[WN] troxel helmets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Re: troxel helmets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 16:17

skippy1 schreef:
@Francis als je besteld hebt, wil je me dan even laten weten hoeveel je van me krijgt (als je je rek.nr. erbij zet, maak ik het gelijk over!) en wanneer we ze ongeveer kunnen verwachten?
Voor mij ook! (als je voor mij mee wilt bestellen...) Mijn hoed is 7 1/4, dus ik kan denk ik het beste een L nemen (als ik de post van Sugarmiss zo lees...)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:49

Is goed meiden, laat me nog even precíes weten welke je wilt (model,maat,kleur) en alsjeblieft even via e-mail, want ik ben even een beeje druk (Dot stond ziek op de manege, maar gaat nu zo achteruit dat ze naar huis gebracht wordt. Ze krijgen morgen allemaal pensiongasten en kunnen het natuurlijk niet riskeren dat de hele boel ziek wordt... Ben dus weinig op internet en veel op stal...). Wordt dus op z'n vroegst pas maandag dat ik de bestelling de deur uit kan doen...

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 16:21

ik heb dit tpoic ook even gelezen en ben ook wel geinteresseerd..
Vraag me wel af op welke prijs je in het totaal kwijt zal zijn..
zijn er nog belangrijke verschillen ten opzichte van de engelse veiligheidscaps?
ik heb zelf zo'n beetje uitgerekend dat je ongeveer 56 euro kwijt bent of heb ik dit helemaal mis?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 17:52

Zonder eventuele douanekosten dan Cool

De $$ is iets minder gunstig op het moment, helaas.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:35

ik had nog even een vraagje over de maten..
hier op het topic staat:

Citaat:
Small 21.1/4-22" (Hat size 6.3/4-7)
Medium 22-22.3/4" (Hat size 7- 7.1/4)
Large 23.1/8 - 24" (Hat size 7.1/8-7.3/4)

maar op de site www.petsmart.com staat bij Dakota dat een 6¾ een Medium is Verward

ik heb in mijn oude cap maat 55 (6¾) dus vroeg me eigenlijk af of ik dan een M moet doen van de petsmart of de S aan moet houden van het topic..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:38

De $ kopen: 1.2075 en verkopen 1.3079, de euro prijs is dus ongeveer de $-prijs - 20%

Ik zou me aan de maten van de troxelsite houden. Als je daar bij de Dakota kijkt zie je onderaan ook de maten staan.
www.troxelhelmets.com

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 21:44

oke dank je dan wordt het voor mijn toch de S
Jeetje wat een mini-mini hoofd heb ik toch weer *LOL*

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:26

Net als je er NIET naar op zoek bent, vind je wat je zoekt: Een Duitse shop die Troxels verkoopt...
Online-Shop van Wolfgang Schwingenheuer en Troxel Dakota voor 77 EURO

Niet heel erg goedkoop dus, maar iig geen gezanik met douanekosten. Hebben jullie al besteld? Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er strax mee rondrijden in NL, hopelijk niet te veel! Moet wel een beetje apart blijven natuurlijk..... Clown

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:15

Ik heb besteld, maar de Dakota alleen voor mezelf, omdat'ie aanbiedingshelm al uitverkocht was (met mijn geluk op dit moment was dat natuurlijk te verwachten).
Ik heb nu dus voor mezelf die met het nieuwe systeem besteld, voor $69,95 , Skippy krijgt (op haar verzoek) de Laredo van de aanbieding in zandkleur en Suzanne moet even bedenken wat ze wil...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 14:58

Fijn zeg, Francis, dat ze besteld zijn!
Jammer van de Dakota, maar de Laredo vind ik ook erg leuk! Gaaf ook, dat ie er nog was in zandkleur!

Er rijden straks in elk geval 2 mensen meer met zo'n cap in NL! Tong uitsteken

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:28

Wranglerbutt schreef:
Net als je er NIET naar op zoek bent, vind je wat je zoekt: Een Duitse shop die Troxels verkoopt...
Troxel Dakota voor 77 EURO

Niet heel erg goedkoop dus, maar iig geen gezanik met douanekosten. Hebben jullie al besteld? Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen er strax mee rondrijden in NL, hopelijk niet te veel! Moet wel een beetje apart blijven natuurlijk.....

Ik heb een mail gestuurd naar deze shop met de vraag wat het kost om het naar Nederland te sturen. Ik ga voor de Dakota Grizzlybraun...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:53

Mijn 'eitje' is binnen en ik heb er nu al een paar keer mee gereden. Zit prima, lekker licht qua gewicht. Alleen het plastic clipsluitinkje prikt iets en voelt met dit weer wat zweterig aan. Bloos
Maatje S zit perfect.

Ik had alleen een kleine discussie met de verkoper. Die dacht weer eens rijk te worden aan de verzendkosten, maar heeft na een mailtje mooi een deel teruggestort.

Het ding was volgens de USPS-postzegel $13 en niet de $20 die berekend was Cool

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:19

Ja, daar zijn ze goed in... bestel maar nooit bij Schneiders wat dat betreft, die wilde voor het versturen van een Myler bit nog meer aan shipping hebben dat dat het bit kostte! Dat was dus rond de $60,-... een kennis heeft er later een voor me verstuurd voor iets meer dan $10...

Mijn dakota is helaas nog niet binnen, verzending had wat vertraging opgelopen... als het goed is eind deze week. (da's dus vandaag of morgen in mijn boekje.)

