[WN] Bit manegetest: Onbegrepen maakt onbemind...... ?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wranglerbutt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:17

@Smax: Afbeelding - is deze ook goed?

KiWiKo

Re:

Bit is niet onafhankelijk........... en daar maken ze de fout......... dat gaat bij leken goed.............. die geloven de sjit wel die bit schrijft

ruiters moeten op elke manege netjes leren rijden........... hoe dan ook!!!! zonder trekken , skuppen ,of slaan

crazycactus

Re:

Veel...... mijn stijl is het niet.... En als mensen het idee krijgen dat het de gangbare manier van westernrijden is zijn er weer een heleboel mensen met een vooroordeel wat niet klopt.

Steaming

Re: Bit manegetest: Onbegrepen maakt onbemind...... ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:19

Ben benieuwd of de waarheid binnenkort "professioneel" wordt uitgelegd in de WHW

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:21

IK vind western gereden paarden de best opgevoedde paarden die ik tegenkom....................... niks mis mee

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:21

crazycactus schreef:
Veel...... mijn stijl is het niet.... En als mensen het idee krijgen dat het de gangbare manier van westernrijden is zijn er weer een heleboel mensen met een vooroordeel wat niet klopt.

Ik denk dat dit weinig met western rijden te maken heeft, het is een manege waar slecht les gegeven wordt en waar toevallig western gereden wordt. Persoonlijk heb ik tot nu toe niet echt de indruk dat de mensen dat verschil niet uit elkaar kunnen houden. (met uitzondering van de eigenaresse en instructrice dan).

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:22

KiWiKo schreef:
IK vind western gereden paarden de best opgevoedde paarden die ik tegenkom....................... niks mis mee

Gek he dat vind ik nou ook.....

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:23

KiWiKo schreef:
Bit is niet onafhankelijk........... en daar maken ze de fout......... dat gaat bij leken goed.............. die geloven de sjit wel die bit schrijft

ruiters moeten op elke manege netjes leren rijden........... hoe dan ook!!!! zonder trekken , skuppen ,of slaan

Dus dat artikel over trainingsopbouw bij endurance paarden is bijvoorbeeld gesponsored door de nederlandse vereniging van hoefsmeden, die ons graag veel meer kilometers willen zien maken .

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:27

ik ga niet 4 paginas doorlezen eerste en laatste zijn voor mij genoeg.......

ik oordeel niet over de manege, ik geef mijn waarde aan het blafd Bit.

en met mijn bescheiden kennis over het western rijden denk ik ook daar mijn mening als dressuurruiter over te geven

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:31

Alleen in dit geval was de vraag of het oordeel van Bit over de manege terecht was...

en gezien de reactie van een aantal posters was die dat dus wel

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:37

Ik heb vandaag het artikel gelezen en ik heb ook lessen gehad in Marum bij WSW. Enerzijds begrijp ik de opvatting wel van Bit, maar ik vond het erg eenzijdig. Maar goed, het blijft een mening van 2 personen die daar waren...hoe kundig die zijn weet bijna niemand die hun blad leest. Ik wordt gelijk benieuwd naar hoe zij hun paard rijden en trainen!
Ik heb namelijk veel geleerd, over mijn eigenhouding en hoe te rijden op je zit! Moest inderdaad zijwaarts tikken met een teugel als dat nodig was. Maar heb wel vaak op mijn kop gekregen omdat ik begon te zagen of te veel ruk/pluk. De martingaal is trouwens anders dan de Engelse versie, veel losser omdat het ook met ringetjes zit op de borst, de delen die aan de teugel zitten kunnen alle kanten op. (Weet nog steeds niet waar je ze kan krijgen).

MissPK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:42

Ik hoop dat het Bit of welk blad dan ook binnenkort een groot aantal zogenaamde Westernmanege's (en met name de instructeurs) onder de loep neemt; dat zal een zeer interessante uitslag geven.

Aurora3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:46

ik hoop al een hele tijd dat ze een keertje op mijn oude manege (ik zal de naam maar niet vermelden) komen, dat zou volgens mij echt een cultuurschok zijn voor die mensen. Lijkt me wel leuk om te lezen wat daar uit komt, dan weet ik weer even waarom ik daar ook weer gestopt was.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:51

Mummelmann schreef:
Ik hoop dat het Bit of welk blad dan ook binnenkort een groot aantal zogenaamde Westernmanege's (en met name de instructeurs) onder de loep neemt; dat zal een zeer interessante uitslag geven.

