Want als ik jou goed begrijp is western en dressuur net zo verschillend als zwart en wit. Dus een aantal verschillen moeten wel aan te geven zijn.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) aangeven waarom jij het zo anders ziet, kun je van niemand verwachten dat ze ineens roepen "Oh ja, Adrienne, je hebt helemaal gelijk!"
Dat weet toch iedereen? Roos1 schreef:Ik ben wel het wel met Adrienne eens: als paardrijden niet lukt moet je goed les nemen![]()
Dat weet toch iedereen?
. Het grootste verschil is het harnachement wat wordt gebruikt. 
) maar dat je er nooit uitkomt als je niet eerst helder hebt wat iedereen verstaat onder "westernrijden" en "dressuurrijden".

En wie weet, denkt men dat dat rechtrichten overeen komt met de dressuur manier, maar als ik de dressuurruiters bij ons zie rechtrichten, kan ik die conclusie niet trekken... Maar dat is weer een ander topic
Sonja schreef:Ik denk dat je hier eeuwig over door kunt zaniken (en Bokt kennende gebeurt dat ook) maar dat je er nooit uitkomt als je niet eerst helder hebt wat iedereen verstaat onder "westernrijden" en "dressuurrijden".
Voor mij is dressuurrijden niet meer of minder dan het voldoen aan het Heilige Rijtje

), misschien dat dan bij een hoop westernruiters het kwartje gaat vallen (of niet natuurlijk). Als dat niet het geval is dan moeten ze idd op zoek naar een andere instructeur zoals Jolande/Adrienne zeggen. Adrienne schreef:Nee Rom dat wordt er hier van gemaakt. Ik heb alleen gezegt dat als iemand naar de dressuur moet terug grijpen dat je dan niet goed les krijgt. Ik ben niet begonnen over de daadwerkelijke verschillen dat wordt door de dames en heren hier zo gelezen.

Citaat:Lezen is erg moeilijk hier. Het wordt blijkbaar weer direct als een aanval gezien of zo iets.
Citaat:Het kan dan misschien niets toevoegen volgens sommigen hier, maar het wordt wel als normaal gevonden dat dit het eerste is wat iedere ander leek hier, en vooral vaak door jou Rom, voor de voeten geslingerd krijgt.
Geloof je dat niet?? Nou dan ga je eigen reacties maar eens na lezen op mensen die van de dressuur over gaan naar de western en het "lef" hebben te zeggen dat hun paard beter en fijner gaat lopen! Wat is dan jou bijna instinktieve reactie ???? NOU?????

Citaat:Waar wat mij betreft de meeste ruiters de mist in gaan bij Geraderichtung, het rechtrichten. En waarom? Inderdaad, omdat ze geen dressuurmatige kennis en ervaring hebben!
Brendageene schreef:Citaat:Waar wat mij betreft de meeste ruiters de mist in gaan bij Geraderichtung, het rechtrichten. En waarom? Inderdaad, omdat ze geen dressuurmatige kennis en ervaring hebben!
En hoe komt het dat ik in de ruim 10 jaar engelse les ik het rechtrichten nooit gehoord heb en nadat ik de switch maakte naar western en zelf mijn paard inreed en vervolgens les kreeg van een WESTERN instrusctrice mij gezegd werd dat mijn paard scheef was en ik nu les krijg in het rechtrichten van die westerninstructrice. de reden dat mijn paard scheef is is omdat ik er geen aandacht aan schonk in de basis (en ja ik had toen gelijk les moeten nemen maar ik ben geen heilig boontje)
de reden dat ik er geen aandacht aan schonk was omdat ik dat tijdens mijn engelse lessen ook niet kreeg. mijn paard is dan ook niet western of engels ingereden maar op mijn eigen manier en ik rij nu western en ik begin nu pas te begrijpen wat aan het been, takt, schwung, rechtrijden etc is. dat wist ik in theorie wel maar dat kan ik nu ook voelen.
Het ligt er dus weer helemaal aan van wie je les hebt, hoe je hebt leren rijden vroeger en hoe je dat nu toepast en of je huidige instructie zich daar wel of niet in kan vinden. zolang mensen verschillend zijn en paarden verschillend zijn blijf je dat houden (gelukkig maar anders wordt het zo saai)
ikke schreef:Je eigen paard of van iemand anders ??Het resultaat heb ik op stal staan............