[WN] Level indeling Wran

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: Level indeling Wran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:30

Sadie schreef:
Want dan moet een nieuwe ruiter in de L5 beginnen en dus tot hij/zij in de L2 zit zijn hengst op stal laten staan.
Tot nu toe kon je er gewoon voor kiezen om amateur te starten.

Of zie ik nog iets over het hoofd?

Kijk die L5 zal straks wel heel anders worden als ons nu voor ogen staat.
Maar ik ben wel van mening dat een **echte** L4 ruiters niets te zoeken heeft op een hengst.Enja ik weet het de ene hengst is de andere niet.Wij hebben een hengst op stal staan waar ze volgens mij zijn ballen er weer opgeplakt hebben,want die zet je in een bak met hengstige merries en dan staat hij alleen maar zandkorrels te tellen.(en toch dekt hij elk jaar weer)
Dus die regel is wel ok en je kan niet verwachten dat de wran elke hengst en ruiter apart gaat bekijken.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 12:47

Rob_H schreef:
Maar ik ben wel van mening dat een **echte** L4 ruiters niets te zoeken heeft op een hengst.

Geheel met je eens Ja zeker als een hengst echt hengst is Cool

Rob_H schreef:
Dus die regel is wel ok en je kan niet verwachten dat de wran elke hengst en ruiter apart gaat bekijken.

Nee, dat begrijp ik.

Ben blij dat ik straks 'gewoon' in de L2 kan instromen Knipoog

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:49

Rob_H schreef:
@Anya FF terug komend op jouw probleem.
Ik ben van mening,en daar zal ik me dan ook sterk voor maken binnen de commisie,dat een groen paard niet meer dan 10 punten mag hebben behaald in welk level dan ook en zonder aanziens van de ruiter.

Dit voorkomt dat paarden te vaak worden gestart in verschillende levels en door verschillende ruiters.

Verder vraag ik me af waar het probleem ligt bij jou????? Start gewoon L2 met Barbie.Zie geen enkele rede om een level lager te starten aangezien je reining gaat doen.Een reining proef in de L3 is gelijk aan die in de L2.
Dus wat is het probleem??????

Op twee handen starten bijvoorbeeld. Barbie voldoet gewoon aan de omschrijving van een groen paard. Nog nooit gestart en qua leeftijd sr. En toe aan een proef op een snaffle. Niet aan een proef op een bit. Voor mij geldt: starten op twee handen kan ze, op één nog niet. Oh ja.. en voor de speciale gelegenheid zou ik ook wel graag een cap opzetten (ben nog beurs van de laatste val Cool ). Dat hoeft niet met Lan, maar met Barbie dan toch graag wel. En tuurlijk: kan voor de DQ gaan en met cap en op twee handen starten. Maar aangezien de regels het toelaten, start ik dan toch echt liever in Level 3.

En verder deel ik je mening niet. Een groen paard trekt de verrichtingen in Level 2 of 1 niet zomaar. Even los van reining denk aan horsemanship en trail bijvoorbeeld. Cirkels die krapper liggen bij die onderdelen. En niet ieder groen paard is onder de zes en mag op twee handen gereden. Sommige groene paarden kunnen wel tien zijn. En deze vraag is niet alleen voor mij relevant.

Even als voorbeeld Wiz is 4,5 jaar oud. Ingereden met 3,5 (hij was te iel en teveel in de groei). Daarna dik een half jaar eruit wegens stalrust en kliniek. Je denkt toch niet dat dat paard binnen 1 jaar op één hand gereden is of wel. Die zal dus ouder zijn als hij start. Maar goed.. valt gelukkig onder groen paard regel. Kan ik ook een keer trail starten Haha! in Level 2 ligt het allemaal krapper.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:19

Anya schreef:
Op twee handen starten bijvoorbeeld. Barbie voldoet gewoon aan de omschrijving van een groen paard. Nog nooit gestart en qua leeftijd sr. En toe aan een proef op een snaffle. Niet aan een proef op een bit. Voor mij geldt: starten op twee handen kan ze, op één nog niet.

Dan start je met 2 handen en heb je geen lintje.En dat barbie niet op 1 hand gestart kan worden daar ben ik het niet mee eens.(maarja dat heeft niets met regels te maken.)

En verder deel ik je mening niet. Een groen paard trekt de verrichtingen in Level 2 of 1 niet zomaar. Even los van reining denk aan horsemanship en trail bijvoorbeeld. Cirkels die krapper liggen bij die onderdelen. En niet ieder groen paard is onder de zes en mag op twee handen gereden. Sommige groene paarden kunnen wel tien zijn. En deze vraag is niet alleen voor mij relevant.

Je had het over de reining en daar zie ik dus geen probleem.

Even als voorbeeld Wiz is 4,5 jaar oud. Ingereden met 3,5 (hij was te iel en teveel in de groei). Daarna dik een half jaar eruit wegens stalrust en kliniek. Je denkt toch niet dat dat paard binnen 1 jaar op één hand gereden is of wel. Die zal dus ouder zijn als hij start. Maar goed.. valt gelukkig onder groen paard regel. Kan ik ook een keer trail starten Haha! in Level 2 ligt het allemaal krapper.

