[WN] Moet er een andere manier komen voor…......................?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: Moet er een andere manier komen voor…...................

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:08

Ach ja die goeie oude tijden (sorry totaal offtopic ,dat wat SM schrijft is gewoon nostalgie)

wgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:44

Ik was een aantal dagen niet op bokt "geweest, en ik had behoorlijk wat bij te lezen! Ik vind dit een erg interessant topic, met erg uitlopende meningen.

Ik vond het een goed idee van PeterV om dit onderwerp hier te plaatsen.

Ik vind het jammer dat er niet meer wordt samen gewerkt, ipv dat iedereen altijd zo negatief is als een ruiter goed presteert( in het geval van PeterV's dochter) Waarom er een negatieve draai aangeven..Dat begrijp ik niet. Als ik iemand goed zie presteren, dan werkt dit alleen maar motiverend voor mij. Dan denk ik, gewoon hard blijven werken en hopen dat je hetzelfde kunt bereiken.

Ik denk dat als we meer samenwerken, de sport alleen maar groter en proffesioneler wordt.

mountain

Re: Moet er een andere manier komen voor….............

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:54

Wat een oeverloos gezeur. Iedereen heeft zijn eigen grenzen en motieven.
En die kunnen in de tijd bijgesteld worden. En iedereen heeft vrienden en kenissen, wat inhoudt dat je met de een beter op een lijn staat als met de ander, en hierin kunnen ook weer verschuivingen plaatsvinden. En helaas zal een penny iemand misschien meer tijd hebben om op bokt te zitten dan een proffesionele trainer of iemand die wat ruimer in zijn jasje zit. Uiteindelijk moet er ook geld verdient worden, paarden moeten getraind worden en we willen toch allemaal wel les hebben. Beide kunnen het zich wellicht niet veroorloven om hier te gaan zitten zwetsen over een onderwerp waar bijna niemand geen snars van begrijpt! Ach ja zo heeft iedereen zijn redenen om op bokt te zitten. Mijn advies is dat je je eigen weg gaat volgens je eigen verstand, gevoel en wat dan ook. En laat de rest maar zeuren. HEB LOL MET JE KNOL.

Hier dus een reaktie van een ( hoofdzakelijk ) lezer, die fff wat tijd over had.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:54

Anya schreef:
Chris omschrijft twee groepen. Die elkaar inderdaad wellicht nooit zullen vinden. Maar is er misschien nog een derde groep? Met enig begrip voor elkaar en de bereidheid de discussie wederzijds aan te gaan?

Een derde groep is er,maar niet zoals jij omschrijft!

Dat wil zeggen dat jullie mij niet voor Penny uitschelden omdat ik gewoon netjes wacht tot mijn paard drie is (of desnoods nog langer als dat nodig is) en mijn paard nooit wil verkopen en trots van de daken schreeuw dat we een tuttig stopje van een meter kunnen. Maar dat dat dan wel MIJN stopje is, waar ik heel hard aan werk binnen mijn beste kunnen.

Ik zal niemand meer uitschelden voor penny (was pas de eerste keer! ),daarnaast heb ik nooit iets denegrerend gezegd over de prestatie van iemand met een niet-qap.
Ik heb zeker waardering voor wat sommigene met hun niet-qap kunnen en kunnen presteren.Is dit minderwaardige gevoel niet iets van de niet-qap-eigenaren zelf?

