[WN] Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Dit is wat ik wel eens zou willen weten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:29

Nou, dan wil ik wel even uitleggen waarom ik wel een Wran lid ben en er iig voor zal zorgen dat er voor andere lieden wel weer andere leden in de plaats zullen komen.

Deze vereniging, maakt namelijk geen onderscheid in wat je bent, wie je bent, of wat je hebt.Alle disciplines die het western rijden rijk is, kun je daar op het paard beoefenen, met welke ras je dat ook maar wilt doen.
Door de jaren heen ben ik mijn er van bewust geworden, dat als er geen Wran geweest zou zijn, of wij dan ook gereden zouden hebben, waar wij nu rijden.
Wij zijn begonnen met een soort van pipilangkous pony, waar wij juist bij deze vereniging naar hartelust van alles en nog wat mee hebben kunnen uitvoeren. Daardoor hebben wij ook een keuze kunnen maken, in wat wij uiteindelijk wilde.

Dus neem mijn niet kwalijk, als ik schrijf, dat bepaalde die ook op forums schrijven, en waarvan ik weet dat deze BV een Quarter bezitten, en minachtend denken,praten of schrijven over de Wran, de grootste mislukkelingen zijn, die ik mijn zelf maar bedenken kan.

En dan heb ik het met name, over die roepers, die de lat voor hen zelf zo hoog leggen, dat deze op een geven moment zo oud geworden zijn, dat deze de paarden sport van achter hen rolator moeten gaan uitvoeren.
Terwijl je ook gewoon weg is BV bij de beginners van de Wran, een wedstrijdje had kunnen meepikken.

Wij hebben dit wel gedaan, en rijden daarom daar, waar wij nu rijden.
De laatste show heb ik zelf mogen ervaren bij deze geweldige club, hoe deelnemers er in hun sas mee kunnen zijn, dat deze überhaupt hen paard op een show gereden hebben.
Trost als een pauw kwamen deze de arena weer uit, waardoor ik meteen weer wist, waarom ik voor de Wran gekozen heb.

Denk na zou ik zeggen, voor je afgeeft op een vereniging die het in ieder geval, voor wie je bent, of wat je bent, en of hebt, mogelijk maakt, dat je de westernsport in de breedste zin van het woord kunt beoefenen.

Maar goed, het is net als in het voetballen, de roepers denken allemaal een Johan 14 te zijn. En in de paardsport denken deze allemaal een Anky te zijn, terwijl wij er eigelijk maar ééntje van deze genoemde hebben hè.

Ik durf te zeggen dat ik een John Florida ben.
Nee, nee, niet in het rijden, was dat maar waar, maar een uitspraak van deze beroemde ruiter is, de sport kan alleen maar groeien in die landen, als er een brede basis is, om deze te kunnen uitvoeren.

Goh dacht ik, nadat ik deze woorden hoorde uit de mond van in dit geval een super pro.
Wij hebben toch ook professionals in Nederland, maar ik heb dit er nog nooit één horen zeggen. Deze zullen er wel zijn, maar ik hoor deze niet
Dus nu ik toch zo lekker aan het schrijven ben, en ook weet dat de meeste roepers vaak bij een pro gestald staan wil ik het volgende graag kwijt.
Kijk nou eens wat die betekend heb, voor de westernsport in zijn algemeen. Of te wel, ga lekker is tegen die aan zeiken, in plaats van de Wran, iedere keer maar weer tegen het licht te houden. Niet meteen weg lopen als deze hun scheur open trekken, maar vraag nou gewoon weg is, wat deze heeft betekend voor onze sport in Nederland.
Ik reserveer vast een tafeltje in een sjeik restaurant, het mag wat kosten, omdat ik weet dat er toch maar een aantal zullen aanschuiven die wat hebben betekend. De rest sturen wij door naar een hamburgerketen omdat het toch niet uit maakt hoe die eten, als deze maar eten. En geloof mij, dit zijn er en helehoop.

Ik weet dat ik mijn nu weer helemaal laat gaan, en meld jullie, dat het nog wel even duren zal in Nederland, zoals de professional in Duitsland tegen de EWU aankijkt. Oh,oh wat waren wij trots dat wij deze een keer hebben kunnen verslaan met het voetballen, en oh,oh wat vind ik het triest om te moeten waarnemen, dat deze ons toch weer links en rechts aan het inhalen zijn.

Maar goed, ik zal het wel weer verkeerd zien, al weet ik van mijn zelf dat het niet zo is.
Gaat er niet om wat ik weet, maar dat ik het weet.

Ik vraag mijn dan ook steeds meer af, wat sommige ervoor een bijbedoeling bij hebben, om aan te trappen tegen een vereniging, die geen onderscheid maakt in wat je bent, wie je bent of wat je hebt. Of je moet natuurlijk al een probleem met je zelf hebben, dan begrijp ik het wel.

Groeten Peter

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:52

Die zouden dan idd wel eens te makkelijk kunnen zijn... Haha!

