[WN] Paspoort Perikkelen...alweer!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Paspoort Perikkelen...alweer!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:51

Mijn gedachte net zo Jeddah... vind het ook belachelijk dat de Quarters wel hun eigen nummer hebben en de Paints niet. Terwijl er daar tegenwoordig toch ook aardig wat van rond lopen... kunnen we niet ons eigen nummertje krijgen? 001 dan natuurlijk hé. Knipoog Zelfs in't paspoort wordt niet duidelijk dat het om een Paint gaat, bij de kleur wordt alleen de basiskleur genoemd, niet het vachtpatroon. Voel me 'ontkend'... Verdrietig

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:57

Bij die 2 zwarte van mij staat op de blz na de ouders onder het kopje "singalament" Solid en bij Senna Overo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:02

Tja...dat ben ik natuurlijk met jullie eens. Ja Maar da's weer een heel ander vraagstuk.
Het gaat er hier om dat (bijna?) álle paspoorten uitgegeven door Stroe, het nummer van het FjPS bevatten en als ik het PVE goed begrepen heb is dat dus sowieso niet de bedoeling. Stroe hoort de nummers uitgegeven door hun ook door te geven aan het PVE met hun eigen code.
Daarnaast staat die code dus wel in de paspoorten, maar niet in de gegevens bij het PVE (daar staat die van het FjPS) en dat is dus niet de bedoeling! Zo komen de nummers van de door de NQHA uitgegeven paspoorten nooit overeen met die bij t PVE en dat is nu juist het probleem! En dat is ook waar t PVE nu mee bezig is!

De levensnummers uit de paspoorten en de gegevens van t PVE moeten gewoon overeenkomen!

Maar goed, nu zijn er dus een hoop paspoorten van de NQHA in omloop...Stroe zal nu dus (samen met t PVE) moeten gaan zorgen dat de nummers bij t PVE kloppend worden met de paspoorten, en daar is t PVE mee bezig!

maar t zou natuurlijk wel leuk zijn als de paints ook hun eigen code kregen!!! Misschien iets om eens te introduceren als vraag bij de DPHA!? Haha!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:16

Ja, bij Dot staat ook bij't signalement wel dat ze tob/ov. is.. maar dat kan ook op de eerste pagina bij de kleur.
En van beide ouders staat het er helemaal niet bij.. van Fly zelfs geboortedatum ed. niet. van Mister weer wel... is gewoon slordig ingevuld en dat had ik dus met m'n eerste paspoort ook, daarom wilde ik juist een nieuwe... omdat er fouten en slordigheden in stonden... Wat heb je nou aan een paspoort als de gegevens niet kloppen.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:29

Ach ik heb de hele tekening van Appie overgenomen van het papaier en vertaald. Hebben ze niet opgenomen in het paspoort. Het hele 'white over body en hips' mist dus, alleen bruinroan dekt mijns inziens de lading niet Knipoog Ook de hele afstamming is niet overgenomen, terwijl ik die wel heb meegestuurd...mijn paspoort is trouwens een ' oudje', nog door de KNHS zelf gemaakt. Ik ben trouwens benieuwd hoe ze een Appy willen schetsen (binnenkort misschien maar eens door iemand laten proberen Extreme duivel )

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:47

@SuzAp: doorzichtig tekenpapier op de ap leggen, overtrekken en verkleinen Cool tot paspoortformaat. Clown

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:50

suzanne spatter wordt in het amerikaanse stamboek een blue roan genoemd
nergens wordt vermeld dat hij een leopard is
gelukkig hebben we de foto's nog Knipoog

Gillian1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:37

ik laat hier even een berichtje achter zodat ik dit topic straks terug kan vinden. Wil zelf ook even checken of het levensnummer van mijn paardje klopt...

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:06

skippy1 schreef:
De levensnummers uit de paspoorten en de gegevens van t PVE moeten gewoon overeenkomen!