En dat ik niet direct iedereen uitscheld die voorzichtig met een twee-en-eenhalf jarige aan het werk is, in de wetenschap dat een wereld van grijs is tussen helemaal niets doen en er iedere dag een uur op gaan zitten.
Graag!!!!
Met een beetje respect en tolerantie zullen er meer verschillende mensen vanuit de western-wereld mee kunnen praten,want het is niet echt stimulerend als ieder topic over HET onderwerp uiteindelijk dezelfde "kleur" krijgt.De western-wereld is zodanig grijs ,dat je totaal tegen het aanrijden van 2-jarige kan zijn ,maar van de andere kant weet je dat dezelfde paarden het misschien wel beter hebben dan vele andere paarden,die alleen maar hoeven te niksen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:07

PeterV schreef:
Waar de ene groep mijn niet professioneel genoeg vindt omdat ik mijn op hou op bokt, hou ik er dus ook geen lekker gevoel aan over, aan de gemiddelde bokker.
Dus zeg mij nou eens, waar en hoe wij het dan verkeerd doen?
Waarom rijd mijn dochter op een computer gestuurd paard?
Waarom de misselijke verwijzingen naar een reclame bord in de wedstrijdarena?
Waarom zijn het MAAR Wran titels ineens.

Als ik het goed begrijp,ben je dit topic begonnen,omdat bokkers vervelende dingen hebben beweerd over Ilona en haar prestaties?
En als ik het goed begrijp,ben je dit topic gestart,omdat mensen van "inside" de western-wereld vinden ,dat je niet aktief aanwezig mag zijn op een forum als BOKT, omdat dat onproffessioneel is?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 06:00

Als je het zo ziet, zoals hierboven staat, zou je bijna denken dat het een persoonlijk iets is

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 07:26

Sugarmiss schreef:
Als er mensen zijn die uitlatingen doen die je raken; stap daar op af en vraag ze naar de achterliggende gedachte. Negen van de tien keer staan ze dan met de mond vol tanden.
Doe je dat niet; leg het dan naast je neer, adem een keer diep en ga door met leven

Hier heb je ook gelijkt in, en geef ook aan dat ik er zelf best mee kan omgaan. Maar waar ik er bij de ene groep ook niet voor schroom, de zaken die de gemiddelde bokker aan het hart gaan, aan te kaarten, is er van mijn zijde ook waarneembaar dat er onder de gemiddelde, hypocriet geoordeeld wordt. Als deze ongeschreven wet goed keurig geniet van de gebruikers van dit forum, begrijp ik waarom de andere gevraagde groep zich niet op bokt ophoud.
Misschien ben ik wel op zoek naar een vorm op het naast mijn neer te leggen, adem halen en door te gaan met leven, maar dan heb ik wel iets geprobeerd aan het inconsequente bezig zijn van groepen onderling. Wij hebben elkaar nodig, maar ik merk dat er een uit elkaar groei systeem in stand wordt gehouden.

cornelie schreef:
Ik houd ermee op met dit topic
Ben helemaal de weg kwijt....../quote]

Jammer dat de verkeerde er de weg van kwijt raken.

Groeten Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 07:27

jessiejanes schreef:
Als ik het goed begrijp,ben je dit topic begonnen,omdat bokkers vervelende dingen hebben beweerd over Ilona en haar prestaties?

Nee, Jessiejanes, ik gebruik een voorbeeld uit mijn eigen gezin, en probeer onder woorden te brengen, hoe de ene groep zich van de andere kan afkeren. Ik ben gaan behoren tot een bepaalde groep, omdat wij door de jaren heen nu ook net zomakkelijk een paard aanschaffen om een doel te bereiken. Dus ik probeer boven tafel te krijgen, wat daar nu eigelijk mis mee is. Ik geef ook aan dat ik mijn daar door kan voorstellen, waarom bepaalde geen gebruik maken van dit forum, terwijl er wel naar gevraagd is. Ilona gaat wel door, de vraag is alleen, hoe gaat zij door. Misschien hebben wij er straks weer één bij, met de instelling ieder voor zich en god voor ons alle. Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat het aangekaarte van mijn zijde te maken heeft, dat zij op Madepolder gelest heeft, en dat daar door de genoemde punten juist van de gemiddelde bokkers afkomen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 07:30

jessiejanes schreef:
En als ik het goed begrijp,ben je dit topic gestart,omdat mensen van "inside" de western-wereld vinden ,dat je niet aktief aanwezig mag zijn op een forum als BOKT, omdat dat onproffessioneel is?