Een goeie geldverdeling bij een jackpot is wel zo fijn, die klasse start je niet alleen voor de eer (al helemaal niet bij inschrijfgelden van 50 euro of hoger, althans, ik zou me dat niet kunnen veroorloven). Andere wedstrijden starten voor de eer is alleen maar goed. Je hoeft niet te winnen, maar wel naar beste kunnen presteren.

De wran heeft aan mij ook toevallig een lid voor een jaar (want ik heb wel al opgezegd) maar veel heb ik er niet aan. Dat komt niet door de Wran, maar door pers. omstandigheden (je moet wel een paard hebben als je wilt starten Haha!). Door de federatiestartnummers vind ik het een stuk lastiger om incidenteel te starten op een leenpaard. Maar ik verwacht niet dat men de regels aanpast om 1 start erbij te hebben. Moeten ze voor de trail ook niet doen Knipoog

Rijk worden van wedstrijden rijden alleen komt volgens mij zelden voor. En of je nou een lintje of een gebruiksvoorwerp wint, maakt mij niet uit. Ik vind de alternatieven vaak erg leuk bedacht!! Bekers staan ook maar te verstoffen, om over lintjes niet te spreken.

ps. Het enige wat ik nu jammer vind aan de Wran/WHW combi is de miscommunicatie tussen die twee. Jammer, voor mij heeft dat echt afgedaan....maar dat heeft niks met shows/wedstrijden te maken.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 18:47

@ Blaze:

Wat wilde je nu nog eens weten??
Heb je al een antwoord??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 23:16

Lijkt me heel verstandig Sigaar
Dacht dat we op weg waren om toch redelijk constructief bezig te zijn,maarja blijkbaar zien sommigen dat anders Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:42

Ik ga het ook maar anders zien!

Nu ik er een nachtje overheen heb laten gaan, na mijn laatst geschreven stukje op bokt, werd ik vanmorgen wakker met een gevoel van, waar ben ik mee bezig.
Dit ging in één gedachten met de woorden die ik op een jaar vergadering heb mogen horen, dat je bepaalde zaken binnenskamers moet bespreken, en niet op Bokt. Heel onprofessioneel is dat, was de beoordeling van de spreker op deze vergadering.
Na jaaaaaa, dacht ik toen, wie denk je wel dat je bent, ik voelde mijn duidelijk aangesproken.

Toch moet ik tot de conclusie komen, dat deze spreker het gelijk aan zijn zijde heeft, en bedank hem ook voor deze wijs gesproken woorden.
Natuurlijk weet ik dat dit niet voor iedere bokker is bedoeld, nee, waarschijnlijk had deze spreken al door, dat dit soort van communicatiemiddelen, ook gebruik worden door personen die op zijn Amsterdams gezegd, onder de categorie betweters vallen.

Topics, die hout snijden, waar iedereen BV binnen deze tak van sport, wat aan zou kunnen hebben, worden keer op keer onderuit gehaald.
Breed denken, en meedenken, is voor sommige onder ons, wel erg moeilijk.
Het ik denken, en ik krijg mijn zin niet denken, viert naarmate een topic vordert, altijd weer hoogtij, en vaak ook nog eens door dezelfde personen.

Wat ik nou echt niet begrijp, is als ik ergens niet mee leven kan, en daarom ook geen lid ben van een bepaalde vereniging, dat andere dat dan moeten weten van mij.
Nee, meestal correspondeer ik dat één op één met zo’n vereniging, om te kijken of de door mijn aangegeven pijnpunten, nou zo onterecht zijn of niet.
Dit werkt vaak heel verhelderend, en of het dan wat wordt of niet, duidelijk is dan wel of deze vereniging in mijn behoeft kan voorzien, of ik er dan wel teveel van verwacht had.

Welke vereniging je nou ook neemt in het Nederlandse, allen vind ik toegankelijk op dit gebied. Keurig krijg je antwoord, op vragen of andere zaken. Dat wil dan niet zeggen dat het altijd de bevrediging oplevert, waar het je vaak persoonlijk om te doen geweest is.
Dus laat ik ook vaak mijn relativerende gedachten gaan, en weet dat het niet iedereen naar de zin gemaakt kan worden.

Waardering heb ik voor de bokker die zich, op een leuken manier, maar toch kritisch mengen in discussies, waar BV ook bestuurders, jury’s zich in ophouden, om er met elkaar wijzer van te worden. Ik minacht bokkers die zich uit andere overwegingen dan het algemeen belang ophouden, omdat ik weet, dat daar nooit iets maar dan ook niks, beter van geworden is.

Dus om maar even terug te komen op de spreker die ik aanhaal boven in dit epistel, daarbij zal ik mijn gaan aansluiten, en zal plaats gaan nemen aan dat chique tafeltje uit mijn andere epistel van gisteren. Ik weet het, het is een klein tafeltje, waar de professionals aan zitten, met een andere insteek, maar die hadden het allang begrepen waar ik nu achter kom.

Het heeft geen zin, om gebruik te maken van een communicatie middel, wat voor iedereen toegankelijk is. Het is niet schoon te houden van stoorzenders die een ik belang nastreven.

