quarter met problemen na zadelmak maken

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:39

LindyH schreef:
PS: Ik krijg hier altijd flink op mijn kop als ik zeg dat paints gewoon quarters met vlekken zijn dus ik wil die mensen nu ook graag horen Knipoog.*


*Bedoeld als humor dus niet serieus op reageren aub!


Ik vraag het één keer vriendelijk....

dropje2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 16-05-06
Woonplaats: Op het puntje van Nederland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 16:04

Romkabouter schreef:
Een superpaard Tong uitsteken


Yehhhhhh! Afgod Ja Afgod

Ach, en dat mn vlekjesloze vlekjespaard ook regelmatig voor een Friese Hengst aangezien wordt,dat neem ik dan maar voor lief Knipoog

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 12:42

Grappig dat dit onderwerp nu over de kleur gaat terwijl dat niks uitmaakt voor het paard zelf, hoewel mijn zwarte paint wel verliefd word als ie een bonte ziet Clown zou hij het verschil zien tussen en tinker of een quarter ?
kortom waar maken we ons druk om en wees toch lief voor elkaar ! ook op bokt Pling

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:40

Verschillende mensen reageren met de opmerking dat afwisselen van dressuurzadel en westernzadel niks uit maakt. Ik vraag me dat eigenlijk af ... nl. van western naar dressuur is veel lichter, dus minder problemen lijkt mij (al ligt het drukpunt daar natuurlijk wel anders), andersom is opeens een veel groter deel van de rug belast, het zadel en pad liggen veel verder achter op de rug, dus dat voelt heel anders....

Ons 13-jarige westernmerrie (paint) kreeg een dressuurzadel op: no problem en geen enkele (andere) reactie. Andersom heb ik geen ervaring mee. Maar kan me dus heel goed voorstellen dat een paard dat jarenlang een dressuurzadel gewend is, een veel zwaarder en groter westernzadel beangstigend vindt op zijn rug.

crazycactus

Berichten: 10930
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 20:46

@simodi ik heb pas terug een 15 jarige kwpn merrie voor het eerst met westernzadel bereden en die merrie heeft ook altijd met een engels zadel gelopen.. ze gaf er echt helemaal niets om.

Anoniem

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:20

simodi schreef:
Verschillende mensen reageren met de opmerking dat afwisselen van dressuurzadel en westernzadel niks uit maakt. Ik vraag me dat eigenlijk af ...


Daarom reageren er ook een paar mensen die er wél ervaring mee hebben Knipoog
Dat die niet geloofd worden, tja, dat is een beetje Bokteigen geworden in de loop der jaren.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:34


LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:51

Hey simodi!

Jij bent er getuige van geweest hoe braaf mijn paard was en hoe hij veranderde in een monster. Misschien kan jij er nog iets zinnigs over zeggen waar de TS iets aan heeft. De manier waarop hij rende en bokte misschien?. Op die momenten was ik nl meer bezig met blijven zitten.

Anoniem

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:54

En was dat met een goed passend westernzadel?


Ik heb ook wel eens een paard over de zeik zien gaan omdat er een westernzadel op z'n rug zat. Z'n niet zo intelligente baasje gooide er namelijk het eerste het beste leenzadel op (westernzadels passen namelijk toch altijd) en singelde ook de achtersingel even stevig aan.
Tja, toen was de carriereswitch van dressuurpaard naar rodeoknol heeeeel snel gemaakt kan ik je zeggen *LOL*

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:21

Dat was dus precies mijn vraag.
Er zijn namelijk redelijk veel mensen (laten we het onwetend noemen i.p.v. dom), die de meeste gruwelijke zadels op de rug van hun paard gooien. Bijvoorbeeld omdat western zo leuk is voor buitenritjes. Of omdat ze even een zadel lenen van iemand. Dat kan een goed zadel zijn, maar als ik het zadel van de gemiddelde quarterhorse op mijn paard probeer te leggen, dan past het zeker weten niet.

En dan gaat mijn paard waarschijnlijk ook wel raar doen.
Net zoals ze niet gecharmeerd zal zijn van een zadel van pakweg zadelmarkt, Libella of meer van dat soort winkels. Je weet wel.. het soort zadels van nieuw maximaal 300 euro of minder; van die niet passende rotzooi.

