[WN] Split Wijdewormer --> Pannenkoekpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EeCee

Re: Split Wijdewormer --> Pannenkoekpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:16

Kennelijk is dit artikel gelezen zoals mensen een gevuld glas beoordelen; half vol of half leeg. De term 'pannekoekenpaard' is nota bene gebruikt door iemand die daar aanwezig was en met wie Bea in gesprek was...

Maar goed, als iemand al negatief getriggerd was door wat voor ervaring dan ook in de sport, zal niets wat Bea schrijft ooit positief ervaren worden. Jammer.

Ik vond het weer een leuke Quarter om te lezen met weer leerzame stukken erin (verslag van de clinic van Brent Loseke).

In dit topic zie ik veel mensen fel reageren op een artikel wat ik heel leuk vond om te lezen. Als je zo fel reageert heb je kennelijk iets te verdedigen.. maar wat?? Als je ECHT fun hebt met je paard, op wat voor wedstrijd dan ook, dan zou je volgens mij niet eens tijd hebben om hier te gallen. Dan ben je lekker bezig met je sport/hobby.

vrolijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 13:32

ik heb vandaag het stukje gelezen.
was toch wel nieuwschierig geworden

en ik vond het eigenlijk wel een leuk stukje.
er zatten ook een hoop positieve dingen in alleen word dat weer niet gelezen.
het is dus idd maar net hoe je het wil lezen.
en hoe ik het las was het helemaal niet zo een negatief.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:50

Equinecoach schreef:
Maar goed, als iemand al negatief getriggerd was door wat voor ervaring dan ook in de sport, zal niets wat Bea schrijft ooit positief ervaren worden. Jammer.

Dat is inderdaad ook weer waar.

Citaat:
Als je ECHT fun hebt met je paard, op wat voor wedstrijd dan ook, dan zou je volgens mij niet eens tijd hebben om hier te gallen. Dan ben je lekker bezig met je sport/hobby.

Dit is natuurlijk een beetje een vreemde dooddoener; nu lijkt het alsof alle Bokkers niet met hun hobby bezig zijn en dus niet voldoende tijd erin steken als ze op Bokt schrijven.
Want of je nu zit te "gallen" of je bent een actieve positieve schrijver, de tijd die je op Bokt zit blijft hetzelfde

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 20:14

@Vera, heb je gelijk in. Alleen ben ik ineens een beetje benieuwd hoe hoog het percentage 'gallen' is en het percentage 'positief'. Soms is het net de rest van de media, alleen slecht nieuws krijgt de aandacht..

In de Quarter stond ook iets vermeld over bokt, ik voelde me inderdaad niet aangesproken. Ik vind het gewoon leuk om te lezen wat iedereen zoal bezig houdt... Maar zo nu en dan lees ik reacties waarvan ik denk dat ze eerst misschien een keer overdacht konden worden..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:45

Equinecoach schreef:
@Vera, heb je gelijk in. Alleen ben ik ineens een beetje benieuwd hoe hoog het percentage 'gallen' is en het percentage 'positief'. Soms is het net de rest van de media, alleen slecht nieuws krijgt de aandacht..
Ik denk dat dat wel meevalt. Kijk maar in alle topics....er wordt toch weinig slechts geschreven...tis allemaal pais en vree
Citaat:
Maar zo nu en dan lees ik reacties waarvan ik denk dat ze eerst misschien een keer overdacht konden worden..

Dat is in het dagelijks leven en woordelijk niet anders.
Soms worden dingen ook wel geplaatst om mensen aan het denken te krijgen of om iemand uit de tent te lokken
En vaak worden dingen anders bedoeld dan gelezen

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:08

Sorry maar ik heb het nooit echt gevolgd dit topic maar wat ik concludeer is dat wanneer men een ander paard (voornl koudbloed) heeft dan een Quarter, Paint of App, dat diegene dan maar wat voor de lol mee doet want tja iets anders dan een QPA kan toch niet aan hen tippen??

Begrijp ik dat goed?
Hmmm zouden ze eens moeten kijken naar menig QPA....die lopen toch ook echt allemaal niet zo geweldig.
Een Haf, Tinker of wat dan ook kan exact hetzelfde lopen, kan dus ook netjes verzameld lopen met het koppie naar benee..

Ik vind het nogal neerbuigend als ik het goed geinterpreteerd heb... Jammer....

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:04

Afbeelding Gaaaap

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:29

Het is wel jammer dat er een negatieve toon in zo een stuk staat voor de sport in zijn algemeen.