Ik hoor het wel, als er is een soort forum ontstaat waar communicatie kan leiden tot verbetering, binnen deze sport. Aan de één zijde vind ik het jammer om te stoppen, maar aan de andere kant weet ik, dat de tijd die ik daar aan bestede, moet gaan geven aan die wel leden van deze vereniging. Waarvan de meeste met hen hart en ziel, dat plezier aan deze vereniging beleven, omdat er ook mensen zijn met niet QPAers, en alleen bij de Wran terechtkunnen, met hen fantastische bezit.
Denk daar maar is over na, zou ik de mislukkelingen willen mee gegeven, waarvan hen wel QPAers, alleen maar als vakvulling dienen, als status symbool.
Kom niet aan de Wran. Ik raak echt pisstoff, als dat gebeurt uit de over je zelf afgeroepen problemen, waarvoor je bij deze vereniging niet terecht kan.

Misschien kan bokt voor deze kleine groep, want dat blijft het, een zielknijper forum aanmaken. En dan hebben wij weer allemaal wat, toch?

Tabee Peter Vet.

P.S. per e-mail ben ik bereikbaar, voor die gene die van mijn nog wel eens een onduidelijk epistel willen ontvangen. Het grote voordeel voor mijn is, dat ik via deze communicatie methode, een afzender altijd kan toevoegen aan het ongewenste e-mail bestand. Cool

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:15

Jammer, krijg de indruk dat de kasten weer hoog zijn vandaag.

Ik ben geen WRAN lid dus ik ga mijn gedachtes over dingen ook maar niet meer neerschrijven hier. Overigens nooit bedoeld om e.e.a. onderuit te halen, ik hoop dat dat overgekomen is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:21

Ik zie ook het probleem niet zo. Volgens mij valt het met de klagers best mee en zijn de meeste mensen constructief aan het meedenken... Het is misschien ook net wat men er zelf tussenuit filtert?

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 11:21

PeterV schreef:
Waardering heb ik voor de bokker die zich, op een leuken manier, maar toch kritisch mengen in discussies, waar BV ook bestuurders, jury’s zich in ophouden, om er met elkaar wijzer van te worden.

Misschien volgens diverse mensen geheel ten onrechte,reken ik mijzelf tot bovenstaande categorie Sigaar

Peter heeft al vaker aangegeven Bokt de rug toe te willen keren ivm de door hem genoemde negatieve individuen.
Ik heb hem meerdere malen verzekerd dat als mensen zoals hij Bokt de rug toekeren het gaat verzanden in topics die of Horses waardig zouden zijn of die overstromen van het Penny gehalte.

Helaas ben ik het nu totaal met hem eens en kan dan ook de blijde boodschap verkondigen dat ook ik me terug trek uit de discussies op Bokt.(velen zullen nu een vreugde dans maken Cool )

Ik wil de desbetreffende mensen bedanken die dit hebben veroorzaakt,zou graag namen noemen maar denk dat men wel weet wie ik bedoel.

Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:28

Ik ben geen WRAN lid, en dat mogen de mensen van mij weten. Net zoals mensen van mijn part mogen weten als iemand wel lid is, of de vereniging wel een warm hart toedraagt. En ja, ik ben in het bezit van twee Quarters. Niet als vakkenvulling, niet als Status Symbool, maar meer omdat ik het paarden erg leuk vind, en toevallig tegen het ras aanliep. Had ik tegen een ander ras aangelopen, een specifiek paard gevonden dat bij me had geklikt, had dat er ook gekomen. QPA als Status Symbool? Nee hoor, een goed paard is een goed paard. En een minder goed paard is een minder goed paard. Ongeacht het ras. En ongeacht de discipline.

Op zich vind ik de WRAN helemaal niet verkeerd. Fijn dat er een vereniging is die het western rijden op andere rassen promoot. Waar ik een probleem mee heb is dat men zich in mijn ogen te duidelijk wil afzetten van de organisatie die met western rijden is begonnen. Men maakt zijn eigen regels, verzint zijn eigen proeven. Neem dan de regels van de AQHA, en baseer de regels van de WRAN daarop, en ook compleet daarop. Ga geen variaties op regels verzinnen, waardoor het nodig is om speciale jury's op te moeten leiden, maak het zo simpel mogelijk, zodat het ook mogelijk is om een AQHA jury uit te nodigen op een show, en je niet alleen maar aan de WRAN jury vastzit.
Als kritiek uiten op deze dingen (en dan bedoel ik ook de prijzengelden, maar niet alleen dat) het teken is dat je een mislukkeling bent....mij best. Er komt geheid het argument dat ik dan maar lid moet worden om dingen te veranderen. En dat is iets wat ik nu niet ga doen. Ik heb in mijn omgeving mensen zitten die juist dat hebben geprobeerd. Ja, bij de WRAN. En aangezien ik geen fouten hoef te maken die een ander al heeft gemaakt, ga ik mij energie ergens anders aan besteden.