Maar goed, nu zijn er dus een hoop paspoorten van de NQHA in omloop...Stroe zal nu dus (samen met t PVE) moeten gaan zorgen dat de nummers bij t PVE kloppend worden met de paspoorten, en daar is t PVE mee bezig!

maar t zou natuurlijk wel leuk zijn als de paints ook hun eigen code kregen!!! Misschien iets om eens te introduceren als vraag bij de DPHA!? Haha!

Ik blijf het bijzonder vinden dat het bij het Fjordenstamboek nooit is opgevallen dat de populatie fjorden in Nederland zo fors toenam ... en dat er momenteel een stevige kleurenmutatie in het ras plaastvindt... Als daar alles geboekt is moet dat toch wel een effect gehad hebben toch in de database?

Maar gelukkig kloppen de paspoorten en de chips begrijp ik. Dat vind ik een prettig bericht (Goed werk Skippy! Dank!). Nu hoeft 'alleen' nog de administratie door/bij PVE kloppend gemaakt te worden. Verzoekje: Mocht het nu weer fout gaan bij PVE mag mijn manneke dan ingeschreven worden bij de arabiertjes?? Ik heb niets tegen fjordjes, maar ik vind de DAWRA zo'n leuke club!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:09

Haha, da's een goeie Papaya! Bij de DAWRA. T is inderdaad een leuke club!

Waarschijnlijk weet t FjPS er wel van hoor, zij laten Stroe tenslotte hun systeem gebruiken. Waarschijnlijk vinden zij t geen probleem, wij en de PVE echter wel!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 18:23

Ik denk niet dat de Fjorden er echt iets van "merken" die paarden krijgen immers geen papier ofzo, het is puur administratief! En anders zou het ook raar zijn dat de NQHA ineens wel érg veel bonte en gestippelde paarden erbij krijgt?? Daar zouden zij ook niks van merken, want ze kríjgen ze er niet bij, mijn paarden zijn en blijven Paints die hoe dan ook niet geod geregistreerd staan, als Fjord of als Quarter.

Het kan best zijn dat ze er vanaf weten en dat ze het niet erg vinden, das dan alleen maar erg aardig van ze.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:20

Skippy, ook de gegevens van onze paarden kloppen niet, je hebt een pb. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:22

DAt kan kloppen horsea, zoals ik hierboven heb beschreven klopt geen van de nummers. De fout is bekend en t PVE is er mee bezig. Het heeft dus geen zin meer, mij gegevens te sturen... (Bijna) Alle door Stroe uitgegeven nummers moeten gecorrigeerd worden.

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:27

Ok, bedankt Lachen

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 23:16

Ik hoorde dat alleen iemand van het quarterhorse stamboek een quarterhorse mag chippen en de dierenarts in de buurt met een chipvergunning niet.
Is dit zo?

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:08

Noet dat ik weet. Mijn da heeft alle paarden in 1x gechipt en vervolgens de verschillende gegevens naar de verschillende stamboeken gestuurd, oa. naar de NQHA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:36

Weer een reactie:

Citaat:
Onderstaande paarden staan inmiddels ook correct in de databank.
Nu maar hopen dat er geen nieuwe varianten opduiken.

Ze doelde Blue en Classy Lena Lynx. Ik verwacht dat de nrs die ik heb doorgestuurd nu goed zijn.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:50

het levensnummer klopt nog steeds niet!

528002 en dan zou er een 1 moeten komen maar op de site staat een 0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:54

Blue is toch Spots on the Moon of zoiets? Hm...mail ik haar weer even! Knipoog

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:56

skippy jep, spots on the moon
wat zal die vrouw balen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 10:58

Denk t ook, ze is er zó druk mee... Misschien moeten we maar een doosje merci sturen als alles goed is.... Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:13

Áls het goed is . Heb je nog iets gehoord over mijn nummers die in dat speciale bestandje zouden moeten staan ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 11:17

Nee...