Rob_H schreef:Dus je moet eerst een karakter profiel van jezelf laten maken voor dat je naar een stal gaat om een paard te kopen????
Ik heb daar zelf wel over nagedacht en ook mee laten denken. Ik wilde beslist geen dominant paard omdat ik een softie ben en er moeite mee zou hebben om streng te zijn. Ik heb nu het type "watje" gekocht. Juist omdat mijn paard geen jaarling was, had ik het idee dat ik dat karakter op die iets oudere leeftijd beter kon beoordelen.
Een ervaren staleigenaar kan trouwens vaak een paardenkarakter heel snel beoordelen. Of ze je het juiste advies willen geven, is natuurlijk wat anders. Met eerlijk zijn kun je ook klanten wegjagen.....niet iedereen kan daartegen.
Ik denk trouwens dat een prive-persoon zoals de TS ook liever een paard koppelt aan een eigenaar die "past". Die hechten meer aan hun veulens en dan is een juiste en blijvende combinatie wel zo leuk.

. het moest zo zijn denk ik. geduld is een schone zaak, zeggen ze)
rijd ik helemaal niet maar sta ik stil. Ik denk dan ze hebben me voor veel geld een waardeloos paard verkocht ga de volgende keer wel naar een andere stal en voor mij part particulier.
, Maar zo is er ook net een (nederlands gefokt) hengstje geweest die er op het oog echt uitsprong. Wat een kanjer, wat een atleet!! Maar blijkt nu bijna niet te rijden.... Dat komt misschien nog wel goed, maar het is heel veel werk en heel veel geduld en dan hoop je dat het nog wat gaat worden. Maar die had je als droom kunnen kopen en nu zal je dat niet zo snel meer doen

Pas maar op ik ben er gek genoeg voor