Maar goed, dat is de mening van een mislukkeling...die lekker op bokt blijft. }>

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:48

Huh? Ben ik eventjes weg en dan is er ineens weer iets ge-escaleerd Verdrietig
Ik meteen teruglezen om te kijken waar de schoen nu wringt....kan het niet echt vinden....
Dat niet iedereen even positief is over de WRAN is jammer maar dat is je recht om dit uit te spreken (lijkt mij Verward )

Citaat:
Waardering heb ik voor de bokker die zich, op een leuken manier, maar toch kritisch mengen in discussies, waar BV ook bestuurders, jury’s zich in ophouden, om er met elkaar wijzer van te worden. Ik minacht bokkers die zich uit andere overwegingen dan het algemeen belang ophouden, omdat ik weet, dat daar nooit iets maar dan ook niks, beter van geworden is.

Ik weet niet tot welke groep ik gerekend wordt maar had gehoopt dat een kritische kanttekening (over tijden) opgepakt wordt als een tip. Haha!

Jammer dat jullie je toch uit het veld laten slaan, niet het negatieve gewoon negeren en/of beantwoorden om vervolgens de schrijver te laten voor wat hij/zij is.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:11

Met respect voor de mening van PeterV en Blaze, blijf ik van mening dat een discussie gevoerd moet kunnen worden. Liefst natuurlijk een discussie op enig niveau. Er zijn voorbeelden genoeg (ook op bokt) waaruit blijkt dat dit mogelijk is. En natuurlijk wordt dan wel eens of topic gegaan, natuurlijk komen er soms zeer ongenuanceerde kritieken of opmerkingen los. Jammer!

Maar de discussie beëindigen vanwege mensen die minder genuanceerde kritiek hebben of zelfs geheel ongenuanceerde kritiek hebben, zou ik persoonlijk jammer vinden. Omdat ik blijf geloven in de mensen die wel hun best doen mee te denken, die wel open staan voor argumenten en (soms de noodzaak tot)verandering.

Om die reden zal ik bokt niet de rug toe keren. Wel zal ik twee mijns inziens waardevolle gesprekspartners in die discussie gaan missen!

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 12:12

Tjonge jonge, wat een lange tenen, ik zie niet dat volslagen onterechte, buitensporige en negatieve kritiek dit topic domineert. Volgens mij kun je op een forum wat voor iedereen toegangelijk is (net als onder de leden van een vereniging als de WRAN) verwachten dat er een grote verscheidenheid aan meningen aanwezig is (over de meest uiteenlopende onderwerpen). Gelukkig maar, want als er alleen maar meelopers zijn, dan zou het wel erg saai en weinig constructief zijn.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:14

Dit WRAN-lid en tevens quartereigenaresse begrijpt het even niet meer. Er wordt hier toch gewoon een discussie gevoerd? En nee, niet iedereen is het elkaar eens, maar dat is toch niks nieuws?

Groetjes,

Bianca

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 14:15

Ik denk dat als je een topic start en daarin meningen vraagt, je op zijn minst respect kunt hebben voor afwijkende meningen dan de jouwe.
En ik denk ook dat als je op zo'n topic antwoordt, je dat op een normale manier kunt doen en respect voor een ander kunt tonen.

Maar misschien ben ik wel gek hoor.
Ik sluit het zeker niet uit.
Haha!
Eerlijk gezegd zie ik het probleem hier niet zo...

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 15:39

Cassidy schreef:
.

Op zich vind ik de WRAN helemaal niet verkeerd. Fijn dat er een vereniging is die het western rijden op andere rassen promoot. Waar ik een probleem mee heb is dat men zich in mijn ogen te duidelijk wil afzetten van de organisatie die met western rijden is begonnen. Men maakt zijn eigen regels, verzint zijn eigen proeven. Neem dan de regels van de AQHA, en baseer de regels van de WRAN daarop, en ook compleet daarop. Ga geen variaties op regels verzinnen, waardoor het nodig is om speciale jury's op te moeten leiden, maak het zo simpel mogelijk, zodat het ook mogelijk is om een AQHA jury uit te nodigen op een show, en je niet alleen maar aan de WRAN jury vastzit.

}>

Ook geloof dat je niet helemaal 100% op de hoogte bent.
De basis van het WRAN regelboek is het regelboek van de EWU, de grootste westernvereniging in Europa, die net als de WRAN geen ras maar een ruitervereniging is. Dit verklaart ook de afwijking in detail op sommige regels. Het voert te ver om daar nu op in te gaan.

In de begintijd is het EWU regelboek 1 op 1 gevolgt door de WRAN.
Nu worden de wijzigingen van de EWU en van de AQHA jaarlijks naast elkaar gelegd en bekeken. De regelboekcommissie (= WRAN judy's )overleggen welke regels worden overgenomen en welke niet.

Soms vindt de regelboekcommissie dat er een wijziging is die niet moet worden overgenomen door de WRAN, dat is niet eigenwijs, maar gekeken wordt naar de Nederlandse omstandigheden en de ervaringen die de jury's hebben opgedaan.