Vroeger reed ik pony's dressuur en springen. Dan werd niet altijd naar ras gekeken. Natuurlijk is de ene beter dan de andere en zit er ook in bouw en fokrichting veel verschil. Maar als je ziet hoeveel verschillende rassen en kruisingen het daar erg goed doen. Ben met mijn kruising arab/NF verder gekomen dan ooit met een volle NF destijds met goed papier. Natuurlijk is daar ook veel verschil in aanleg en wordt er menig pony doorverkocht,. omdat kindlief hogerop moet, maar dat is niet ras afhankelijk.

Net als bij de paarden. Overigens starten mensen met pony's en koudbloeden ook bij de paarden. Maar hoeveel verschillende rassen lopen daar niet rond. En echt niet allemaal even goedgebouwd voor dressuur. Maar misschien omdat het gros nog steeds dressuur rijdt zijn zij wel serieus zijn als ze maar amper sturend met elk willekeurig paard starten. Heb weleens moeten rijden tussen mensen die aan het inrijden waren voor een b-proefje, maar mijn kind op zijn shet die beter stuurd van zijn sokken rijdt. Wat doen die dan?

Oke, dit is western, maar waarom altijd strijd? Ik begon met een draver om te scholen. Was moeilijk, maar net als dressuur voor hem even moeilijk geweest. Ook ik heb me ooit laten gek maken en een quarter gekocht. Wat was ze moeilijk te rijden. Maar in je leven veranderen dingen, dus na tijdje paardloos een hele leuke NF gekocht. Hij heeft eigenlijk superspringpapier, maar weet dat beest veel? Hij was al western ingereden toen ik hem kocht en feit is wel dat hij lekker in zijn vel zit en erg makkelijk beweegt. Hij zou zeker een aantal Quarters eruit kunnen rijden. Maar wat boeit mij dat. Ik wil met hem groeien en verder komen. Een wedstrijd is wel degelijk leuk, als ik daar plezier aan beleef!!En misschien een beloning als je wat wint, maar zolang ik geen wedstrijd wil rijden doe ik niet minder mijn best thuis.

Heb juist vaak van mensen gehoord dat ze WRAN wedstrijden leuk vinden om te rijden. En je rijdt altijd naar je eigen kunnen. Meer kun je niet doen. Of je moet niet starten, maar dat is onzin. De Wran is er juist dat iedereen kan starten.

Het is heel jammer dat er nog heel vaak een leuk paardje/pony wordt verkocht, omdat men western wil gaan rijden en dan een quarter moet. Omdat men verder wil komen en wedstrijden wil rijden. Ik denk meer dat dat onzekerheid is soms van de ruiter, bang om niet goed voor de dag te komen met een niet quarter of het commentaar. respect voor iedereen die met elk ras rijdt, start en ook nog eens plezier heeft. GOH, mag dat nog??

Ook jammer dat als je leuk rijdt op een ander ras wordt gezegd, wordt het niet eens tijd dat je op een quarter overstapt? Ik heb een goeie quarter gehad, maar het zijn geen automaten waarop het zeker gaat lukken. En de verschillen zijn zo groot, wil niet elke quarter/paint hebben. Hoewel de rassen me zeker erg aanstaan in vele opzichten.

Maar goed, sommige dingen off topic, alleen omdat ik als enige western ruiter op dressuurstal, dit soort dingen voor de tak van sport erg zonde vindt. Dan krijg je dat beeld zo, mensen die alleen met los teugeltje rijden, kijk ik rij ook western. Of een kind dat eens goed aan de pony trekt, kijk een stop , of lekker omtrekt, mijn pony kan spinnen. Die springen en dressuren ook zonder enige kennis, dus daar niet van. En nog steeds dus elk westernzadel op elk paard apst en ga zo maar door. Het is geen commentaar zozeer als dat ik het erg jammer en zeker heel zonde vindt. Vooral omdat ik elke dag merk wat voor indruk we nog steeds maken. Heb er al mee leren leven hoor. Zulke mensen hebben ook geen goeie dressuurbasis, maar dat is een andere discussie, waar ik eeuwig over door kan gaanZou ik als westernruiter/ ex engelseruiter moeten roepen, help de engelse sport en die paarden/pony's, want daarin is voor mij elk dier gelijk. Ook de shet van mijn kind, krijgt volledige verzorging en wordt netjes gereden. Hoop niet dat hij ooit het lef heeft te starten, ik durf al niet eens meer Tong uitsteken

Sorry voor de off topic opmerkingen, gaat om het verhaal in het algemeen

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:31

Ehh... Ik ben, as we speak, ook lekker bezig met m,n dravermerrie. Ik heb nog nooit op een paard gezeten met zoveel leergierigheid en werkwillendheid. Ga ik haar starten? Zeker weten! Vol trots ga ik laten zien waar dit paard toe in staat is! En ja, ik ga ook nog eens proberen om zo hoog mogelijk te komen.