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:01

Josefien schreef:
Ik heb een mail gestuurd naar deze shop met de vraag wat het kost om het naar Nederland te sturen. Ik ga voor de Dakota Grizzlybraun...
Hmmm... interessant....laat je het hier even weten?

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:14

ja kost dus 8 euro maar ik moest vandaag laten wat ik wilde, want vandaag bestelt hij uit de USA en anders wordt het 6-8 weken later! ik heb dus de bruine besteld!!!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:57

oh dat is mooi! ga ik ook snel bestellen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:01

Waarom niet direct vanuit de VS bestellen dan ??
Vandaar uit betaal je dus iets van $13 én de helmen zijn er veel voordeliger Verward Verward

Als je kiest voor air-shipping duurt het ongeveer 10 dagen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:04

ik begreep dat ze daar 69,95 dollar zijn (is dat niet zo'n beetje hetzelfde als evenveel euri? Blond ) Ik heb nog nooit iets uit de USA besteld en ben een beetje huiverig, dus vandaar dat ik gewoon bij de buren beteld heb.. Haha! En volgens mij heb ik em dan eerder, want ik wil er zo snel mogelijk eentje hebben, ben vorige zondag gelanceerd en heb nu gekneusde ribben en benen en elleboog, viel OP het wegdek, vlak na een auto, dus geluk gehad, had nooit een cap op, alleen een petje, Bloos dus nu deze dakota voortaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:13

Mijn helm heb ik op Ebay 30 mei gekocht, op 7 juni heb ik de verkoper feedback gegeven. Dus in 7 dagen was de helm binnen. Weliswaar is je buurman misschien sneller, maar veel van deze helmen zijn nieuw en zullen de $50 écht niet halen. Voor mij reden genoeg om een paar dagen langer te wachten Haha!

Zelfs op de Duitse Ebay staan ze te koop voor schappelijke prijzen én de verzending is € 9 .

Geen Dakota's helaas Haha!

Smoske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:40

Dankzij deze topic weet ik ook waar ik moet beginnen zoeken voor een helm. Ik heb namelijk nooit met een cap gereden. Vond het niet nodig, niet lekker zitten, niet mooi en een echte
dressuurcap bij het westernrijden vind ik persoonlijk niet passen. (tenzij voor de hunter natuurlijk)
Een paar weken geleden is een meisje uit
mijn buurt met haar hoofd tegen een boom gekomen tijdens het rijden en is ze er erg aan toe...
Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje en ik heb dan ook beslist om vanaf nu een cap te dragen. Eigenlijk dom van mezelf dat ik dit pas besluit nadat iemand uit de omgeving een ongeluk heeft gehad...maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen. Soms moet je even met de neus op de feiten gedrukt worden om het in te zien...
Ik vind het dan ook erg fijn om te horen dat er meerdere ruiters zijn die voor de veiligheid gaan! En de helmen die ik op deze topic zag zijn nog leuk ook!
Het zal wel een beetje zoeken zijn maar ik weet tenminste al voor welk merk ik kan gaan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 15:43

Ik heb ook na jaren het licht pas gezien hoor
Vandaag ondanks dat het al redelijk warm was nog heerlijk met capje op gereden. Geen centje last van gehad. En wat nog leuker is; in galop heb je nog rijwind koeling op je hoofd ook

meikie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:08

Yes, heb jullie mtopic met veel interesse gevolgd en nu via ebay ook een dakota sandstone gekocht! De verkoper zoekt even na wat de verzendkosten zijn, maar ik zie aan jullie berichtjes al dat ze het het beste met UPSP kan versturen. Hoe staat het met jullie helets, zijn ze al binnen? (foto'!!) En zitten ze lekker?

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 14:06

Ik heb ook een Dakota Sandstone (heeft mijn oom daar gekocht en opgestuurd). Zit opzich prima, alleen vind ik dat de stukjes (dat bandje) die dus om je oren vallen, nogal krap zijn. Mijn oor past er net doorheen. Of ik heb gewoon enorme oren, dat kan ook Je kunt de bandjes namelijk niet doortrekken van links naar rechts, zoals je dat bij een casco wel kan doen. Verder zit hij prima, niet veel beter dan de doorsnee cap maar ook zeker niet slechter. Het is vooral een goed geventileerde cap. Er zitten gewoon grote sleuven in. Ik heb stekel-haar en mijn haar komt er gewoon doorheen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:59

sugarmiss; wat bedoel jij met ''eitje''? Foto?

Ik heb voor m'n zoontje een casco die verstelbaar is, maar vind het niks. Ook wil ik zelf weer na 2 eeuwen met cap gaan rijden, maar mijn oude caps zijn nog met een elastiekje onder je kin, dus weet niet eens welke maat ik heb enzo. Volgens mij voel je ze niet zitten die lichte dingen? Ik vind die dakota wel leuk, maar hoe het zit vind ik nog belangrijker. Ergens anders vergelijkbare helmen te koop in winkels of een bepaald merk dat je het wel kan uitproberen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 06:56

Mijn 'eitje' staat ergens op bldz 4 ofzo
Maar dit is hem:

Afbeelding

Tja uitproberen is moeilijk, dan moet je net een winkel in de buurt hebben die ze verkoopt. En dat is dus het probleem.
Of iemand kennen die er een heeft en wat dan ook nog net je maat is