Wat ik heb bedoeld is, als je een actief deelnemer bent op een forum als dit, dat je dan door de niet actieve op dit forum, niet voor vol wordt aangezien. Terwijl er wel een verlangen is op dit forum, dat de genoemde niet actieve juist gaan meedoen.
Maar waarom wordt dit verlangen dan gevraagd, ik begrijp steeds beter waarom deze niet actief worden. Waarom zou deze gevraagde groep op een forum als dit meegaan doen?
Het zal toch alleen maar een bevestiging zijn voor de gemiddelde bokker, over hoe deze al oordelen over de gevraagde. Deze twee groepen liggen ghiga ver uit elkaar, en koesteren elk andere gevoelens over het doel en de middelen.
Ook in de gevraagde groep heb je kaf. Deze worden steeds vaker op hen gedrag aan gesproken. Ik zie wel een verschuiving dat vele van deze tot een bepaalde inkeer komen.
Dus denk ik, dat een aantal gemiddelde die zich hierop bokt ophouden, ook eens hand in eigen boezem moet steken. Ik neem ons gezin alleen als voorbeeld omdat ik nu ervaar hoe het voelt, om oneerlijk beticht te worden, gemene dingen gesuggereerd worden, en behaalde titel bij een bepaalde vereniging ineens geen waarde meer hebben, terwijl deze juist dicht bij deze gemiddelde groep staat. Dus wat ik probeer, en spreek daar bokkers onder elkaar op aan, dit ook eens in te zien, hoe sommige daarvan, misselijk bezig zijn.
Op voorgaande topics sluit dit volledig aan, dus zeg ik dat ik kan begrijpen dat mensen met aan ander jasje, de rug toekeren, naar de groep die het toch echt wel gebruiken kan.
Ik hoop dat sommige gemiddelde gaan begrijpen, hoe simpel het leven eigelijk in elkaar kan zitten, en dat het niet alleen de andere jasjes zijn die zich moeten aanpassen.

Cer schreef:
Als je het zo ziet, zoals hierboven staat, zou je bijna denken dat het een persoonlijk iets is

Als dit topic als een persoonlijke actie beschouwd wordt van mijn zijde, is het nog erger gesteld dan ik al dacht, tussen de twee genoemde groepen.

Vr GR Peter Vet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 07:35

PeterV schreef:
Ik ben gaan behoren tot een bepaalde groep, omdat wij door de jaren heen nu ook net zomakkelijk een paard aanschaffen om een doel te bereiken. Dus ik probeer boven tafel te krijgen, wat daar nu eigelijk mis mee is.

Ik geloof niet dat daar nu wat mis mee is...
prutsmuts hou je altijd, en niet alleen op de manier van het voorbeeld wat jij geeft, maar ook andersom.
Dus als je eerder genoemd probleem zou fixen, blijven er nog heel wat over.... ik denk dat geen enkele 'groep' vrijuit gaat, als het daarom gaat.

En ik denk dat jouw dochter, vooral door waar ze gereden heeft, genoeg geleerd heeft over een dikke huid krijgen, en dingen van zich af laten glijden
Dus ja, wat is dan helemaal het probleem?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 07:51

PeterV schreef:
Wat ik heb bedoeld is, als je een actief deelnemer bent op een forum als dit, dat je dan door de niet actieve op dit forum, niet voor vol wordt aangezien. Terwijl er wel een verlangen is op dit forum, dat de genoemde niet actieve juist gaan meedoen.

Dan is de vraag waarom die anderen dit forum niet voor vol aanzien? Omdat ze alleen de berichtjes eruit filteren die ze niet willen lezen? En er alleen daardoor denigrerend over doen?

Citaat:
Waarom zou deze gevraagde groep op een forum als dit meegaan doen?