Het lijkt wel of het net zo is als bij de vooroordelen die wij mensen hebben over elkaar; Marokkaan, Surinamer, Turk, Antiliaan, Pool... Ook allemaal 'rassen' waar we over het algemeen min- en soms pluspunten aan plakken.

Citaat:
Superpony schreef:Het is heel jammer dat er nog heel vaak een leuk paardje/pony wordt verkocht, omdat men western wil gaan rijden en dan een quarter moet. Omdat men verder wil komen en wedstrijden wil rijden. Ik denk meer dat dat onzekerheid is soms van de ruiter, bang om niet goed voor de dag te komen met een niet quarter of het commentaar. respect voor iedereen die met elk ras rijdt, start en ook nog eens plezier heeft. GOH, mag dat nog??

Ook jammer dat als je leuk rijdt op een ander ras wordt gezegd, wordt het niet eens tijd dat je op een quarter overstapt? Ik heb een goeie quarter gehad, maar het zijn geen automaten waarop het zeker gaat lukken. En de verschillen zijn zo groot, wil niet elke quarter/paint hebben. Hoewel de rassen me zeker erg aanstaan in vele opzichten.

Precies Superpony! Haha! Goed geschreven!

Ja mensen, rassendiscriminatie in paardensport is aan de orde van de dag.... Knipoog Clown

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:23

Ja, en als ik het dan off topic nog verder wil doortrekken. Hadden Johan Cruijf zijn ouders niet beter meer kunnen doorfokken? Hadden we er dan nu niet uitgelegen bij de WK? Mijn zoontje voetbalt al jaren en ja hoor elk kind heeft een andere bouw, afstamming, motoriek en toch hebben ze nu weer een mooie selectie weten samen te stellen. Waar ook mijn kind bij hoort.

Vindt het gewoon erg jammer voor de sport. Er zijn echt belangrijkere dingen in onze sport met paarden in het algemeen waar we ons druk om zouden moeten maken. Wil iemand voorbeelden??

Als het goed gaat met je paardje/pony en je wil wedstrijden rijden doe je dat lekker.

En ik snap echt wel dat het voor sommige mensen wel brood is, maar dat is goed en hou je overal en altijd. Heb ik geen last van!!

En dit uit de mond van iemand die eerst met een draver begon, er een leuke quarter bij kocht en door prive omstandigheden na jaren paardloos te zijn geweest nu alweer jaren erg blij is en tevreden met een hele leuke NF. Ik ervaar het niet als een stap terug!! Ben trots en gelukkig dat ik weer wat kon en waardeer het des te meer. Zou bijna wel willen starten ooit, om hem te showen, want hij verdient het iig.

Misschien als mensen elkaar minder de ogen uit willen steken. Meer respect hebben naar elkaar etc etc. Ach, een betere wereld begint bij je zelf. En voor meeste is het sport en of hobby!!! Dus lekker genieten en goed voor je paardje zijn!! Onze shet wordt net zo goed verzorgd, heeft ook gevoel namelijk!! Misschien wel net zoveel als een hele quarter. En wordt door zoonlief misschien nog beter verzorgd dan menig presterend paardje, zonder teveel fratsen. Maar ga weer off topic.

Hou gewoon de sport leuk!!

HaffiePower

Re: 21-05-06, Wijdewormer, First Day Summer Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 14:03

anika schreef:
Ik vind dat jullie je een beetje te persoonlijk aangevallen voelen.

Ik heb respect voor mensen bijvoorbeeld Sonja met Milena die het super doen met zijn 2e ik betreur het nog steeds dat zij niet deel konden nemen aan het NK heb daar erg naar uitgekeken hun in actie te zien.

Iedereen weet dat als je voor een Ford, Haf of weet ik wat voor koudbloedras dan ook kiest dat je 9 van de 10 x niet hoog in de sport komt. Nou wil ik niet zeggen dat je met een quarter of paint het altijd wel red want dat is ook onzin! En dat het inderdaad heel moeilijk is op nivo mee te kunnen draaien met een ander ras dan Q of P dat hoe ik denk ik niemand te vertellen.

"dat je met een koudbloedras 9 van de 10 x niet hoog in de sport komt" daar denken ze bij bijvoorbeeld www.reining-haflinger.de anders over.... Vingers aflikken
zie onderstaande foto's om in de sfeer te komen en kijk op bijgaande link als je de behaalde resultaten van o.a. deze twee haffies wilt bekijken.
http://www.reining-haflinger.de/index-h-i-s.html

foto's
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NZJIDUPB[img] Slide Me Maxi
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=KASN4KH3 Merlin the Magician

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:44

Inderdaad, er staan een aantal hele gave Haflingers op die site, wow!

