Nee hoor, ik begrijp alleen de opwinding niet. De toonzetting van sommigen is nogal opgewonden alsof iets heel ergs gebeurd is.
** Tuurlijk is er niks ergs gebeurd, dan was er op dat moment zelf wel aan de (nood)rem getrokken. Toch denk ik dat het niet verkeerd is om je dit eens in het openbaar af te vragen, in plaats van alleen in het psssst psssssst-circuit...
Misschien kunnen betreffende profs lering uit het gebeurde trekken en volgende keer hun jonge paarden thuis laten.
** Waarom? Jonge paarden moeten toch op enig moment voor het eerst meegenomen worden

Waarom dan thuislaten? Omdat er nu wat commentaar is op ruiters die niet in cq met de juiste klasse starten?
Een trailruiter, een reiningruiter kan desnoods 5 paarden starten, bij een pleasure ruiter wordt dat een beetje moeilijk. Die rijdt of een groen paard of z'n wedstrijdpaard.
** Waarom zou je een pleasurepaard bijvoorbeeld niet in de Horsemanship scholen?
Overigens reed degene die jij en ik beiden bedoelen volgens mij in de beginnersreining

Verder vind ik het jammer voor de organisatie van deze oefenwedstrijd, die heeft goed haar best gedaan en een keurige wedstrijd georganiseerd. De organisatie treft geen blaam (als die er al is.)
** Absoluut niet, was een topwedstrijd
Maar anders zou je na GEEN ENKELE wedstrijd ooit zo'n discussievraagstuk op mogen werpen, want ELKE organisatie doet z'n stinkende best voor ons ruiters... Kom op zeg, mag je dan nooit kritisch doen tegen de pro's of welke groep dan ook? Kom van je voetstuk zeg!
Als je het niet erg vind Sonja, reageer ik nu niet meer op dit topic, want het wordt dan veel van hetzelfde.
** Nee hoor Jan dat vind ik niet erg. Niet iedereen heeft zin om zich tegen wat tegenwind in te buigen. Sommigen laten zich gewoon wegwaaien en geven de wind de schuld.
Nee ik ben niet in mijn geprikkeld, heel ontspannen, in een heel goede bui, kan alleen maar glimlachen en ga fluitend door het leven.
** Daar kan ik alleen maar blij om zijn, en me overigens ook bij aansluiten