Dat een WRAN wedstrijd alleen door een WRAN jury mag worden gejureerd is niet waar. Elke judge met een AQHA,APHA etc. kaart mag een WRAN wedstrijd jureren, mits er een ringmeester is die op de hoogte is van de WRAN regels en het jurylid daarvan op de hoogte kan stellen.
Het opleiden van WRAN jury's is mede gadaan uit het oogpunt van kostenbesparing, zij zijn veel goedkoper dan een AQHA jury.

Vele conclusies worden getrokken uit onwetendheid ik wil iedereen het advies geven om eerst je licht op te steken voordat je (ver) oordeelt. Vast bezoekers van dit forum moeten toch onder de hand in de gaten krijgen dat alles niet zo eenvoudig in elkaar zit als het lijkt??

Of ben ik alleen grijs????

Het standpunt van Peter en van Blaze kan ik begrijpen. Wat mij al jaren op de been houd is de wetenschap dat 90% van de westernruiters wel tevreden zijn en daar doe ik het voor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:32

JanT schreef:
Vele conclusies worden getrokken uit onwetendheid ik wil iedereen het advies geven om eerst je licht op te steken voordat je (ver) oordeelt. Vast bezoekers van dit forum moeten toch onder de hand in de gaten krijgen dat alles niet zo eenvoudig in elkaar zit als het lijkt??

Maar dat is toch juist het handige van dit forum? Iemand beweert wat, iemand die er verstand van heeft, leest het, en (als diegene wil dan) legt uit hoe de vork aan de steel zit. Lijkt mij alleen maar voordelen hebben. Veeeel beter dan mensen die thuis of op de vereniging dingen vertellen die niet kloppen, en die er nooit (of op het verkeerde moment) achter komen dat iets anders is dan zij dachten.

En laten we eerlijk zijn, het is niet altijd even eenvoudig om aan de juiste informatie te komen. Een forum kan de boel een stuk makkelijker maken omdat je met veel meer mensen van gedachten kan wisselen, en ervaringen kan delen....

Citaat:
Het standpunt van Peter en van Blaze kan ik begrijpen. Wat mij al jaren op de been houd is de wetenschap dat 90% van de westernruiters wel tevreden zijn en daar doe ik het voor.

Dat lijkt mij een gezond standpunt. Het is toch een slechte zaak dat je je het sterkst laat beinvloeden door de kleinste groep? Daarmee benadeel je de grootste groep die wel positief is, en je geeft aan die groep een negatief signaal.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 16:53

@ JanT: bedankt voor de professionele en constructieve uitleg. Hier kan ik wat mee. Ja

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 17:06

JanT schreef:
Wat mij al jaren op de been houd is de wetenschap dat 90% van de westernruiters wel tevreden zijn en daar doe ik het voor.

Gelukkig is dat zo, maar dit topic was er om ideeen aan te dragen om dingen te verbeteren.

Een aantal dingen komen toch sterk naar voren, waar de wran conclusies uit zou kunnen trekken.

Ik vind dat de wran in de topic niet is afgebrand, maar dat er zaken zijn die toch duidelijk aandacht nodig hebben.

90% van de mensen is tevreden, maar die hoor je niet of nauwelijks. Mensen die volkomenen tevreden zijn zullen ook weinig ideeen aandragen om e.e.a. te verbeteren denk ik.

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:15

Cer, het positieve aan bokt vind ik dat je als bestuurder dingen kunt uitleggen. Vaak heeft een probleem meer dan een kant en ziet degene die het probleem signaleert het probleem maar van een kant. Meestal zijn of haar eigen kant. Ik vind het dus fijn om ook de andere kanten van het probleem te kunnen belichten.
Het forum heeft hier dus een positieve invloed op de (informele) communicatie tussen westernruiters en personen met een formele status binnen de westernwereld.

Ik ben mij ervan bewust dat het voor sommige mensen makkelijker is hun probleem of vraag via bokt te stellen dan mij hier persoonlijk op aan te spreken. Dat is wel jammer, want onder het genot van een versnapering kunnen problemen oplossen als sneeuw voor de zon.

Een ander positief punt aan bokt is toch dat er door de problemen die hier gesignaleerd zijn een aantal regels veranderd zijn. Het forum heeft dus wel degelijk invloed op de gang van zaken binnen western rijdend Nederland, ofwel de WRAN luistert naar de westernruiters en probeert iets te doen met hun ideeen en voorstellen.
Dat niet ieder goed idee wordt overgenomen heeft weer te maken met de ins en ouyts waar niet iedereen inzcht in heeft.

Ik wil iedereen op dit forum vragen om zuinig te zijn op dit form en het zuiver te houden.
Eerst vragen, dan conclusies trekken.
Ik hoop dat PeterV zich nog bedenkt, hij heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de openheid van de discussies op bokt.