Waarom niet?
Aan de andere kant, er is ook al eens gezegd dat ze het er te druk voor zouden hebben (maar tijd om te lezen is er wel!). En ik kan me voorstellen dat ze op hun woorden moeten passen, en dus toch niet alles kunnen zeggen wat ze willen.

Citaat:
Deze worden steeds vaker op hen gedrag aan gesproken. Ik zie wel een verschuiving dat vele van deze tot een bepaalde inkeer komen.

Maar nu vraag ik mij af.. over hoeveel hebben we het dan? 'Vele' suggereerd een grote groep. De groep waarvan ik denk dat het over gaat, zijn er niet zoveel....?

Citaat:
Ik neem ons gezin alleen als voorbeeld omdat ik nu ervaar hoe het voelt, om oneerlijk beticht te worden, gemene dingen gesuggereerd worden, en behaalde titel bij een bepaalde vereniging ineens geen waarde meer hebben, terwijl deze juist dicht bij deze gemiddelde groep staat.

...sja... wat zal ik daar nu eens op zeggen... what else is new... Maar het is wel goed dat het nu uitgesproken wordt. Dit soort dingen gebeuren uiteraard niet alleen jou en niet alleen nu. Maar waar ligt het precies aan? Aan beide groepen is mijn ervaring.

Citaat:
Ik hoop dat sommige gemiddelde gaan begrijpen, hoe simpel het leven eigelijk in elkaar kan zitten, en dat het niet alleen de andere jasjes zijn die zich moeten aanpassen.

Het is een nobel streven, maar is het niet proberen om menselijke eigenschappen te veranderen? Volgens mij is dat genetisch bepaald. Ze zijn best ver met stamcelonderzoek, maarre..zover??

Citaat:

Als dit topic als een persoonlijke actie beschouwd wordt van mijn zijde, is het nog erger gesteld dan ik al dacht, tussen de twee genoemde groepen.

Je moet het niet uit zn verband halen. Ik reageer op een vorige post, omdat die vorige post het blijkbaar als persoonlijke actie beschouwd. Maar dat is weer dat suggereren en dingen aan eigen interpretatie overlaten.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:05

@Jessiejanes: naar aanleiding van jouw vraag of het geen minderwaardigheidsgevoel van de niet-qpa's is... Misschien. Maar dat wordt dan wel gevoed door de vele opmerkingen (van sommige trainers en/of sommige bokkers/ruiters) dat je natuurlijk nooit helemaal mee gaat tellen met een niet qpa. En natuurlijk weten de meeste niet-qpa eigenaren wel dat hun paard het moeilijker zal hebben in bepaalde disciplines. Reining met een kwpn-er of een ander ras wordt moeilijker. Spetteren met waanzinnige stops zit er dan gewoon niet in. Maar het is een verschil of pakweg een trainer tegen je zegt: als je reining wilt rijden moet je het hebben van perfecte cirkels, prachtige wissels en niet van je stops en spins, die moet je technisch netjes proberen te rijden... Of dat een trainer zegt... nou ik zou er maar gewoon niet aan beginnen. Om maar een dwarstraat te noemen dus. Het komt van verschillende kanten dus.

@Peter: dit was volgens mij inderdaad niet persoonlijk bedoeld van Cer. En misschien een stomme vraag, maar wat vindt Ilona van die opmerkingen. Zit zij er zelf mee? Lekker laten gaan dacht ik zo. Ik hoop dat ze nog lang WRAN én alle quarterwedstrijden blijft starten. Gaaf om te zien toch!!!!

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 08:17

Cer begint met als, en ik begin ook met het woordje als.
Dit ik trek niks uit het verband, en antwoord in de lijn van de Quote

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:23

*zucht*... toch is het best moeilijk om tekstueel precies te verwoorden wat er bedoelt wordt. Maar we komen er wel uit
Excuses dan, ik neem mn woorden terug (editten gaat niet meer)

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:42

Het is toch allemaal niet zo moeilijk
Je kan toch met alle lagen van de bevolking om gaan?

