[WN] probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeerd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cornelie

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 08:49

Ik ben het er wel en niet mee eens. Tuurlijk moet je ergens beginnen, maar.. ze profileren zich wel als een trainingsstal etc en dan vind ik persoonlijk dat er dan wel wat meer kennis aanwezig moet zijn om geloofwaardig over te komen. Of zeker met zoiets, laat alleen zien wat goed gaat, wat je zeker weet en laat de rest buiten beschouwing.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:10

Buiten het feit dat deze 2 items nu wel erg door elkaar gaan lopen Knipoog
wil ik even reageren op deze opmerking:
Citaat:
Ik had bij het zien van dit filmpje het gevoel dat ik tien jaar in de tijd terugging. Het associeren van western rijden met cowboyfilms en Jeehaa geschreeuw hebben we toch gehad??? Blijkbaar niet.
Dat is iets dat heb je dus nooit in de hand. De TV-makers plakken erbij wat ze willen om eea smeuïg te maken om naar te kijken (kijkcijfers !! ) . Dat dit helaas een stukje film uit City Slickers is geworden (wannabee coyboys uit de grote stad) is jammer. Het bevestigd alleen maar het beeld wat 'men' heeft van westernrijden (cowboytje spelen) en dat is JUIST iets waar we vanaf willen.

Die beeldvorming heb je dus nooit in de hand. ALS je daar iets aan zou willen doen, dan moet je zelf proffesionele opnames laten maken, reclametijd kopen en dat uitzenden.
Of video/CD's (gratis) sturen naar bekende (engelse) evenementen/beurzen om daar te laten afspelen of in een stand die bemand wordt door de gezamenlijke westernverenigingen.

Maar dit is slechts de ene kant van de medaille. Wat er op wedstrijden / inrijterrein gebeurdt mag daar natuurlijk niet haaks op staan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 09:20

Ik weet ook niet precies welke opmerking ik waar moet plaatsen Knipoog
Maar als ik bovenstaande opmerking relateer aan de beeldvorming die mensen hebben over westernrijden, kan ik de mensen niet kwalijk nemen dat ze blijkbaar een verkeerd beeld hebben.

Ik beoordeel het filmpje gewoon als kijker, en denk daarbij niet na hoe dat in elkaar geknutseld is. Iemand laat iets zien over westernrijden en doet dat op deze manier. Dat is gewoon jammer.

Hebben we dan niks geleerd van Bob en zijn megaspectakels? Vroeger had men het er al over dat je vooral bij TV moet proberen het laatste woord te krijgen, en als men er dan niet mee accoord ging, was dat jammer maar dan ging het niet door.
Juist nu de laatste tijd deze discussies de kop weer opsteken kan je toch proberen om informatie een beetje correct naar buiten te brengen?

Aan de andere kant, wat is correct? Een ieder vind dat hij gelijk heeft. Deze mensen vinden dat 3 jaar eigenlijk te laat is voor inrijden, dat een QH grote kaken moet hebben en dat hengsten niet opletten (kort samengevat). Ik denk niet dat ze zich snel van deze ideeen af laten brengen, net zoals anderen hun ideeen niet snel zullen laten varen (doe ik bijvoorbeeld ook niet, ik vind ook vaak dat ik gelijk heb Cool ).

Dus is het cirkeltje rond, hoe leg je mensen op een correcte manier uit wat westernrijden inhoud?

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:10

Deze post had ik in het andere topic geplaatst

Citaat:
Ik vind het een prachtige accomodatie.
Duidelijk bleek dat deze mensen er verder nog niet veel verstand van hebben, maar dat komt nog wel.

De grootste fout die ze gemaakt hebben imo is de volgorde van opzet.
Inplaats van een winkel en meteen een kantine, had ik in hun plaats een of twee goede showpaarden gekocht, zodat hun trainer in het showcirquit kan laten zien wie hij is en wat hij kan.
Als eigenaar weet je dan beter en sneller wat voor trainer/shower je in huis hebt gehaald, de marketing voor je accomodatie komt sneller op gang.
Daarnaast kun je op TV een paard laten zien wat kan spinnen (zonder het beeld versneld af te draaien) en een sliding stop kan maken ( dus niet halt houden voor de fence).

Wat beterft de beeldvorming van het westernriding:

Mijn ervaring is dat als iemand echt geintresseerd is in het westernriding, dan zoekt hij uit waar hij terecht kan en begint hij eraan.
De mensen met de slechte beeldvorming (tegenstanders) van het westernriding zijn negen van de tien keer mensen die totaal niet geintresseerd zijn, dus waarom al die moeite en ophef.

