PocoMisss schreef:Oude vetes zijn er om opgelost te worden en luisteren naar de leden.. mmm.. DAT WORDT WEL TIJD!!!
Mooi gesproken PocoMiss, je slaat hier de spijker op de kop.
Bij mijn heerst ook het vermoeden, dat het sport belang helemaal niet meer voorop staat.
Dus het wordt inderdaad tijd, dat de leden zelf hier is goed over gaan nadenken.
Naar mijn mening worden wij al te lang onjuist geïnformeerd omdat rancuneuze gevoelens door bepaalde oorzaken uit het verleden, de uiteindelijk rede zijn, van de stand van zaken nu.
Nieuwkomers krijgen ook helemaal geen kans, om fris in te stappen, en worden zelfs tegen gewerkt, als deze wel breder wel kijken naar de sport ontwikkeling die plaats vind, of wel het positieve van BV de Federatie inzien.
Respect heb ik voor die mensen, die wel inzien dat er een door ontwikkeling moet gaan plaats vinden, daar waar andere landen ons al voor gingen.
Maar hier in Nederland, het provincie dorp van Europa, dat nog kleiner is, als de kleinste deelstaat van Duitsland, is het waarschijnlijk belangrijker om de rancuneuze gevoelens in stand te houden, waardoor de sport in zijn groei wordt belemmerd.
Toch moet ik er wel weer bij zeggen, dat ik dit ook de leden aanreken waar ik zelf ook bij hoor, en hoop dat wij nou eens van alle communicatie middelen gaan gebruik maken, om mede te delen, dat wij het zat zijn, dat bepaalde nog steeds, theekrans clubjes in stand proberen te houden, die totaal geen toekomst visie hebben, of gewoon dom weg niet kunnen of willen nadenken over hoe kunnen wij de westernsport nog gezonder maken.
In 2006 zal ik persoonlijk een ledenvergadering laten uitlopen, omdat ik al mijn opgedane kennis van de laatste tijd, zal gaan gebruiken, dat de vooruit gang voor de westernsport in zijn algemeen binnen het Nederlandse, door bestuurders met een grote dosis conservatisme (behoudzucht) wordt belemmerd en dat die daarbij ook nog maximaal gebruik maken, van hun niet mondige leden. Het is l.ulkoek als je, je aansluit bij de Federatie dat je dan wordt onder gesneeuwd, elke vereniging blijft haar eigen identiteit behouden.
Of je er nou bent voor elke ruiter ongeacht het ras, of er bent juist voor het ras, of je missie bestaat uit het promoten van de reiningsport, is het van zeer belang, dat er een goede coordinatie komt tussen de verenigingen inzake evenementen, wedstrijden en andere activiteiten.
In onze verdeelde sport, om het zomaar te zeggen, MOET er breder nagedacht gaan worden over de punten die ik al eerder vermelde, en die alleen maar goed uit de verf kunnen komen, als de krachten worden gebundeld.
Het moet gewoon is afgelopen zijn met wat in de volksmond, haantjes gedrag genoemd wordt, hier is namelijk nog nooit wat beter van geworden. Oude vetes oplossen, die meer op personen gericht zijn, maar de sport niet ten goede komen, dat zou mooi zijn.
Peter Vet
P.S. Deze frustratie die ik hier boven verwoordt, zijn mijn persoonlijke frustraties, omdat allen er mee schermen dat het belang van het paard voorop staat.
In zekere zin is dat ook wel zo, maar dan moet je niet aan westernsport doen., want dan vraag je, je wel eens af,……… welk belang?