Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

). Als bijrijdpaardzoekende moet je maar net het geluk hebben iemand te treffen met een paard waar je iets mee kunt én waarmee je zelf ook door mee door een deur kunt.
, maar intussen het beestje laten kreperen in een kaalgevreten weiland (waar het dagelijks door de andere paarden in elkaar geslagen werd, niet werd bijgevoerd en de ijzers bijna ín de hoeven waren gegroeid) of in een box met uitzicht op een blinde muur 24/7 laten staan en gefrustreerd laten zijn. En er nauwelijks naar omkijken
Voor dat soort mensen wil ik geen paard rijden. Die kunnen hem IMO beter verkopen en een andere hobby gaan zoeken.
Heb gereageerd op een advertentie op MP, gebeld, volgende dag heengeweest en klaar was Klara
Terwijl ik eigenlijk al op het punt stond om zélf een andere hobby te gaan zoeken, omdat ik intussen óók eisen voor mezelf had (qua paard, maar zéker qua type eigenaar!!) en ik dit na drie jaar nog steeds niet gevonden had....
Gewoon bekend maken dat je iemand zoekt, dan dan komt het vanzelf. 

Elles schreef:Nu ga ik vast een héle domme vraag stellen: Waarom zoek je zo hard naar een bijrijder, terwijl je eerder in dit topic zegt dat ze haar beweging tóch wel krijgt?
Het hele bijrijdersprobleem zit 'm volgens mij aan beide kanten. Als eigenaar moet je maar net iemand tegen het lijf lopen die met jouw paard overweg kan, én die met jou overweg kan (ook heel belangrijk). Als bijrijdpaardzoekende moet je maar net het geluk hebben iemand te treffen met een paard waar je iets mee kunt én waarmee je zelf ook door mee door een deur kunt.
Zelf heb ik nu een aantal bijrijdpaarden gehad. Dat ik ermee gestopt ben, lag maar 1 keer aan het paard (het klikte niet qua karakter, hoewel ik er alles mee kon) en de andere keren aan de eigenaren. Mensen die enórm dik lopen te doen dat ze zo gek zijn met hun paard en roepen dat ie nooooooit meer weggaat, maar intussen het beestje laten kreperen in een kaalgevreten weiland (waar het dagelijks door de andere paarden in elkaar geslagen werd, niet werd bijgevoerd en de ijzers bijna ín de hoeven waren gegroeid) of in een box met uitzicht op een blinde muur 24/7 laten staan en gefrustreerd laten zijn. En er nauwelijks naar omkijken
Voor dat soort mensen wil ik geen paard rijden. Die kunnen hem IMO beter verkopen en een andere hobby gaan zoeken.
edit: en nu ben ik goed onder de pannenHeb gereageerd op een advertentie op MP, gebeld, volgende dag heengeweest en klaar was Klara
Terwijl ik eigenlijk al op het punt stond om zélf een andere hobby te gaan zoeken, omdat ik intussen óók eisen voor mezelf had (qua paard, maar zéker qua type eigenaar!!) en ik dit na drie jaar nog steeds niet gevonden had....
Dus Cissy, je loopt vanzelf een keer tegen iemand aan hoorGewoon bekend maken dat je iemand zoekt, dan dan komt het vanzelf.
en het was erg gezellig!
cissy schreef:leuk om te lezen dat jij wel iemand gevonden hebt, maar ondertussen zit ik nog steeds zonder whehehe!![]()
Wel reacties gehad overigens, maar te ver weg, onbereikbaar met OV en te jong....
we zoeken gewoon verder...

eponine schreef:Hoi
Ik rij alweer een tijdje western, nu weer een jaar geleden, maar ben al heel lang op zoek naar een bijrijdpaardje.
Echter, is het voor mij niet op te brengen om een grote financiele bijdrage te leveren.
Toch zijn er hier in de buurt - omg breda- maar weinig mensen die een bijrijder zoeken.
Maar ik blijf hoop houden op een braaf paardje....
mereldevogel schreef:Ik denk ook wel, dat het moeilijk is een goede bijrijder te vinden.
En als je iets wilt vinden dat 'in de minderheid is', zoals iemand die een beetje aardig western rijd, wordt het een nog lastigere zaak.
Ik krijg geen enkele reactie uit de buurt (behalve een onbetrouwbare dan). Heb het al op maneges laten rondgaan, advertentie op Bokt en Priairie, mensen benaderd......Ik word er beetje wanhopig van.
Had ik haar al gevraagd. Wessietern zoekt een paard. Jasper schreef:mereldevogel schreef:Ik denk ook wel, dat het moeilijk is een goede bijrijder te vinden.
En als je iets wilt vinden dat 'in de minderheid is', zoals iemand die een beetje aardig western rijd, wordt het een nog lastigere zaak.
En dan nog eens een minderheid binnen de minderheidIk krijg geen enkele reactie uit de buurt (behalve een onbetrouwbare dan). Heb het al op maneges laten rondgaan, advertentie op Bokt en Priairie, mensen benaderd......Ik word er beetje wanhopig van.
Adverteren op MP ben ik heel acherdochtig mee geworden. Heb daar een bijrijder van gehad. Helaas heeft dat mijn paard gekost.