Ook van Blaze hoop ik dat hij terugkeert op bokt. Ik ben het niet altijd met zijn analyses eens, maar hij is een goed debater die ook tegen zijn verlies kan.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 18:48

JanT schreef:
Ik wil iedereen op dit forum vragen om zuinig te zijn op dit form en het zuiver te houden.
Eerst vragen, dan conclusies trekken.

Mooie stelling! En ik geloof dat we de laatste tijd aardig op weg zijn.
Ik heb enorm veel geleerd van Bokt over de westernsport en ben blij dat het er is.
Het moet nu alleen niet zo zijn dat anders denkenden de mond gesnoerd gaat worden door je demonstratief terug te trekken uit een discussie die is aangeslingerd met als doel "dit is wat ik wel eens zou willen weten"........daarmee gooi je de deur dicht.

Ach, en uiteindelijk zijn we allemaal mensen met hetzelfde doel alleen de wegen er naartoe kunnen wel eens anders zijn. Knipoog

JanT ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd veel bewondering heb voor de wijze waarop jij de zaken behandelt. Niet alleen staat je deur altijd open voor allerlei vragen maar ook voor kritiek.
Je geeft altijd een oprecht en eerlijk antwoord en neemt de kritiek vaak op als een punt van verbetering zonder eerst je k*nt tegen de krib te gooien....

Mag ook wel eens gezegd worden..... Bloos

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 19:41

ik vind het jammer als hier mensen gaan wegblijven.
De topics van de laatste tijd vind ik in nivo ,diepgang en kwaliteit enorm vooruit gegaan.Zelfs zo vooruit ,dat mensen die reageren, zelfs mij van gedachten hebben doen veranderen.
Denk bijvoorbeeld aan het startkaartenverhaal en de noodzaak van combi-show van WRAN, NRHA en rassenclubs.ik zie het nut van dit nu wel in, door vele toelichten en uitlichting van anderen.
Petje af dus! Haha! (deze mag Peter hebben, voor z'n verzameling! Clown )
Ik stel het dus ook zeer op prijs ,dat mensen ,die op bepaalde wijze "proffesioneel" (of in bestuurs/verenigings-functie) met westernsport bezig zijn, nu ook hier op BOKT post, en dit forum als een zeer belangerijk communicatie middel gebruiken.
Ik vind het ook zeer opvallend, dat bladen als WHW en "de Quarter" ineens allerlei artikelen plaats ,waarover net op BOKT wat is laten zien, besproken en/of bediscusieerd is.Dat zal niet gebeuren , als het allemaal zo "prut" is wat hier gezegd wordt.Dit om even aan te geven hoe belangerijk dit medium, met deelname van bepaalde mensen, is!

ik wil dus aan deze mensen vragen, die er nu even helemaal genoeg van hebben, niet geheel te verdwijnen hier.(ook die ,die het niet openlijk hebben gemeld)

Een vraag voor Peter:Welke mensen bedoel je nu (de roepers) en wat is er nu gezegd/ gebeurt dat je je nu zo afkeert hier???(mag via pb! Haha! )

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:00

Het is zeker niet allemaal prut wat hier staat. Het is ook helemaal niet erg om af en toe lekker ongenuanceerd uit de hoek te komen. Dat stelt een discussie scherp. Zolang er dan daarna maar een discussie mogelijk is. Dat is soms wel zo en soms niet.

Een discussie is alleen mogelijk als mensen bereid zijn naar elkaar te luisteren (rare term op een forum). En ik ben het met voorgaande schrijvers eens dat dat ook gebeurt op bokt.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je er soms even helemaal genoeg van hebt. Ben je hard aan het werk een show (voor rassen of voor de WRAN) te organiseren, komen de ruiters niet opdagen. En is er veel (soms terechte en soms onterechte kritiek). Ben je een groot deel van je vrije tijd aan het investeren in een ontzettend leuke sport, roepen er mensen niet gehinderd door kennis of achtergronden dat het anders moet. Het leuke van in ieder geval het Wranbestuur, maar ook van bestuurders van andere verenigingen die ik hier signaleer, is dat ze wel degelijk proberen naar de leden en hun suggesties te luisteren. Soms kunnen dingen niet, of niet zomaar. Bijvoorbeeld omdat daar nu juist een goedkeuring van een ledenvergadering voor nodig is, of omdat noodzakelijke samenwerking nog niet helemaal zo vergevorderd is, of omdat het te duur is, of omdat je met een kleine groep vrijwilligers Keulen en Aken niet in één dag kunt bouwen.

En tja, dan slaat de vlam even in de pan..