Ach ze nemen maandelijks een manege (waaronder soms western maneges) onder de loep en vaak krijgt rijtechnisch een lage score

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 22:53

Lise81 schreef:
. (Weet nog steeds niet waar je ze kan krijgen).

Bij iedere zichzelf respecterende westernstore

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:30

Karl66 schreef:
crazycactus schreef:
ach negatieve reclame is ook reclame.....

Yep en wat maakt het eigenlijk uit dat al die ruiters leren dat schoppen, slaan en trekken de manier is om een paard te berijden?

God, overdrijven is ook een vak! Dit neem je zo even waar vanaf het net? Ga toch kijken mens! Zal je dan nog zo zeiken? Denk het niet

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 23:49

klaasjuhhh schreef:
God, overdrijven is ook een vak! Dit neem je zo even waar vanaf het net? Ga toch kijken mens! Zal je dan nog zo zeiken? Denk het niet

Om te beginnen zou het een stuk prettiger zijn als je op een normale manier reageerde.

* de eigenaresse zegt Bit de sport niet kent en dus niet objectief is (ze ontkent dus duidelijk de grove hulpen niet)
* Aaronenarie zegt zelf in dit topic dat die grove hulpen pas in de gevorderde lessen afgeleerd worden
* Crazycactus zegt dat hij het Willem ook ziet doen en dat zijn leerlingen het blijkbaar ook doen
* ElCid heeft vol verbazing naar de grove hulpen van de ruiters op deze manege zitten kijken
* Spikers vond het rijden daar misselijkmakend

Die mensen hebben dus bij jou op de manege gekeken en hetzelfde als Bit gezien.

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:01

Ehhh ik ben een zij....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:13

Oeps foutje

Dat krijg je met van die simpele zielen als ikke, zien een foto in een avatar en denken verder niet na

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:15

Een foto van een lekkere australische cowboy... en dat zet je niet aan het denken????

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:22

crazycactus schreef:
Een foto van een lekkere australische cowboy... en dat zet je niet aan het denken????

zoals ik al zei, ikke simpele ziel en dan ook nog man, die kijkt niet eens of hij lekker is

crazycactus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:23

Hahahahaha.........

Asciugamano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 00:41

Karl66 schreef:
KiWiKo schreef:

Dus dat artikel over trainingsopbouw bij endurance paarden is bijvoorbeeld gesponsored door de nederlandse vereniging van hoefsmeden, die ons graag veel meer kilometers willen zien maken .

Ook over dat artikel zijn de meningen verdeeld. (vooral veel ervaren endurance ruiters hebben een iets andere mening )
Da's misschien off topic maar ik heb dus ook mijn twijfels over de objectiviteit van dit blad.

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:18

KiWiKo schreef:
hihihi nee hoor, ik ben het eigenlijk helemaal eens met de westerns manier van beleren....... geen gelul, gewoon doen wat er gevraagd wordt

Ooohhh wacht even.... doe ik het al die jaren toch echt verkeerd zeg hee.... *zucht* ik leer t ook nooit

Citaat:
en ik heb geen beter luisterende paarden gezien dan het western beleerde paard

Geindoctrineerd....

Ben toevallig net weer bezig met een paardje die op de geen-gel*l methode is 'beleerd'... wat een feestje zeg.... Ik denk ook niet dat de eigenaresse jouw mening deelt....

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 10:25

tja, ik zie er natuurlijk niet zoveel........ maar de paarden die ik heb gezien gedroegen zich voorbeeldig en leken toch vrolijke dieren.

Ik loop niet zo heel veel in de western wereld rond, maar wat ik tot nu toe meegemaakt heb met westernpaarden was voor mij in iedergeval positief.

Ik heb ook wel eens dingen gezien waar IK het niet mee eens was hoor, ik heb wel eens gekeken bij Madepolder, vond ik nou niet echt geweldig...... maar dat zie je ook op spring en dressuurstallen.

dat is dus niet alleen iets westerns.