben! Bloos

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:33

Maar het paspoort is toch ook geen eigendomsbewijs?

Laatst hier gelezen dat je wettelijk eigenaar bent als je bewijs hebt van overdracht (bewijs dat je hebt betaald, contract).

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:38

Nee, Paspoort is geen eigendomsbewijs.. alleen een bewijs van betaling/overdracht is eigendomsbewijs. Vandaar dat het ook altijd slim is om om een 'bonnetje' te vragen als je een paard koopt, óf om een kwitantie dat je 't geld hebt afgedragen.

Desiree, dat weet ik, dat jullie met de Indian Summer Ranch in verbinding staan en weten nog wel meer mensen (iedereen die jouw profiel checkt bijvoorbeeld), ik bedoel alleen te zeggen dat niet iederéén dat weet.

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 15:40

@francis daarom vermeldde ik het ook nog even voor degene die het nog niet wisten.

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 16:04

Romeorowan, Je zegt het zelf al: Jij had vooraf contact opgenomen met de eigenaars dat je het paard ergens anders heen zou doen. Dit is dus wat ze niet gedaan hebben, ze hadden hem egens heen gedaan zonder met mij te overleggen. Ik zeg ook nergens dat ze het slecht met mijn paard voorgehad hebben, maar als ik netjes meerdere keren vraag naar de naam en adres van die nieuwe mensen, en ik krijg dat niet, zelfs geen telefoonnummer dan klopt er toch iets niet ?

Lindy; M'n paard staat inderdaad weer op de ranch, maar iemand zei tegen mij dat ik er vlug heen moest gaan omdat ze hem anders misschien weer verbergen. daarop heb ik geantwoord dat ze hem dan toch wel vinden.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 16:28

Jemig wat een verhaal zeg! Ik kan gewoon niet begrijpen waarom mensen nou zoiets doen.
Het zou natuurlijk best kunnen dat hij het bij die nieuwe mensen ook goed zou hebben gehad maar dat had allemaal via jou moeten lopen, ook al heb jij afstand van je paard gedaan. Dit heet gewoon FATSOEN. Iets wat die mensen van die Ranch (heb trouwens geen idee om welke ranch het gaat, ben niet zo thuis op Texel) niet in hun lijf hebben blijkbaar.

Ik hoop dat het snel allemaal een positieve draai gaat krijgen en dit dan allemaal ten goed van het paard en dat jij rust hebt. Het is natuurlijk geweldig dat hij geen last meer heeft van eczeem. Misschien kun je hem toch weer zelf houden met behulp van dat product Endura (of zoiets) waar ik hier over gelezen heb.

sugarjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 17:36

Het verhaal klopt natuurlijk totaal niet, denk erom dat je je niet laat intimideren door ze want jij hoeft helemaal geen kosten te betalen, het is hun probleem dat ze kosten gemaakt hebben, daar heb jij niet om gevraagd en al helemaal geen toestemming voor gegeven. Je kan zelfs een schadevergoeding van hun eisen, als je zover wilt gaan tenminste.
Als je hulp nodig heb, dan geef je maar een gil, ik woon op Texel en ben niet bang om een confrontatie aan te gaan als dat nodig is.
Bijkomend voordeel is dat mijn zus juridisch adviseuze is en bereid je gratis te helpen mocht er ellende van komen, ik heb haar het hele verhaal uitgelegd en je staat gewoon in je recht met hun handtekening op papier.

Sterkte ermee

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:30

En dat paard kunnen ze evt verbergen; heeft geen zin. Ze hebben tenslotte zelf gemaild dat je hem weer op mag komen halen.

bigbabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:32

ha ha ha nu staat deze ranch zelf in de kijker Haha! en nu wordt het erg warm onder hun voeten.
ze kunnen een ander erg goed onderuit halen maar oh oh als ze zelf in de spotlight staan is het toch niet meer zo leuk. Boos! Boos!
ik hoop dat deze questie opgelost wordt en hopelijk trekt men hier leer uit Knipoog

sugarjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:56

bigbabe schreef:
ha ha ha nu staat deze ranch zelf in de kijker Haha! en nu wordt het erg warm onder hun voeten.
ze kunnen een ander erg goed onderuit halen maar oh oh als ze zelf in de spotlight staan is het toch niet meer zo leuk. Boos! Boos!
ik hoop dat deze questie opgelost wordt en hopelijk trekt men hier leer uit Knipoog

Leren doen ze hier niet van, dit is echt niet het eerste ( of laatste ) akkefietje wat ze hebben

Ik hoop dat alles voor het betreffende paard een beetje knap geregeld wordt want die is in dit verhaal de grootste verliezer tenslotte

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 18:56

en ga je hem ophalen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 03:41

Wanneer het stamboekpapier en het paspoort op jouw naam staat met een erkende stempel en handtekening van de organisaties, dan is het paard wel degelijk van jou.

Zo heb ik tenminste een zaak gewonnen tegen iemand die vond dat mijn Lippizanermerrie opeens van hem was. De rechter besloot dat hij -zonder deze papieren met handtekeningen- geen recht had op het paard.