Ja dat denk ik wel,een paard kan zeker binnen een jaar op een hand gereden worden.Zelfs veel sneller.
Jij neemt Wiz als voorbeeld dan neem ik Bob als voorneeld.
Tot ruim 3.5 jaar op de wei.En als ik hem start straks loopt hij gewoon op een hand(doet hij nu al,maar ik heb geen haast.)
Twijfel of een ruiter die dat niet kan in L2 thuis hoort.
Maar dit gaat allemaal niet meer over hoe het level systeem werkt.dit gaat weer over of de regels wel kloppen.
En natuurlijk zijn er regels die aangepast moeten worden.
Maar we hebben ruim 1 jaar de tijd gehad om de dingen zoals jij ze nu voorspiegeld te veranderen.
Maar mijns inziens hebben die problemen niets te maken met de regels.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:39

Tja Rob wij zijn het gruwelijk oneens. Maar dat zal je niet verbazen. Ik weiger persoonlijk te worden, dus ik laat het hierbij.

Los daarvan: het betreffen regels ingediend door de regelcommissie en goedgekeurd door de leden (ALV) Er staat geen typfout, het staat bij alle levels op die manier en in mijn optiek in de geest van een groen paard. Dat jij daar anders over denkt is je goed recht. Je mag meningen geven zoveel je wilt, maar nu gaat het om of ik de regel goed interpreteer. En niet om jouw mening over die regel of over mijn rijkunsten of wanneer ik vind dat mijn paard op één hand over zou moeten. Wil je iets vinden van mijn rijkunsten en hoe snel een paard op één hand gereden moet worden.. begin dan lekker een nieuw topic. Want dan heb ik ook nog wel een mening. Over hoe je een paard al dan niet op één hand kunt laten lopen. Komen zeker al die omgeflikkerde wissels van in de reining.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 15:40

Laten wij over punten waarvan ik aangeef om Chris en zijn commissie dit te laten verduidelijken, niet over blijven hakketakken AUB.
Laten wij constructief blijven in het doel van dit topic.

Peter

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:02

nog weer een vraagje.
een jeugdruiter die voor het eerst gaat starten, moet beginnen in level 5 of als die er niet level 4.

maar mag dat ook ook als dat paard ook door een ruiter in level 1 wordt uitgebracht.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:10

Jos schreef:
nog weer een vraagje.
een jeugdruiter die voor het eerst gaat starten, moet beginnen in level 5 of als die er niet level 4.

maar mag dat ook ook als dat paard ook door een ruiter in level 1 wordt uitgebracht.

Volgens mij kan ik hierop geen nee antwoorden, maak mijn wel zorgen om het feit wat er van die ruiter terecht gaat komen als deze het L1 paard niet meer kan starten door omstandigheden.

Tot volgende week en een prettig weekeinde.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:26

deze vraag is n.a.v een ander topic over de jeugd.
en over het beschikbaarstellen van wedstrijdpaarden aan talentvolle jeugdruiters.
ik heb hier 2 , in mijn ogen talentvolle , 10 jarige jeugdruitertjes. die evnt. op 2 paarden van ons zouden kunnen gaan starten.
vandaar mijn vraag.

en wat er van die ruiter terecht moet komen als die dat L1 paard niet meer kan starten.... tja. gewoon weer net als nu 1 keer per week lessen op een lespaardje en hopen dat er een ander opstaat en ze een paard aanbied, of dat de ouders de staatsloterij winnen en zelf een paard kopen enz....

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:38

Ok, heb alles gelezen Haha!

Mijn paard is 11, nog nooit uitgebracht op wedstrijden en nog niet op een hand te starten. Ik mag dan dus gewoon in de L5 beginnen en op 2 handen starten? Maar wanneer zou ik dan op 1 hand moeten kunnen rijden?

Ik vind die walk & jog wel wat Ja

Offtopic: Top Jos, dat je die kids deze kans wilt gunnen Ja

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:41

JR als je in de L2 beland, dat zal nog wel even duren

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:50

spatter schreef:
JR als je in de L2 beland, dat zal nog wel even duren

Echt? Go jij! Go jij! Super! Beetje bijlessen en dan eens wat starten Ja Moeten nog aan de linkergalop werken, die doet het nog niet ..

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 08:51

Als ik alles goed begrijp zou ik zelf ingedeeld worden in L4. Ik heb tot nu toe nl. slechts 1x een WRAN-wedstrijd gestart met een 1e plaats bij de reining beginners (dat zijn toch 3 punten?). Naast die ene WRAN-wedstrijd start ik wel regelmatig bij de DAWRA en daar zijn we ook vooral bij de reining succesvol (meerdere 1e en 2e plaatsen). Aangezien ik met mijn arabier vooral reining start, zou ik dus graag L3 ingedeeld worden. Moet ik hiervoor nu dus een verzoek indienen? En zo ja, is deze DAWRA historie voldoende om dat verzoek te motiveren?

