Toen ik dit bericht te horen kreeg wist ik niet wat ik dacht. Helemaal leeg van binnen. Ik kon het niet beseffen. Ik wóu het niet beseffen. Dit kon niet waar zijn. Waarom onze, dé Marinus? Waarom? Waarom de liefste, hulpzaamste man die ik me kon bedenken, als waarschijnlijk vele anderen?
Ik had de hoop dat het 'Iski' niet zou zijn, maar wie niet? Ik had gehoopt op een berichtje van Iski, maar wie niet?
Toen ik vanmiddag het officiele bericht hoorde, dacht ik nergens aan, behalve aan het onvergetelijke feest wat Iski had georganiseerd voor Marja, waar ik na afloop van het feest in z'n caravan heb mogen slapen..Ik dacht aan de lekkerste Knoflooksaus die hij gemaakt had, zo lekker ik het nog nooit had mogen proeven. Ik dacht aan wedstrijden. Een super doormen, want dát was het! Tranen schoten over m'n wangen.
Helaas is het toch de waarheid, onze Iski is niet meer.
Een hoop onrust en verdriet van binnen.
Ook ik wil de familie en nabestaanden veel sterkte wensen met dit vreselijke verlies.
wat erg zeg, is altijd heel erg as iemand sterft, maar als iemand zijn leven ontnomen ..... dat is niet normaal meer. heel veel sterkte aan de nabestaanden, hoop dat snel duidelijk word wat er gebeurd is. Rust zacht
Iski is niet meer........ ik kan het gewoon nog niet bevatten
Ik kende Marinus pas een jaar - bedenk ik me nu - maar hij heeft in die korte tijd een onuitwisbare indruk op mij gemaakt. Zijn intelligentie, (soms scherpe) humor, vaardigheid met woorden, maar bovenal zijn oneindig grote hart voor mens en dier maakte hem tot één van de meest bijzondere personen die ik heb gekend.
Ik weet niet meer wie deze foto heeft gemaakt maar hopelijk heeft hij/zij geen bezwaar dat ik 'm plaats, omdat dit de Marinus is die altijd in mijn herinnering zal voortleven:
Vaarwel Marinus, Little Big Man - I miss you already
Corneel
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 13-10-06 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Geen pbtjes meer, geen emailtjes meer, geen diepzinnige discussies.....alleen maar leegte. Marinus ik ben blij dat ik je heb mogen kennen, je was een bijzonder mens! Ik hoop dat je je plekje aan het haardvuur daarboven hebt gevonden, op ons neerkijkt en weet hoeveel je voor ons betekend hebt! Je wordt gemist!
Rust zacht lieve vriend!
Familie, vrienden en nabestaanden heel erg veel sterkte met dit enorme verlies.
Ja we zullen Marinus missen, z'n grote inzet voor de westernsport, altijd een gezellig praatje, z'n soms hilarische optredens bij Sil en z'n gevatte stukjes hier op bokt.
Voordat jouw lichaam werd gevormd, was jij er al, nadat je lichaam ophoudt te bestaan ben jij er nog steeds.
een klein beetje troost, voor alle familieleden, vrienden, en iedereen die je graag mocht, of om je humor of om je wijsheid,, we vergeten je nooit rust zacht Marinus....
Ik breek even bij jullie in. Ik woon sinds kort uit Haulerwijk en, naar nu blijkt, wonen wij vlak achter jullie Iski. Ik ontdekte zondag dat er een "paardenman" vlak achter ons park woonde, toen we daar aan het wandelen waren. Ik denk dat ik hem wel een paar keer heb zien rijden, samen met nog iemand maar ik was altijd net te laat om een praatje te maken. Je hoort paardehoeven op de straat maar voordat je dan buiten bent zijn ze al weer te ver weg Dit hele voorval heeft een grote impact in ons dorp. Iedereen is er erg van onder de indruk. Ik heb hem dus niet gekend maar uit de verhalen heb ik begrepen dat het een aardige man was die zich niet zoveel met de buurt bemoeide en gewoon lekker zijn gang ging.
Ik wil een ieder die hem gekend heeft veel sterkte toewensen en ik hoop dat de dader snel gevonden word.