[WN] Bijzetten en andere trainingsuitwassen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dofuzz

Re: Bijzetten en andere trainingsuitwassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:20

@ equinecoach

ook wij zijn niet roomser dan de paus en geven dan ook graag een koekje van eigen deeg terug

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:27

ik zeg ook niet dat per sé marieke zelf slechte kontakten heeft. ik zeg enkel dat er heel wat europeanen zijn die op 1 trip veel boter aan de baard gesmeerd kregen en denken dat ze nu lood voor goud kunnen kopen terwijl het meestal andersom is

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:28

Ooohhh las ik het toch even verkeerd zeg.
Wel jammer dat iemand met behoorlijke contacten/budget die paarden dan toch niet kan vinden ...

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:30

Cer schreef:
Ooohhh las ik het toch even verkeerd zeg.
Wel jammer dat iemand met behoorlijke contacten/budget die paarden dan toch niet kan vinden ...

?????????????????????

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:33

Ja, nou vind ik het wel best hoor.... Verward
Ga je nog enige toelichting geven of is "???x20" het meest wat eruit komt?

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:49

Wat we eigenlijk bedoelen Dofuzz is dat je maar wat roept over iemand die je helemaal niet kent.
En dat blijkt wel anders had je dit namelijk allemaal niet opgeschreven....komt nu een beetje dom over namelijk....

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:53

dofuzz schreef:
@ equinecoach

ook wij zijn niet roomser dan de paus en geven dan ook graag een koekje van eigen deeg terug

Nou, koekje van eigen deeg?? Meer zoiets van zakken vullen als je de kans ziet. Clown Voordat de import van QAP eens echt op gang kwam en de mensen waanzinnige prijzen betaalden, zijn al weet niet hoe lang geleden bv KWPNers overgevlogen naar de USA. Dan stel ik me de vraag wie krijgt er nu ene koekje van eigen deeg? Haha! Knipoog

Seniorpaarden (reining/cutting) die nog onbedorven zijn, zeker getalenteerd zijn, m.a.w. heel ouderwets pas na hun vierde levensjaar zijn ingereden, die op hun zesde nog geen wedstrijd hoefden te lopen, zijn best nog wel te vinden als je maar wilt. Alleen gaat men op zoek bij de mensen die in de "topsport" meedraaien en/of een "NAAM" hebben. Een goed gefokt, gezond paard zoals beschreven, van een "naamloze" particulier is per definitie absoluut niks waard en kan niks waard zijn, is gewoon de algemene mening.

Waarvan akte!

En hoewel men nu laat weten graag zo'n seniorpaard te willen hebben, is de achterliggende gedachte toch erbij aanwezig, dat het betreffende paard minimaal het EK, WK, etc, zou moeten kunnen lopen.

Kan iemand mij dat dan eens uitleggen?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:59

Kort samengevat;

Op de Futurity loopt slechts een heel klein deel (topje) van heel paarden (ijsberg) die het door, en op wat voor manier dan ook, laten zien wie het best loopt.
Vervolgens willen hele volkstammen daar veulens van en willen daar ook nog grif geld voor betalen waardoor deze spermabanken steeds meer waard worden. Die veulens worden vervolgens op misschien dezelfde trainingswijze klaargestoomd ('want zo deden ze het bij z,n vader ook!') voor de Futurity zodat weer bewezen kan worden hoe goed die hengst (misschien merrie) wel niet is. En dat andere overgrote percentage? Ach, daar vinden ze wel wat voor..

En hey, dat is bij nagenoeg alle paardensporten zo, in meerdere of mindere mate...

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:35

@Equinecoach:

Citaat:
Kort samengevat;..................................

Nou dat ben ik wel gek of blonTTTTTT, maar vraag me tevens af wat ze hier dan zitten te piepen en te klagen. Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:44

Gaat het niet over trainingsuitwassen ofzo?
Ik ben de draad even kwijt... waarover wordt er ookalweer gepiept en geklaagd?

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:53

Wat ik wil zeggen is dat om zo,n paardje op z,n derde zo 'goed' te laten te presteren, het doel alle middelen heiligt... En er is maar een klein percentage wat daar tegen opgewassen is, kennelijk.

@Cer, als er niet meer gepiept en geklaagt zou worden, waar zouden we dan nu zitten.... Haha! Tong uitsteken

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:07

@Cer: over dat je vanwege de trainingsuitwassen geen "heel" seniorpaard kan vinden, ofzo Knipoog, heel kort samengevat Clown

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:08

Equinecoach schreef:
Wat ik wil zeggen is dat om zo,n paardje op z,n derde zo 'goed' te laten te presteren, het doel alle middelen heiligt... En er is maar een klein percentage wat daar tegen opgewassen is, kennelijk.

Juistem.

Cutting corners. Waarom?

$$$$$$$$$$$$. Daarom.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:26

@WB: nu snap ik het eindelijk, thanks.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:19

@WB Haha! OK dan!

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 17:50

ik heb er mijn post nog ns op na gelezen en ik lees nog altijd :
dofuzz schreef:
weerom amusante lectuur op bokt

aan enkelen herhaal ik een vroegere uitspraak : wat baten kaars en bril als men niet zien wil !

@ blaze : rock on bro !!!!

@ marieke
ik heb meerdere vrienden en kennissen naar de states weten trekken om te leren of paarden te kopen en die na 1 bezoekje dachten alles te weten en door te hebben. als je daar komt als europeaan plakt gelijk een grote vis op je rug waar op staat geschreven "big spender". dat is nou eenmaal het idee dat yanks van ons europeanen hebben. na een gesprekje word daar nog veelal bijgeschreven "gunsel" of "dufuss" (vandaar de nickname) wat neerkomt op "geeft veel te veel geld aan 'dinks' of 'verbrande' paarden en woont aan de andere kant van de wereld dus hoor je nooit meer".
iedereen die nu gaat zeggen van "jamaar dat is niet zo want..." zal ik op voorhand antwoorden : f**k you and the horse you rode in on.
ik heb het geluk goed bevriend te zijn met een lokale ruiter die meer dan 20 jaar in de sport zit en de grootste internationale wedstrijden jureert en die ook in de states allang zijn leergeld betaald heeft. die kent schijnbaar wel de wegen om aan seniorpaarden te komen, wel moet ik toegeven dat goede seniorpaarden op dit moment bijna evenveel kosten als goede futurity prospects. niet alleen in de states kun je dus nog wel seniorpaarden vinden die niet aan barrels gereden zijn maar ook in europa zijn er zat te vinden als je de kontakten hebt.

waarbij voor alle zekerheid ik nog eens vermeld dat "@ marieke" niets meer of minder wil zeggen dat ik met deze quote reageerde op de post van marieke,en aangezien ik marieke niet ken kan het ook niet op marieke doelen. ikhad het duidelijk over "meerdere vrienden en kennissen" en niet over marieke. of word deze misinterpretatie nu gebruikt als excuus voor een rondje dofuzz-bashing?
verder willen 20 ? zeggen dat ik absoluut niet het flauwste benul heb waar de vorige opmerking op sloeg of wat de bedoeling was.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:12

dofuzz marieke vertelt dat ze met haar contacten niet in staat is geweest een goed seniorpaard in de VS te kopen

jij vertelt dat jij mensen kent die wel aan een goed seniorpaard kunnen komen

marieke heeft dus duidelijk niet deze mensen getroffen anders had ze nu zo'n paard en ze had er wel degelijk geld voor over, als ik het goed begrijp

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:31

Ja Spatter, dat begreep ik er dus ook uit....