Wat betreft de promotie van de westernsport:

Nu moet ik even teruggrijpen op de stukken van Peter V, uit zijn posts haal ik als rode draad dat het slecht gesteld is met de sponsering en dat steeds meer sponsors zich afkeren van met name de wedstrijden voor de beginnende ruiter waar met ieder ras in meerdere diciplines gestart kan worden.(WRAN)
DE meeste ruiters hebben (mede dankzij Norman van de Quarter)het beeld dat het de organisatie van wedstrijden om het geld te doen is.
Laat ik jullie uit deze droom helpen, op negen van de tien wedstrijden word geld bijgelegd, de organisatie en de vrijwilligers is maanden bezig met de voorbereiding en tijdens de show slapen zij soms drie a vier dagen niet.Drie dagen lang gezeur en gezeik aan horen over alles wat er niet goed is, en geloof me mensen soms heb je het idee dat je helemaal niks goed gedaan hebt, het ergste zijn de beginners die vinden dat ze voor die 15 euro inschrijfgeld een vip behandeling verdienen.
Na de show de hele troep opruimen en de balans opmaken. Huilen
Petje af voor de organisatoren en sponsoren die het volgende jaar weer met goede moed opnieuw beginnen.
Over verkeerde beeldvorming gesproken, binnen de bestaande groep westernruiters moet er nog veel veranderen.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:17

Cer schreef:
Blaze schreef:
Uiteindelijk komt het erop neer dat we het onszelf (de western gemeenschap) allemaal aandoen.

Die vat ik niet helemaal?

Halloway schreef:
Over verkeerde beeldvorming gesproken, binnen de bestaande groep westernruiters moet er nog veel veranderen.

Misschien nu wel Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:22

Nou ja zeg, je schat me wel hoog in....

Helaas, het grootste gedeelte van wat Halloway zegt over wedstrijden is misschien wel waar, maar niet zoals ik het ervaar. Ik vind het hartstikke leuk om te starten, en vind het dus ook erg jammer dat ik geen wedstrijdpaard meer heb.
Ik heb dus zeker respect voor wedstrijd organisaties!

Maar op een wedstrijd erger ik me wel aan sommige ''ruiters' en hun idee over hoe je moet rijden. Alleen is dat denk ik niet te veranderen. Iedereen vind toch dat ie gelijk heeft?

*moeilijk moeilijk*

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:25

Ik denk dat ik nu ook wel weer wil mee doen met dit tpic Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:28

PeterV schreef:
Ik denk dat ik nu ook wel weer wil mee doen met dit tpic Haha!

En met deze zin lever je ook zo'n prachtige bijdrage Sigaar Haha! Tong uitsteken

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:42

Halloway schreef:
...Drie dagen lang gezeur en gezeik aan horen over alles wat er niet goed is, en geloof me mensen soms heb je het idee dat je helemaal niks goed gedaan hebt, het ergste zijn de beginners die vinden dat ze voor die 15 euro inschrijfgeld een vip behandeling verdienen..
Nederlanders zouden geen Nederlanders zijn als er niets te zeuren viel Clown , maar ondanks dat 'we' misschien overmatig zeuren zou je je als organisatie moeten afvragen: is het inhoudelijk gezeur. Met andere woorden MOET er iets mee gedaan worden.

Als er op meerdere wedstrijden over het zelfde gezeurd wordt zit er dan niet een kern van waarheid in. Door dit structureel aan te pakken (dus niet per wedstrijd maar overkoepelend) zou er aan veel gezeur een eind kunnen komen.

En dan nog even over het inschrijfgeld. Ik snap best dat je een bepaald bedrag aan geld moet binnenkrijgen om een wedstrijd minimaal zonder financieel tekort te kunnen afsluiten, maar IK vind Euro 15 toch écht te veel voor één onderdeel.

Uit jouw woorden klinkt iets door dat Beginners maar een ondergeschoven groep is, die totaal geen recht van spreken heeft.
IMO zou elke starter gelijk behandeld moeten worden, waar er aan de beginners misschien iets meer tijd besteed moet worden c.q. geduld betracht vanwege de onbekendheid op wedstrijd(organisatie)gebied. Daar men dit proefondervindelijk zal moeten ervaren heeft een beginner dus meer tijd nodig.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:00

Ik begin me weer af te vragen of het wel mogelijk is om een goed beeld weer te geven van wat western nu inhoud.
Wat gaande weg weer blijkt uit dit topic is dat iedereen gelijk heeft en niemand het goed doet.
Hoe wil je in gods naam een correct beeld weergeven van iets waar de betrokkenen onderling nog de grootste onenigheid over hebben??