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:41

Dan ben ik ook benieuwd in welk level ik moet gaan starten.
Aangezien Jolene een blesure heeft kan ik dit jaar niet starten op het NK.
We rijden nu al 3 jaar Amateur en soms Open en niet geheel onverdienstelijk.
Vorig jaar Nederland Kampioen Horsemanship en All Round Champoin Amateur.
Maar het level systeem gaat in na het NK moet ik dan L3 gaan starten of L2?
Mijn gevoel zegt L2 klopt dit?

Alvast bedankt groetjes Alice

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:49

Alice,jou gevoel is prima

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:51

Kaunos,ik geloof dat de dawra is aangesloten bij de federatie,toch??
Dus dan is dat meer dan voldoende(dus het verzoek zal geen problemen opleveren.)

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:00

Ja klopt, DAWRA is aangesloten. Maar ik moet dus inderdaad een verzoek indienen?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:10

Kaunos schreef:
Ja klopt, DAWRA is aangesloten. Maar ik moet dus inderdaad een verzoek indienen?

Ja in principe wel.Al stelt dat verzoek weinig voor omdat je bij de een aangesloten vereniging.
Gewoon een mailtje naar Marijke met het verzoek indeling in L3 ivm plaatsingen bij de Dawra.
Naar en nummer door geven en als het goed is kan ze dan alles nakijken.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 15:08

Ik ben vandaag op m´n eerste wedstrijd twee keer derde geworden. Als ik het goed begrijp heb ik daarmee 4 punten verdiend. (11 en 13 deelnemers). Dit betekent dus dat ik na het NK automatisch in de L3 kom? Krijg ik hier dan nog bericht van?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:32

Je krijgt toch punten naar het aantal ruiters dat je achter je laat ?? Dus zou je in de nieuwe situatie 10+ 8 = 18 punten hebben verdiend.
Aangezien iedereen op 0 begint in de nieuwe levelindeling, start je dus gewoon in de L4 of als je wilt L3 na het NK.

Toch Rob ?? (ik probeer het ook te snappen Haha! )

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 16:42

Mogen mijn ezels ook meedoen? Level 5 is voor hun (met alle training die ze krijgen) ook zeker haalbaar Ja

Margrietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 17:20

Als ik het goed begrijp geldt dat elke paard ruiter combinatie dus zijn eigen punten verdient, ook al wordt dat paard door meerdere ruiters gestart.
Maar dan kun je dus ook met 1 paard waar 2 ruiters op starten in dezelfde klasse starten, zolang je maar allebei een ander onderdeel start? (bijv.: ruiter 1 pleasure en ruiter 2 horsemanship)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:03

gaucho schreef:
Ik ben vandaag op m´n eerste wedstrijd twee keer derde geworden. Als ik het goed begrijp heb ik daarmee 4 punten verdiend. (11 en 13 deelnemers). Dit betekent dus dat ik na het NK automatisch in de L3 kom? Krijg ik hier dan nog bericht van?

Ja dat klopt.Zover ik weet is de afspraak nog steeds dat alle biginners met 4 of meer punten een bericht ontvangen dat ze L3 mogen gaan starten.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:30

DubbelDun schreef:
Je krijgt toch punten naar het aantal ruiters dat je achter je laat ?? Dus zou je in de nieuwe situatie 10+ 8 = 18 punten hebben verdiend.
Aangezien iedereen op 0 begint in de nieuwe levelindeling, start je dus gewoon in de L4 of als je wilt L3 na het NK.

Toch Rob ?? (ik probeer het ook te snappen Haha! )

Nouja ik probeer het ook te snappen.Het is anders dan ik me kan herinneren,dus ik zal het mij wel fout herinneren.
Het is in elk geval volgens de regels niet zo dat je een punt krijgt voor elke ruiter die je achter je laat.
Je krijgt punten volgens onderstaand schema.Dus alleen punten naar aanleiding van de geplaatste ruiters waarvan het aantal weer wordt bekeken aan de hand van de gestarte ruiters

Aantal deelnemers
2 t/m 3 Alle
4 t/m 10 5
11 t/m 15 6
16 t/m 20 7
21 t/m 25 8
26 t/m 30 9
31 t/m 35 10
36 t/m 40 11
41 t/m 45 12
46 en meer 13

Zelf ga ik er van uit dat in de L3 het deelnemers veld tussen de 11 en 15 starts zal liggen.Misschien zelfs lager.

dwz dat een hele goeie allrounder (3 onderdelen) in theorie al na 2 wedstrijden zou mogen promoveren.
Een hele goeie ruiter die maar 1 onderdeel start doet er dan ongeveer 5 wedstrijden over.
Een middelmoot ruiter doet er ongeveer 9 wedstrijden over (met middenmoot bedoel ik dan 3e of 4e plek elke wedstrijd.

Dan heb ik het alleen over de C shows.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:24

Zoals Rob de punten nu weergeeft die een ruiter meekrijgt, zo zal het gaan, dus niet zoals eerder vermeld is dat je een punt krijgt voor elke ruiter die je achter je laat.