PeterV schreef:Dat de andere organisaties dan de Wran, de cap toestaan, kan ik begrijpen, dit vanuit het punt gezien dat deze niet echt hun ruiters kunnen kwalificeren, en dat is wat wij als Wran straks wel kunnen, en ook gaan doen, nu de nieuwe regels goed gekeurd zijn.
Peter nou wil ik niet l*lig iemand voor zn schenen schoppen maar deze uitspraak slaat naar mijn mening helemaal nergens op. Waar heeft "onze" WRAN zijn regels van afgekeken. Lees als guidline gebruikt voor het nieuwe systeem???????
Jup idd de EWU in Duitsland. En nu wil je ons vertellen dat deze niet in staat zijn hun ruiters kunnen kwalificeren????????????????????????????????????????????????????????? Ahum ik denk dat je effe terug moet naar de tekentafel dan. Hun regelsysteem is DE basis van de onze, zij maken al een paar jaar gebruik van dit systeem en hebben ook hun ruiters in klasses geregistreeerd.
En dan dus even terug naar hetgene ik al geschreven heb.......
rina schreef:Overigens net nagekeken (als we al de andere clubs erbij gaan trekken ) bij de EWU, de Duitse tegenhanger van de WRAN, is OOK in LK1 en LK2 een helm toegestaan!!!
Maw de EWU staat het wel toe (het MOGEN dragen van een helm), en onze WRAN staat het niet toe. *Snapt het effe niet meer modus hoor* Ik trek al express niet de AQHA/APHA en de APHC erbij. das zijn rassenvereningen dat staat voor mij geheel los van de WRAN of EWU. Maar dat de EWU geen zusterorganisatie (let wel ik zeg al express geen moederorganisatie want dat is ze niet) is hmmmm die uitspraak zullen ze blij mee zijn daar in Duitsland.
PeterV schreef:dit heeft alles te maken met een stukje cultuur behoud dat onze sport siert, en kenmerkend herkenbaar maakt.
margee schreef:Als de hoed het kenmerk van het westernrijden is, is het dan niet meer een verkleedpartij? Het is toch de stijl van rijden en het zadel wat het westernrijden bepaald?
Margee ik ben het hierin helemaal met je eens. Wat een flauwekul zeg. de hoed die onze sport herkenbaar maakt. Im sorry maar voor mij is western toch wel even iets anders dan een hoed op je kop. Maar ja zo zie je maar weer hoe dat fijne beeld van de cowboy blijft bestaan voor de outsider.......de hoed das het kenmerk.
Maar gezien hoe de WRAN blijkbaar hierover denkt................... Ga ik mijn lidmaatschap WRAN maar opzeggen en me maar eens aanmelden bij de EWU. En in Duitsland wedstrijden rijden. Blijkbaar veel veiliger voor je dan in Nederland te rijden.