Rob_H schreef:@Anya FF terug komend op jouw probleem.
Ik ben van mening,en daar zal ik me dan ook sterk voor maken binnen de commisie,dat een groen paard niet meer dan 10 punten mag hebben behaald in welk level dan ook en zonder aanziens van de ruiter.
Dit voorkomt dat paarden te vaak worden gestart in verschillende levels en door verschillende ruiters.
Verder vraag ik me af waar het probleem ligt bij jou????? Start gewoon L2 met Barbie.Zie geen enkele rede om een level lager te starten aangezien je reining gaat doen.Een reining proef in de L3 is gelijk aan die in de L2.
Dus wat is het probleem??????
Op twee handen starten bijvoorbeeld. Barbie voldoet gewoon aan de omschrijving van een groen paard. Nog nooit gestart en qua leeftijd sr. En toe aan een proef op een snaffle. Niet aan een proef op een bit. Voor mij geldt: starten op twee handen kan ze, op één nog niet. Oh ja.. en voor de speciale gelegenheid zou ik ook wel graag een cap opzetten (ben nog beurs van de laatste val
). Dat hoeft niet met Lan, maar met Barbie dan toch graag wel. En tuurlijk: kan voor de DQ gaan en met cap en op twee handen starten. Maar aangezien de regels het toelaten, start ik dan toch echt liever in Level 3.
En verder deel ik je mening niet. Een groen paard trekt de verrichtingen in Level 2 of 1 niet zomaar. Even los van reining denk aan horsemanship en trail bijvoorbeeld. Cirkels die krapper liggen bij die onderdelen. En niet ieder groen paard is onder de zes en mag op twee handen gereden. Sommige groene paarden kunnen wel tien zijn. En deze vraag is niet alleen voor mij relevant.
Even als voorbeeld Wiz is 4,5 jaar oud. Ingereden met 3,5 (hij was te iel en teveel in de groei). Daarna dik een half jaar eruit wegens stalrust en kliniek. Je denkt toch niet dat dat paard binnen 1 jaar op één hand gereden is of wel. Die zal dus ouder zijn als hij start. Maar goed.. valt gelukkig onder groen paard regel. Kan ik ook een keer trail starten
in Level 2 ligt het allemaal krapper.