Als de hogere lagen zich te goed voelen voor het een in hun ogen lager laag, dan is dat hun probleem. en hun beperking in hun sociale ontwikkeling.
Als de lagere laag er moeite mee heeft om om te gaan met een hogere laag is dat ook hun probleem en ook
ook een gebrek in hun sociale ontwikkeling..

Iedereen is zoals hij is.
Zoals peter al zei op de WC stinken we allemaal.
Alleen geld zorgt voor het verschil

Mensen met minder moeten niet opkijken naar mensen met meer en Mensen met meer moeten niet neerkijken op mensen met minder.

Maarja ........... dat veranderen is heeeeeeeeeeeeel moeilijk

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:08

Anya schreef:
Peter: dit was volgens mij inderdaad niet persoonlijk bedoeld van Cer.

Van mijn zijde ook niet naar Cer hoor.

Anya schreef:
En misschien een stomme vraag, maar wat vindt Ilona van die opmerkingen. Zit zij er zelf mee? Lekker laten gaan dacht ik zo. Ik hoop dat ze nog lang WRAN én alle quarterwedstrijden blijft starten. Gaaf om te zien toch!!!!

Wat Ilona ervan vind? Dat geeft Cer goed aan, haar huid is dik genoeg om zich daar wat van aan te trekken. Dit gaat wel door hoor, de vraag is alleen, welke groep wordt zij ingedrukt, door acties als deze!

Nogmaals de insteek van dit topic is, daar waar andere zich al niks meer aan trekken van dit soort van opmerking, en hun eigen weg gaan, probeer ik begrip te vragen, daar waar ik denk dat het fout gaat tussen de genoemde groepen.

Cer geeft aan, en vraagt zich af over hoeveel wij het er dan hebben. Tja ik weet het, dat is een kleine groep, maar als er twee van die kleine groep, veranderingen laten zien, en dit ook nog eens consequent, zijn het er veel, op de kleine hoeveelheid.

Kijk, het is zoals het in het leven altijd gaat. Je hebt rechts en links. Daar tussen zitten er een hele hoop in het midden, die ik steeds meer rechtsaf zie slaan, dan links.
Wij hebben die omslag nog niet gemaakt, en ik probeer daar een discussie over op gang te brengen. Voor mijn is het te simpel, om de feiten maar naast mijn neer te leggen, om dat ik weet, dat wij dan niet ervan geleerd hebben, zoals het nu is. Waar de jasjes de weg van de minste weerstand kiezen, door de perikelen die ik schets, en aan de lijve onder vind, hoop ik ook dat er wordt begrepen, waardoor het enigszins zou kunnen komen.

Anya, het is niet prettig om behandeld te worden zoals ik schets, door de in minderheid gemiddelde bokker, die wel hier op bokt getolereerd wordt door de grotere groep gemiddelde.
Maar ik kan dit gewoon tolereren en de weg van de minste weerstand kiezen, zoals de meeste dat doen.

Groeten Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 10:41

vera schreef:
.....

snap je mij nou echt niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:50

Jeuh, ik heb em geloof ik door!!

Ja, lastig probleem.. maar ja, hoe los je het op he...

*gaat weer verder peinzen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:59

Ja maar bokkers is paardenvolk en paardenvolk is

Geen groter vermaak dan leedvermaak in dit wereldje.

Nu praat je over de groep niet actieve bokkers, ik ben best al lang bokker maar post maar weinig maar lees elke dag..... Ben ik dan niet actief?

Ik denk dat je groep nog een keer op geplitst kan worden in een groep paardevolk die bokkers zijn en bokkers die met een leuke inslag zich inzetten om op een plezierig manier met iedereen te bokken. Dit is eigenlijk maar een kleine groep die zich op jouw niveau meebokt. De pennies hebben het met elkaar gezellig, maar vallen er buiten.