Ik hoop zelf dat Blaze en Peter na het drinken van een niet al te lauw biertje en na het lezen van de gelukkig ook leuke en positieve berichtgeving toch hun PET cq BRIL hier weer laten zien.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:27

Ik vind dit ook wel een discussie van niveau eigenlijk. Ik heb ook al redenen genoeg gehad om niet meer op Bokt te verschijnen. Ben ook een keer een poosje weggeweest, omdat ik het had gehad hier. In dit topic kan ik echter geen enkele reden vinden om niet meer op Bokt te komen. Veel organisatoren van wedtrijden lezen hier mee, ik denk dat dit topic heel nuttig is om wedstrijden voor mensen zo aantrekkelijk mogelijk te maken, waar organisatoren ook weer baat bij hebben.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:49

Vanessa-vraagt.
Een vraag voor Peter:Welke mensen bedoel je nu (de roepers) en wat is er nu gezegd/ gebeurt dat je je nu zo afkeert hier???(mag via pb! )

Ha, Vanessa, ik ben zelf niet zo een pber, persoonlijk denk ik ook dat via deze methode de mensen die ik bedoel, elkaar nog beter weten te vinden, maar dat is gewoon een gevoel wat ik daar over heb.

Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken, dat ik deze alleen waarneem?

Je hebt deze (roepers) in diverse soorten en mate. In alle lage kom je deze niet en wel leden van verenigingen tegen. Onze laatste wedstrijd, heb ik daar ook weer van mogen genieten. Meestal gaat dat met een grote bek, vaak op gebouwd uit frustratie omdat deze zich zelf helemaal geweldig vinden. In zekere zin zijn deze dat ook, vooral in hen eigenbelang!

Breed denken, hoe het één en ander zou kunnen verbeteren, zodat kloven die er ontstaan door groei, in dit geval in onze sport, is maar voor weinigen weggelegd.
Natuurlijk als je deze hoort praten, hoor je deze wel roepen, dat deze BV denken aan de armen, en dat er beter verdeeld moet worden.
Maar steeds vaker kom ik er achter dat deze bedoelen, verdelen onder hen eigen armen!

Wat bedoel ik nou, want als ik het zelf terug lees wat ik nu schrijf, begin ik onderhand moeite te krijgen met het lezen van mijn eigen epistels. Voorbeeld.

Waarin andere soorten van sport, het één en ander vaak op hoofd lijnen wordt aangestuurd, is dat binnen onze sport ver te zoeken. Natuurlijk zijn hier ook weer mensen die opstaan met een toekomst visie, dat het algemeen belang hierin kan dienen. Deze worden vervolgens weer afgeschilderd als zakkenvullers, dus hier is het cirkeltje ook weer rond, waardoor er vervolgens op een pijnlijkere manier verwezen wordt naar het verdelen onder hen eigen armen.

Maar ik ben nog niet klaar.
Er is een spelletje in mijn ogen aan de gang, tussen,

Bijna alle verenigingen met de daarbij behorende bestuurders.
De aanhang in de top, laten wij deze professionals noemen.
De aanhang in het midden kader, laten wij deze BV een jeugd ruiter noemen die ervan wordt beticht dat deze eigenlijk een pro moet wezen.
De aanhang onder het midden kader, laten wij deze een goedwillende amateur ruiter noemen, die eigelijk ook pro is, omdat deze wel is iemand een aanwijzing geeft.
De aanhang die net begint, die alles zo leert omdat de voorbeelden van hierboven, binnen deze sport, hoog in het vaandel gehouden worden, door de beginners van toen.

Leuk cirkeltje vind ik dit wel, en nog vrij aardig op papier gezet ook.

Dit brengt mijn meteen, nu ik het toch over het op papier zetten heb, bij de neutrale verslaggeving in ons kikkerlandje. Western gerichte bladen.
Tjonge, jonge, jonge zeg, werk ik er verdorie 22 jaar aan, dat mijn vrouw bepaalde bladen niet moet kopen, story, panorama, weekeind enz,enz, omdat je er eigelijk niks mee kan, kom ik er achter dat zij deze toch maar beter wel kopen kan, nu ik bladen lees, die pretenderen neutraal te zijn, maar er wel aan meewerken, nog een sausje te gieten over de bovengenoemde punten waar het cirkeltje al van rond was.
Ja Vanessa, het is om moe van te worden.

Maar we hebben het over bokt, en daar hebben wij het ook over roepers, dus zal ik deze ook schetsen:

Zolang dit roepen BV van ruiters afkomt, die eigelijk ook wel van hen eigen weten, dat de opgedane frustratie door de jaren heen, ervoor zorgt dat zij het maar uitroepen om niet vergeten te worden, kan ik begrijpen.
Nee, het gaat mijn in deze meer, om de gecreëerde aanhang, van zo’n ruiter, de zo geheten meelopers.
Jeuk krijg ik er soms van, en wel, meestal op de onmogelijkste plekken. Vaak zie je dit soort van personen, dat deze BV de lessen even overnemen, zodra hen afgod andere bezig heden heeft.
Als kopie van hen afgod, zie je deze dan, door een bak heen stappen, dat als je als leek daarna zit te kijken dat je denk, zo, zo, die heeft kennis en verstand van zaken.
Gedreven in hen eigen geloof, opgezweept door de woorden van hen afgod, meestal door dat die aangeeft, ik zal niet weten wie mijn anders zou kunnen vervangen, roepen deze de waanzinnigste dingen, naar die goed willende mensen, die daar lessen komen nemen.
Op basis wat deze gezien en gehoord hebben, kan je dus eigelijk zien, dat er een hele hoop personen, binnen onze sport, hun carrière hebben misgelopen op de toneel school, waar deze in mijn ogen beter af geweest zouden zijn.

Ik weet niet of jullie het herkennen wat ik nu ga verwoorden, maar vast hebben jullie ook wel eens een keer, kunnen waarnemen hoe zo’n hoog in de bol hebbende meeloper, blatend zo in zijn rol opgaat, dat deze op een gegeven moment aan geeft wat de afgod van deze ook wel eens doet.

Nee dat bedoel ik niet, maar ga er eens af, dan zal ik het paard is overnemen van je.

Vaak zie je hun eigen kop dan al vertrekken, van oh, wat zeg ik nu.
Maar ja, geen weg meer terug, want de goed gelovende lesklant, is al afgestapt.
De lesklant die geleerd is, om link op en af te stappen, attendeert de meelopende les overnemer er meteen op, dat er toch aan deze kanten opgestapt dient te worden.
Euh nou nee, het moet ook aan twee kanten kunnen hoor, maar dat leer je wel, als je wat meer gevorderd bent, roept dan de inmiddels van zijn eigen de weg kwijt zijnde meeloper, die zich meteen en vaak voor de eerste keer, er ineens geen geheim van maakt, dat deze maar een hulp trainer is.
Meteen wordt duidelijk waar het woord hulp trainer vandaan komt. Ik dacht altijd dat je dan het hulpje van de trainer was, maar ben er inmiddels achter, dat het gekozen woord hulp, in deze duid op zo’n persoon, die prompt laat zien, er geen hout van te bakken, nu de afgod (de hulp) van deze niet in de buurt is.
Nog voor deze heeft kunnen laten zien, wat er dan beter moet, krijgen deze ineens last van de rug, muisarm, nekhernia, hernia, golfballen, of het zadel past niet goed, of het gaat niet hoor, zonder sport BH.
In het laatste geval denk ik dan altijd, dat je inderdaad echt beroerd kan zijn, als je zeeziek wordt, maar dit terzijde.

Eigelijk zijn dit soort van mensen, de grootste ellendelingen die je maar tegenkomen kan, als je op weg bent, om wat te willen bereiken binnen deze sport.
En persoonlijk schat ik dat zo’n 75% van de mensen die beginnen, te maken krijgen met deze mislukte talenten.
En weet je wat ik nou het ergste vind, als je dan een beetje op een ander leffel rijd, dat deze andere wederom uit legen, aan andere, wat beter en mooier kan, of verklaren met de bekende bord voor hun kop, dat als BV de ruiter in kwestie, nog lesklant zou wezen, en dan eerst om hen eigen heen kijkende of de afgod zelf niet in de buurt is, dat de ruiter in kwestie, dan verder geweest zou zijn.

Persoonlijk vind ik het best jammer, dat deze geschiedenis zich maar blijft herhalen, en dat onze sport eigelijk vol zit, met dit soort van babbel boxen, die mee drijven op het succes van hen afgod, die er vervolgens weer onderdoor gaat, omdat deze alleen maar van dit soort van zich zelf hoog opgevende mislukte talenten om zich heen hebben weten te verzamelen.

Laatst vroeg een beginnende leek in onze sport aan mijn, hoe groot is de top eigelijk, in de discipline waar mijn dochter aan mee doet.
Ik zei hem, dat deze eigelijk best wel klein is, omdat zij één van die weinige is, die haar paard rijd!

Wijs en aandachtig keek hij mijn aan, een knikte instemmend, dus nam ik aan dat hij deze woorden begreep, maar het kan natuurlijk ook zo zijn, dat wij weer eerdaags één van alle genoemde in dit epistel rijker zijn. Dus schieten wij er weer geen flikker mee op.

Dus Vanessa, woorden als constructief bezig zijn, op een forum als deze, heeft eigelijk helemaal geen zin, als ik alles een beetje voor mijn zelf op de rit ga zetten.
Ik weet niet hoe ik het echt allemaal verwoorden moet, maar koppel de genoemde dingen die ik opgeschreven heb is aan elkaar, en vertel mijn nou is waar je in godsnaam moet beginnen daar waar in anders takken van sport gewoon, gevoetbald wordt, of paardgereden, pijltjes gooien, of weet ik veel wat. Van hoog naar laag wordt er alleen maar gewezen met een vingertje.

Verder wil ik nog even kwijt, dat alle genoemde in deze brief, in functie en of titel zich niet echt hoeven aangesproken te voelen, dit is gewoon een constatering op hoofdlijnen.
Ik roep tenslotte ook maar wat daar waar ik denk dat het fout gaat.

Groetjes Peter

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:55

Precries zo'n zelfde stuk over trainers stond in de Quarter, daar ben ik het ook zeker mee eens.
En ik meen mij te herinneren dat dit al eens eerder ter sprake is gekomen.
Maar uhm, hoeveel heeft dat nog met dit topic te maken Knipoog