Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Anya schreef:Chris omschrijft twee groepen. Die elkaar inderdaad wellicht nooit zullen vinden. Maar is er misschien nog een derde groep? Met enig begrip voor elkaar en de bereidheid de discussie wederzijds aan te gaan?
Een derde groep is er,maar niet zoals jij omschrijft!![]()
Dat wil zeggen dat jullie mij niet voor Penny uitschelden omdat ik gewoon netjes wacht tot mijn paard drie is (of desnoods nog langer als dat nodig is) en mijn paard nooit wil verkopen en trots van de daken schreeuw dat we een tuttig stopje van een meter kunnen. Maar dat dat dan wel MIJN stopje is, waar ik heel hard aan werk binnen mijn beste kunnen.
Ik zal niemand meer uitschelden voor penny (was pas de eerste keer!),daarnaast heb ik nooit iets denegrerend gezegd over de prestatie van iemand met een niet-qap.
Ik heb zeker waardering voor wat sommigene met hun niet-qap kunnen en kunnen presteren.Is dit minderwaardige gevoel niet iets van de niet-qap-eigenaren zelf?
En dat ik niet direct iedereen uitscheld die voorzichtig met een twee-en-eenhalf jarige aan het werk is, in de wetenschap dat een wereld van grijs is tussen helemaal niets doen en er iedere dag een uur op gaan zitten.
Graag!!!!
Met een beetje respect en tolerantie zullen er meer verschillende mensen vanuit de western-wereld mee kunnen praten,want het is niet echt stimulerend als ieder topic over HET onderwerp uiteindelijk dezelfde "kleur" krijgt.De western-wereld is zodanig grijs ,dat je totaal tegen het aanrijden van 2-jarige kan zijn ,maar van de andere kant weet je dat dezelfde paarden het misschien wel beter hebben dan vele andere paarden,die alleen maar hoeven te niksen.
PeterV schreef:Waar de ene groep mijn niet professioneel genoeg vindt omdat ik mijn op hou op bokt, hou ik er dus ook geen lekker gevoel aan over, aan de gemiddelde bokker.
Dus zeg mij nou eens, waar en hoe wij het dan verkeerd doen?
Waarom rijd mijn dochter op een computer gestuurd paard?
Waarom de misselijke verwijzingen naar een reclame bord in de wedstrijdarena?
Waarom zijn het MAAR Wran titels ineens.

Sugarmiss schreef:Als er mensen zijn die uitlatingen doen die je raken; stap daar op af en vraag ze naar de achterliggende gedachte. Negen van de tien keer staan ze dan met de mond vol tanden.
Doe je dat niet; leg het dan naast je neer, adem een keer diep en ga door met leven
cornelie schreef:Ik houd ermee op met dit topic
Ben helemaal de weg kwijt....../quote]
jessiejanes schreef:Als ik het goed begrijp,ben je dit topic begonnen,omdat bokkers vervelende dingen hebben beweerd over Ilona en haar prestaties?
jessiejanes schreef:En als ik het goed begrijp,ben je dit topic gestart,omdat mensen van "inside" de western-wereld vinden ,dat je niet aktief aanwezig mag zijn op een forum als BOKT, omdat dat onproffessioneel is?
Cer schreef:Als je het zo ziet, zoals hierboven staat, zou je bijna denken dat het een persoonlijk iets is

PeterV schreef:Ik ben gaan behoren tot een bepaalde groep, omdat wij door de jaren heen nu ook net zomakkelijk een paard aanschaffen om een doel te bereiken. Dus ik probeer boven tafel te krijgen, wat daar nu eigelijk mis mee is.

PeterV schreef:Wat ik heb bedoeld is, als je een actief deelnemer bent op een forum als dit, dat je dan door de niet actieve op dit forum, niet voor vol wordt aangezien. Terwijl er wel een verlangen is op dit forum, dat de genoemde niet actieve juist gaan meedoen.
Citaat:Waarom zou deze gevraagde groep op een forum als dit meegaan doen?
Citaat:Deze worden steeds vaker op hen gedrag aan gesproken. Ik zie wel een verschuiving dat vele van deze tot een bepaalde inkeer komen.
Citaat:Ik neem ons gezin alleen als voorbeeld omdat ik nu ervaar hoe het voelt, om oneerlijk beticht te worden, gemene dingen gesuggereerd worden, en behaalde titel bij een bepaalde vereniging ineens geen waarde meer hebben, terwijl deze juist dicht bij deze gemiddelde groep staat.
Citaat:Ik hoop dat sommige gemiddelde gaan begrijpen, hoe simpel het leven eigelijk in elkaar kan zitten, en dat het niet alleen de andere jasjes zijn die zich moeten aanpassen.
Citaat:Als je het zo ziet, zoals hierboven staat, zou je bijna denken dat het een persoonlijk iets is
Als dit topic als een persoonlijke actie beschouwd wordt van mijn zijde, is het nog erger gesteld dan ik al dacht, tussen de twee genoemde groepen.

Anya schreef:Peter: dit was volgens mij inderdaad niet persoonlijk bedoeld van Cer.
Anya schreef:En misschien een stomme vraag, maar wat vindt Ilona van die opmerkingen. Zit zij er zelf mee? Lekker laten gaan dacht ik zo. Ik hoop dat ze nog lang WRAN én alle quarterwedstrijden blijft starten. Gaaf om te zien toch!!!!
vera schreef:.....
snap je mij nou echt niet

PeterV schreef:........., de zaken die de gemiddelde bokker aan het hart gaan, aan te kaarten, is er van mijn zijde ook waarneembaar dat er onder de gemiddelde, hypocriet geoordeeld wordt. Als deze ongeschreven wet goed keurig geniet van de gebruikers van dit forum, begrijp ik waarom de andere gevraagde groep zich niet op bokt ophoud.
PeterV schreef:vera schreef:.....
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
snap je mij nou echt niet
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
wgirl schreef:Ik was een aantal dagen niet op bokt "geweest, en ik had behoorlijk wat bij te lezen! Ik vind dit een erg interessant topic, met erg uitlopende meningen.
Ik vond het een goed idee van PeterV om dit onderwerp hier te plaatsen.
Ik vind het jammer dat er niet meer wordt samen gewerkt, ipv dat iedereen altijd zo negatief is als een ruiter goed presteert( in het geval van PeterV's dochter) Waarom er een negatieve draai aangeven..Dat begrijp ik niet. Als ik iemand goed zie presteren, dan werkt dit alleen maar motiverend voor mij. Dan denk ik, gewoon hard blijven werken en hopen dat je hetzelfde kunt bereiken.
Ik denk dat als we meer samenwerken, de sport alleen maar groter en proffesioneler wordt.
JanT schreef:dat klanten naar een andere trainer gingen omdat die hoger in aanzien stond en riep, je moet bij mij komen lessen anders wordt het nooit wat.
Deze klanten zijn overigens daarna nog maar sporadisch op wedstrijden gesignaleerd.
Dit soort broodroof is vervelend, maar komt meer voor dan je denkt.
.......