Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

dofuzz schreef:toch zie ik dit nivo bitloos nog niet gehaald worden
Zou ik het juist aanmoedigen
Cer schreef:Wat is nou toch dat ge-emmer over niveau?
het maakt toch juist niet uit als de tegenstander bitloos gaat rijden en zo dus minder hoog 'niveau' zou halen?
sonita schreef:Een Hackamore en Snaffle bit zijn voorbereiding naar een bridle.

Blaze schreef:Daar zijn nu de beginners klasses voor uitgevonden
jeddah schreef:Lekker hier in Nederland op WRAN wedstrijden.
fabske schreef:
Blaze onderbouw je reden eens waarom het absoluut voor iedereen onzin zou zijn en waarom het zo ontzettend erg zou zijn als er mensen bitloos meerijden in bepaalde klasses.
Onderbouwen,hmmm hoe onderbouw je iets wat gevoelsmatig gewoon niet lekker is??
Soms hoef je iets niet te onderbouwen ,it just don't feels good
Ik bedoel iemand die amateur of open start verwacht je toch van dat ze wel een beetje fatsoenlijk kunnen rijden?? of kunnen al die bitrijders in de amateur dat niet zo goed omdat ze zo anti bitloos rijden zijn????
Deze categorie is net de groep die het wel zou kunnen en het nut er niet van inziet(vooral omdat ze weten dat ze het kunnen)
Mijn eigen voorbeeld:
Wij starten net zo makkelijk met als zonder bit of zonder hoofdstel of zonder zadel.
Met kerstbomen of in een grote groep het maakt allemaal niets uit.
We doen dan lekker thuis dat *kunstje* gewoon voor de lol.
Gewoon allemaal het hoofdstel uit en lekker klooien.
Dat is leuk en gezellig.
Op een show doen we het anders,waarom!!!! omdat het zo hoort en het goed is zo.
Er zijn best wel wat mensen die wel bitloos zouden willen rijden op wedstrijden maar die het niet mogen.
Wie dan?? waar dan?? hoeveel dan??
Hoeveel denk je er te vinden die alleen zonder bit kunnen/willen (en daardoor nu geen shows rijden) rijden en belangrijker nog waarom willen ze dat??
Omdat hun paard niet tegen een bit kan,vraag je dan eens af waar dat door komt.
Omdat men principieel tegen een bit is??? prima start dan geen shows en rij lekker buiten.
Hoe je het ook went of keert het zijn de uitzonderingen die hier schreeuwen om bitloos te mogen starten op een ouder paard,en tussen die uitzonderingen zijn de mensen met een legitieme rede ook weer de uitzonderingen.
Voor de rest ach voor de rest weet je wel wat ik denk dat het zijn![]()
fabske schreef:
Er wordt gezegd jah maar zo is de training vroeger ontstaan bosal snaffle shanks tja maar waarom moet iedereen zich daar aan houden als iedereen van een flat afspringt gaat iedereen dan mee?
sonita schreef:mooi dan hang ik morgen eens een shank in de twee jarigen

Blaze schreef:omdat het zo hoort en het goed is zo.
dofuzz schreef:ze zijn daar wel slimmer
PeterV schreef:de zogenaamde naakte klasse.