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:15

ben blij dat dit verhaal op bokt staat
niet moeilijk te raden over welke ranch op Texel het gaat
ik wens je echt heel veel succes!!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:23

ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...nog reacties gehad ?
gezien de informatie hiervandaan ook bij hen terecht komt Knipoog

sugarjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 08:36

SkyeNShadow schreef:

Een bijkomend voordeel hier is dat het tenminste blijft staan !!!
Als je op hun site commentaar geeft op hun gedrag en werkwijze dan wordt het gelijk verwijderd
Is ook wat voor te zeggen natuurlijk, dan weet je al genoeg
Het is dan alleen jammer dat andere de kans niet krijgen om het te lezen, dit was ook met het OLWS
veulen wat ze bewust gefokt hadden het geval, de kritiek maar ook de adviezen werden direct verwijderd
en dat is toch best jammer want andere kunnen daar ook van leren

Chavalli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 08:51

M'n paard staat nog op de ranch, ik heb een mail van ze gekregen, waarin ze me voor allerlei kosten willen laten opdraaien. ik weet nu dat ik juridisch sterk sta en de meeste kosten niet hoef te betalen. Verder kan ik er hier weinig over zeggen, want er wordt mee gelezen door de tegenpartij. ik hoop m'n paard zo snel mogelijk thuis te hebben. ik dacht trouwens dat de mensen op Texel elkaar een hand boven het hoofd zouden houden, maar ik krijg ontzettend veel mails van mensen op Texel die me van alle kanten hun hulp aanbieden. Dit zegt toch denk ik wel wat over de ranch. In ieder geval ben ik heel blij met alle hulp en steun.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:03

Heel veel succes!!En ik hoop dat je paardje wel snel bij je is.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:04

Wat fijn, Chavalli, dat de mensen achter je staan, dat is zo belangerijk...

Sterkte, volgens mij komt het wel goed!

AprilRain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 09:34

sugarjoke schreef:
SkyeNShadow schreef:

Een bijkomend voordeel hier is dat het tenminste blijft staan !!!
Als je op hun site commentaar geeft op hun gedrag en werkwijze dan wordt het gelijk verwijderd
Is ook wat voor te zeggen natuurlijk, dan weet je al genoeg
Het is dan alleen jammer dat andere de kans niet krijgen om het te lezen, dit was ook met het OLWS
veulen wat ze bewust gefokt hadden het geval, de kritiek maar ook de adviezen werden direct verwijderd
en dat is toch best jammer want andere kunnen daar ook van leren

idd ik heb al die mailtjes en reacties mooi bijgehouden wat betreft dat OLWS veulen!
fouten maken is menselijk, maar bewust zo'n fout maken

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:03

hadden ze bewust een olws veulen gefokt ????????
dat vind ik....ahum...heel apart, zeg maar!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:21

Cayenne schreef:
Wanneer het stamboekpapier en het paspoort op jouw naam staat met een erkende stempel en handtekening van de organisaties, dan is het paard wel degelijk van jou.

Zo heb ik tenminste een zaak gewonnen tegen iemand die vond dat mijn Lippizanermerrie opeens van hem was. De rechter besloot dat hij -zonder deze papieren met handtekeningen- geen recht had op het paard.

Dan heb je toch geluk gehad en zullen de overige omstandigheden daar bij geholpen hebben, jij had zelf dan waarschijnlijk de papieren nog in handen ofzo?, want in mijn geval had ik geen poot om op te staan toen ik wilde proberen mijn merrie terug te krijgen die ik wél verkocht had maar op sterven na dood in een bubberveld stond. Ze stond nog op mijn naam en ook het paspoort stond nog op mijn naam, maar dat was toch niet genoeg om ook maar een zaak te beginnen. En da's logisch ook.. zo vaak gebeurt het dat dieren weer doorverkocht worden en dus niet op naam gezet zijn. Geen enkele handelaar geeft geld uit aan het overschrijven en zet paarden nooit op z'n naam. Maar als die het paard gekocht hebben zijn ze toch wel degelijk eigenaar.
Hangt dus helemaal van de omstandigheden af en ik gok maar zo dat in dit geval het papier geen bewijs gaat vormen, júist om dat het paspoort wél in het bezit is van de ranch en in Nederland is dan het paspoort doorslaggevend, niet het papier van een buitenlands stamboek.
Maar ik denk dat ze met haar contract al héél veel in handen heeft... als de ranch slim is en nog veel meer negatieve publiciteit wil voorkomen dimmen ze rap in, geven dat paard terug zonder kosten vergoed te willen hebben, dan waait dit over een paar weken wel weer over... Blijven ze moeilijk doen en wordt het een rechtzaak, dan zou ze dat wel es heel veel toekomstige klanten kunnen kosten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 10:22

Klopt, ik had zelf de papieren, en aan mijn advocaat gegeven.
Het was ook geen handelaar, maar een kennis waar mijn paard bij op het land liep. (Hij had mijn paard verkocht)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 19-09-07 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt