Blaze schreef:Duidelijker als Rom kan ik het niet verwoorden,wel cynischer![]()
Maar dat laat ik gewoon ff achterwege,daar is dit topic te belangrijk voor.
aaaah toe
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blaze schreef:Duidelijker als Rom kan ik het niet verwoorden,wel cynischer![]()
Maar dat laat ik gewoon ff achterwege,daar is dit topic te belangrijk voor.
(en dat voor iemand 'in funktie' )
Romkabouter schreef:Wat is het probleem, je kan toch sowieso naar L3? B = Beginner
Dat is niet een kans dat het het verzoek gehonoreerd wordt, dat is je eigen keuze
)
DubbelDun schreef:Ik vond hem in zijn eerste antwoord als behoorlijk cynisch hoor(en dat voor iemand 'in funktie' )
Blaze schreef:Maar je moet toch ff de notulen goed door lezen

Blaze schreef:Adrienne schreef:
Een ruiter moet eerst de basis beheersen voordat het wenselijk is om door te stromen.
2e bevestiging dat je er niet van hebt gesnapt
Er wordt hier totaal voorbij gegaan aan het feit dat er nou eenmaal paarden zijn die helemaal niet zo geschikt zijn voor die disciplines of ruiters die aan pleasure en horsemanship totaal niks aan vinden en helemaal geen wedstrijden in die disciplines willen rijden.
je MOET ook niet bij de wran starten.Dat is een vrije keuze om te starten bij een ruiter vereniging die een eigen klassificatie in het leven roept voor dat het voor hen wordt gedaan.
Meer dan genoeg verenigingen die geen eisen stellen.
3e bevestiging dat je er niets van hebt gesnapt
Ik ken bv een arabier die (nog) veel te heet wordt om netjes Pleasure of horsemanship te lopen. Maar in de reining doet hij het wel erg goed. Als deze combi moet gaan zitten wachten tot ze voldoende punten in de pleasure of horsemanship bij elkaar hebben gereden om bij de WRAN reining te kunnen starten zien we ze daar voorlopig nog niet verschijnen.
Dus de mission statement van de NRHA gaat niet op voor hete arabieren????
Omgekeerd als ze ingedeeld worden op reining level dan kunnen ze niet onderaan beginnen in de pleasure!
Dat gaat niet gebeuren dus ook geen probleem
4e bevestiging dat je er niets van hebt gesnapt
en aangezien er in het commentaar erg rechtlijnig gedacht wordt moest ik er toch nog even op reageren: Voordat je iemand ervan beschuldigd om als een gek door de bak te racen, zou ik zeggen, ga eerst eens met eigen ogen kijken hoe het eruit ziet. Bij mijn laatste WRAN-wedstrijd was ik eerste in de reining met het compliment dat de proef er zo netjes en beheerst uitzag en met een mooie losse teugel gereden was. In mijn ogen hoort reining zo te zijn en ik hoor graag van je als je meent dat reining idd alleen maar door de bak racen is.Kaunos schreef:[...... Ik zou mezelf dus inschalen op L3 alleen vanwege de reining, maar zou voor de pleasure en horsemanship op L5/L4 ingeschaald willen worden, ook met het oog op de andere ruiters.
Sonja schreef:Kaunos schreef:[...... Ik zou mezelf dus inschalen op L3 alleen vanwege de reining, maar zou voor de pleasure en horsemanship op L5/L4 ingeschaald willen worden, ook met het oog op de andere ruiters.
Kan je ook anders zien.
Als jij goed genoeg bent om reining te rijden, dan pas je wat de rest betreft ook in de L3 denk ik. Misschien (nog) niet lintjes-waardig, maar om gewoon deel te nemen wel. Jouw paard kan beter ervaring opdoen in een klasse waar men de andere paarden goed onder controle heeft, dan in een veldje waarbij men de galop nog onvoldoende beheerst. Toch?
Overigens, voor straks de "echte" indeling: jij bent al gestart geweest met je paard, dus mag zelf je klassering noemen.
Maar (verder algemene opmerking, niet gericht op Kaunos) voor iedere nieuw startende combi geldt dat hoger dan L5 begonnen mag worden, mits het niveau aangetoond kan worden. Daar komt echt nog wel een "finetuning" op denk ik zo.