Is er eigenlijk wel iemand te vinden waar wij collectief van zeggen dat dit bedrijf een goed beeld kan weergeven van dat wat wij graag willen profileren?? ( ik ben bang van niet)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 12:11

Ik denk dat je een te somber beeld hebt Blaze. Ik kan wel iemand noemen die IMO een goed beeld neer kan zetten mbt westernrijden, zowel rijtechnisch als op regelgebied mét eigen bedrijf wat -als ik de meningen hierover lees en mag geloven- zich goed in de markt profileert middels clinics/trainingsdagen/weekenden Lachen

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:18

Ik zelf kan nog niet westernrijden, heb ik gewoonweg niet de mogelijkheid voor inverband met geen eigen pony, en nergens les kunnen krijgen. maargoed.
Ik heb juist altijd een heel ander beeld gehad van het western-rijden, ik heb altijd het idee gehad dat dat juist echt relaxt was, dat je ook ECHT samen met je pony bezig bent als een team, en dat lijkt mij gewoonweg fantastisch, kweet niet of ik nu verkeerd klink......?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 16:37

Dat relaxte komt pas later. Je zult met een westernpaard ook weleens in de clinch liggen...het is echt niet zo dat, als je er een westernzadel opgooit, het allemaal vanzelf gaat. Dat lange teugeltje, dat samen, dat relaxte, daar moet je ook naartoe werken. En hoeveel druk je op een paard legt, ligt helemaal aan de ruiter: in beide disciplines. Ook dressuur kan relaxed zijn, ook in de dressuur kun je een team met je paard vormen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:06

Sugarmiss schreef:
......... Ik kan wel iemand noemen die IMO een goed beeld neer kan zetten mbt westernrijden, zowel rijtechnisch als op regelgebied mét eigen bedrijf wat -als ik de meningen hierover lees en mag geloven- zich goed in de markt profileert middels clinics/trainingsdagen/weekenden

Is dit een prijsvraag?
Wie is diegene wie Sugarmiss bedoelt?? Haha! Clown
........ben niet nieuwsgierig,...helumaaaaal niet! Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 19:45

Ik weet het wel denk ik Lachen

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:25

Sugarmiss schreef:
......... Ik kan wel iemand noemen die IMO een goed beeld neer kan zetten mbt westernrijden, zowel rijtechnisch als op regelgebied mét eigen bedrijf wat -als ik de meningen hierover lees en mag geloven- zich goed in de markt profileert middels clinics/trainingsdagen/weekenden

Ik ga door voor de koelkast! Clown

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:13

@jessiejanes: Als de persoon in kwestie zich aangesproken voelt meldt die zich wel Knipoog

Nog meer mensen een koelkast Cool

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:20

graag diepvriescombinatie én een BerendBoudewijnTV-Stoel Lachen

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:29

Haha! ik wil ook een ijskast! Clown
nee,ik kan me wel wat indenken,maar misschien denk ik wel helemaal mis,dussuh,..laat het dan maar weten dan;
welk persoon voldoet aan het juiste beeld van de westernsport / westernriding?
(ach,weer eens wat anders dan doorkauwen wat niet goed is... Knipoog )

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 22:29

Sugarmiss schreef:
@jessiejanes: Als de persoon in kwestie zich aangesproken voelt meldt die zich wel Knipoog

Nog meer mensen een koelkast Cool
Voor mij ook graag een koelvriescombi! Cool

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:06

Nou zo te zien zijn er meerdere die het antwoord weten en die doorgaan naar de finale!
Hup SM, nog een kryptische omschrijving om te kijken of we een winnaar gaan krijgen Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:44

Zijn paard heet Sproetje met een hoge aaibaarheidsfactor Cool

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 08:57

Nog even over beeldvorming:

Volgens westernwetenswaardigheden hier op bokt, zijn er in Nederland 67 stallen die zich met de westernsport bezig houden.

In de laatste Reiner staan de stats van 2004, Nederland heeft welgeteld 187 NRHA leden, een deel van deze leden is eigenaar (geen ruiter dus).

Graag zou ik wel eens willen weten hoeveel mensen in Nederland lid zijn van de andere associations.

@Anja/Peter: Zouden jullie ons uit de doeken kunnen doen hoeveel leden de WRAN telt?

@Francis/Jeddah: Hebben ze bij de APHA ook zulke stats, zo ja zou je die kunnen achterhalen?

Ikzelf zal vanavond nog proberen te achtehalen hoe het bij de AQHA gesteld is.
Ik weet wel dat er +/- 2500 quarters in Nederland geregistreerd staan.

Ook iemand die dit bij de appies kan uitzoeken?

Voor de beeldvorming van het westernriding lijkt het me wel interresant te weten hoeveel mensen er nu daadwerkelijk bezig zijn met deze tak van paardrijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:00

Misschien moet die lijst op WWW ook eens gescheckt worden op 'bij de tijd zijn' Lachen

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 09:03

De DPHC telt 200 leden, in Nederland zijn er 287 APHA leden.