Papaya

Re: 21-05-06, Wijdewormer, First Day Summer Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:59

HaffiePower schreef:
anika schreef:
Ik vind dat jullie je een beetje te persoonlijk aangevallen voelen.

Ik heb respect voor mensen bijvoorbeeld Sonja met Milena die het super doen met zijn 2e ik betreur het nog steeds dat zij niet deel konden nemen aan het NK heb daar erg naar uitgekeken hun in actie te zien.

Iedereen weet dat als je voor een Ford, Haf of weet ik wat voor koudbloedras dan ook kiest dat je 9 van de 10 x niet hoog in de sport komt. Nou wil ik niet zeggen dat je met een quarter of paint het altijd wel red want dat is ook onzin! En dat het inderdaad heel moeilijk is op nivo mee te kunnen draaien met een ander ras dan Q of P dat hoe ik denk ik niemand te vertellen.

Citaat:

"dat je met een koudbloedras 9 van de 10 x niet hoog in de sport komt" daar denken ze bij bijvoorbeeld www.reining-haflinger.de anders over.... Vingers aflikken
zie onderstaande foto's om in de sfeer te komen en kijk op bijgaande link als je de behaalde resultaten van o.a. deze twee haffies wilt bekijken.
http://www.reining-haflinger.de/index-h-i-s.html

Super Haffiepower, dat zet het beeld over Q-tjes en andere rassen weer wat in perspectief !!
En ik ben blij dat de verschillende rassen bij ons op stal elkaar niet ' bijten ' .
en de quote van Anika inzake Sonja onderschrijf ik volledig. Veel respect!

Wat betreft het artikel in de quarter: zinnen zijn voor meerdere uitleg vatbaar omdat het artikel nogal tweeslachtig geschreven is. Ik lees de zoals Spatter het noemt: "negatieve prikken" en tegelijk ook lees ik de waardering over de positeve elementen (de organisatie, de presentatie, de prestaties, de sportieve sfeer etc.). Maar de toonzetting van het artikel is niet rechtlijnig en daarmee kan ik me voorstellen dat sommige uitspraken als denegrerend ervaren worden.
Ik heb niet het idee dat dat de intentie van Bea was, maar het is wel een zonde gezien de kwaliteit die de WRAN levert en het enthousiasme waarmee aan wedstrijden deelgenomen wordt.

Ik heb trouwens een quarter omdat ik het gewoon een leuk ras vind en ik hoop dat ik puur omdat ik van het ras hou niet geassocieerd wordt met ruiters die arrogante uitspraken doen over andere rassen. Denegrerende opmerkingen van mede-ruiters zijn straal-vervelend, maar dat soort uitspraken kunnen naar mijn idee niet anders dan komen van hele domme en arrogante mensen. Als iemand van mening is dat hij/zij goed kan rijden (al dan niet op een quarter), dan laat diegene dat toch door het leveren van prestaties zien. Als iemand neerbuigende opmerkingen nodig heeft om zich ' groter' te voelen dan is dat toch wel een ongelooflijk teken van zwakte. Zo'n ruiter lach je toch de bak uit.

@ANYA:
Citaat:
En dan de vraag waarom er zoveel niet qpa-eigenaren reageren en zo weinig qpa-eigenaren... Tja.. wellicht vinden ze (de qpa-eigenaren) dat Bea gelijk heeft. De suprematie van de quarter bestaat ook in de ogen van vele quarter-eigenaren. Of misschien denken ze bij zichzelf dat ze zich gelukkig mogen prijzen met een quarter. Het bezit van een dergelijk ras, maakt van de eigenaren immers onmiddellijk goede ruiters met ruim voldoende wedstrijdambities. Of misschien interesseert het ze niet. Of misschien herkennen ze het niet omdat ze niet geconfronteerd zijn met die vooroordelen. Of misschien zijn ze net overgestapt van hun "volledig ongeschikte paard" naar een quarter. Wie zal het zeggen.

[/quote]

Of ............: misschien omdat ze helemaal niet op deze wijze naar paarden kijken of naar paarden-eigenaren en ze het beeld hebben dat we een gezamenlijke liefhebberij hebben: paardensport
(dus niet quartersport, haffie-sport, kwpn-sport, tinker-sport etc. etc.).

Overigens moet ik zeggen dat het idee dat je bij "lol met je knol" geen topsport zou kunnen bedrijven me niet echt aanspreekt. Dat moet toch een trieste bedoening worden voor ruiter en paard als je om goede prestaties te kunnen neerzetten niet meer van je paard kan genieten.