Je moet nl niet vergeten dat er in de wereld ontzettend veel jalousie heerst en juist in de paardenwereld. Het liefst kijkt men alle vaardigheden en mooiigheid van je paard en jezelf af. Als ze niet gewonnen hebben dan ligt het aan de jury en als een ander wint dan zal ze wel kontakten hebben met die dure knol van haar, die 5 dagen per week door een ander wordt gereden van paps zijn dure centen.
Bah bah, maar jij kent deze opmerkingen toch ook wel???

Pak je lantaarntje en speur, er zijn een heleboel bokkers die leuk en de moeite waard zijn, zij zullen je een handje toesteken als je ergens bent.

Heb nl gedacht dat ik een hele grote leuke vriendenkring ging opbouwen toen ik een paard kocht, allemaal de zelfde hobby. Het eerste jaar lieten de mensen in mijn omgeving mij met dat leuke paardje bijna een paar keer verongelukken, geen vinger staken ze toe, maar leedvermaak genoeg. Paardensport is niet sportief, autosport of motorsport dus wel. De reden dat mijn manneke steeds weer afkapt en hem dus niet op een paardje zal krijgen.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:34

De kern van dit topic is: Wat vind een ander van mij?
Ik zou willen zeggen: lekker belangrijk zeg!!

Waar je naar moet kijken is wie zegt iets en in welke context wordt het geplaatst.

Wanneer een vooraanstaand trainer (definitie???) iets opmerkt met de intentie opbouwende kritiek te leveren zodat iemand er zijn lering uit kan trekken lijkt mij dat geen probleem.

Echter vaak wordt er iets gezegt omdat men hiermee zichzelf op een hoger voetstuk wil plaatsen.

In de tijd dat ik was verbonden aan de Western Stables Hazerswoude heb ik het meerdere malen meegemaakt dat klanten naar een andere trainer gingen omdat die hoger in aanzien stond en riep, je moet bij mij komen lessen anders wordt het nooit wat.
Deze klanten zijn overigens daarna nog maar sporadisch op wedstrijden gesignaleerd.
Dit soort broodroof is vervelend, maar komt meer voor dan je denkt.

Dit is dus een mentaliteitskwestie. Profesionals die alleen met zichzelf bezig zijn en zich niet willen inzetten voor het algemeen belang van de sport.
Dit zijn ook de mensen die kleinerend doen over de WRAN, met 800 leden toch ruim de grootste western vereniging in Nederland.

De vereniging waar de mensen zitten waar ze het van moeten hebben, hun potentiele klanten.

De meeste mensen die gaan westernrijden beginnen met WRAN beginners wedstrijden. Daar rijdt nu misschien de kampioen van de toekomst!!

Wanneer mensen degenererend doen over de WRAN of over ruiters zonder QPA paard, doen ze dat vaak omdat ze het ook weer ergens opgevangen hebben.

Het is aan de groep mensen die zich uitgeeft voor lesgever of trainer om ervoor te zorgen dat hierin een mentaliteitsomslag komt.
Wat zij zeggen wordt maar als te vaak (ten onrechte?) als juist ervaren.

Ook de verenigingen die ras of dicipline promoten doen er goed aan om niet alleen voor eigen kerk te preken, maar ook het grotere geheel en verband in de gaten te houden.

Dat grote prestaties alleen op een QPA paard kunnen worden behaald, is ook niet waar.
Natuurlijk heeft het ene paard meer aanleg dan het andere. Maar het is de ruiter die het hem doet.

En op het nivea waarop de meesten in Nederland Westernrijden maakt het echt niet zoveel uit of je nu op een KWPN er of een quarter zit.

Iedereen wordt maar naar een quarter toegepraat alsof dat toverpaarden zijn. Ga eerst op je "gewone" paard trainen bij een trainer die dat kan waarderen, een echte trainer dus. Dan zie je vanzelf wel of je uiteindelijk aan een ander paard toe bent.

