[WN] Paard western en engels gereden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re: Paard western en engels gereden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:31

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:24

iski schreef:

Nee...ik bedoel voor de ruiters....hoewel ik sommige trainers er ook wel een aan zou willen raden....maar nu moet ik oppassen anders krijg ik het weer met PV aan de stok...

Ik denk dat het in sommige gevallen wel handig is om een mental coach te hebben als ruiter zijnde, zodat je beter met je mental trainer overweg kunt....

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:11

eh..... tja..... zal ik wat tikken hier?

Ja, alleen dit; De training van de mens is in het belang van het paard!

Alleen bekijk ik (pas in een veel later stadium) en dan ook nog eventueel, naar het totale ruiter/paard plaatje. En dan nog alleen als er hier een issue/belemmering is in de voortgang van de sport.

Wat ik in dit topic wel lees is dat er veel is dat coaching op veel verschillende manierer geintrepeteerd wordt. Interressant!

Voor de rest hou ik het hierbij. Stuur maar een pb als er vragen zijn!

Nina_Chicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:30

Aloha,

Heb met mijn paardje M2 dressuur gereden en we zijn sinds kort bezig met western rijden (lessen) en je wilt niet weten hoe snel hij het opgepakt heeft!
Hij reageert vliegensvlug op de teugels tegen zijn hals, Whoa is ook echt stilstaan, mijn paard had altijd een ontzettende drang naar voren maar ik kan hem nu al verzameld rijden met een lange teugel en in volledige ontspanning. Ik ben super trots op hem en ik had nooit verwacht dat het ons zo snel zou lukken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:28

Onze quarter was western ingereden, maar werd erg ondeugend. Ook het sturen ging moeilijk, aan een losse teugel ging ze alle kanten op. reageerde wel goed op rijden met je gewicht, maar daar had ik zelf veel moeite mee. Ik heb haar toen een tijdje Engels gereden, met een dressuurzadel en gewoon hoofdstel en teugels op maat en dat ging toen prima, ze liep keurig aan de teugel (dat was ook voor het eerst dat ik voelde wat aan de teugel lopen uberhaupt was, vond dat toen heel gaaf). Achteraf bleek ze pas 4 maanden onder het zadel (ze was al 8 jaar) toen we haar kochten, dus ook helemaal nog niet goed bevestigd in het rijden, vandaar onze problemen toen we haar aan de losse teugel wilden rijden. Ik vind dat western of engels niet uit zou moeten maken (met engels moet je ook een stille hand hebben en niet rukken aan de teugels), kijk er naar hoe je paard op dat moment het beste gereden kan worden en waar je jezelf het prettigst bij voelt. Bovendien: in de hunter klasse worden de quarters toch ook engels opgetoomd?