Kortom: zoek het probleem bij de pasvorm. Het paard zelf (rug). Maar al het andere: onzin!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 22:48

Als die vraag voor mij bedoeld was: Zie mijn eerdere posts.

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-07 14:35

ik zal nog een keer reageren op de pasvorm van het zadel , het is GEEN goedkoop zadelmarktzadeltje of zo , of denken jullie soms dat je met een beginneling te maken hebt ? Slapen lees eerst effe goed wat er eerder besproken is en ga dan a.u.b. niet verder zeuren over de pasvorm of kwaliteit van het zadel.
Het gaat trouwens al beter met hem het zit 'm waarschijnlijk in de eerste africhting en zijn bloedlijnen die niet de gemakkelijkste zijn maar daarom hebben we ook Wendy van Osch ingehuurd ! Pling

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 14:48

Oh tuurlijk. Het was een duur niet passend zadel.
En de bloedlijn en de eerste africhting.
Nu is het helemaal duidelijk,dan kan dit topic vast gesloten worden.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:30

paintedblack schreef:
Het gaat trouwens al beter met hem !


Mooi!
Was je nou nog aan het wortels voeren?

Himyar

Berichten: 4539
Geregistreerd: 14-08-01

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:27


Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 10:32

Anya schreef:
Oh tuurlijk. Het was een duur niet passend zadel.
En de bloedlijn en de eerste africhting.
Nu is het helemaal duidelijk,dan kan dit topic vast gesloten worden.

Anya wat bedoel je hier nu mee ? is het bedoeld als cynisme ?dat werk nl meestal niet op bokt en komt raar over
zeg gewoon wat je bedoeld en als je je eraan ergert ga dan op een andere topic kijken of je daar commentaar kunt leveren.
ik heb deze vraag gesteld omdat ik graag wilde weten wat anderen vinden of wat hun ervaringen zijn,en niet om afgezeikt te worden door wannabee's
Gaaaap

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 10:36

LindyH
ik voer m weer wortelen , hij vind ze nl heerlijk hahaha en je weet maar nooit he ?:D
hij doet nu nog beter zijn best Pling

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:04

paintedblack wat bedoel je met wannabee's?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 12:53

paintedblack schreef:
LindyH
ik voer m weer wortelen , hij vind ze nl heerlijk hahaha en je weet maar nooit he ?:D
hij doet nu nog beter zijn best Pling


Jammer dat mijn optie niet echt serieus genomen wordt. Ik snap wel dat het raar klinkt omdat niemand er ooit van gehoord heeft, maar dat betekent toch niet dat het niet waar kan zijn?

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:46

Jammer dat mijn optie niet echt serieus genomen wordt. Ik snap wel dat het raar klinkt omdat niemand er ooit van gehoord heeft, maar dat betekent toch niet dat het niet waar kan zijn?[/quote]

ik neem je wel serieus en dat ik er een grapje bij maak is niet omdat ik je niet serieus neem,sorry als dat de boodschap was.
Ik geloof zeker dat het te weinig of teveel van bepaalde stoffen invloed heeft op gedrag en prestatie dus het is nog niet zo gek dat het aan de B caroteen zou kunnen liggen want thuis kreeg ie iedere dag wortelen en heb dat daarom ook meteen aangenomen van je.
Alsnog bedankt voor je goede raad

Carantona

Berichten: 1264
Geregistreerd: 24-04-07
Woonplaats: Zeeland

Re: quarter met problemen na zadelmak maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:55

MSQuincyTE schreef:
paintedblack wat bedoel je met wannabee's?


Een wannabee is in mijn ogen Rolleyes iemand die over vanalles en nog wat een mening heeft en hem opdringt aan anderen.
een'' ik wil graag ook belangrijk zijn'' !
Dat is niet erg maar ik zit niet erop te wachten dat er een cynische dame commentaar gaat leveren op de manier van'' jullie weten er niks van en ikke wel'' !en dan in twijfel trekken dat ik zelf ook een aardige kijk op mijn paarden (4stuks)heb
Ik ben al mijn hele leven bezig met paarden en weet ook niet alles ,daarom vroeg ik naar de ervaringen van anderen zodat ik en jullie allemaal er iets van op steken Sigaar