Ik heb er al teveel in mijn loopbaan in de Westernsport gezien die een paard van € 25000,- werd aangesmeerd maar die op het laatst alleen maar een lege portomonee hadden.

En trainers die alleen maar mensen met een quarter willen trainen?

Tja,..........

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:18

PeterV schreef:
........., de zaken die de gemiddelde bokker aan het hart gaan, aan te kaarten, is er van mijn zijde ook waarneembaar dat er onder de gemiddelde, hypocriet geoordeeld wordt. Als deze ongeschreven wet goed keurig geniet van de gebruikers van dit forum, begrijp ik waarom de andere gevraagde groep zich niet op bokt ophoud.

Uhm,..misschien zijn we nu beland bij "het tweede gebod" van de BOKT-WN-10-GEBODEN!!!!!!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:54

PeterV schreef:
vera schreef:
.....

snap je mij nou echt niet

Euuuhhh, ik was even een paar dagen in het buitenland voor mijn werk dus ben druk aan het bijlezen
Maar ik geloof dat ik licht aan het einde van de tunnel zie!!

Sassy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:54

wgirl schreef:
Ik was een aantal dagen niet op bokt "geweest, en ik had behoorlijk wat bij te lezen! Ik vind dit een erg interessant topic, met erg uitlopende meningen.

Ik vond het een goed idee van PeterV om dit onderwerp hier te plaatsen.

Ik vind het jammer dat er niet meer wordt samen gewerkt, ipv dat iedereen altijd zo negatief is als een ruiter goed presteert( in het geval van PeterV's dochter) Waarom er een negatieve draai aangeven..Dat begrijp ik niet. Als ik iemand goed zie presteren, dan werkt dit alleen maar motiverend voor mij. Dan denk ik, gewoon hard blijven werken en hopen dat je hetzelfde kunt bereiken.

Ik denk dat als we meer samenwerken, de sport alleen maar groter en proffesioneler wordt.

Helemaal mee eens
Behalve op Bokt kom ik ook regelmatig op een Amerikaans forum voor Barrel racers. Wat ik heel leuk vind aan dit forum is dat er zowel topics en reply's worden geplaatst door wereldkampioenen, amateurs, pro's, beginners maar bijv. ook door meisjes van 9 jaar oud die net begonnen zijn met de sport. Ze helpen elkaar en iedereen geeft elkaar advies. Zelfs de BR die zich pas weer gekwalificeerd voor de Wereldkampioenschappen is blij met het advies van een jong meisje met minder ervaring; Je kan immers van iedereen wat leren en samen maak je de sport groter.
Klinkt wel heel idealistisch, maar ik denk dat het echt zo werkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 19:58

Ja, en ik denk dat dat mentaliteit is. Als ik zie dat er ook jaloesie in de topsport is. Ze wensen elkaar wel succes, maar niet van harte. (Op enkele na dan) Laten we collegialiteit niet voor proffesionaliteit verwarren.

Ik denk nl dat de mentaliteit binnen de paardensport in amerika anders is dan hier. Maar waarom niet proberen om het ook hier te creeeren. Wellicht in de westernsport dat het kan komen, maar in de dressuur vewacht ik dat echt niet........

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:46

JanT schreef:
dat klanten naar een andere trainer gingen omdat die hoger in aanzien stond en riep, je moet bij mij komen lessen anders wordt het nooit wat.
Deze klanten zijn overigens daarna nog maar sporadisch op wedstrijden gesignaleerd.
Dit soort broodroof is vervelend, maar komt meer voor dan je denkt.
.......

Mmm, ik ben het met je eens dat het niet heel netjes is om te zeggen dat het nooit wat met je wordt als je niet bij trainer A komt trainen.
Maar om dit broodroof te noemen....zegt meer iets over de onzekerheid van de klant en de commerciele instelling van trainer A.